Apua kaivataan.

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Ikä
35
Eli hommahan on tämä. pituutta on reilu 180cm ja painoa hieman yli 60kg. Hoikka olen, pyöräilen paljon kesät talvet, ja muutenki olen aina urheillut. Ongelma on se ku ei tuu lisää massaa...kaiken mitä syön katoaa melkein samantien ku tulee liikuttua niin paljon.
Eli miten saada lisää painoa? Ja miten saada näihin pakkasen raiskaamiin pulkannaruihin lihasta? Salilla en käy, tai ei ainakaa viel oo tullu moista ideaa.
Mut jotai reeniä sais ehdottaa mitä kotonaki onnistuis painoja löytyy monen laisia yms. Ja sit vatsalihaksetki pitäs saada tai no 6päkki on mut oon liian laiha omasta mielestä olen =/ eli lisää vatsaan massaa mutta myös vatsalihakset saisivat kunnossa pysyä, Et millasia sarjoja vaikka istumaannousuja kannattais tehdä. Ja ravinnostaki viel sen verran et aamulla syön ja päivällä 2-3 lämmintä ruokaa sit iltapala ja jotai välipaloja. Paljon menee vettä ja maitoo tähän tyyppiin. Mut vähän kaikkee makeaa, eli ruisleipää syödään. Pitäskö hankkia jotai lisäravinteita tai semmosia?
Varmaan löytyis searchillaki juttua mut kaipaisin semmosta selvää settiä missä olis tietoo. saa toki jotai linkkiäkin pistää.

Reilu 180 senttiä taitaa olla kohtalaisen paljon 15-vuotiaalle, joten eiköhän se aineenvaihdunnasta ja liikunasta yli jäävä energia ole mennyt siihen pituuskasvuun. Ainoa keino saada lisää massaa on syödä enemmän kuin kuluttaa. Sinun pitää siis lisätä syömäsi ruuan määrää entisestään. Et tarvi välttämättä mitään lisäravinteita näin alkuun, tavallinen ruokakin kelpaa mainiosti. Voit toki hankkia lisäravinteitakin jos haluat, välipalana nautittava lisäproteiini olisi varmaan ensimmäinen harkitsemisen arvoinen hankinta. Tässä seuraavassa linkissä kaikki tarvitsemasi perustietous kasvamiseen tarvittavasta ravinnosta, muu on hienosäätöä:

http://www.pakkotoisto.com/vbulletin/showthread.php?t=7215

Omalla ruumiinpainolla tehtävät harjoitukset ovat monessa mielessä hyviä. Kehityt kuitenkin pian niin paljon etteivät kyseiset harjoitukset enää juurikaan kasvata lihasten koko tai voimaa, lähinnä niiden kestävyyttä. Liikkeisiin tarvitaan siis lisävastusta, se on koko punttisaliharjoittelun idea. 1-6 toiston sarjat kehittävät lähinnä voimaa, 6-15 toiston sarjat lähinnä massaa ja yli 15 toiston sarjat kehittävät pääasiassa kestävyyttä. Vatsalihasharjoituksia ei kannata siis vääntää satoja päivässä, vaan ottaa niihinkin lisäpainot mukaan.

lostwisdom sanoi:
Eli hommahan on tämä. pituutta on reilu 180cm ja painoa hieman yli 60kg. Hoikka olen, pyöräilen paljon kesät talvet, ja muutenki olen aina urheillut. Ongelma on se ku ei tuu lisää massaa...kaiken mitä syön katoaa melkein samantien ku tulee liikuttua niin paljon.
Eli miten saada lisää painoa? Ja miten saada näihin pakkasen raiskaamiin pulkannaruihin lihasta? Salilla en käy, tai ei ainakaa viel oo tullu moista ideaa.
Mut jotai reeniä sais ehdottaa mitä kotonaki onnistuis painoja löytyy monen laisia yms. Ja sit vatsalihaksetki pitäs saada tai no 6päkki on mut oon liian laiha omasta mielestä olen =/ eli lisää vatsaan massaa mutta myös vatsalihakset saisivat kunnossa pysyä, Et millasia sarjoja vaikka istumaannousuja kannattais tehdä. Ja ravinnostaki viel sen verran et aamulla syön ja päivällä 2-3 lämmintä ruokaa sit iltapala ja jotai välipaloja. Paljon menee vettä ja maitoo tähän tyyppiin. Mut vähän kaikkee makeaa, eli ruisleipää syödään. Pitäskö hankkia jotai lisäravinteita tai semmosia?
Varmaan löytyis searchillaki juttua mut kaipaisin semmosta selvää settiä missä olis tietoo. saa toki jotai linkkiäkin pistää.

kannattaaa odottaa muutama vuosi niin alkaa testosteroni jylläämäään omasta takaa. muista syödä hyvin ja monipuolisisesti. :rock:

Hmmmm..Olen sen huomannut ettei pituutta enää ole tullut pitkään aikaan lisää. Eli pituuskasvu kai on loppu nyt, ja hyvä niin. En halua olla enää pidempi, ku näytän nii hirmuselta kukkakepiltä jo nyt =D
Niin joo millasia sarjoja noita vatsalihasharjotuksia kannattais tehä ja kuinka usein et tuosta vatsasta parempi tulis, siis ihan näin kotikonstein?
Ja sit millasta reeniä käsille sais pistää et nekin kasvais, punnerruksia oon tehny 4x30sec. ja aina menny reilu 20 kipaletta. Onkos leuan veto hyvä liike, vai hyödyttääkös se mitää, tai mitenkää erityisesti?

lostwisdom sanoi:
Onkos leuan veto hyvä liike, vai hyödyttääkös se mitää, tai mitenkää erityisesti?
Leuan veto on todella hyvi liike selälle ja hauiksille siinä sivussa...tekee myötä ja vasta otteella ja vaihtelee otteen leveyttä leveästä kapeaan...todella hyvä liike! eikun leukaa vetelemään :thumbs: punnerruksia jos haluat raskaammaksi niin nosta jalat vaikka jollekkin penkille...

Jos vaan kiinnostaa niin rupeet käymään salilla. Tutustut rauhassa liikkeisiin ja koko harrastukseen muutenki. Tosi paljo olis apua, jos sulla olis joku kaveri, joka osais neuvoa. Puntteja ku nostelee niin ruokahalu kasvaa ja lihasta rupee kertymään, mikä lisää painoa. Itekki olin kukkakeppi ku alotin harrastuksen vuosia sitten. Painoa on tullu 30 kiloo lisää ja se kaikki ei oo pelkkää läskiä ;) . Mitään jauheita ei kannata vetää tolkuttomasti, palautusjuomat ja proteiinipaukut on toki loistavia apuvälineitä.
Tsemppiä! :thumbs:

Noo kyllähän minulla kaveri onkin joka tietää asioista...itseasiassa oma veli =D opiskelee fysioterapeutiks ja on kehonrakentaja. penkistä nousee muistaakseni 120kg. Et luultavasti pitäs häneltä mennä kyselemään tästä asiasta, ja pyytää vaikka et pääsis hänen mukaan salille ni vois opettaa, sit.
Mut kyl tällä leuanveto, punnerrus, vatsalihasliike setillä sais semmosen hyvän perusvoiman... Et sinne kehtaa salille mennä.

lostwisdom sanoi:
Ongelma on se ku ei tuu lisää massaa...kaiken mitä syön katoaa melkein samantien ku tulee liikuttua niin paljon. Eli miten saada lisää painoa? Ja miten saada näihin pakkasen raiskaamiin pulkannaruihin lihasta? Salilla en käy, tai ei ainakaa viel oo tullu moista ideaa.
Lukaiseppa tuo läpi.

Suositut

Back
Ylös Bottom