Apua kaivataan

Oon 17v 185cm ja 80kg oon treenannut kohta 4kk. Ekat 2.5kuukautta tein golden sixii ilman että nostin kehonpainoo yhtään. Sarja painot nousi joka liikkeessä ihan hyvin kunnes kehitys tyssäsi 2kk kohdalla lihasta tuona aikana tuli vähän mutta ei todellakaan sillee että joku ulkopuoline esim huomais. Ruokavalio ekat 2kk oli aivan paska esim prot tuli vaan joku alle 100grammaa päiväs ja muutenki söin liia vähän. Nyt oon tehny 1kk tollasta push/pull/legs ohjelmaa. Kehitystä ei ole tullut yhtään 1.5kk aikana vaikka olen ruokavalioon alkanut panostaa enemmän (kanaa, riisiä,kanamunia, rahkaa yms muuta bodaus ruokaa) nyt oon ollut about 3 viikkoa dieetillä koska rasvat on varmaan jossain 20% kohdilla ja melkein kaikki fläsä on jenkkakahvoissa. Itse olen miettinyt että diettaan rasvat johonkin 13-15% ja sitten alkaisin suorittaan jotain voimaohjelmaa ja bulkkaan ( ajattellut että noin +500cal olis hyvä määrä plussilla vai?) Koska tosiaan sillon ku mulla sarjapainot kasvo tossa goldenissa niin sillöin myös tuli lihaa. Olis varmaan alusta lähtien kannattanu olla plussa caloreilla mutta Niih.. Ja tosta ppl ohjelmasta että sitä tein 3on1off tyylillä Ja moni nivel liikkeet oli pää-osassa. Oon miettiny et onks mulla paskat geenit tähä homman. Ja paino tippunut dietillä ollessa 4-5kiloo varmaan nestettä vaan. Mut mitä mun tilantees kannattas tehä koska haluu ja motivaatioo mul on kehittyy tosipaljon. Mitä siis kannattais tehdä ja miten esim treenaan dieetillä ? Oon miettiny takas vaihtoo 1 jakoseen kun sillä tuli kehitystä.

Eiköhän sitä kehitystä aloittelijavaiheessa tule millaisella ohjelmalla vain kunhan katsoo, että syö vain riittävästi. Ohjelma sellainen mitä tykkää noudattaa että ei vaihtele sitä yhtä tiheään kuin omia alushousuja. Yksjakonenhan on varmasti kaikista paras juuri sen takia, että siinä ei hilavitkutusliikkeitä tule niin paljoa ja pääsee keskittymään olennaiseen mutta en nää kyllä tuota kolmijakoistakaan huonona vaihtoehtona. Turhaan sitä geenejä tässävaiheessa miettimään, pitkäjänteistä hommaahan tämä on. Kalorit plussalle sen verran että paino nousee sen 100-500g viikkotasolla ja kovaa treeniä vain ja treenissä huolehtii, että sarjapainot nosuevat pitkällä aikavälillä. (hyvällä tekniikalla). Mikäli tuntuu, että ppl ei toimi yhtä hyvin niin vaihto vain 1-jakoiseen jos tulosta sillä tuli paremmin. 3on1off kuulostaa aika rankalta tahdilta aloittelijalle, että parempi olisi pitää ne treenikerrat sielä 3 x vko vaikkapa Ma, Ke, Pe. Hyvä siitä tulee :)

PS. Dieetillä treenataan aivan samalla tavalla kuin bulkillakin.

Viimeksi muokattu:
Eiköhän sitä kehitystä aloittelijavaiheessa tule millaisella ohjelmalla vain kunhan katsoo, että syö vain riittävästi. Ohjelma sellainen mitä tykkää noudattaa että ei vaihtele sitä yhtä tiheään kuin omia alushousuja. Yksjakonenhan on varmasti kaikista paras juuri sen takia, että siinä ei hilavitkutusliikkeitä tule niin paljoa ja pääsee keskittymään olennaiseen mutta en nää kyllä tuota kolmijakoistakaan huonona vaihtoehtona. Turhaan sitä geenejä tässävaiheessa miettimään, pitkäjänteistä hommaahan tämä on. Kalorit plussalle sen verran että paino nousee sen 100-500g viikkotasolla ja kovaa treeniä vain ja treenissä huolehtii, että sarjapainot nosuevat pitkällä aikavälillä. (hyvällä tekniikalla). Mikäli tuntuu, että ppl ei toimi yhtä hyvin niin vaihto vain 1-jakoiseen jos tulosta sillä tuli paremmin. 3on1off kuulostaa aika rankalta tahdilta aloittelijalle, että parempi olisi pitää ne treenikerrat sielä 3 x vko vaikkapa Ma, Ke, Pe. Hyvä siitä tulee :)

PS. Dieetillä treenataan aivan samalla tavalla kuin bulkillakin.

Joo oon ottanu nyt vähä aika sit treenivihon käyttöön mihi merkkaan tulokset ja painot ja koitan tehä joka treenis sit enemmän. Ja voinko esim tehä golden sixiä mutta vaan 4x5 joka liikkeessä jos sillä sais voimat taas kasvuun? Ku tein 3x10 mut ain vaa lisäsin painoo tankoon ni sit ei enää tullu kehitystä ja voinko silti tehä voimaprogressiioo vaiks oon dieetillä ku oon alottelia?

Täällä on pakkotoisto täynnä hyviä 1-jakoisia treeniohjelmia jos hieman selailee foorumia. Tuskin noilla toistomäärillä sinäänsä on muuta merkitystä, kunhan muistaa hieman vaihdella niitä esim jos on tehnyt 3x6 niin tekee vastaavasti joskus 3x12 niin kroppa saa erilaista ärsykettä. Veikkaan, että kun oot yhtäkkiä alkanut tekemään 6 treeniä viikossa, niin kroppasi ei ole kerennyt palautumaan tarpeeksi ja sen vuoksi kehitys on hidastunut. Toisaalta 1.5kk on todella lyhyt aika, että ei kannata kirvestä heittää kaivoon senkään takia pelkästään. Dieetillä yrität tehdä samanlaista voimaprogressiota kuin bulkillakin.

Back
Ylös Bottom