Apple vs PC+Linux (Mac versus Win tappelu)

Limp duck jatkaa todella kattavaa antia tähän ketjuun, olisiko sun aika olla jo hiljaa? Argumentoi joskus edes järkevästi.

Minä taas annoin vain selitystä sille, miksi tuo mesta oli täynnä ihmisiä, en mene sanomaan, että itse olisin Applen paita päällä tuolla. Ja Apple voi ollakin merkkinä ns. elämäntapa joillekin, enkä ihmettele, onhan se aika freesi ja mukava.

Limp duck, jatkossa sun viestit poistetaan jo sulta ei ala tulemaan jotain järkevää tähän ketjuun. Lasten tasolla liikkuva apinointi ei ole tarpeellista enää, olet harrastanut sitä jo sadan sivun verran.

Olenko minä ainut joka on harrastanut tätä apinointia? Kyllä tässä keskustelussa on molemmat osapuolet alittanut riman jo aika perusteellisesti. odotan hyvää aihetta josta vääntää mutta taitaa kaikki asiat jo käyty läpi.

BTW. tietokone.fi sivuilla on joku äänestys mba vs x300

Tässä jo pari sivua sitten sovittiin että keskustellaan nyt asiallisemmin, mutta ei, sinä se tulet pelkkien hymiöiden kanssa taas sekoilemaan. Pelkät hymiöt eivät ole muutenkaan suosiossa forumilla, viestin sisältö pitäisi olla vähän enemmän. Eikä se riitä että hymiön perään laitetaan "Fanboyt jonossa hedelmäpelien kanssa". Koitetaan nyt jumalauta jatkaa tätä keskustelua edes vähän aikuismaisemmin.
En ole ehtinyt vkl:na seuraamaan kun oli menoja, koitan tsempata jatkossa!:dance2:

Olenko minä ainut joka on harrastanut tätä apinointia? Kyllä tässä keskustelussa on molemmat osapuolet alittanut riman jo aika perusteellisesti.
Tässä jo pari sivua sitten sovittiin että keskustellaan nyt asiallisemmin, mutta ei, sinä se tulet pelkkien hymiöiden kanssa taas sekoilemaan. Pelkät hymiöt eivät ole muutenkaan suosiossa forumilla, viestin sisältö pitäisi olla vähän enemmän. Eikä se riitä että hymiön perään laitetaan "Fanboyt jonossa hedelmäpelien kanssa". Koitetaan nyt jumalauta jatkaa tätä keskustelua edes vähän aikuismaisemmin. Tässä on yksi jos toinen alittanut riman, mutta voimmehan me vielä pelastaa tämänkin megaketjun.

Joo, voishan sitä itse kukin vähän katsoa mitä on tullut kirjoitettua.

Itseäni henk. koht. ärsyttää nimenomaan applen ympärillä esiintyvä yliampuva fanitus, joka saa välillä kiukun pintaan tässä threadissa. Jos tuo nyt mitenkään omien laukomisien puolusteluna toimii.

No, tykkään ehkä siksi PC ja windows-maailmasta, että voi vaan keskittyä töiden tekemiseen eikä tarvii hiplailla ja jäädä ihastelemaan sitä muovipaskaa joka ylihintainen jokatapauksessa oli. Oli sitten kyseessä Lenovo tahi Apple.

No en minäkään ihastelua varten ole pistänyt kokoonpanoon fyrkkaa kiinni, vaan toimivuuden takia. Applen imago toki vaikutti omaan valintaan, pidän siitä varsin paljon ja fanitan yhtiötä sen innovaatioiden johdosta. Esim iPhonen käyttö on ollut todella mukavaa, enkä mitään muuta puhelinta enää halua, se vain on omaan käteen niin loistava kokonaisuus soittimesta webselaimen kautta sähköpostiin ja kalenteriin. Apple vain onnistuu tekemisissään aika usein, mutta eipä se mitenkään valtavasti teekään, vaan jokainen julkaisu on harkittu ja pitkälle ajateltu, joten onnistumisprosenttikin on sitten parempi kun ei lykätä ulos miljoonaa eri tuotetta joista sitten isompi osa on vähän niin ja näin.

Apple tv oli floppi, sille ei voi mitään mutta muutoin Apple on onnistunut varsin mukavasti tuoteportfoliossaan.

SlimDevicesin tuotteisiin perehtyneenä voin myös kertoa, että Applen AirPort Express Base Station jossa AirTunes, on myös melko turha kapistus.

SqueezeBox :haart:

edit: No onhan noissa 3x hintaero, mutta SB antaa onneksi rahalle vastinetta. Ja ei siis ole platform riippuvainen, eli sopii vaikka OSX-miehille. Toisaalta ko. laite ei tarvitse edes käyttöjärjestelmää + slimserver/squeezecenter softaa, vaan juttelee fiksujen NASsien kanssa suoraan.

edit2: Taitaa olla hieman offtopiccia jo.

Viimeksi muokattu:
Mä en millään tasolla pidä turhana Airtunesia, helvetin kätevä ilman piuhoja. Esim kun mulla on iTunes kirjasto Mac proossa, niin langattomasti Macbook haistelee tämän kirjaston ja langattomasti sen myös sterkkoihin kiskasee. Aika simppeliä ja helppoa. En ymmärrä miten sitä voi joku pitää turhana versus piuhat koneesta ja kone kiinteesti kiinni.

Eli mikäs tässä on turhaa kun langattomasti pääsee kikkailemaan?

http://www.youtube.com/watch?v=fZvMGxNen4Q

Ei vaan oivallisen brändin omaava yritys avasi ison liikkeen. Ei toimi Windows puolella, eikä se mikään ihme olekaan. Windowsissa ei ole mitään seksikästä, vaan se on vitun tylsä. Applessa on munaa ja seksikkyyttä sekä upea design. Mutta eipä näitä tämän luokan brändin omaavia firmoja kauheasti maailmassa ole, joten Apple on tässä tapauksessa ainutlaatuinen alallaan.

2007 listaa...
http://www.news.com/2100-1014_3-6178310.html

edit:
siltä varalta, että joku ei jaksa lukea tuota top 10 listaa enempää, niin top 100 listalta löytyy myös mm. Nokia (12) ja Apple (16).

No jos liikevaihdolla mitataan, niin sittenhän joku Adidas jää jälkeen vaikka Stora ensolle, vaikka nyt kuitenkin on vähän eriluokan bisekset ja HIEMAN eriluokan imago.

http://www.wired.com/gadgets/mac/commentary/cultofmac/2002/12/56677

"Apple is one of the leading branding companies in the world. Marketing experts like Marc Gobe argue that Apple's brand is the key to the company's success."

brandz_2008.png

123% nousu Applella.

No jos liikevaihdolla mitataan, niin sittenhän joku Adidas jää jälkeen vaikka Stora ensolle, vaikka nyt kuitenkin on vähän eriluokan bisekset ja HIEMAN eriluokan imago.

Nämä listat eivät perustu pelkkään liikevaihtoon, ei olisi Google sillä listalla ihan ykkösenä ;)

Mä en millään tasolla pidä turhana Airtunesia, helvetin kätevä ilman piuhoja. Esim kun mulla on iTunes kirjasto Mac proossa, niin langattomasti Macbook haistelee tämän kirjaston ja langattomasti sen myös sterkkoihin kiskasee. Aika simppeliä ja helppoa. En ymmärrä miten sitä voi joku pitää turhana versus piuhat koneesta ja kone kiinteesti kiinni.

Eli mikäs tässä on turhaa kun langattomasti pääsee kikkailemaan?

http://www.youtube.com/watch?v=fZvMGxNen4Q

Siis Squeezebox on wlanin kautta yhteydessä musakirjastooni, joka ei siis vaadi tietokonetta, vaan pelkän NASsin.

Squeezeboxini taas on optisesti kiinni hifeissäni, ja sähköjä tietysti tarvitaan.

Ominaisuuksia SB:ssä on vaikka muille jakaa, ja hifistin(minä) kannalta aivan uskomaton laite, niin äänenlaadullisesti kuin ominaisuuksiltaankin. Käyttö on oikeasti mukavaa, ja varsinkin jos omaa Slimmin oman kaukosäätimen.

Siis korjaan sen verran, ettei tuo Airi turha ole, ei. Rajoinensa oiva peli, mutta puhuinkin taas omalta kantiltani tässä, itse en Airilla pärjäisi. Tukeeko se FLACceja ?

Siis Squeezebox on wlanin kautta yhteydessä musakirjastooni, joka ei siis vaadi tietokonetta, vaan pelkän NASsin.

Squeezeboxini taas on optisesti kiinni hifeissäni, ja sähköjä tietysti tarvitaan.

Ominaisuuksia SB:ssä on vaikka muille jakaa, ja hifistin(minä) kannalta aivan uskomaton laite, niin äänenlaadullisesti kuin ominaisuuksiltaankin. Käyttö on oikeasti mukavaa, ja varsinkin jos omaa Slimmin oman kaukosäätimen.

Siis korjaan sen verran, ettei tuo Airi turha ole, ei. Rajoinensa oiva peli, mutta puhuinkin taas omalta kantiltani tässä, itse en Airilla pärjäisi. Tukeeko se FLACceja ?
Hyvältä tuommoinen paketti kuulostaa, Apple ei valitettavasti ihan älyttömästi mitään vastaavia laitteita väsää. Esim iPhonen kun saisi langattomasti Airtunesiin, niin se olis aika siisti. Nyt se pitää tyrkkäät telakkaan kiinni.

Hyvältä tuommoinen paketti kuulostaa, Apple ei valitettavasti ihan älyttömästi mitään vastaavia laitteita väsää. Esim iPhonen kun saisi langattomasti Airtunesiin, niin se olis aika siisti. Nyt se pitää tyrkkäät telakkaan kiinni.

Silloin minäkin ostaisin molemmat.

Kannattaa oikeasti tutustua SB:hen jos on mahdollisuus. Ihan sokkona ei tietenkään kannata mennä 300€ maksamaan, ja 200€ päälle kaukosäätimestä jos hyvän haluaa. Kyllä peruskapulallakin pärjää, mutta aina se on niin äijää kun kapulassa on näyttö. Jokatapauksessa, SB:lla tekee niin pirun paljon. On suora yhteys nettiradioihin, toimii langattomana siltana esim. pleikkarille/boxille, juttelee UPnP:n, iTunesin, fiksujen NASsien, yms. kanssa ja voidaan hallita etänä vaikka iPhonella. Kaikkea kivaa :)

Back
Ylös Bottom