morjen kaikille! näit sivuja o kertyny taha topickkiin sen verran, et en oo jaksanu lukee kaikkii, ja tiedän et kysymykseeni on jo vastattu varmaan montaki kertaa, mut aina tulee sellanen olo että ''voisko toi ohejelma sopii mulle vai ei''...
pls ehdotakaas jotain hyvää ohjelmaa....
taustoista sen verran, et oon nyt 16v (paino 58kg pituus 165cm) ja oon harrastanu jääkiekkoo tosi mielessä jo joku 8 vuotta (nyt se on alannu hiipuu) ja oon alottanu punttisalilla treenaamisen vasta vuosi sitten keväällä. (alussa en treenannu muutakkuin penkkiä).... ja sen jääkiekon mainitsin tähän siks, et jos mul o harkat joku 3-4 kertaa viikossa, niin kuinka usein tulis käydä salilla? (olisin valmis menee joku 2-3kertaa)... ja kuinka ne salikerrat tulis ''hajauttaa'' eli joku päivä jalkoja jne.... ainiin ja nyt penkistä nousee 72,5 kiloo (jalkaprässii enkä kyykkyy oo testannu)....
ja sit viel olis sellanen ongelma, et miksköhän mun olkapää tuppaa kipeytymään silloin tällöin, ja samoin käy aika pirun usein polvilleni (jalkaprässissä sattuu ja samoin kyykyssä jos lasken 90 asteen kulmaan.... en tajuu, ku voimaa mul kyl pitäis jaloins olla aika pirusti....
ai niin nyt oon treenannu (1) yläkroppaa ja (2) alakroppaa vuorotellen, ja molemmilla kerroilla oon tehny 3*50 vatsaa ja selkää...
*nyt oon käyny joku 4-5 kertaa viikossa salilla koko kesän.. (onkohan se liikaa)..:S
(oon ainakin päättäny vähentää ku jääkiekko vie aikansa...)
oon siis tehny (1) ylkropasta:
*aina norm penkin (oteleveteni o joku 60 senttii) 3 sarjaa, 10,8,6 toistoo (ekalla 50kg,
sit 55kg, ja sit 60kg (se mene just just)...+ josku 65kg 1-2 kertaa
*sit oon tehny hauviskääntöö käsipáinoilla (3*10* 10kg) sekä ylätaljaa eteen jollain 40kg... + ne vatsat/selät. >enkä oikein muuta, mitäköhän pitäis lisätä?<
2. alakroppa (alotin tekee vasta tänä keväänä)
*jalkaprässii 3*10* (eka 70kg sit 80 kg sit 95kg) (95 o muuten maksimi mitä siihe
jalkaprässiin saa laitettuu)
*takareidet koneessa 3*10* eka 50kg sit 60kg,60kg
*etureidet koneessa 3*10* eka 35kg sit 40kg,40kg
*kyykkyä (vasta 3 viikkoo) (polvet ei kestä 90 asteen kulmaan asti) 3*10* 50kg,50kg,55kg
*pohkeet (vast kolme viikkoo) 3*10* 60kg,65kg,70kg
+ ne 3*50 vatsat ja selät)
??? eli mitä pitäis muuttaa (aion siis harjotella 2-3kertaa viikossa)???
ehotuksii????
TAVOITTEENA olis saada (penkin maksimii/perusvoimaa nousee)
ja jalkoihin vaan perusvoimaa ja räjähtävää voimaa.
.............huhuh ku tuli kirjoteltuu..........
<kiitos>
pls ehdotakaas jotain hyvää ohjelmaa....
taustoista sen verran, et oon nyt 16v (paino 58kg pituus 165cm) ja oon harrastanu jääkiekkoo tosi mielessä jo joku 8 vuotta (nyt se on alannu hiipuu) ja oon alottanu punttisalilla treenaamisen vasta vuosi sitten keväällä. (alussa en treenannu muutakkuin penkkiä).... ja sen jääkiekon mainitsin tähän siks, et jos mul o harkat joku 3-4 kertaa viikossa, niin kuinka usein tulis käydä salilla? (olisin valmis menee joku 2-3kertaa)... ja kuinka ne salikerrat tulis ''hajauttaa'' eli joku päivä jalkoja jne.... ainiin ja nyt penkistä nousee 72,5 kiloo (jalkaprässii enkä kyykkyy oo testannu)....
ja sit viel olis sellanen ongelma, et miksköhän mun olkapää tuppaa kipeytymään silloin tällöin, ja samoin käy aika pirun usein polvilleni (jalkaprässissä sattuu ja samoin kyykyssä jos lasken 90 asteen kulmaan.... en tajuu, ku voimaa mul kyl pitäis jaloins olla aika pirusti....
ai niin nyt oon treenannu (1) yläkroppaa ja (2) alakroppaa vuorotellen, ja molemmilla kerroilla oon tehny 3*50 vatsaa ja selkää...
*nyt oon käyny joku 4-5 kertaa viikossa salilla koko kesän.. (onkohan se liikaa)..:S
(oon ainakin päättäny vähentää ku jääkiekko vie aikansa...)
oon siis tehny (1) ylkropasta:
*aina norm penkin (oteleveteni o joku 60 senttii) 3 sarjaa, 10,8,6 toistoo (ekalla 50kg,
sit 55kg, ja sit 60kg (se mene just just)...+ josku 65kg 1-2 kertaa
*sit oon tehny hauviskääntöö käsipáinoilla (3*10* 10kg) sekä ylätaljaa eteen jollain 40kg... + ne vatsat/selät. >enkä oikein muuta, mitäköhän pitäis lisätä?<
2. alakroppa (alotin tekee vasta tänä keväänä)
*jalkaprässii 3*10* (eka 70kg sit 80 kg sit 95kg) (95 o muuten maksimi mitä siihe
jalkaprässiin saa laitettuu)
*takareidet koneessa 3*10* eka 50kg sit 60kg,60kg
*etureidet koneessa 3*10* eka 35kg sit 40kg,40kg
*kyykkyä (vasta 3 viikkoo) (polvet ei kestä 90 asteen kulmaan asti) 3*10* 50kg,50kg,55kg
*pohkeet (vast kolme viikkoo) 3*10* 60kg,65kg,70kg
+ ne 3*50 vatsat ja selät)
??? eli mitä pitäis muuttaa (aion siis harjotella 2-3kertaa viikossa)???
ehotuksii????
TAVOITTEENA olis saada (penkin maksimii/perusvoimaa nousee)
ja jalkoihin vaan perusvoimaa ja räjähtävää voimaa.
.............huhuh ku tuli kirjoteltuu..........
<kiitos>