APUA! Mitä vittua mun gradulle tapahtui????

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja lej
  • Aloitettu Aloitettu

lej

Vaihdoin Office 2000:n 2003:en, ja kaikki muut tiedostot aukeavat paitsi graduni. Siitä on kyllä varmuuskopio, mutta ei tietysti juuri nyt lähettyvillä. Mitä helvettiä voi tehdä.

Avamaalla tiedoston jolloin ihme palautuskonstilla saan kyllä tekstin ulos, mutta se on yhtenä pötkönä ja kaikki kuvat puuttuvat ja ymmärettävästi puuttuu muotoilut eli aika käyttökelvoton siten.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
kai se jotain virhettä ilmottaa? Missä muodossa se oli? Yleensähän noita tiedostoja kai suositellaan tallennettavaksi rtf:ksi, toi on se universaali muoto jonka suurin osa ohjelmista osaa aukaista.

metalman sanoi:
kai se jotain virhettä ilmottaa? Missä muodossa se oli? Yleensähän noita tiedostoja kai suositellaan tallennettavaksi rtf:ksi, toi on se universaali muoto jonka suurin osa ohjelmista osaa aukaista.
Word experienced an error trying to open the file.
Try these suggestions:
*Check the file permissions for document and drive
*Make sure there is sufficient free memory and disk space
*Open the file with the Text recovery converter

Tuolla vikalla saa tekstin auki yhtenä pötkönä, jolla ei kuitenkaan juuri mitään tee. Varsinkin kun kuvat puuttuvat. Sitä mä en tajua, että esim. muiden tekemät gradujen väliraportit aukeavat, doc-muodossa nekin. Vain mun gradu ei.

Mä oon aika haka availemaan erinäisiä rikkinäisiä tiedostoja, harrastuspohjalta tosin. Jos et muuta keksi ja gradussa ei ole salaista kamaa, niin mä voin yrittää sen avata "alkuperäiseen" muotoonsa. Mitään ihmeellistä en tee, netistä löytyvillä softilla melkein mikä vain saadaan korjattua. On niitä kertyny vuosien varrella koneelle.....

Vinkki: Mene koneelle, missä on Office 2000 tai uninstalloi Office 2003 hetkeksi, avaa dokkari, tallenna eri muotoon ja sit ota käyttöön office 2003 taas. Tosin sanoit, ettei varmuuskopioita ole juuri nyt käsillä, eli varmaan sit ei ole kyllä office 2000- konettakaan lähellä. Koitanpa kaivaa sulle yhden softan, jos ehdin editointiaikarajalta....

Edit. Word 97-2000 Viewer, tän Word- tiedoston katseluohjelman pitäisi osata avata se vanha tiedosto. Tosin ohjelmalla ei pysty tallentamaan, joten siitä ei taida olla yhtään mitään hyötyä...

Edit 2. Pevelius ehdotti Open Officea, myöskin ilmainen Easy Office tietojeni mukaan avaa sellaisia Word- dokumentteja, mitä Microsoftin oma Word ei välttämättä osaa avata.

Mä sain sen korjattua! Se johtui jonkin hämärän päivityksen puutteesta. En silti tajua, että miksi vain se mun gradu-tiedosto ei auennut, kaikki muut tiedostot toimivat siis ilman mitään säätöjä.

Ehdin kyllä hakemaan myös tuon word viewerin ja sillä se kyllä tosiaan aukesi ihan hyvin.

Ehkä siinä sun gradutiedostossa on jotain ovelia osioita / osa-jakoja / sivunumerohäröityksiä, jotka ei ilman Mikrosoftan virityksiä toimi uusimmissa office- versioissa..... ja ainoa looginen tapa reagoida tällaisiin odottamattomiin ominaisuuksiin tiedostossa on heittää "Catastrofic error!"- viesti ja korruptoida tiedosto pelastuskelvottomaksi :D

Nimimerkki "Gradun uusimman version kopio oli aina USB-tikulla, ftp-palvelimella, sähköpostissa liitetiedostona ja tatuoituna eunukin selkään, joka kulki vieressäni mihin tahansa meninkin."

Mixu sanoi:
Ehkä siinä sun gradutiedostossa on jotain ovelia osioita / osa-jakoja / sivunumerohäröityksiä, jotka ei ilman Mikrosoftan virityksiä toimi uusimmissa office- versioissa..... ja ainoa looginen tapa reagoida tällaisiin odottamattomiin ominaisuuksiin tiedostossa on heittää "Catastrofic error!"- viesti ja korruptoida tiedosto pelastuskelvottomaksi :D

Nimimerkki "Gradun uusimman version kopio oli aina USB-tikulla, ftp-palvelimella, sähköpostissa liitetiedostona ja tatuoituna eunukin selkään, joka kulki vieressäni mihin tahansa meninkin."
Mullakin on kolme varmuuskopiota, yksi USB-tikulla, toinen cd:llä ja kolmas toisella kovalevyllä. Kun yksikään ei auennut niin hiukan alkoi jo mietityttämään.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom