Apua jenkkakahvoihin!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mooch
  • Aloitettu Aloitettu

GOOD MORNING

BCAA, EAA, MSM, GLUTAMIINI, VIHERJAUHEET

-40%
Ikä
49
Moi!

Olen 5-kuukautisen pikkulyylin yksinhuoltajaäiti. Kävin salilla ahkerasti (3 kertaa/vko) ennen raskautta mutta se jäi pahoinvoinnin myötä... Nyt olen laihduttanut kertyneitä kiloja (tänään tasan :) 17 kiloa. Paino on nyt 55 ja pituutta 164. Tähtäin on siinä kolmen kilon päässä.

Muuten alan olla tyytyväinen mutta ongelmana on (ja on aina ollut) kamalat mahamakkarat. Rasvaprosenttini hipoo varmasti taivaita, varsinkin tämän syömättömyydellä laihaksi -kuurin jälkeen :rolleyes:. En vielä kuntoile hirveästi, kävelen tunnista pariin päivisin ja teen mahalihakset joka päivä. Tarvisin hyviä vinkkejä kotiin koska en vielä pääse säännöllisesti salille. Trampoliini, hyppynaru ja jumppamatto löytyy :D .

Eli mitä tekisin että kesällä kehtaisi pitää lantiohousuja häpeämättä?
Auttakaa, kiitos!

Ihan pari vinkkiä tulisi näin äkkiseltään mieleen. Tuo syömättömyydellä laihaksi -kuuri kuulostaa hurjalta. Ovathan anorektikot ja keskitysleiritkin todistaneet, että menetelmä toimii, mutta minkä kustannuksella? Kilot kyllä karisevat varmaankin vauhdilla, mutta tuloksena on elimistö, joka ei toimi. Aineenvaihdunta hidastuu ja sen myötä elimistö reagoi ylivoimakkaasti kaikkeen ravintoon. Ja kun helposti tulee vieläpä syötyä sitä väärää ravintoa. Tästä on itsellänikin kokemuksia, minulla meni hiton monta vuotta ruoalla leikkimisen jälkeen, kunnes sain vatsan ja aineenvaihdunnan toimimaan riittävän hyvin. Muutaman kilon (!!!) takia ei kannata itseään näännyttää. Eli kunnolliset ja säännölliset ateriat välittömästi käyttöön, ja vieläpä ravinnoksi vain terveellistä.

Matalahkolla sykkeellä kävely (vauhti saa kuitenkin olla hyvinkin reipas) on sitä parasta rasvan palamiseen tarkoitettua urheilua, ja lisäksi tämä kehittää riittävän rauhallisesti aerobista kuntoa. Voit esimerkiksi lähteä reippaalle tunnin aamulenkille ennen aamupalaa, vaikka kahvikupposen tai proteiinijuoman voimin. Tämän jälkeen tietysti hyvä aamupala, kuten puuroa. Eikä päivällä lenkkeilykään ole pahasta! Muistaa vain syödä hyvin, että jaksaa.

Sillä jumppamatolla voit yhä tehdä niitä vatsalihaksia, mutta huomattavasti harvemmin! Lihas kasvaa levossa, ja nyt ei masuparkasi saa koskaan levätä. Tee mieluummin kunnollinen vatsalihastreeni (siis sen verran rankka, että lihaksiin tulee se kipuileva poltteleva tunne) pari, kolme kertaa viikossa. Kovasti hyvää olen kuullut pilateksesta, joka kehittäisi myös niitä kuuluisia syviä vatsalihaksia ja tiukempaa keskivartaloa. Itse en ole tätä VIELÄ kokeillut, mutta ehkäpä siitä voisi olla sinulle hyötyä. Viimeksi Hippa tätä suositteli, threadissä Treeniaikataulu-ongelmia.

Se hyppynaru on oiva keino kehittää hapenottokykyä ja maksimisykettä. Näin kasvaa kunto, mutta rasvanpoltto on tehokkaampaa matalalla sykkeellä. Eihän sillä narulla tarvitse koko aikaa henkihieverissä pomppia. Pohkeita hyppely kyllä kehittää kiitettävästi, nim. nyrkkeilijä tietää...

Muita jumppailuneuvoja en oikein osaa antaa, mutta koita järjestää mahdollisuus käydä salilla vaikka aluksi vain se kerran viikossa. Kiinteytyminen kun tapahtuu vasta, kun lihakset kasvavat kunnolla, eli niillä pikkupainojen heiluttelulla ei pitkälle pötkitä.

Toivottavasti tästä on edes hiukkasen apua! Tsemppiä :thumbs: Kysele lisää jos kaipaat tarkennusta vaikka ruokavalioon tms.

Tällä punttimimmillä on hienoinen veikkaus että ruokapuolella taidetaan olla aikalailla hukassa. Sanon nyt tähän alkuun, että kannattaa selata palstaa ajan kanssa, ja myös muitakin puolia kuin punttimimmejä. Toki mimmeiltä avun saa, mutta jos haluaa oppia kattavasti kaikenlaista, kannattaa käyttää esim. haku-toimintoa ja lukea kaikki mahdollinen! Tyttöjä ei siis missään tapauksessa karsasteta tuolla muilla forumin osilla :) eli sielläkin voi sitten kysellä.

Tässä ois yksi erittäin hyvä tiivistelmä made by Jakob. Laihduttaminen for beginners, kannatta lukea! Veikkaan että tuosta oppii paljon.

Veikkaan että sulla on nyt eniten oppimista siinä, että alat syömään tarpeeksi ja tarpeeksi usein. Ja sun tilanteessa, kun olet luultavasti hävittänyt lähes kaiken lihasmassasi syömättömyydellä, on erittäin tärkeää huolehtia riittävästä proteiinin saannista! Joka aterialle siis proteiinia. Päivän saldoksi pitäisi tulla ainakin se 2g/painokilo. Tämän lisäksi siis paljon kuiturikasta hidasta hiilihydraattia, hyviä rasvoja, sekä vihanneksia.

Rakkaan Peppilotan ;) vinkit ovat kaikki myös minun allekirjoitettavissa. Hyviä vinkkejä siis..
Kysele Mooch kuitenkin ihmeessä lisää, aina jos joku asia jää vaivaamaan.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom