Apple vs PC+Linux (Mac versus Win tappelu)

Kyllähän sitä tonnilla voi ite kasata jos jonkinlaista tehomyllyä. Mutta kuten noista viime aikoina ilmestyneistä iMac-kopioista voi huomata, hinta pompsahtaa aika reilusti, kun otetaan huomioon myös nuo mun mainitsemat seikat (joillekin niillä on enemmän merkitystä kuin 3DMark-lukemilla). Siitä voi huomata myös sen, ettei Applen design ole pelkkää homostailaajien hömpötystä, vaan siinä mietitään paljon muutakin kuin hienoa ulkonäköä.

Oho oho, vastaava PC olikin edullisempi, ja reilusti. Ja hiljainen. Nyt sitten äkkiä ulkonäkö taas mukaan peliin, jolla ei oikeasti ole vittuakaan väliä. Mutta hei, PC:stäkin saa hyvännäköisen.

edit: Luin hätäisesti viestisi. Mitä tarkoitat, mitä muita seikkoja? Mitä siinä iMacissa on ulkonäön lisäksi?

Onhan se nyt päivän selvä juttu, että komponenteista saa viriteltyä varmasti halvemmalla.
Onhan kuplavolkkareistakin tehty Porscheja muuttamalla osia. Saa varmasti halvemmalla pelin joka on vähän sinnepäin mut ei kuitenkaan.
Porschejakaan tuskin myydään nin halvalla kuin suinkin vaan mahdollista ja komponenttien hinta antaa myöden.
Eli on hieman hankala mielestäni edes kilpailuttaa jotain rakennettua komponenttipönttöä ja applea.
Ne nyt on kuitenkin eri vehkeitä keskenään.

Onhan se nyt päivän selvä juttu, että komponenteista saa viriteltyä varmasti halvemmalla.
Onhan kuplavolkkareistakin tehty Porscheja muuttamalla osia. Saa varmasti halvemmalla pelin joka on vähän sinnepäin mut ei kuitenkaan.
Porschejakaan tuskin myydään nin halvalla kuin suinkin vaan mahdollista ja komponenttien hinta antaa myöden.
Eli on hieman hankala mielestäni edes kilpailuttaa jotain rakennettua komponenttipönttöä ja applea.
Ne nyt on kuitenkin eri vehkeitä keskenään.

Ööö... niinkö...

edit: Siis typerintä mitä olen hetkeen kuullut. Ei muuten eroa mitenkään se sinun Applesi kotona komponenteista kasatusta PC:stä.

Ööö... niinkö...

edit: Siis typerintä mitä olen hetkeen kuullut. Ei muuten eroa mitenkään se sinun Applesi kotona komponenteista kasatusta PC:stä.

Se ei ole silti apple eikä siinä ole OSX:ää.
Se oli vain vertauskuva eikä suoranainen rinnastus jos satuit huomaamaan.
Pointtini oli että rakentelemalla saa varmasti edukkaammin.

Parempi esimerkki on esimerkiksi talon rakentaminen. Itse hommaamalla ja tekemällä saa varmasti halvemmalla vaikka tekis samoista komponenteista.
Tämäkin vain vertauskuva. Ei suoranainen vertaus.

Edit: ja ei ne applet nyt niiiiiin paljon kalliimpia ole. Toiset haluaa kuitenkin maksaa laadusta ja valmiista paketista.
Kenenkää ei ole sellaista kuitenkaan pakko ostaa. Itsekin voi ropata jotain.

Oho oho, vastaava PC olikin edullisempi, ja reilusti.
Kuten sanottua:
Kyllähän sitä tonnilla voi ite kasata jos jonkinlaista tehomyllyä.

Nyt sitten äkkiä ulkonäkö taas mukaan peliin, jolla ei oikeasti ole vittuakaan väliä.
Mutta kuten noista viime aikoina ilmestyneistä iMac-kopioista voi huomata, hinta pompsahtaa aika reilusti, kun otetaan huomioon myös nuo mun mainitsemat seikat (joillekin niillä on enemmän merkitystä kuin 3DMark-lukemilla).

Mutta hei, PC:stäkin saa hyvännäköisen.
Epäilemättä. Mutta sitten alkaakin hinta äkkiä nousemaan. Voit todeta sen esimerkiksi noista iMac-kopioista, jotka ei ole ainakaan mun mielestä mitenkään erityisen hyvännäkösiä. Ainakaan se Fujitsun härpäke.

Mitä tarkoitat, mitä muita seikkoja? Mitä siinä iMacissa on ulkonäön lisäksi?
Kuten tuossa jo aiemmin sanottiinkin: OSX. :D

Mutta design on oikeasti paljon muutakin kuin hienoa pintaa. Tämän voit todeta vaikkapa tutustumalla Mac Pron sisuksiin. ;)

Mutta kone käyttötarkoituksen mukaan. Jos mun pitäis valita tonnilla ton Muron pelikoneen ja halvimman iMacin välillä, ei tarttis paljoo miettiä.

Voit todeta sen esimerkiksi noista iMac-kopioista, jotka ei ole ainakaan mun mielestä mitenkään erityisen hyvännäkösiä. Ainakaan se Fujitsun härpäke.

Kuten tuossa jo aiemmin sanottiinkin: OSX. :D

Mutta design on oikeasti paljon muutakin kuin hienoa pintaa. Tämän voit todeta vaikkapa tutustumalla Mac Pron sisuksiin. ;)

En puhunut iMac-kopioista.

OSX on varmasti hyvä, en vain vielä tiedä sopiiko se meikäläisen käyttöön. Selviää kun ehtii enemmän käyttää, nyt sen parissa vietän ehkä 30 minuuttia työpäivästäni.

Mac Pro kieltämättä näyttää hyvältä sisältä. Erittäin hyvältä.

Mutta kone käyttötarkoituksen mukaan. Jos mun pitäis valita tonnilla ton Muron pelikoneen ja halvimman iMacin välillä, ei tarttis paljoo miettiä.
Rautaa verrataan MacProhon ja hintaa iMaciin, jotenkin ei tämä juonenkäänne paljoa yllätä.
Äkkiä putos hiljaisuus ja virrankulutuskin listalta. :hyvä:

Rautaa verrataan MacProhon ja hintaa iMaciin, jotenkin ei tämä juonenkäänne paljoa yllätä.
Äkkiä putos hiljaisuus ja virrankulutuskin listalta. :hyvä:
Mistä sä puhut? :rolleyes:

Ai nyt "vastaavaa" pakettia ei tarvitsekaan enää verrata?
Sori, mutta nyt mä putosin aivan totaalisesti kärryiltä. Ymmärsinkö oikein vai väitätkö mun jossain verranneen ton Muron tonnin pelikoneen rautaa Mac Pro:hon? Jos näin, suosittelen vahvasti menemään vaikka jonnekin kansalaisopiston kurssille, jossa opetetaan lukemaan.

Näin sanoit.
Niin sanoin joo. Ja jos Pesupallo osaisi lukea, hän voisi ehkä huomata, että tuossa puhutaan designista, ei Mac Pron raudasta. Eikä varsinkaan missään verrata Mac Pro:n rautaa Muron tonnin pelikoneeseen. :D

Taas välikommenttina:
Tää ketju on kyllä parhautta. Voi vaan ihmetellä kuinka tää ketju voi elää näin hyvin päivästä toiseen. Viimeisen viikon aikana paatuneimmatkin vihaajat on jopa harkinnut mäkin ostamista kotikoneeksi.
Ensin piti kuitenkin vertailla/epäillä/kyseenalaistaa näiden kahden kaveruksen eroja/ominaisuuksia/hintaa jne.
Tää on niin siistiä.
Jos ei löydy väiteltävää niin aletaan vängätä miten joku on sanonut jotain, miten toinen on ehkä ymmärtänyt sen, kommentoinut väärin tai jättänyt vahingossa kommentoimatta :)

Taas välikommenttina:
Tää ketju on kyllä parhautta. Voi vaan ihmetellä kuinka tää ketju voi elää näin hyvin päivästä toiseen. Viimeisen viikon aikana paatuneimmatkin vihaajat on jopa harkinnut mäkin ostamista kotikoneeksi.
Ensin piti kuitenkin vertailla/epäillä/kyseenalaistaa näiden kahden kaveruksen eroja/ominaisuuksia/hintaa jne.
Tää on niin siistiä.
Jos ei löydy väiteltävää niin aletaan vängätä miten joku on sanonut jotain, miten toinen on ehkä ymmärtänyt sen, kommentoinut väärin tai jättänyt vahingossa kommentoimatta :)
Kyllä! Heti kun erehdyttävästi alkaa näyttää siltä, että keskustelussa olisi edes pikkusen jotain järkeä, aletaan kinastelemaan jostain yksittäisistä sanoista. Jostain se väittely on saatava aikaseks, vaikka väkisin. Parhautta! :kippis1:

Back
Ylös Bottom