APUA, LINTU paniikissa kodin sisällä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Hippa
  • Aloitettu Aloitettu

Hippa

Okkapukku.
VIP
Lintu lensi äsken parvekkeelta sisälle ja lentelee täällä ihan hervottomana.

Se lensi kylppäriin ja laitoin oven kiinni.

Miten saan sen ulos?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Riippuu linnun koosta, koita heittää joku liina sen päälle ja vie se sen sisällä ulos, tai sitten hansikkaat käteen ja hellästi ote, jos vaa saat kiinni :)

Se on pieni lintu, mutta mä pelkään sitä.. Koitin äsken jahdata sitä liinalla, mutta aina ku se tuli mua päin ni aloin kiljuu ja juoksn pakoon :nolo:

Meilläki käyny lintu vieraana. Lähti itekseen poies, onneks.. Pelkään kans lintui pienis tilois kauhiasti. :< En tajua mikä niis on.

Jos oot sinkku niin sano paikkakunta, voin tulla pelastamaan tilanteen :wink:

Vakavoituen: kysy sitä naapurin kakslahkeista. Tai sitte kylppärin ovi auki ja ajat sen hiljalleen sinne ikkunaa kohti mistä tuliki - kyl se sieltä osaa ulos kunhan ei pahasti lyö ikkunaan päätään. :(

Avaa kaikki ikkunat ja ovet ja päästä se ulos. Meillä lensi ulkomaanreissulla taloon sisälle LEPAKKO, raavaat miehet juoksi seuraavaan huoneeseen hirveessä paniikissa, mutta kyllä se kai sitten lensi ulos siitä mistä sisällekin oli päässyt.

Todennäköisesti se pikkulintu on kuitenkin enemmän paniikissa kuin sinä. :)

Edit: Helsingistä näyttäisi olevan :D tarkempaa osotetta vaan, ni urheat linnunpyydystäjät saapuvat varmasti, jos palkkiona on esim. pullakahvit

Laita ainakin kaikista huoneista sälekaihtimet tai verhot kiinni ettei lennä ikkunaa päin ja katkase niskaansa ku luulee että siitä pääsee läpi lentämällä

Lepakko olis paha. Normaalilla ihmisellä tulee kyllä heti kaikki vesikauhut, aidsit, kupat, pilkkukuumeet, paskahalvaukset ja verenimeminen mieleen kun lepakko on lähellä. Vittu mä ainakin lähtisin pakoon niin että munat soi. Pikkulintu ei niin paha, eri asia jos olis merilokki himassa, ne on kohtuu julmia otuksia.

Lintu lensi äsken parvekkeelta sisälle ja lentelee täällä ihan hervottomana.

Se lensi kylppäriin ja laitoin oven kiinni.

Miten saan sen ulos?

Mahdatko omistaa haulikkoa?

Sälekaihtimet on suljettu kyllä.. Parvekkeen ovi on auki ja lasituksetkin siten, että pääsee pois.

Jos uskallan mennä kylppäriin niin avaan sieltä ikkunan.

Tää ei ole eka kerta, kun joudun selvii sisälle tulleesta linnusta.. Mikähän mun asunnoissa aina houkuttaa niitä..

No avaa ne sälekaihtimet ja kun se niskansa katkaisee ---> problem solved. Ei se nyt sun vika ole ettei se osaa ovee käyttää, noilla otuksilla on kohtuu kuralla vatsa, joten muista mennä rätin kanssa sen perässä ja pyyhkiä kirjahyllyn pääliset ja muut. Helpommalla pääset kun annat kuolla ikkunaan.

Lepakko olis paha. Normaalilla ihmisellä tulee kyllä heti kaikki vesikauhut, aidsit, kupat, pilkkukuumeet, paskahalvaukset ja verenimeminen mieleen kun lepakko on lähellä. Vittu mä ainakin lähtisin pakoon niin että munat soi. Pikkulintu ei niin paha, eri asia jos olis merilokki himassa, ne on kohtuu julmia otuksia.

Itseasiassa oon nyt tässä parin viikon aikana saanu kahteen kertaan viedä lepakon (en tiedä onko sama yksilö ollut) pois kämpästä. Täytyy alkaa varmaan pitää ikkunoita kiinni yöllä, niitä jatkuvasti jaksais ulos roudata :)

Edittinä:On noi lepakotkin loppujen lopuksi ihan sympaattisia olentoja, ihan paniikissa ja tärisee pelosta kun niitä ulos on vieny. Ne mitään pahaa tee.

Porukoilla oli viime viikolla 2 lepakkoa sisällä, oli vielä yöllä ihmetelly että mikä jäi jalan alle ja kädellä kokeillu, sit tuli kuulemma kiire. :D

Itseasiassa oon nyt tässä parin viikon aikana saanu kahteen kertaan viedä lepakon (en tiedä onko sama yksilö ollut) pois kämpästä. Täytyy alkaa varmaan pitää ikkunoita kiinni yöllä, niitä jatkuvasti jaksais ulos roudata :)
Jos vielä tulee sisään, niin älä päästä ulos ennenkin on maksanut vuokransa, takautuvasti toki.

Lepakko olis paha. Normaalilla ihmisellä tulee kyllä heti kaikki vesikauhut, aidsit, kupat, pilkkukuumeet, paskahalvaukset ja verenimeminen mieleen kun lepakko on lähellä. Vittu mä ainakin lähtisin pakoon niin että munat soi.
Eksä koitti aikoinaan lepakkoon "paistinpannulla vastapalloon" -taktiikkaa, kun oli batman eksyny savupiipusta sisälle. Toimi ihan hyvin, ehkä sitä vois kokeilla tohon tirppaankin? :jahas:

Tulee aina mieleen Ace Venturan selitykset, miksi lepakot ovat niin kauheita. :)

edit: :offtopic: Prahan eläintarhassa on sellanen "Twilight Zone", missä on pimeetä ja lepakot lentelee vapaasti ihmisten seassa. Yäk.

Lepakot on hauskoja vekkuleita, mökil otin sellasen käteen ja vein ulos ku se oli jostai päässy sisään :) Kaikista huvittavinta o sillo ku koulus tulee ampiainen luokkaan ja sit about kaikki tytöt ja osa pojista juoksee luokkaa ympäri :D Eipä siin muuta ku vihko kätee ja pläts.

edit: Ootte julmia ku käskette listimään sen linnun >.<

Suositut

Back
Ylös Bottom