Apua aloittelijalle?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja seppis
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Olen ruvennut käymään salilla, ja hyvin on lähtenyt käyntiin. Olen koittanut ottaa selvää paljonka jaksan nostaa, ja opetellut tekemään liikkeet paremmin/ oikein. Nyt pitäisi sitten ruveta laittamaan vähän enemmän painoa tankoon jne että kehittyisi. Elikkä paljonka painoa pitäisi lisätä ja missä ajassa? Esim penkkipunnerruksessa, kyykyssä.

Kuuntelet kroppaasi. Siinä paras vinkki.

Jos jaksat tehdä esim. penkkipunnerruksessa 60kg:lla 2 sarjaa 8 toistoa per sarja, lisää vaikka seuraavaan treeniin 2,5kg = 62,5kg, tee sillä niin kauan, että menee sama kahdeksan toistoa kahdesti. Sitten taas lisätään. Muista myös, että voit halutessasi syklittää treeniä, kuten esim. 1.viikko 6 toistoa per sarja, 2.viikko 10 toistoa per sarja jne.

Näistä jutuista löytyy paljon tietoa täältä aloittelijoiden osiosta, mutta laitahan ohjelmaasi yms. tänne, niin porukka voi kommentoida, onko jotain parannettavaa.

Lainaan hieman tätä threadia... Mikä olisi aloittelevalle kuntosaliharjoittelijalle kattava opus, ihan kirjaa olen hakemassa. Kehonrakennusmielessä treenaan, että sitä rataa. Kirjassa tulisi olla kaikki ruokailusta treeniin ja kaikenlaisia vinkkejä. Eli vähän kuin kaikenkattava kokonaisuus.

Massaa!Voimaa! on mielestäni hyvä kirja kyseiseen tarkoitukseen. Itse lainasin kirjastosta ja olin tyytyväinen siihen.

Joo täytyy ihan tilata tuo kirja, kun ei löydy paikallisesta kirjastosta.

Lihaskuntoharjoittelun anatomia löytyy ja siinä kerrotaan liikkeet aika kattavasti, vaikka kyllä sitä välillä netistä pitää etsiä video miten liike oikeasti tehdään.
Ennestään löytyy myös Tony Halmeen Viikingin voimaopas, ja perustuu enemmänkin voimaan. On kyllä ainakin minulle niin sekava ja puolitiehen jäänyt teos etten paljoa suosittele aloittelijalle.
Minkälainen tuo Body for Life -kirja mahtaa olla? Jotain motivointivinkkejä ym. taitaa enemmänkin käsitellä, mutta hinta pakkiksen storessa vain 2€. Voisihan sen ottaa siinä samalla kun jauhoja tilaa, ei haittaa vaikka menisikin takan sytykkeiksi...

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom