Apua aloittelijalle? Sopivaa treeniohjelmaa haussa...

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Ilebart
  • Aloitettu Aloitettu
Olen 33 vuotias mies ja olen käynyt salilla 4-5 kertaa viikossa. Olen nyt treenannut noin 2,5kk. Tarkoituksenani olisi saada lisää lihasmassaa. Olen 174 pitkä ja painan 68kg, eli aika köykänen kaveri ja kyllästynyt siihen. Läskiä saanu poltettuu ainakin 13 kg jo mutta lihaksia ei tunnu tulevan. Ensin siis pudotin ja nyt on tarkotus ollut nostaa painoa.
Mikähän olisi sopiva ohjelma minulle kun olen nyt mennyt millon milläkin ohjelmalla. Tällä hetkellä 3-jakoinen menossa:

1. Rinta, olkapäät, ojentajat, epäkkäät

2. Selkä, Hauis, Forkut

3. Jalat

Lisäksi vatsoja aina kun jaksaa ja lähes joka ilta vielä kotona.

Mietinkin nyt että onko 3-jakoinen ohjelma paras vaihtoehto kun salilla käy 4-5 kertaa viikossa? Ja olisiko parempi vaihtaa treenijärjestystä koska selkätreenejen jälkeen hauikset on jo kulutettu aika hyvin ja rintatreenin jälkeen olkapäät.
Toivoisinkin nyt hyviä vinkkejä ja ehdotuksia ohjelmaan ja treenaamiseen että sais nää narut vähän lihastakin.

Kiitos.

PS. Sori jos hieman sekavaa.
PPS. Nyt meni ihan väärään paikkaan tämä... Alottelijoille piti laittaa... Hmm. Mitenkähän tää poistetaan

Jos haittaa tuo, että selkätreenin jälkeen hauikset on loppu ja rintatreenin jälkeen olkapäät, voisit yksinkertaisesti siirtää lihakset eri treeneihin, vaikka 1. treeniksi rinta, hauis, epäkkäät ja 2. treeniksi selkä, ojentaja, olkapäät. Forkut sitten jompaankumpaan.

Ruokavalio kuntoon! Pakkikselta löytyy mitä pitää syödä ja paljon, jotta lihaskasvu olisi mahdollista ja mahdollisimman maksimoitua. Tuosta päätellen jos ei ole kerran tullut lihas massaa vaan pelkkää läskiä lähtenyt.

Suosittelen ehdottomasti kokeilemaan Arnoldin kultaista kuusikkoa! Kaikkien kropathan ovat yksilöllisiä eli toiset kasvavat toisella tavalla kuin toiset. Silti mielestäni yksi- ja kaksijakoiset ohjelmat, jotka sisältävät raskaita liikkeitä omalla kehonpainolla tai vapailla painoilla tehtynä sopivat lähes poikkeuksetta kaikille nimenomaan siihen lihasmassan ja miksei voiman takomiseen. Linkki g6:sen topiciin: http://www.pakkotoisto.com/treeni/39774-arnoldin-kultainen-kuusikko/

Just näin, g6 kehiin 3x viikossa kovalla teholla, niin jää aikaa tehdä aerobistakin (ja panostaa ruokaan). Aloittelija + 5x viikossa salilla 3-jakoisella = turhaa hifistelyä. Ensin vaan yksinkertasta 1-jakosta kehiin ja perusasiat kuntoon.

Back
Ylös Bottom