Apple vs PC+Linux (Mac versus Win tappelu)

Tuo on kyllä totta. "pisneskäytössä" vga on pakko olla, ei kukaan viitsi alkaa kantaa omaa tykkiä joka paikkaan vaikka sitäkin taidettiin jo ehdottaa.

Miksi tuo piti kirjoittaa "pisneskäyttö" ? ;)

edit: Joissain malleissa onneksi löytyy molemmat liittimet, jotta säästytään kokonaan adapterien kantamiselta. Tai lähes kokonaan...

Testi. Vista ja Leopard kiinni langattomasti HP Deskjetiin Airport Extremen kautta.

Leopard: Airport Utility auki, tulostin näkyy siellä valmiiksi. Tulostimen lisäys ohjauspaneelista. Toimii. 20 sekkaa.

Vista: Bonjour netistä. Asennus. Pikakuvake työpöydälle. Joku kummallisuus siellä, tulostin löytyy, lukee isolla että HP DESKJET 845c. Sitten se pitää etsiä alla olevasta listasta, jossa on kaikki maailman tulostimet. No, löytyy, toimii suoraan. Pari minuuttia.

Tästä nyt ei voida paljoa johtopäätöksiä vetää, oletettavasti AirPort on nysvätty toimimaan vakiona hyvin maccien kanssa. Jollain muulla reitittimellä tilanne olisi voinut olla erilainen. Mene ja tiedä. Helppoa ja nopeaa oli molemmilla koneilla.

Iisiähän se oli kun tajusi heti alkuun että Bonjour pitää lykätä Vistaan. Googleen hakusanaks "airport extreme" vista printer, siitä eka linkki ja homma rullas. Macissa taas helppoa kuin heinänteko. Heinänteko on kai helppoa.

Jossain oli huhua ettei tulisi firewireä macbookiin, jos näin on, niin melko outo päätös. Pitääkin etsiä joku sivu mistä pääsee seuraamaan näitä lanseerauksia..

Jossain oli huhua ettei tulisi firewireä macbookiin, jos näin on, niin melko outo päätös. Pitääkin etsiä joku sivu mistä pääsee seuraamaan näitä lanseerauksia..

One interesting possibility mentioned, however, is that the newest Firewire specification does allow for the use of Firewire over Ethernet connectors, but Apple would have to specifically support this implementation. If they did, then users could theoretically use Firewire devices using a special adapter to connect to the Ethernet plug.
http://www.macrumors.com/

En viitsi spämmätä noita toisia ketjuja mutta tätä lukiessani repesin:

Sanokaas ny ohimennen, että mikä mättää mun koneessa. Kun pistän Vistan standby tilaan, niin se ei enää herää. Tulee vain musta ruutu. Kun käynnistää resetin kautta, niin ruutuun tulee "resuming windows..." ja taas jumittaa mustaan ruutuun (jossa vilkkuu yksinäinen kursori). Kun taas buuttaa resetin avulla, niin pääsee valitsemaan "alusta asti" käynnistyksen ja kaikki on taas ok. Kone on ollut tämmöinen heti alusta asti. Kyseessä on 32bit Ultimate.

:lol2:

Suurin osa Vista-käyttäjistä on todennäköisesti niin pölvästejä (enkä nyt tarkoita kodaria) etteivät jaksa valittaa esim. myyjälle tai eivät osaa esim. etsiä foorumeilta apuja. Kannattaisi harkita sitä Maciä.

Suurin osa Vista-käyttäjistä on todennäköisesti niin pölvästejä (enkä nyt tarkoita kodaria) etteivät jaksa valittaa esim. myyjälle tai eivät osaa esim. etsiä foorumeilta apuja. Kannattaisi harkita sitä Maciä.

"Oletko pölvästi? Osta Mac!"

Originally Posted by kodari76
Sanokaas ny ohimennen, että mikä mättää mun koneessa. Kun pistän Vistan standby tilaan, niin se ei enää herää. Tulee vain musta ruutu. Kun käynnistää resetin kautta, niin ruutuun tulee "resuming windows..." ja taas jumittaa mustaan ruutuun (jossa vilkkuu yksinäinen kursori). Kun taas buuttaa resetin avulla, niin pääsee valitsemaan "alusta asti" käynnistyksen ja kaikki on taas ok. Kone on ollut tämmöinen heti alusta asti. Kyseessä on 32bit Ultimate.

Minulla teki Macbook Pro tuota jatkuvasti 10.4 aikana. Xp sensijaan heräsi samassa koneessa aina. Foorumeista ei luonnolliseti ollut mitään apua. Ainut neuvo oli viedä kone huoltoon, koska rikkihän sen täytyy olla. 10.5 myötä ovat viimein päässeet xp:n tasalle myös Applella tuossa heräämisessä.

Mikäs vittu se tämä pakkis sitten on jos ei foorumi!?!?! :david::david::david:GOSH PPL.

Ja lol tää on just tätä mac logiikkaa että ostetaan kone kaupasta.

Mä en ees tiedä mitä sanoa tähän. Mistä te PC-miehet ne ostatte jos ette kaupasta? :D

Minä löysin uusimman läppärini kaatopaikalta. :arvi:

Vista ja kiintolevyn jatkuva raksutus -ketjusta:

XP:ssähän on ollut aina sama juttu, myös muissa Windowseissa. Itse pääsin 24/7 ruksutuksesta eroon kun vaihdoin Appleen + OSX:ään.

Foorumeilta avun löytämistä ei erityisesti auta "minulla ei ole tuota ongelmaa, minulla on eri käyttis"-huutelijat :jahas:

Foorumeilta avun löytämistä ei erityisesti auta "minulla ei ole tuota ongelmaa, minulla on eri käyttis"-huutelijat :jahas:

Täällä nyt vaan sattuu olemaan muutama mac käyttäjä (ei tarvitse mainita nimiä, kaikki tietävät varmasti ketä tarkoitan), joiden mielestä vaihto mäkkiin ratkaisee jokaisen tietokoneisiin liittyvän ongelman.

Onneksi suurin osa mac käyttäjistäkin kuitenkin tajuaa, että ehkä se asia ei ihan niin yksinkertainen ole.

Back
Ylös Bottom