Apua lisäravinteista tietämättömälle

Odotan mielenkiinnolla meinaatko viitata joihinkin tutkimuksiin, kun "tutkimukset on vain tutkimuksia ja aina löytyy päinvastainen"
C-vitamiini on antioksidantti ja vesiliukoinen, joten isommilla annoksilla ei ole sikäli niin haittaa kuin rasvaliukoisilla. Ja kun kovaa treenataan, niin koskaan ei ole haittaa korkeammasta saannista monissa aineissa. Jos et usko, että c-vitamiini on antioksidantti, niin et usko, mutta se on fysiologinen fakta, ei mikään joka on tutkittu 34 vanhalla papalla.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Sellaiseen juttuun törmäsin, että c vitamiini yhtä aikaa sinkin kanssa nautittuna estää sinkin imeytymistä. Kokeilin piruuttani eilen illalla ottaa c:n sinkin kera ja samointein tippui syvänunenmäärä tasolle ennen sinkkiä.

Kannattanee ottaa c-vitamiini aamusta ja sinkki illalla. Tai noin ainakin itse teen ja toimii.

C-vitamiini on antioksidantti ja vesiliukoinen, joten isommilla annoksilla ei ole sikäli niin haittaa kuin rasvaliukoisilla. Ja kun kovaa treenataan, niin koskaan ei ole haittaa korkeammasta saannista monissa aineissa. Jos et usko, että c-vitamiini on antioksidantti, niin et usko, mutta se on fysiologinen fakta, ei mikään joka on tutkittu 34 vanhalla papalla.
Kai mä nyt uskon, että C-vitamiini on antioksidantti, kun sen sellaiseksi ekassa viestissäni nimesin.:LOL:

Mitä tulee väitteeseen "Ja kun kovaa treenataan, niin koskaan ei ole haittaa korkeammasta saannista monissa aineissa", niin paskapuhettahan tuo on.

Perään vielä Schoenfeldin ajatuksia vuodelta 2013.
There are a couple of take-home messages here, the most obvious of which is that the risk/reward ratio for antioxidant supplementation appears to be poor. Focus on eating a diet replete in vegetables and fruits and you’ll get all the antioxidants you need to support basic health. Overloading on antioxidants via supplements will not confer any additional benefits; it’s possible they may actually cause harm. And although the jury is still out, it is at least conceivable that supplementation can impede muscular development and other exercise-related adaptations. Any way you slice it, antioxidant supplementation doesn’t seem to make sense, at least for otherwise healthy individuals who exercise on a regular basis.
» The Anti-Oxidant Paradox and Its Implications for Interpreting Research

Sellaiseen juttuun törmäsin, että c vitamiini yhtä aikaa sinkin kanssa nautittuna estää sinkin imeytymistä. Kokeilin piruuttani eilen illalla ottaa c:n sinkin kera ja samointein tippui syvänunenmäärä tasolle ennen sinkkiä.

Kannattanee ottaa c-vitamiini aamusta ja sinkki illalla. Tai noin ainakin itse teen ja toimii.
Vähän epäilen nyt placeboa. Vaikka jättäisit sinkin yhtenä iltana kokonaan, niin ei luulisi uneen vaikuttavan. Se kuitenkin varastoituu kehoon

Vähän epäilen nyt placeboa. Vaikka jättäisit sinkin yhtenä iltana kokonaan, niin ei luulisi uneen vaikuttavan. Se kuitenkin varastoituu kehoon

Elämä on. En mä täällä mitään väitä faktaksi. Pubmed intoilijat voi kaivella ja sieltä löytää tutkimuksia sen puolesta, että sinkki ja c vitamiini eri aikaan on hyvä idea.

En mä mitään 100% asia on näin johtopäätöksiä edes omalle kohdalle vedä yhdestä yöstä. Halusin vain jakaa jännän sattumuksen. Pari viikkoa++ kertoisi enemmän. Jossain vaiheessa vois ottaa ton useamman viikon pätkän sinkki ja c vitamiini samaan aikaan setillä ja katsoa näkyykö pitemmän ajan mittauksessa eroa.

Mun pointti omissa testeissä on hakea omalle kohdalle optimaaliset tavat toimia. Jokainen tekee sen mitä jaksaa/huvittaa. Ei ole minulta pois. Muiden kokemuksia on mukava lukea niin saa ideoita omiin testattaviin asioihin. Tuon takia jaan omia ei niin varmistettujakin havaintoja, jos joku muukin jaksaisi testailla.

Viimeksi muokattu:
Elämä on. En mä täällä mitään väitä faktaksi. Pubmed intoilijat voi kaivella ja sieltä löytää tutkimuksia sen puolesta, että sinkki ja c vitamiini eri aikaan on hyvä idea.

En mä mitään 100% asia on näin johtopäätöksiä edes omalle kohdalle vedä yhdestä yöstä. Halusin vain jakaa jännän sattumuksen. Pari viikkoa++ kertoisi enemmän. Jossain vaiheessa vois ottaa ton useamman viikon pätkän sinkki ja c vitamiini samaan aikaan setillä ja katsoa näkyykö pitemmän ajan mittauksessa eroa.

Mun pointti omissa testeissä on hakea omalle kohdalle optimaaliset tavat toimia. Jokainen tekee sen mitä jaksaa/huvittaa. Ei ole minulta pois. Muiden kokemuksia on mukava lukea niin saa ideoita omiin testattaviin asioihin. Tuon takia jaan omia ei niin varmistettujakin havaintoja, jos joku muukin jaksaisi testailla.
Juu, hyvä se on testailla, en mä pahalla. :barefoot: Kunhan tuon pointin mainitsin. Aina pitää muistaa Placebo.

Niinhän sitä spekuloidaan, että se mekanismi, jolla antioksidantit haittaavat lihaskasvua on samanlainen kuin treenin jälkeisillä jääkylvyillä.
Ehkä haittaa, ehkä ei, liikaa muuttujia imho eristämään kokonaisvaikutus. Esim. vaikutus flunssien kautta jos pitää paikkaansa niin eri vaikutustekijät voi kumota toisiaan, jos asiaa katsoo vuosien aikavälin kautta. Jotkut lenssuilee jopa useiden viikkojen verran vuodesta niin että treenit jää väliin, silläkin oma vaikutuksensa.

Itsellä menee c-vitamiiinia 0,5-1g/pv ympäri vuoden ja kuuma-kylmääkin tulee käytettyä aina kun vaan löytyy tarpeeksi kylmää vettä mihin voi saunasta pulahtaa, silti kyllä nuo perkeleet näyttää kasvavan koko ajan sitä mukaa kun treeniraudat kohenee. Näin voimailu-suuntauntuneena olis kyllä aika jees jos lihakset ei kasvaisi voimien ohessa.

Mitä tulee väitteeseen "Ja kun kovaa treenataan, niin koskaan ei ole haittaa korkeammasta saannista monissa aineissa", niin paskapuhettahan tuo on.
Miten se on paskapuhetta? Esim ruokaa tarvitaan enemmän, sinkkiä tarvitaan enemmän, sitä ja tätä tarvitaan enemmän kuten myös lepoa jne. Sun pappatutkimus on tehty 34:llä 60-81 vuotiaaalla, tukeudu nyt sitten vaikka siihen vaikka sillä ei ole mitään tekemistä todellisuuden ja tosissaan treenavien kanssa. Haittasi siis lihaskasvua lähemmäs satavuotiailla miehillä, joilta mitattiin ykkösmaksimeita. Ymmärrätkö miten kaukana tuo skenaario on todellisuudesta? Aivan jumalattoman kaukana. Ja vielä aivan naurettava määrä, 34 kappaletta :D

Kyl mä lähtisin ekana laittaa safkan kuntoon. Siihen mahdollisesti hera, kreatiini, kofeiini kahvin muodossa ja jos tarvii vielä niin joku semikevyt monivitsku. Ei mee pahasti pieleen.

Edit. Mitä mieltä muuten @Mike on suolan käytöstä?

Viimeksi muokattu:
Miten se on paskapuhetta? Esim ruokaa tarvitaan enemmän, sinkkiä tarvitaan enemmän, sitä ja tätä tarvitaan enemmän kuten myös lepoa jne. Sun pappatutkimus on tehty 34:llä 60-81 vuotiaaalla, tukeudu nyt sitten vaikka siihen vaikka sillä ei ole mitään tekemistä todellisuuden ja tosissaan treenavien kanssa. Haittasi siis lihaskasvua lähemmäs satavuotiailla miehillä, joilta mitattiin ykkösmaksimeita. Ymmärrätkö miten kaukana tuo skenaario on todellisuudesta? Aivan jumalattoman kaukana. Ja vielä aivan naurettava määrä, 34 kappaletta :D
Asiantuntijat sanoo yhtä, pillerimyyjät toista. Hmmm, ketähän tässä uskois.

Yhteenvetona edelleen: isoista määristä antioksidantteja ei mitään hyötyä, vaan mahdollisesti jopa haittaa.
Miksi vitussa kukaan siis vetäisi gramman C-vitamiinia päivässä?

Eiköhän tää jankkaaminen riitä tältä erää.

Heh,ei ne ole mitään reseptillä saatavia täsmälääkkeitä.Et tasan tarkkaan huomaa mitään yhden illan testillä vaikka kuinka tuijotat sitä 300 euron oura sormusta vaikka se olis penisrenkaana. siksi se tippu kun luit asiasta ja testasit,alitajunta mielsi jo asian ettei tästä tule enää mitään kun otit c vitamiinin :D

On jo jonkin verran näyttöä, että suuret määrät antioksidantteja (kuten C- ja E-vitamiinia) voivat haitata treeniä ja lihaskasvua.

View: https://twitter.com/bradschoenfeld/status/749589183845523456

Tässä on samaa mieltä sihvonen,storyssa kertoi että älkää ottako omegoja tai mitään antioksidantteja ennen reeniä koska ne blokkaa lihaskasvua korjaamalla kehoa. treenin tarkoitus on aiheuttaa lihasvaurioita ja ravinnolla sitten korjataan sitä,jos otat antioksidantteja ennen treeniä niin se estää jossain määrin lihasvaurioiden syntymisen eli ota antioksidantit mahdollisimman kaukana treenistä eli jos aamutreeni niin otat ne illalla ja jos iltatreenit niin otat ne aamulla.
C vitamiinia kyllä voi tonnin ottaa iso mies mutta kerralla otettuna se ei kokonaan imeydy vesiliukoisena vaan osa valuu kusena ulos,parempi 2x500mg/vrk.

Ektomorfi mitä syöt päivittäin? Tulee sillon tällöin luettua näitä ravintoketjuja ja saa semmosen käsityksen oot aina vastaan oli kyse sitte C-vitamiinista tai jostain dieetistä. Hauska tietää mitä sitte syöt päivittäin.

Ektomorfi mitä syöt päivittäin? Tulee sillon tällöin luettua näitä ravintoketjuja ja saa semmosen käsityksen oot aina vastaan oli kyse sitte C-vitamiinista tai jostain dieetistä. Hauska tietää mitä sitte syöt päivittäin.
Olen tasapuolisesti huuhaata vastaan. Tuli se mistä leiristä (esim. IF, keto, carnivore, vegaani) tahansa.

Itse koitan syödä monipuolisesti. Proteiinia, vihanneksia, hedelmiä ja kuitua tarpeeksi. Prosessoitua lihaa ja sokeria maltillisesti.
Painoa pudottaessa lyhennän syömisikkunaa sinne 8 tunnin paikkeille. En siksi, että autophagy+growth hormone=magic, vaan siksi että nälkä pysyy paremmin kurissa.

Mikäs se nyt oli se paras sinkki mikä imeytyy niin käy hakemassa ja mankku?
Sinkkipikolinaatti ja magnesiumsitraatti.Muista muodoista jos haluaa saman määrän oikeasti imeytyvää mankkua niin maksat moninkertaisen hinnan mikä taas on ihan helvetin tyhmää.
Toki jollain magnesiumkarbonaatilla tmv saa mahan täyteen kun ottaa niin sormenpaksusia nappeja 10kpl illalla että saa 400mg imeytyvää mankkua...
Mitään sinkkiglukonaattia tmv muotoja ei todellakaan kannata ostaa jos et syö puolta purkkia päivässä.Ja siitä tulee ihan varmasti vaan ripuli.

Viimeksi muokattu:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom