Apua bodauksen ja ravinnon suhteeseen

Olen aloitteva salitreenaaja ja treenaan atm kolmijakoisella 5-6x viikkoon. En nostele vielä kauhean isoja painoja ja kävelyä tulee pöivässä keskimäärin 5000-10000 askelta. Joskus treenien loppuu 15 - 20 min porraskone/ incline walk. Haluan kysyä miten ja mistä makroista nostan ruokamääriä ja tahtoisin myös kuulla teidän ruokavalioitanne, jos saisin niistä osviittaa. Kirjoittakaa siis aamupala lounas, välipala, päivällinen ja iltapala grammoineen (en kopsaa, vaan haluan vain nähdä paljonko bodarit syö keskimäärin)

Olen tosiaan poika, painoni on 49, pituus 170cm ja ikä 19v. Tässä kuvat mun aterioist tänää ja makrot.

Liitteet

• project_20220420_1919036-01.png
    project_20220420_1919036-01.png
    1,4 MB · Katsottu: 216
  • project_20220420_1921162-01.png
    project_20220420_1921162-01.png
    776,1 KB · Katsottu: 196
  • project_20220420_1919379-01.png
    project_20220420_1919379-01.png
    1,1 MB · Katsottu: 187
  • project_20220420_1920182-01.png
    project_20220420_1920182-01.png
    1,1 MB · Katsottu: 185
  • project_20220420_2219432-01.png
    project_20220420_2219432-01.png
    1 MB · Katsottu: 205
  • Screenshot_20220420-222409_MyFitnessPal.jpg
    Screenshot_20220420-222409_MyFitnessPal.jpg
    111,5 KB · Katsottu: 213
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Olen aloitteva salitreenaaja ja treenaan atm kolmijakoisella 5-6x viikkoon. En nostele vielä kauhean isoja painoja ja kävelyä tulee pöivässä keskimäärin 5000-10000 askelta. Joskus treenien loppuu 15 - 20 min porraskone/ incline walk. Haluan kysyä miten ja mistä makroista nostan ruokamääriä ja tahtoisin myös kuulla teidän ruokavalioitanne, jos saisin niistä osviittaa. Kirjoittakaa siis aamupala lounas, välipala, päivällinen ja iltapala grammoineen (en kopsaa, vaan haluan vain nähdä paljonko bodarit syö keskimäärin)

Olen tosiaan poika, painoni on 49, pituus 170cm ja ikä 19v. Tässä kuvat mun aterioist tänää ja makrot.
Ps. Jos treenaan aamulla syön kyseisen puuron ennen treeniä

Tuosta tulee ~1600kcal, syöt auttamatta liian vähän, kun painoakin on alle 50kg niin nostaisin kalorit ainakin 2400kcal ja sitten tilanteen seuraus ja säätäminen omien tavotteiden mukaan. Epäilisin kuitenkin että tatkoitus on saada painoa lisää?

Ps. Jos treenaan aamulla syön kyseisen puuron ennen treeniä
Aamulla kannattaa mennä tyhjällä vatsalla treenaamaan, edellisen päivän safkoilla siellä mennään, sitten kotiin aamupalalle. Ja nälkä ei tarkoita, etteikö olisi tehoja, mutta se, että sulla on puuro vatsassa treenissä, väistämättä haittaa tekemistä ja ylipäätänsä kehon toimintaa.

Mut noin yleisesti, sulla on aivan superpuhdasta ja terveellistä ruokaa tossa. Markotkin kohdillaan rasvoissa ja proteiineissa, eli lisää vaan sinne hiilaria aterioille lisää. Kauraa ja perunaa enemmän, ei banaania enempää. Hiilarit siis sinne 300g paikkeille heti kättelyssä, sen verran alhainen on elopaino.

Sulla on dieettiruokavalio nyt meneillään.

Aamulla kannattaa mennä tyhjällä vatsalla treenaamaan, edellisen päivän safkoilla siellä mennään, sitten kotiin aamupalalle. Ja nälkä ei tarkoita, etteikö olisi tehoja, mutta se, että sulla on puuro vatsassa treenissä, väistämättä haittaa tekemistä ja ylipäätänsä kehon toimintaa.

Mut noin yleisesti, sulla on aivan superpuhdasta ja terveellistä ruokaa tossa. Markotkin kohdillaan rasvoissa ja proteiineissa, eli lisää vaan sinne hiilaria aterioille lisää. Kauraa ja perunaa enemmän, ei banaania enempää. Hiilarit siis sinne 300g paikkeille heti kättelyssä, sen verran alhainen on elopaino.

Sulla on dieettiruokavalio nyt meneillään.
Okei! Miten painojen suhteen sitten. Mikä on hyvä toistoalue ja liikkeiden ja sarjojen määrä? Treenit sattuu venymään usein melkein 2h venyttelyineen jne

Tuosta tulee ~1600kcal, syöt auttamatta liian vähän, kun painoakin on alle 50kg niin nostaisin kalorit ainakin 2400kcal ja sitten tilanteen seuraus ja säätäminen omien tavotteiden mukaan. Epäilisin kuitenkin että tatkoitus on saada painoa lisää?
Kyllä, tarkoitus saada painoa ja välttää ns. ylenmätön määrä rasvaa, jota toki prosessi tulee väistämättä. Sika bulkille en tahdo tosiaan

Kyllä, tarkoitus saada painoa ja välttää ns. ylenmätön määrä rasvaa, jota toki prosessi tulee väistämättä. Sika bulkille en tahdo tosiaan

Ota noista Miken neuvoista vaari, lisää vaan hiilaria koneeseen niin eiköhän ala hommat luistaan. Ei sitä rasvaa kannata pelätä, ei sinusta mitään sikaa ole tulossa vahingossa, varsinkaan kun syöt noin siististi.

Itse lisäisin pekaanipähkinöitä tai saksanpähkinöitä 20-30g aamupalan yhteyteen.
Kokeilemalla selviää ja peilistä näkyy jos läskiksi menee.
Ei tossa lisää rasvaa tartte kun ne on jo kohdallaan, hiilarit tossa on liian matalalla.

Niinkuin muutkin ovat jo todenneet, lisää hiilareita vaan.
Itse tuplaisin aamun kaurahiutaleet ja lisäisin iltapalalle 100g hiutaleita, se tekee jo rontti 500kcal päivässä lisää joka varmasti vaikuttaa kokonaisuuteen positiivisesti.

Aloittelijana toi 5-6 treeniä viikkoon kuulostaa mielestäni kovin paljolta, kehityt kyllä vähemmälläkin. Varsinkin jos treenit on sitä parin tunnin luokkaa, niin kuulostaa siltä että teet liikaa viikkotasolla varsinkin noihin syömisiin nähden.

Aloittelijana toi 5-6 treeniä viikkoon kuulostaa mielestäni kovin paljolta, kehityt kyllä vähemmälläkin. Varsinkin jos treenit on sitä parin tunnin luokkaa, niin kuulostaa siltä että teet liikaa viikkotasolla varsinkin noihin syömisiin nähden.
Oon jaksanu iha hyvi treeneis. Kyselin just vaa sitä et mist nostella määrii et tukee tavotteit. Kiitos kuitenki et otat taustat huomioo

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom