Apua aloittelijalle?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja notrite
  • Aloitettu Aloitettu
Joo eli en ainakaan havainnut etusivulla mitään "noviisien tyhmät kysymykset"-ketjua, olen hyvin pahoillani jos sellainen on jo ja tein silti erillisen topicin. Enkä tonne lihaskimppu-äijien kansottamalle alueellekkaan kehtaa mennä kysymään.

Eli siis hommasin nyt salikortin eikä ole mitään tietoa mitä siellä pitäisi tehdä. Katselin noita muiden saliohjelmia mutta ei ole mitään käsitystä mikä on maastaveto tai että miten ihmeessä muistaisi sen saliohjelman sitten + se että säälittävällä lihasmassallani ei kyllä tehdä niin paljon ja rankkaa kuin noissa.

Tavoitteena olisi ryhdin parantaminen ja yleinen lihaksiston hankkiminen, sellainen timmi hyvännäköinen kroppa. Päätin että pakko tehdä jotain kun näytän lähinnä neandertalinihmiseltä seisoessani sellaisessa S- muodossa aina ja jonkinlaista voimaakin olisi kiva vapariharrastukseen saada.

Olen tuhannesti kiitollinen mistä tahansa avusta, en tajua näistä jutuista yhtään mitään ja kelju olo hiippailla salilla laitteesta toiseen ja tehdä aina sen 10 toistoa ja seuraavaan :jahas:

Kannattaa laittaa liikkeiden nimet, esim juuri se maastaveto esim Youtubeen. Sieltä löytyy!
Jos et tosiaan ole ollut ennen salilla, niin kannattaa pyytää joku henkilökunnasta näyttämään liikkeet ja laitteiden asetukset.

Mimmienkin puolella kyllä vois olla sellanen noviisien tyhmät kysymykset -ketju, eipä se pahaa tekisi.

Onko siellä salilla mitään kuntosaliohjaajaa, joka voisi auttaa? Tai vaikka täällä selitettäis sulle et miten maastavetoo tehdään, niin se ei kuitenkaan paljoa auta. Tai entä käyks jotku sun kaverit puntilla, nekin varmaan vois neuvoa alkuun?

Helpoin tapa alottaa on varmaan joku 1-jakoinen simppeli ohjelma, joka tehdään pari kertaa viikkoon. 1-jakoinen tarkoittaa siis sitä että kerralla käyt kropan läpi. Tietenkään ei sit pidä peräkkäisinä päivinä käydä siellä puntilla. Jos sulla on ryhti huono, niin sitten ongelma on (keskivartalon) syvien lihasten heikkoudessa, internetin ihmeellisestä maailmasta löytyy varmasti videoklipeinkin kaikkia liikkeitä, jotka niitä vahvistaisi. Esim pilates, joka tosin on siitä paha et harvalle avautuu itsestään se oikea hengitystekniikka.

Tässä on ohjelma napattu tuolt aloittelijoiden osiosta, siinä näkyy hyvin linkkeinä suoritustekniikatkin

kannattaa ottaa saliopastuskerta jonkun salin henkilökunnan kanssa. uskoisin että joka salilla saa opastuksen ihan kohtuu hintaan, ja se hinta kannattaa satsata, koska se on paljon halvempi vaihtoehto kun se että tekee väärin ja rikkoo paikkansa.

Mä ainakin muistan parhaiten mun saliohjelman kun ottaa sen ihan paperilla mukaan sinne salille. Varsinkin nyt kun aloittaa uutta ohjelmaa, ei sitä jaksa millään muistaa ulkoa ja pystyy mielestäni paremmin keskittymään siihen treenaamiseen kun ei tarvitse miettiä että mitähän sitä sitte tekis... Kirjoittaa kaikki liikkeet, sarjoineen ja toistoineen ylös ja ottaa ohjelman mukaan niin kauan kun ohjelma muistuu mieleen tai vaikka aina niin ei tarvitse mietiskellä turhia! :)

Kirjallista ohjelmaa ei tietenkään tarvitse aina noudattaa orjallisesti, jos haluaa vaikka tehdä jonkun lihasryhmän erilailla vaihteeksi, mutta on kyllä minulle ainakin hyvä apu puntille lähtiessä!

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom