Paras neuvo taitaa olla, että älä osta halvimpia mahdollisia, äläkä sellaisia mitä ei pysty kokeilemaan kaupassa omaan kenkään. Mulla on kahdet liukuesteet viime talvelta roskiin menossa em. syistä.
Toiset on sellaset, jotka kiinniteetään päkiän kohdalle, remmi menee siis kengän ympäri. Hyödylliset jos astuu silleen että "sutii", mutta toinen remmi hajosi vissiin toisella tai kolmannella reissulla.
Toiset on sellaset jykevämmät, jotka asennetaan kantapään kohdalle, niissä on kunnon metallinen pohja jossa väkäset: eivät mahdu kunnolla mun lenkkarin pohjaan vaikka kuinka oon vääntäny, ja jos mahtuukin niin saattaa yllättäen pullahtaa pois pakoiltaan. Kannan kohdallahan tuo olisi muuten hyvä, niin voi reilusti vaan astua ettei limpsahda.
No. Näistä viisastuneena aion tänä vuonna ostaa sellaset vanhuksille tarkoitetut ihme puolikalossit, joissa on ikään kuin kengän pohja (reikäinen) jotain kumia tms jossa on nastoja (suht terävät) ja remmit menee kantapään taakse ja nilkan ympäri sekä päkiän kohdalta ympäri. Kiinnityksestä en tiedä, neppari?
Ja olen siis tajuton tunari ja kesät talvet aina turvallani. Paras oli kun viime kesänä kaaduin meidän naulakkoon kun olin lähdössä kauppaan. Onneksi oli pyöräilykypärä jo valmiiksi päässä niin ei sattunut kun löin pään seinään
Edit. Ja siis ei haittaa kävelyä ULKONA, kauppaan tms kannattaa ottaa pois, etenkin nuo paksummat, kantapäälle tulevat. Ovat tappoliukkaat lattialla + paha kävellä.