Apple vs PC+Linux (Mac versus Win tappelu)

Täällä nyt vaan sattuu olemaan muutama mac käyttäjä (ei tarvitse mainita nimiä, kaikki tietävät varmasti ketä tarkoitan), joiden mielestä vaihto mäkkiin ratkaisee jokaisen tietokoneisiin liittyvän ongelman.

Onneksi suurin osa mac käyttäjistäkin kuitenkin tajuaa, että ehkä se asia ei ihan niin yksinkertainen ole.
Ei vaihto Mäkkiin toki jokaista tietokoneisiin liittyvää ongelmaa ratkaise. Mutta helevetin monta kuitenkin. Ja ainakin riittävän monta mulle, etten edes harkitse Windows PC:n hankkimista kotiini. :D

Ei vaihto Mäkkiin toki jokaista tietokoneisiin liittyvää ongelmaa ratkaise. Mutta helevetin monta kuitenkin. Ja ainakin riittävän monta mulle, etten edes harkitse Windows PC:n hankkimista kotiini. :D

Kyse oli nyt siitä, että kun "muutamat" ihmiset nyt kuitenkin käyttävät Windowsiakin niin onko järkevää tulla tarjoamaan aina sitä "vaihda mäkkiin ratkaisua" ongelmaan kuin ongelmaan? Mitä lisäarvoa se tuo ihmisten koneongelmien ratkaisuun?

Siinä kun kuitenkin on se pointti, että jos sillä henkilöllä on se Windows kone ja siinä joku ongelma niin ehkäpä hän vaan haluaa sen ongelman kuntoon, ei vaihtaa konetta.

Siinä kun kuitenkin on se pointti, että jos sillä henkilöllä on se Windows kone ja siinä joku ongelma niin ehkäpä hän vaan haluaa sen ongelman kuntoon, ei vaihtaa konetta.
Eli poistetaan ongelma, muttei sen aiheuttajaa.

Se on hieno homma, jos sulla ei ikinä ole mitään ongelmia mäkin kanssa, mutta et kai oikeasti usko, että kenelläkään ei ole?

edit:
ja jos uskot niin uskot varmaan sitten joulupukkiinkin :D

edit2:
niin ja uskotko IHAN oikeasti, että jokainen Windows koneissa oleva ongelma on nimenomaan Windowsissa, eikä esim. softassa tms. joka ei toimi?

Se on hieno homma, jos sulla ei ikinä ole mitään ongelmia mäkin kanssa, mutta et kai oikeasti usko, että kenelläkään ei ole?

edit:

edit2:
niin ja uskotko IHAN oikeasti, että jokainen Windows koneissa oleva ongelma on nimenomaan Windowsissa, eikä esim. softassa tms. joka ei toimi?
Kyllä se suurin ongelma on siinä Winukassa itessään..
Ongelmia ois paljo vähempi jos winukka ei hukkuis omaan kakkaansa ajan myötä.

On mulla ollut ongelmia tämän kanssa. Tippu lattialle ja topcase halkesi -> takuuseen uusi. MagSafe rispaantuin poikki 2v käytön jälkeen -> takuuseen uusi. Ja sitten yleensä ongelmia aiheuttaa Mikkisoftan ohjelmat jos niitä joudun käyttämään.

edit2:
Eli softassa joka on Windows koneessa?

edit:

edit2:
Mäkkiä ku käyttää, tulee huomaan miten kaikki on viimeistelty ja hiottu loppuun asti.
Juuri tämä saa hymyn kasvoille monenkin vuoden jälkeenkin vielä..

Eli softassa joka on Windows koneessa?

Jos joku on koodannut viallisen softan niin mitä väliä missä koneessa se on? vikahan on siinä softassa, ei käyttiksessä. Usein vaan mielletään, että ongelma kuin ongelma on nimenomaan Windowsissa, vaikka todellinen syy olisi ihan muualla.

En mä sitä väitä etteikö Windowsissa vikoja olisi, mutta ei niitä vikoja niin paljon ole kuin halutaan uskoa. Itse käytän Windows koneita päivittäin (paljon) ja ongelmia on käyttötunteihin suhteutettuna hyvin harvoin.

Jos joku on koodannut viallisen softan niin mitä väliä missä koneessa se on? vikahan on siinä softassa, ei käyttiksessä. Usein vaan mielletään, että ongelma kuin ongelma on nimenomaan Windowsissa, vaikka todellinen syy olisi ihan muualla.
No joo, tottahan tuo on. Vielä kun joku on koodannut viallisen käyttiksen jolla softa pyörii niin soppa on valmis.

En mä sitä väitä etteikö Windowsissa vikoja olisi, mutta ei niitä vikoja niin paljon ole kuin halutaan uskoa. Itse käytän Windows koneita päivittäin (paljon) ja ongelmia on käyttötunteihin suhteutettuna hyvin harvoin.
Kyllähän sitä winukkaa aikansa käyttelee kun siihen suhtautuu sen vaatimalla asenteella. Itsekin tein niin useita vuosia, mutta sitten kiinnostus lopahti.

Niin, suurin osa ihmisistä joutuu toimimaan rajallisen omaisuuden asettamien reunaehtojen puitteissa. Sinä ehkä voit aina vaihtaa hieman epäkuntoiset tuotteet kokonaan uusiin, mutta usko tai älä, kaikille se ei ole mahdollista. Silloin pitää vanhaa korjata.

Niin, suurin osa ihmisistä joutuu toimimaan rajallisen omaisuuden asettamien reunaehtojen puitteissa. Sinä ehkä voit aina vaihtaa hieman epäkuntoiset tuotteet kokonaan uusiin, mutta usko tai älä, kaikille se ei ole mahdollista. Silloin pitää vanhaa korjata.
Toistuvasti "hieman" epäkuntoinen saattaa tulla pidemmän päälle aika kalliiksi rahallisesti ja henkisesti. Siihen kun kyllästyy niin ei riitä edes macmiehen rajaton omaisuus korvaamaan vitutusta.

Jännä juttu... Kovasti odotin OS X:ltä jotain erikoista. Olen nyt jonkun aikaa käyttänyt useampaa eri rautapohjaa, perus Macbookkia, Pro:ta, Airia, iMACcia.

Kokoajan vain kasvaa vitutus kovemmaksi tuota käyttistä kohtaan. Mikään ei ole tehty oikeasti järkevästi, näin siis IT-ammattilaisen mielestä. En saa tehtyä juuri mitään ilman pientä vaivaa ja tuskaa. Olihan itse koneen asentaminen jo ympäristöömme perseestä verrattuna windows-koneeseen.

WLAN-ongelmatkin luultiin ratkeavan vaihtamalla pakon edessä Applen omiin, mutta jossain vaiheessa jopa Macit lakkasivat toimimasta niiden kanssa... Jotain ongelmia, vieläkään ei tiedetä mitä koska nuo paskavehkeet eivät oikeasti anna feedbackia. Valittavat vain ettei toimi, mutta mitäs teet tässä ympäristössä asioita selvittääksesi. Viet Tektorille.

Laitteet hajoavat yhtä mittaa "oikeassa" käytössä, ihan järjettömän usein suhteessa Lenovoihin. Nuo läppärit on selvästi suunniteltu lämpöä johtavan alumiinipöydän päälle, ja mielellään ne voisi vielä lukita siihen niin ettei kukaan vahingossa ota ulkomaille/reissuun muutenkaan mukaan. Lenovossa pelkkä kovo poksahtaa joskus, ja tämäkin huomattavasti harvemmin kuin Maceissa.

En siis löydä Maceista ja OS X:stä itselleni mitään muuta hyvää kuin pohjalla jauhava Unix; Kaikki pysyy pitkään kunnossa ja nopeana, ei ole tätä Windows-efektiä että pikkuhiljaa menee suttuiseksi. Toisaalta pienellä vaivalla - hyvin pienellä ja itseasiassa automaattisella ja huomaamattomalla vielä - ne Windows-koneetkin pysyy aina kunnossa ja yhtä nopeana.

Loistavahan tuo on kotisurffaajalle. Toimii jouheasti ilman BlueScreenejä, ja ei vaadi huoltoa, kun virusvapaakin on vielä toistaiseksi. Mutta kyllä alkaa näkyä harmaat hiukset Maccien hankkimisen jälkeen meidän lafkan johtajilla. Graafikko kuitenkin hymyilee kun aamuisin vetää Maccinsa käyntiin, mutta tämähän on selvä.

Air on vituttanut eniten. Vitun adapteripaska. Ei voi muuta sanoa. Ihan helvetin turha kone :D

Ei ollut noista vehkeistä käännyttämään. Lenovo ja Linux se voiton vie, Vista kuitenkin näyttänyt kyntensä ja ollut meikäläisen käytössä loistava. Ei viitsi toimivaa ja parempaa vaihtaa.

WLAN-ongelmatkin luultiin ratkeavan vaihtamalla pakon edessä Applen omiin, mutta jossain vaiheessa jopa Macit lakkasivat toimimasta niiden kanssa... Jotain ongelmia, vieläkään ei tiedetä mitä koska nuo paskavehkeet eivät oikeasti anna feedbackia. Valittavat vain ettei toimi, mutta mitäs teet tässä ympäristössä asioita selvittääksesi. Viet Tektorille.
Väärin. Avaat konsolin, se kerää lokia kaikista virheistä.

Sinä ehkä voit aina vaihtaa hieman epäkuntoiset tuotteet kokonaan uusiin, mutta usko tai älä, kaikille se ei ole mahdollista.

Mäkkimies ostaa aina uusimman macbookin (ostopäätökseen riittää esim 1 MHz nopeampi prosessori tai uusi hieno väri).

Toistuvasti "hieman" epäkuntoinen saattaa tulla pidemmän päälle aika kalliiksi rahallisesti ja henkisesti. Siihen kun kyllästyy niin ei riitä edes macmiehen rajaton omaisuus korvaamaan vitutusta.
Työkalut tietysti valitaan työn mukaan. Jos työ sujuu paremmin Macilla, valitaan Mac, jos taas Windowsilla niin sitten valitaan Windows. Mutta en oikein tiedä, miten "väärä" käyttis voisi kotikäytössä tulla kovinkaan kalliiksi. Ja jos tietokoneen kotikäyttö aiheuttaa niin suunnatonta vitutusta, ettei se ole millään korvattavissa, olisi ehkä parasta luopua tietokoneen käytöstä kokonaan. Ei mielenterveydellään kannata leikkiä, saattaahan se Maccikin vaikka jonain päivänä mennä jumiin. Kestätkö varmasti sellaisen kriisitilanteen?

Jos nyt puhutaan kotikäytöstä, niinkuin näissä pakkiksen ketjuissa yleensä puhutaan, niin ei ne ongelmien ratkaisut läheskään aina mitään maksa. Se, että kotisurffaajalta on netti pois hetken aikaa tms. ei varmaan kenellekään isompia tappioita tuota.

Rahasta en viitsi alkaa edes puhumaan, sanotaan vaan sen verran, että mun PC käyttö ei todellakaan johdu siitä, että ei olisi rahaa mäkkiin :lol2:

Jos nyt puhutaan kotikäytöstä, niinkuin näissä pakkiksen ketjuissa yleensä puhutaan, niin ei ne ongelmien ratkaisut läheskään aina mitään maksa. Se, että kotisurffaajalta on netti pois hetken aikaa tms. ei varmaan kenellekään isompia tappioita tuota.

Rahasta en viitsi alkaa edes puhumaan, sanotaan vaan sen verran, että mun PC käyttö ei todellakaan johdu siitä, että ei olisi rahaa mäkkiin :lol2:
Vaan? :david:

:troll: ;)

Kukas kertoo mulle miten saan minin reson täyttämään koko mun 32" töllön? Kun en vieläkään monen kuukauden jälkeen siinä ole onnistunut vaikka olen kattonu vittu googlesta aika monta kertaa kahlannut kaikki mahdolliset ja mahdottomat foorumit läpi... Parhaillaan on pitänyt raahata työhuoneesta TFT näyttö olkkariin, että on yleensäkkään saanut kuvan taas siitä ulos, kun ei se osaa itse muuttaa sitä resoa takas jos ei se näyttöön sopiva olekkaan... Siellä se olkkarissa möllöttää on tehnyt niin suuren vaikutuksen, että en ole tainnut kolmeen viikkoon edes koko kapistusta käynnistää...

Mutta en oikein tiedä, miten "väärä" käyttis voisi kotikäytössä tulla kovinkaan kalliiksi.
Pääomaa se vapaa-aikakin on. Tietty jos tykkää siitä koneen säätämisestä niin ongelmaa ei tällä rintamalla ole.

Back
Ylös Bottom