Apua treeni ohjelman tekoon!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja wade89
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Warheart sanoi:
No joo, mutta viime talvesta on jo aikaa. Punnerrukset ja leuat nyt varmaan on pitänyt yläkropan lihaksia ihan kunnossa, mutta jalat nyt saa taas aika yllätyksen. Eikä noita punnerruksia kuitenkaan voi ihan kunnon rintatreeniin verrata. Ehkä tuo 3-jakoinen menee ihan tässä tapauksessa, mutta voisi nyt ainakin alussa tehdä löysemmin ja vähemmillä sarjoilla. IMHO. :)

No joo samaa mieltä ettei ehkä kannata ihan heti pumpata itteään ihan paskaks mutta kyllä mä ainakin suosittelisin 3-jakosta mutta maltilla aluksi ja fiiliksen mukaan.

Zone-sarja -42%
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Neuvoja kaivataan.

Olen siis aloitteleva saliharrastaja ja tarvisin vähän apua tällaisiin, kun en ole löytänyt ainakaan suoria vastauksia.

-En käytä lisäravinteita ainakaan tällä hetkellä.
-Laihdutan.

1. Tarviiko vielä tuosta ravintopuolesta alkaa stressaamaan, kun kehitystä tulee hyvää vauhtia muutenkin?

2. Laihdutan itseäni tällä hetkellä niin onko lihasta mahdollista silti saada tarttumaan ja tarviiko tähän lisäravinteita?

-Tiedän, ettei varmastikkaan laihduttamaan kannattaisi alkaa, mutta tuota rasvaa on kuitenkin kertynyt liikaa.

3. Onko kuinka merkittävää käyttää näin alkuvaiheessa lisäravinteita ? Eli nopeuttavatko ne kehitystä kuinka huomattavasti.

Pikaisesti kirjoitettu, mutta toivottavasti asia tulee selville.

1. Oishan se kätevää. On aika vaikea tietää, mikä on optimikalorimäärä ilman laskuja. Proteiinitkin kannattaa kattoa.

2. Lihasmassan lisäys dietiillä ilman lihasmuisteja on harvinaista ja vaikeaa. Kannattaa keskittyä siihen, etteivät kaikki lihat katoaisi dietillä.

3. Ruuasta on mahdollista saada kaikki tarpeellinen. Palautusjuoma on ainoa, jota on melkein mahdoton korvata tavallisella ruualla. Myös kreatiinit, glutamiinit yms. on otettava lisäravinteista tosin aloittelevalle laihduttajalle näistä tuskin on hyötyä.

Mä olen tällainen uusvanha-aloittelija. Taustalla on liikuntaa monessa muodossa, punttitreeniä satunnaisesti ja muutama vuosi sitten kun vielä pelasin pesistä, harjoitteluun kuului talvikaudella punttitreenit.

Nyt tänä kesänä aloitin varsinaisen aktiivisen salitreenin ja aluksi kokeilin tehdä joka kerta koko kropan läpi, 1 liike per lihasryhmä, mutta se oli tylsää. Siirryin sitten vastoin näitä yleisiä aloittelijan suosituksia 4-jakoiseen, olkapäät ja ojentajat, jalat, rinta ja hauis, selkä ja vatsat, ja tää on mulle paljon mielekkäämpää ja kiinnostus pysyy paremmin yllä ja treeni on kivaa.

Olkapäille, rinnalle, selälle ja vatsoille teen 3 liikettä, ekassa liikkeessä 2 lämmittely sarjaa kevyillä painoilla ja sitten 3x8-12 varsinaisen sarjan. Ojentajille ja hauiksille 2 liikettä, eka liikkeessä kevyesti 1x15-20 ja sitten 2x10 raskaammilla painoilla. Jaloille 4 liikettä samaan tyyliin.

Onks tää nyt sit ihan väärin, vaikka aloittelija olenkin? Tuntuu itsestä kuitenkin hyvältä.

Ihan hyvältä näyttää ja jos kerran toimiikin niin mitäpä sitä muuttamaan. Yleensä aloittelija ei välttämättä saa lihaksista irti tarpeeksi, sen takia yleensä suositellaan kolmijakosta.

Olisko purkillisesta raejuustoo apua treenipäivänä? Eikös siinä kuitenkin ole aika paljon proteiinia? Missä välissä se kannattais syödä?

Back
Ylös Bottom