APUA: Millaiset liukuesteet kenkiin?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja hard
  • Aloitettu Aloitettu
Alkaa olla mahdotonta edes kävellä tuolla ulkona. Väylien pinnat ovat jäärrä ja päällä muutama sentti nuoskalunta :(

Ajattelin hommata liukuesteet (tai nastat tai mitä vaan) kenkiin, että pääsee taas ulos reippailemaan. Onko kellään kokemuksia näistä, mikä toimii, haittaako kävelyä jne. Kaikki apu otetaan riemulla vastaan!

Hard

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Paras neuvo taitaa olla, että älä osta halvimpia mahdollisia, äläkä sellaisia mitä ei pysty kokeilemaan kaupassa omaan kenkään. Mulla on kahdet liukuesteet viime talvelta roskiin menossa em. syistä.

Toiset on sellaset, jotka kiinniteetään päkiän kohdalle, remmi menee siis kengän ympäri. Hyödylliset jos astuu silleen että "sutii", mutta toinen remmi hajosi vissiin toisella tai kolmannella reissulla.

Toiset on sellaset jykevämmät, jotka asennetaan kantapään kohdalle, niissä on kunnon metallinen pohja jossa väkäset: eivät mahdu kunnolla mun lenkkarin pohjaan vaikka kuinka oon vääntäny, ja jos mahtuukin niin saattaa yllättäen pullahtaa pois pakoiltaan. Kannan kohdallahan tuo olisi muuten hyvä, niin voi reilusti vaan astua ettei limpsahda.

No. Näistä viisastuneena aion tänä vuonna ostaa sellaset vanhuksille tarkoitetut ihme puolikalossit, joissa on ikään kuin kengän pohja (reikäinen) jotain kumia tms jossa on nastoja (suht terävät) ja remmit menee kantapään taakse ja nilkan ympäri sekä päkiän kohdalta ympäri. Kiinnityksestä en tiedä, neppari?

Ja olen siis tajuton tunari ja kesät talvet aina turvallani. Paras oli kun viime kesänä kaaduin meidän naulakkoon kun olin lähdössä kauppaan. Onneksi oli pyöräilykypärä jo valmiiksi päässä niin ei sattunut kun löin pään seinään :david:

Edit. Ja siis ei haittaa kävelyä ULKONA, kauppaan tms kannattaa ottaa pois, etenkin nuo paksummat, kantapäälle tulevat. Ovat tappoliukkaat lattialla + paha kävellä.

Nääh, ei mitään liukuesteitä, tasapaino vain kehittyy kun taiteilet liukkailla. :david: En ole kaatunut tänä talvena vielä kertaakaan perseelleni sileäpohjaisilla buutseilla, vaikka usein jalka lipsahtaakin :D

Olen kuullut kuumaa huhua, että kengät joissa on pohjat raakakumia, niin pitäisivät huomattavasti paremmin kun normaalit kengät. Mene sitten ja tiedä.. Pitäisi varmaankin jostain kenkäliikkeestä kysyä, että pitääkö paikkansa

yaktrax_lg.jpg

Suosittelen näitä. Itellä on tämmöset ja ainakin mun mielestä nää on ihan älyttömän hyvät. Kohtuullisen helppo laittaa jalkaan sekä ottaa pois ja pitää kyllä todella hyvin. Olin työharjotteluhommissa aikonaan semmosessa putiikissa mikä möi näitä ja esim. vartijat osti paljon noita. Olin vähän epäuskonen että pitääkö noi mitään ja sitten se myyjä sano että voi käydä testaamassa noita siinä tiellä. Otin siinä jäisellä tiellä kaiken näkösiä spurtteja ja muita missä varmasti kaatuis mutta kun ei niin ei. Olihan ne pakko sit ostaa itellekkin. Sopii myös isoihinkin kenkiin nämä (itsellä esim. 46). Merkki on siis Yaktrax joten sillä voit googlettaa ja muuten hakea jos kiinnostaa nuo.

:hyper: ZweCCo, mennäänkö naimisiin?:haart: :haart: :haart:

Nyt tiedän mihin menee mun opintotuet tässä kuussa!

Oletko Zwecco paljon käyttänyt noita?

Pro mallia myyvä webbikauppa varoitteli, että ne eivät kestäisi paljasta asfalttia tai hiekoituksella kävelemistä. Jossain toisella webbisivulla väitettiin hiekoituksella kävelemisen rikkoneen Walker mallin muoviosat muutamassa päivässä.

Pro malli on kai kestävämpi, mutta olisi mukava kuulla kokemuksia kestävätkö nuo lainkaan normaalissa katukäytössä?

Tämän päivän Hesarin (4.1.2006) kuluttajasivuilla on juttu eri liukuesteistä. Yaktrax Pro:n sanotaan hajoavan herkästi ja pitävän huonosti. Muutkaan ei kyllä saa kovin hyviä arvioita.

Kovia ootta, jos tuollaisia kehtaatte julkisella paikalla pitää... :)

Tämän hetkisillä kengillä ei ole kertaakaan tuntunut kulkualusta lipoiselta.

Mulla oli eräät kengät pelkkää ulkoilua varten enkä käyttänyt niitä mihinkään muuhun. Luikkaat kuitenkin olivat, joten eräänä iltana liimasin aralditilla pieniä kiviä (niitä joilla hiekotetaan kulkuväyliä) pohjiin sopivan tiuhaan. Niistä tuli pitävät, vähän niin kuin nastakengät. Liima piti kunnes kengät hajosivat. (niksi-Pirkka)

Ultimecia sanoi:
:hyper: ZweCCo, mennäänkö naimisiin?:haart: :haart: :haart:

Sano vaan millon beibe. :love:

:lol2:

Mulla on tuo musta pro malli ollut kolme vuotta. Käyttönä on ollut melkein kokonaan järven jäällä kävely joten suurta kokemusta ei asfalteista ja hiekoista ole. Jonkin verran kuitenkin oon niissäkin ehtinyt kävellä eikä nuo minun ainakaan ole vielä hajonneet mistään kohtaa yhtään. :rolleyes: Pitävyydestäkin vielä senverta että jos nuo ei muka pidä niin mitkä sitten pitää? :eek: Noilla pystyy ihan peilikirkkaalla jäälläkin kävelemään ilman että tarvii tippaakaan varoa kaatumista tai yhtään aristella kävelyä. Voi täysin normaalisti vedellä menemään. Kertaakaan en ole nuo jalassa myöskään kaatunut.

Oli äsken vähän kiire niin jäi vielä se mainitsematta että noissa ei pitävyys ole varmasti paras mahdollinen semmosella kelillä kun jään päällä on kerros irti olevaa lunta. Se lumi estää noiden purevuuden siihen jäähän ja näinollen liukasta. Sitten vielä se että miks noilla muuten ees tarviis hiekotetulla tiellä kävellä tai paljaalla asfaltilla? Kai niissä paikoissa pysyy pystyssä ilman noitakin?

ZweCCo sanoi:
Oli äsken vähän kiire niin jäi vielä se mainitsematta että noissa ei pitävyys ole varmasti paras mahdollinen semmosella kelillä kun jään päällä on kerros irti olevaa lunta. Se lumi estää noiden purevuuden siihen jäähän ja näinollen liukasta. Sitten vielä se että miks noilla muuten ees tarviis hiekotetulla tiellä kävellä tai paljaalla asfaltilla? Kai niissä paikoissa pysyy pystyssä ilman noitakin?
Ei kait tarvitsisikaan jos koko matka olisi samanlaista. Yleensä ne pahimmat kelit on kuitenkin niitä, kun tiellä on vuorotellen paljasta asfalttia, märkää jäätä ja sepeliä.

Paras neuvo taitaa olla, että älä osta halvimpia mahdollisia, äläkä sellaisia mitä ei pysty kokeilemaan kaupassa omaan kenkään. Mulla on kahdet liukuesteet viime talvelta roskiin menossa em. syistä.

Toiset on sellaset, jotka kiinniteetään päkiän kohdalle, remmi menee siis kengän ympäri. Hyödylliset jos astuu silleen että "sutii", mutta toinen remmi hajosi vissiin toisella tai kolmannella reissulla.

Toiset on sellaset jykevämmät, jotka asennetaan kantapään kohdalle, niissä on kunnon metallinen pohja jossa väkäset: eivät mahdu kunnolla mun lenkkarin pohjaan vaikka kuinka oon vääntäny, ja jos mahtuukin niin saattaa yllättäen pullahtaa pois pakoiltaan. Kannan kohdallahan tuo olisi muuten hyvä, niin voi reilusti vaan astua ettei limpsahda.

No. Näistä viisastuneena aion tänä vuonna ostaa sellaset vanhuksille tarkoitetut ihme puolikalossit, joissa on ikään kuin kengän pohja (reikäinen) jotain kumia tms jossa on nastoja (suht terävät) ja remmit menee kantapään taakse ja nilkan ympäri sekä päkiän kohdalta ympäri. Kiinnityksestä en tiedä, neppari?

Ja olen siis tajuton tunari ja kesät talvet aina turvallani. Paras oli kun viime kesänä kaaduin meidän naulakkoon kun olin lähdössä kauppaan. Onneksi oli pyöräilykypärä jo valmiiksi päässä niin ei sattunut kun löin pään seinään :david:

Edit. Ja siis ei haittaa kävelyä ULKONA, kauppaan tms kannattaa ottaa pois, etenkin nuo paksummat, kantapäälle tulevat. Ovat tappoliukkaat lattialla + paha kävellä.

Minuakin kiinnostaa tietää mistä saa noita joissa on päkiän alla 3? metalliväkästä. Kävelyä eivät haittaa ja pureutuvat kyllä pitävästi. kumilenkillä tulevat jalkaterän ympäri sekä kantapään takaa. näitä on ollut myynnissä noin 5 v sitten en muista missä. Made in Sweden luki näissä kylläkin.

Tätä samaa liukueste asiaa minäkin mietin pari talvea, en mieti enää. Ostin Ice Bug kengät ja siihen loppui liukastelu, eilenkin oli tiellä kirkasta jäätä ja siinä päällä hieman vettä eli todella liukas keli niin Ice bugien kanssa kävelin ihan samalla tavalla kun sulalla tielläkin. Ihan mahtavat kengät ja vielä yllättävän hyvät jalassakin. Suosittelen.

Suutareilta noita kannattaa kysellä. Kunhan sit vaan muistaa sen että ovat pehmeille alustoille, muuten kuolo korjaa...

Itse luotan 20e tennareihin ja ilman kaatumisia ollaan menty vuosikaudet. :D

Noissa Sievin, Jalaksen yms. talvityökengissä on usein hiton hyvät pohjat. Siis pitoa löytyy. Ei niillä nyt millekään nastoille pärjää mutta on ne yleensä paljon parempia kuin normi talvikengät.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom