Apua koneen päivitykseen?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja aidan
  • Aloitettu Aloitettu

aidan

poissa
VIP
Pöytäkoneella alkaa nyt olla ikää reilut kaksi vuotta, eli uutta palikkaa tarvis hankkia. Ja kun en oikein ole selvillä missä komponenttien kanssa tänä päivänä mennään niin apu olisi tervetullutta.

Vanha masiina:
duron 1,3
256Mt
80Gt
64Mt näyttis
dvd-rw
300W poweri

Noista en jätä kuin kovon, dvd-aseman ja mahdollisesti kotelon+virtalähteen jos siinä riittää potku. Seuraavat olen ajatellut hankkia: 1Gt muistia, 200Gt kovo vanhalle kaveriksi ja radeon 9800pro. Mutta emolevystä ja prossusta ei ole hajua, AMD, mutta mikä? Ja mikä emo sille kaveriksi? Riittääkö tuo 300W:n virtalähde? Jos ei niin sitten on uuden kotelonkin hankinta edessä.

Eli kommenttia noista palikoista, sopivasta emo+prossu -yhdistelmästä ja ostopaikoista. Mahdollisimman hyvää, mahdollisimman halvalla. As usual.. :D
Kiitos.

_

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Athlon 64 3200+ ja vaikka Gigabyten K8VT800 emoksi, kustantaa varmaankin vähän yli 300 erkkiä. Halvemmalla sitten vaikka joku Sempron ja vaikka AsRockin lankku joilla köyhdyt noin satasen.

Täältähän löytyi sopiva thread valmiina, hienoa hienoa. Konepäivitys edessä minullakin. Muuten olisi tehoa peruskäyttöön enemmän kuin riittävästi, mutta tuli kolmen vuoden tauon jälkeen innostuttua pelaamisesta kunnolla ja nykypelit ovat vähän karanneet vanhan kunnon Thunderbirdin ulottumattomiin.

Nykyinen kokoonpano on tällainen:

AMD Athlon Thunderbird 1200MHz
MSI K7T Turbo
256Mt muistia (oli 512 mutta toinen kampa hajosi äskettäin)
Ati Radeon 64 DDR ViVo
120Gt kovalevytilaa
CDRW/DVD -combo
SoundBlaster Audigy Platinum Ex
Antec Sonata -kotelo
Viikon miettimisen jälkeen olen päätymässä ostamaan seuraavanlaista settiä:

AMD Athlon 64 2800+
Asus K8V
1024Mt
Club 3D Radeon 9800Pro 128Mt
Seagate Barracuda 160Gt S-ATA
Edullisimmillaan 755€ kun nettikauppojen hintoja olen vertaillut.

Heittäkääpä mielipiteitä! Tiedän, prossukannathan tulevat lähitulevaisuudessa muuttumaan mutta tuo on tietoinen valinta, en aio päivittää pariin-kolmeen vuoteen kuitenkaan. :)

Tomi sanoi:
200-gigainen Maxtor DiamondMax Plus S-ATA maksaa enää ~120 euroa. Saisit edullisesti 40 lisägigaa.
Kiitosta vinkistä, näköjään Seagatellakin on ihan mitätön hintaero 160Gt ja 200Gt -mallien välillä. Seagatessa houkuttaa viiden vuoden takuu.

Tomi sanoi:
200-gigainen Maxtor DiamondMax Plus S-ATA maksaa enää ~120 euroa. Saisit edullisesti 40 lisägigaa.

No jos kaveri on Seagaten jo valinnu,niin ei enään missääs nimessä vaihdeta Maxtoriin :curs: ..Sama hinta niillä suunnilleen on ~124e/200gigaa..

Kyllä ahdistaa,liian usein..Omien ja muiden kokemusten perusteella,että jos hinta on saman,niin miksi ostaa paskempi? Ei mulla muuta kuhan totesin.!

Swat sanoi:
Kyllä ahdistaa,liian usein..Omien ja muiden kokemusten perusteella,että jos hinta on saman,niin miksi ostaa paskempi? Ei mulla muuta kuhan totesin.!
Mä katoin vaan Verkkiksen sivuilta ton hinnan. Siellä toi Seagate on pari kymppiä kalliimpi. En siis tiennyt, että ne maksaa oikeasti saman verran... :nolo:

ATK-Agentilta olen harkinnut nuo kamat tilaavani, siellä onpi ero 1€ Seagaten hyväksi. Ja tosiaan Seagatessa on viiden vuoden takuu. Jospa se laadusta kertoisi.

(Sadas posti, bileet! :rock: )

Kritz sanoi:
ATK-Agentilta olen harkinnut nuo kamat tilaavani, siellä onpi ero 1€ Seagaten hyväksi. Ja tosiaan Seagatessa on viiden vuoden takuu. Jospa se laadusta kertoisi.

(Sadas posti, bileet! :rock: )

Juu kyllä itse pidän Seagatea parempana. On myös hiljaisempi,tosin taitaa olla Samsung vielä hiljasempi? Joten jos äänettömyyttä arvostaa niin kannattaa ostaa se valmiiksi hiljainen,niin ei tarvii sitten rupee viritteleen mitään..

Joo, älä missää nimessä osta maxtoria! Vaikka ne onki edullisia ni hajoaa helposti.. kokemusta on :curs: . Tänään lähti täältäkin tilaus mikä on:

ViewSonic E72f+SB 17" PerfectFlat CRT-mo
Kingston 512MB DDR 400MHz muistimoduli,
Allied Telesyn AT-2501TX 10/100 verkkoko
Logitech Premium Optical Wheel Mouse Bla
Logitech X-230 stereokaiuttimet. Paranna
Antec SLK1650B musta minitornikotelo 350
EPOX S754 NFORCE3, FSB800, 8 CH, GLAN EP-8KDA3J
AMD ATHLON 64 3000+ BOX S754 NEWCASTLE
SAPPHIRE R9800 PRO 128MB FULL RETAIL
SAMSUNG SP80 160GB SATA 7200 RPM 8MB SP1614C
LG DVD+-RW DUAL LAYER 16X BULK BLACK

Töpseli sanoi:
Tänään lähti täältäkin tilaus mikä on:

Allied Telesyn AT-2501TX 10/100 verkkoko

Eikös tämä nyt ole vähän turha palikka? ellet nyt sitten tarvitse kahta verkkokorttia jostain tietystä syystä. Pistipä vaan silmään :)

Ripe sanoi:
Eikös tämä nyt ole vähän turha palikka? ellet nyt sitten tarvitse kahta verkkokorttia jostain tietystä syystä. Pistipä vaan silmään :)

Joo tuo on tähän vanhaan paskaan :rolleyes:
Vai tarviikohan tähän ees? Oon vähän :david: näitten koneitten kanssa :hyper:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom