Apua papua

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Tervehdys palstaveljet!
Uusi naama olen arvon foorumillanne ja koska tämä palsta vaikuttaa hyvältä, niin ajattelinpa tänne ongelmani tunkea.. kun en oikein muitakaan paikkoja tiedä. =)
Koitin hetkisen selailla muita ketjuja, mutta joko olen sokea, tai sitten neuvot eivät vaan oikein sovi minulle täydellisesti, sillä en löytänyt mitään kovin hyödyllistä. Tämän takia onkin pakko tehdä teidän päänsäryksi uusi ketju!

Ongelma on kuitenkin seuraavanlainen:
Olen yli 190cm pitkä (veikkaisin 192-195), mutta painoa on vain hieman päälle 70kg (kenties 72-73) ja ikää 17. Olen koko ikäni ollut hoikka, mutta viime aikaisten kasvupyrähdysten vuoksi olen varsinainen kukkakeppi, vaikken millään lailla esim. anoreksiaa sairasta. Edellämainitun vuoksi haluaisinkin saada painoni nousuun. Olen viime aikoina yrittänyt syödä säännöllisesti (aamupala, kouluruoka, välipala, päivällinen (, välipala) ja iltapala) ja hieman nostella painoja.
Koska olen kuitenkin kaukana pätevästä tällä alalla, haluaisinkin saada teiltä hyviä vinkkejä (en siis mitään treenisarjoja pelkästään, tokin neki tervetulleita). Salillakäyntiä en ainakaan vielä aio aloittaa, mutta kotona on käytössä käsipainot (vajavaisilla painoilla, mutta niitä voi aina hankkia lisää).

Tiivistetysti: Miten voisin saada painoni nousuun ja lihakset kasvamaan elämäntapojen ja käsipainojen avulla?

Kiitos!! =)

Kaloreita koneeseen!
-Eli lasket päivttäisen kulutukses, ja sitten syöt n.300-500 kcal yli kulutuksen.
-Yritä ottaa Kalorit "hyvistä" lähteistä, eli proteiinin lähteinä liha,kala,kana,maitotuotteet yms, mitä nyt olen lukenu niin pavut ei se paras protskun lähde ole. Rasvat rypsäristä ja pähkinöistä/siemenistä. Hiilarit ruisleseistä, ruisleivästä ja sen semmosesta, ja hiilarit siis kannattaa olla hitaita(hitaiden ja nopeiden eroa en nyt jaksa selvittää ;) ).
-Hiilaria koneeseen aamulla, koska yön jälkeen hiilarivarastot on tyhjät.
-Hyvät rasvat sitten illalla.
-Illalla jotain hitaasti imeytyvää prodee, maitoproteiinia tjn. (saat vaikka rahkasta, raejuustosta,yms.)
-Illalla ei kannata hiilareita, varsinkaan nopeita syödä, koska nopeet hiilarit häiritsee kasvuhormonin tuotantoa
-Prodee sitten kannattaa tunkee joka aterialle. Siitä on spekuloitu että protskua on turha syödä kerralla yli 30g, väitetään että se ei imeydy kaikki, ota siitä sitten selvää.:D
Viisaammat lisätköön jos jotain oleellista jäi.

Ja sitten vielä tosta treenihommasta, että kyllä käsipainoilla pystyy paljon tekemään, mutta kyllä mä suosittelen ihan salille menemään treenaamaan. Tuolta "Treeniohjelmia lihaksen kasvatukseen ja ruokavalio esimerkkejä" topicin ekalta sivulta nappaat jonkun ohjelman mikä itestä näyttää hyvältä, ja sitten muokkailet siitä itelles sopivan, kysele sitten lisää kun/jos tarttet apua sen muokkaamisessa ;) .

Tervetuloa palstalle!

Aluksi kolme kirjainta--------> FAQ

Syömällä yli kulutuksen kasvaa. Tosin jos ei samalla käy salilla niin paino tulee pääosin läskinä. Käsipainoilla ei nyt vielä pitkälle pötkitä.. Minkäkokoiset? ovatko säädettävät?

Edit. Hiidas

En näköjään ihan väärässä ollut, kun menin kehaisemaan palstaa.. heti pamahti ruutuun asiantuntevia vastauksia!

Bravo: Kiitokset kattavasta vastauksesta!
Nilzinator: Selvä, tutustun FAQ:iin, tänks! Ja käsipainot ovat säädettävät, mutta liian vähän painoja mulla tällä hetkellä. Pitää käydä ostamassa lisää jossain vaiheessa.

Lisää vastauksia vaan, jos putkahtaa jotain mieleen, mistä voisi olla apua. =)

(Yritin editoida ylempää viestiä, mutta ei natsannut.. liikaa aikaa kulunut tms.)

Kuitenkin.. näin laiha kun on, niin ei se kai niinkään haittaa, jos paino tulee pääosin läskinä. Tosin vaikka laiha oonkin, niin mahassa on läskiä, mutta se johtuukin enemmän epäterveellisestä ruokavaliosta ja runsaasta karkin ja limun kulutuksesta.. uskoisin. =) Sitä oonkin vähentäny ja tuun vähentämään jatkossa.
Myös omaa ruokavaliota pitäis yrittää laajentaa, sen verran kapee se on tällä hetkellä.

Kuitenkin.. näin laiha kun on, niin ei se kai niinkään haittaa, jos paino tulee pääosin läskinä.

Mielestäni se ei oo fiksua, ite sen opin kantapään kautta. Kun aloin treenaamaan kunnolla, niin olin aikamoinen tikku, sitten luin sanan BULKKI, joka siis tarkoitti älytöntä mättöä PASKAA niin paljon kun napa vetää, Niin ainakin luulin.:( Träkeintä oli että protskua ja kaloreita tulee paljon, päivän ruokavalio siis koostu suklaasta, lihiksistä miljoonalla nakilla, sipseistä ja muusta skeidasta + sitten kaikki bodysafka, joka todellakin ois pelkästäänkin riittäny massan lisäämiseen. Äiti siinä varotteli että älä noin paljoo syö, että pian lihoot. Ja minähän en fiksuna poikana uskonu. :jahas: .
No painohan nous ja se oli kaikkein tärkeintä, aamulla saatto kuulua että:"JES, paino noussu viikon aikana 5 kiloo!". :eek: .

Sitten vihdoin tajusin että ei bulkki tarkota paskan mättämistä vaan terveellisen ruuan syömistä yli kulutuksen, pienoinen dietti autto vähän, mutta sinne ne vatsapalat katos, ja sain perseeseen laardia ja jenkkakahvat :itku: . Eli vaikka massanlisääminen ois tavotteena, niin kohtuudella, sellaset 300-500 kaloria plussalla, muten mennään metsään ja pahasti.

Sitten vihdoin tajusin että ei bulkki tarkota paskan mättämistä vaan terveellisen ruuan syömistä yli kulutuksen, pienoinen dietti autto vähän, mutta sinne ne vatsapalat katos, ja sain perseeseen laardia ja jenkkakahvat :itku: . Eli vaikka massanlisääminen ois tavotteena, niin kohtuudella, sellaset 300-500 kaloria plussalla, muten mennään metsään ja pahasti.
Juu, aivan. Niiku totesin, niin oon just vähentämässä näiden karkkien, limujen, sipsien yms. mättämistä ja koitan keskittyy enemmän mättämään varsinaista safkaa. :)

Tervetuloa pakkotoistolle hujoppi! ;)

Sinusta tulee mieleen yksi nuoruuteni kaveri, joka oli ikäisenäsi 194cm pitkä ja painoi 69 kiloa. Kaveri oli kovan luokan suunnistaja SM tasolla. Ruokavalio oli hänellä mitä sattui tyyliin ranskalaisia ja nakkeja. Painoa ei vain tullut, sillä treeneistä johtuva kulutus oli todella kovaa. Sain miehenalun suostuteltua salille ja lisäämään syömistään (tosin ruoka yhä oli suht epäterveellistä mättöä, mutta silti). Painoa hän sitten saikin siitä huolimatta, että jatkoi salin ohella suunnistusta.

Suosittelen sinulle, että pistäydyt paikallisella salilla tsekkaamassa nurkat ja kokeile vähän laitteita miltä ne tuntuu. Se on huomattavasti parempi vaihtoehto kuin kotona käsipainoilla nitkuttelu. Niilläkin saa tulosta tiettyyn pisteeseen asti, mutta kyllä sinne salille on jossain vaiheessa mentävä.

Saat treenaamisesta lisää kulutusta joka on omiaan lisäämään ruokahalua. Syö usein päivän aikana ja liiku paljon jotta lihaksesi vahvistuvat. Kasvupyrähdys on syönyt lihaksiasi ja ne on saatava takaisin! Olet myös vielä suht nuori, joten kyllä sitä lihaa tulee ihan itsestäänkin iän myötä.:thumbs:

Mielestäni se ei oo fiksua, ite sen opin kantapään kautta. Kun aloin treenaamaan kunnolla, niin olin aikamoinen tikku, sitten luin sanan BULKKI, joka siis tarkoitti älytöntä mättöä PASKAA niin paljon kun napa vetää, Niin ainakin luulin.:( Träkeintä oli että protskua ja kaloreita tulee paljon, päivän ruokavalio siis koostu suklaasta, lihiksistä miljoonalla nakilla, sipseistä ja muusta skeidasta + sitten kaikki bodysafka, joka todellakin ois pelkästäänkin riittäny massan lisäämiseen. Äiti siinä varotteli että älä noin paljoo syö, että pian lihoot. Ja minähän en fiksuna poikana uskonu. :jahas: .
No painohan nous ja se oli kaikkein tärkeintä, aamulla saatto kuulua että:"JES, paino noussu viikon aikana 5 kiloo!". :eek: .

mun mielestä bulkki tarkottaa just sitä et syödään kaikki mitä eteen tulee...
mutta todellista ruokaa enimmäkseen kuiteki:joulu4: :joulu3: :joulu5: :joulu7: :joulu1: :joulu8: :joulu2: :rock: :rock: :rock:

Suosittelen sinulle, että pistäydyt paikallisella salilla tsekkaamassa nurkat ja kokeile vähän laitteita miltä ne tuntuu. Se on huomattavasti parempi vaihtoehto kuin kotona käsipainoilla nitkuttelu. Niilläkin saa tulosta tiettyyn pisteeseen asti, mutta kyllä sinne salille on jossain vaiheessa mentävä.
Juu, eiköhän toi oo katsastettava jossain vaiheessa.

Saat treenaamisesta lisää kulutusta joka on omiaan lisäämään ruokahalua. Syö usein päivän aikana ja liiku paljon jotta lihaksesi vahvistuvat. Kasvupyrähdys on syönyt lihaksiasi ja ne on saatava takaisin! Olet myös vielä suht nuori, joten kyllä sitä lihaa tulee ihan itsestäänkin iän myötä.:thumbs:
Jees jees! =) Tarkotuksena ei oo tulla kuitenkaan miksikään kaapiksi, kuhan nyt vähän lihaa luiden ympärille saisi ja "normaalin" ruumiinrakenteen! =)

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
"normaali" ruumiinrakenne nykypäivänä: tosi laiha, näyttää hyvältä paita päällä, keppi..

Kaapiksi ei mitenkään tosta vaan kasveta, läski tosin tekee poikkeuksen, joten ei tod. kannata pelätä liika kasvua ja "kaappiintumista" (ei ole siis huolta siitä että aamulla heräät ja lihasta on tuutin täydeltä)

"normaali" ruumiinrakenne nykypäivänä: tosi laiha, näyttää hyvältä paita päällä, keppi..

Kaapiksi ei mitenkään tosta vaan kasveta, läski tosin tekee poikkeuksen, joten ei tod. kannata pelätä liika kasvua ja "kaappiintumista" (ei ole siis huolta siitä että aamulla heräät ja lihasta on tuutin täydeltä)

Juu meikäläinen on kasvanut sellaisen 20kg siitä kun aloitti treenaamisen. Olin silloin keppi ja olen yhä keppi vaikka voimaa onkin enemmän. Voi että jos heräisinkin joku päivä huomaten että pitää mennä ovesta poikittain.

Nyt tuli kyllä elävästi oma elämä mieleen, itse olin 17-vuotiaana 191cm pitkä ja 65kg painoa. Puntillehan sitä oli pakko lähteä. Ei tarvinnut kauheasti edes ruokavaliota muuttaa kun paino vaan alko nousta. Suunnilleen 6kg vuodessa elopaino kohosi ja niin myös itsetunto. Treenitkin tehtiin punttikavereiden kanssa ihan vituilleen, niikun yleensä alotellessa. Mun mielestä kannattaa vaan punttia vääntää kunnolla ja rauhallisesti antaa painon nousta. Kyllähän ne ruokahalutkin herää samalla sopivasti. Palkkari kyllä kannattaa muistaa ottaa.

Eikun salille vaan ja tekee eka vähän kaikkee ja kattelee ja sitten ettii täältä jonkun vaikka yks jakosen ohjelman ja tekee semmosella. Turha sitä on kauheesti jännitellä ja jäädä miettiin. Pari kertaa viikossa salilla ja terveellistä ruokaa hieman enemmän kun kuluttaa niin kyllä sitä massaa lisää saa. Eikä tarva pelätä hetkessä kaapiks muuttumista. Mieluummin ite ainakin ottaisin massani lihaksena kun läskinä, tietty vähän läskiäkin sopii joukkoon, mutta se nyt näkyy sitten suurempina määrinä naamassa, mahassa, yms paikoissa missä sitä ei välttämättä olekaan niin kiva kattella. Ite oon ollu lukion jälkeen siinä sadan kilon tietämissä ja nyt lähempänä 120kg. Ennen salilla käyntiä en oikein pitäny siitä massan määrästä vaan halusin laihtua. nyt on vähän lihastakin niin se läski ei tunnu enää niin pahalta, kyllä silti sataan kiloon tähätään. Itellä pituutta n.190cm. Oon vaan vähän hidas laihduttelija :)

Heh. En mä sitä tarkota, etteikö mulle kelpais olla "kaappi", mutta lähinnä sitä hain, että se ei oo kovin realistista nyt.. joten ensisijainen tavote on saada se "normaali" (huono termi) ruumiinrakenne. Sitä tarkotin. =)

Juu.. kyl musta tuntuu, että tän painonnousun saa tästä runsaammalla syömisellä ja käsipainojen nostelulla ihan reippaasti alkuun, ja sitten voi vaikka siirtyä salille. Nimittäin nyt muutaman päivän aikana kun oon oikein kiinnittäny huomiota siihen, miten syön ja juon (ja nostelen =P), niin kyllähän siinä ero on entiseen. Ja perhana, tajusin just, että mulla on mahdollisuus nostaa penkkiä ja treenata reisiä yhdessä paikassa tossa lähellä, eikä oo ees sali, vaan saa rauhassa leikkiä. =)

Hauska nähä, että muillakin on omasta "menneisyydestä" samanlaisia kokemuksia.

Kotona tietty pystyy tekeen hyviä perusliikkeitäkin jos ei o pohjalla mitään niin punnerruksetkin jo auttaa jotain ja sitten jos ei o itellä leuanveto tankoo niin jossain lähipuistossa voi olla ja siellä sitten vaikka käväsee leukoja tekemässä (talvella vähän hankalampaa kyllä). Jos lihaksilla tosiaan massaa aikoo niin sit kannattaa koko kroppaa reenata tasapuolisesti. Jos on penkissä tanko eikä mikään talja juttu niin voi tangolla tehdä todella paljon muitakin lihasryhmiä kuin rintalihaksia, eli sillä sais jo melki koko kroppaa reenailtua ainakin alkuun.

Ja juu on ihan hyvä asettaa realistisia tavotteita, muuten ehtii turhautuun ennen kun saavuttaa sen mitä haluaa. Peilistähän sitten näkee miten tavotteisiin on päästy jonkin ajan päästä.

Jos on penkissä tanko eikä mikään talja juttu niin voi tangolla tehdä todella paljon muitakin lihasryhmiä kuin rintalihaksia, eli sillä sais jo melki koko kroppaa reenailtua ainakin alkuun.
Juu, tanko on, joten siinä suhteessa ihan hyvä juttu. =)

Ja juu on ihan hyvä asettaa realistisia tavotteita, muuten ehtii turhautuun ennen kun saavuttaa sen mitä haluaa. Peilistähän sitten näkee miten tavotteisiin on päästy jonkin ajan päästä.
Aivan!

Kertoisitko mitä kaikkea sieltä paikasta löytyy, missä sulla on mahdollisuus käydä ja miten monta kertaa viikossa voisit käydä?

Suositut

Back
Ylös Bottom