Apua penkkitreeniin

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Ongelmani on penkissä etuolkapäiden liiallinen väsyminen ja se, etten saa tuntumaa rinnalle ollenkaan. Sama ongelma on myös vinopenkissä. Olen tehnyt penkkiä jo parisen vuotta, mutta rinnan kehitys on huono. Penkki enkka on nyt 120 kg. Ryhtini on ollut aika pitkään huono, ja vasta nyt olen alkanut kiinnittämään huomiota sen parantamiseen. Voisiko vuosia kestänyt väärä selän ja hartioiden asento pakottaa kehoni virheelliseen asentoon penkissä, jolloin vain olkapäät rasittuvat...? Voisitteko ystävällisesti kertoa kaikkia mahdollisia vihjeitä liittyen penkkipunnerrukseen, jolla saisi paineen oikeasti rinnalle. Koitan sitten kokeilla erilaisia menetelmiä, ja löytää tyylin joka oikeasti toimii.

Vähän kaarta ja lavat yhteen.
Tarpeeksi romua, ettei tarvitse väsyttää niitä heikompia etuolkapäitä liiallisilla toistoilla(nyt tulee paskaa niskaan).

Minkälaisia sarjoja/toistoja teet penkissä?
Minkälaista ohjelmaa noudatat? Voisi löytyä sieltäkin syy tuolle.

B.O.S.S. sanoi:
Mihin tuo boldatun auttaminen perustuu?
Kuormittaa rintalihaksia eri tavalla kun liikerata on vajaa ja lihakset itse joutuvat pysäyttämään liikkeen. Stopparilla saa tissit yleensä järkyttävän kipeiksi.

Edit: Siltikin tekisin kyllä mieluummin ihan täydellä liikeradalla ja vain joskus harvoin temppuilisin sitten erilaisilla tehokeinoilla.

Gdane sanoi:
Kuormittaa rintalihaksia eri tavalla kun liikerata on vajaa ja lihakset itse joutuvat pysäyttämään liikkeen.

Eikös ne lihakset sen liikeradan pysäytä, vaikka tekisi ihan kunnon liikeradallakin? Pompun voi minimoida muutenkin kun jättämällä liikkeen vajaaksi.

Sepsis sanoi:
Eikös ne lihakset sen liikeradan pysäytä, vaikka tekisi ihan kunnon liikeradallakin? Pompun voi minimoida muutenkin kun jättämällä liikkeen vajaaksi.

No juu kyllä, mutta tokihan ne enemmän työtä tekee kun koko paino pysähtyy ilmaan. Siltikin kumartaisin ennemmin venytyksen ja pitemmän (ja puhtaamman) liikeradan puoleen.

tekniikkani

Olen keskittynyt aina vetämään kyynärpäitäni mahdollisimman sivulle, koska olen luullut että niin kuuluu tehdä. Mitä nyt luin noilta lähetetyiltä linkeiltä, niin tämä tekniikka rasittaa vaan enemmän olkapäitä, joka saattaisi selittää niiden liiallisen rasittumisen. Mutta kun painaa kyynärpäitä lähemmäksi rintaa, niin katoaako rinnalta työ ja kaikki siirtyy ojentajille? Tähän asti olen tehnyt 70-90kg:lla 10-5 toistoa ja noin viisi tai kuusi sarjaa. Rinta ei kuitenkaan rasitu juuri yhtään tässä treenissä. Noudatan neli jalkoista treeniä, jossa eka rinta-haukka, seuraavaksi selkä, kolmantena päivänä ojentajat ja olkapäät, ja neljäntenä jalat, sitten lepo.

Redalert sanoi:
Olen keskittynyt aina vetämään kyynärpäitäni mahdollisimman sivulle, koska olen luullut että niin kuuluu tehdä. Mitä nyt luin noilta lähetetyiltä linkeiltä, niin tämä tekniikka rasittaa vaan enemmän olkapäitä, joka saattaisi selittää niiden liiallisen rasittumisen. Mutta kun painaa kyynärpäitä lähemmäksi rintaa, niin katoaako rinnalta työ ja kaikki siirtyy ojentajille? Tähän asti olen tehnyt 70-90kg:lla 10-5 toistoa ja noin viisi tai kuusi sarjaa. Rinta ei kuitenkaan rasitu juuri yhtään tässä treenissä. Noudatan neli jalkoista treeniä, jossa eka rinta-haukka, seuraavaksi selkä, kolmantena päivänä ojentajat ja olkapäät, ja neljäntenä jalat, sitten lepo.

Vähennä sarjamääriä ainakin kolmella ja tee niin raskailla painoilla, että saat 5-6 tehtyä. Toisin sanoen 2x6 olisi passeli.

Mihin kohtaa rintaa lasket tangon?

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom