Apple vs PC+Linux (Mac versus Win tappelu)

Noniin winukka-miehet, lyökää pöytään mulle peecee jolla on hintaa 1100e ja pesee macbookin mennen tullen..? Vähän kahdenvailla tässä olen että tilaako ton "toiseksi parhaimman" macbookin hintaa n. 1100e vai jonkun windows-laitteen...
Ite päädyin juuri tuohon ''tokaks parhaan'' normi macbookin ja keskiviikkona hakemaan. :thumbs: Otan mäkin siksi, että kotikone on windows-pohjainen ja haluun välillä jotain muuta.

Pistä sitten pienen käytön jälkeen raportti. rehellinen sellainen.

Niin ja se raportti vasta sitten kun olet päässyt wintoosan tuottamista kahleista ajatusmaailmassa ja toimintamallissa.
Kaikki ei toimi sitten yhtä kömpelösti, joten opettele ja tutustu rauhassa.
Laita kommenttia vaikka kolmen kuukauden käytön jälkeen.

Voi toki jotain ensivaikutelmakommenttia laittaa.

Noniin winukka-miehet, lyökää pöytään mulle peecee jolla on hintaa 1100e ja pesee macbookin mennen tullen..? Vähän kahdenvailla tässä olen että tilaako ton "toiseksi parhaimman" macbookin hintaa n. 1100e vai jonkun windows-laitteen...
Tosin kohta joku tietää kertoa että Mäk on niin paljon enemmän kuin se rauta jonka päällä se pyörii ;)
Juuri näin. Astu vaan rohkeasti valoisammalle puolelle. :)

Mikä helvetti tässä windowsissa mättää aina? Nyt esim. kun tänään käynnisti pc:n niin oli kadonnut kuvake äänenvoimakkuudensäädölle tuosta kellon vierestä. Samoin koneen käynnistys kesti yli 3 minuuttia. Joku f-secure jumitti tuolla aikansa...

Sitten kun control panelista menin tuota kajarin kuvaa pistämään takaisin, oli sen ikkunan kuvakkeet muuttaneet muotoaan, Windows järjestelee noita miten milloinkin, joskus listana, joskus isoina kuvakkeina ja joskus jopa thumbseina. Millä hitolla tuo arpoo tuonkin aina, tuntuu että joka kansiolle on omat asetuksensa jotka muuttuvat mielivaltaisesti (ja ei, en noita asetuksia vaihtele koskaan itse).

Tosin kohta joku tietää kertoa että Mäk on niin paljon enemmän kuin se rauta jonka päällä se pyörii ;)

Mäkin omistajana jouduin taas sunnuntaina toteamaan, että kun koneseen laitetaan Os X on se vähemmän kuin osiensa summa. Ennen olen katsonut sarjat ja elokuvat tv:n kautta xp:n puolella tuolla samalla koneella. Kovalevyn vaihdon jälkeen en ole vielä xp:tä uudelleen asentanut, tarkoitus oli katsoa miten samat asiat hoituvat os x:n puolella. Eivät hoituneet. Työpöytää ei saa laajennettua tv:n puolelle, xp:ssä onnistuu. Työpöytä piti siis kloonata. Kuvanlaatu oli selvästi heikompi kuin xp:n puolella. Kuva oli pehmeänpi ja joidenkin filmien kanssa tv:n puolella ei tainnut olla kuin 256 väriä käytössä. Kannettavan näytössä näkyi sentään oikein. Vlc on käytössä molemmissa käyttiksissä. Viimeinen niitti oli sitten se, että teho ei riittänyt 720p materiaalille, jälleen kerran samalla materiaalilla ei ole ongelmaa windowsissa.
Jotain positiivista tuo Os X:n uudelleenasennus sentään toi. Nyt pöytäkoneella jaetut tiedostot tulivat kiltisti näkyviin lähiverkossa ja niihin pääsi Finderillä käsiksi. Ennen eivät jostain syystä näkyneet, vaikka otti Os X:n palomuurin pois päältä. Sanomattakin on selvää, että xp:ssä riitti rasti ruutuun ja homma pelasi kerralla.

Sä et vaan osaa... ;)

"Jos käyttäjällä on ongelmia jonkin Applen tuotteen kanssa, ongelma on kyseisessä käyttäjässä. Jos käyttäjällä on ongelmia jonkin muun tuotteen kanssa, ongelma on kyseisessä tuotteessa." -Jobs 2:24

Mäkin omistajana jouduin taas sunnuntaina toteamaan, että kun koneseen laitetaan Os X on se vähemmän kuin osiensa summa. Ennen olen katsonut sarjat ja elokuvat tv:n kautta xp:n puolella tuolla samalla koneella. Kovalevyn vaihdon jälkeen en ole vielä xp:tä uudelleen asentanut, tarkoitus oli katsoa miten samat asiat hoituvat os x:n puolella. Eivät hoituneet. Työpöytää ei saa laajennettua tv:n puolelle, xp:ssä onnistuu. Työpöytä piti siis kloonata. Kuvanlaatu oli selvästi heikompi kuin xp:n puolella. Kuva oli pehmeänpi ja joidenkin filmien kanssa tv:n puolella ei tainnut olla kuin 256 väriä käytössä. Kannettavan näytössä näkyi sentään oikein. Vlc on käytössä molemmissa käyttiksissä. Viimeinen niitti oli sitten se, että teho ei riittänyt 720p materiaalille, jälleen kerran samalla materiaalilla ei ole ongelmaa windowsissa.
Jotain positiivista tuo Os X:n uudelleenasennus sentään toi. Nyt pöytäkoneella jaetut tiedostot tulivat kiltisti näkyviin lähiverkossa ja niihin pääsi Finderillä käsiksi. Ennen eivät jostain syystä näkyneet, vaikka otti Os X:n palomuurin pois päältä. Sanomattakin on selvää, että xp:ssä riitti rasti ruutuun ja homma pelasi kerralla.
Mä onnistun saamaan kyllä kaksi näyttöä ihan normaalisti jaettuun työpöytään.

Sevo

Mulla on MacBook kiinni Samsungin 40-tuumasessa Full HD -telkkarissa eikä oo ollu mitään tommosia ongelmia. Hyvin pyörii kaikki leffat, sarjat, HD-matsku jne. :arvi:

Käyttäjä ei kerro tarkemmin mistä koneesta on kyse?

Macbook Pro Core Duo 1,83 GHz. Kummallista sinänsä, että betavaiheen bootcamp ajurit xp:lle toimivat ongelmitta, mutta OS X:lle ei ole saatu aikaiseksi esim tuon työpöydän jatkamisen mahdollistavia ajureita. Tehon loppuminen kesken voi taas olla ihan vaan Vlc:stä johtuva juttu. Xp versio on voitu vaan koodata paremmin.

Macbook Pro Core Duo 1,83 GHz. Kummallista sinänsä, että betavaiheen bootcamp ajurit xp:lle toimivat ongelmitta, mutta OS X:lle ei ole saatu aikaiseksi esim tuon työpöydän jatkamisen mahdollistavia ajureita. Tehon loppuminen kesken voi taas olla ihan vaan Vlc:stä johtuva juttu. Xp versio on voitu vaan koodata paremmin.

Kyllä se työpöydän jatkaminen onnistuu ulkoiselle näytölle samalla tavalla kuin Windowsissakin, kuten aiemmin sanottiin. Kyse ei siis ole ajureiden puutteesta.

Kokeilepa vaikkapa MPlayer OSX:ää + Periania jos HD-matsku toimisi silloin paremmin. Voi olla että vika on juurikin VLC:ssä.

Huomenna lahtee ilmeisesti macbook tilaukseen tolla vahan paalle 1100e hintaan, onko muilla kokemusta tuosta applestoren opiskelija-alennuksesta, enta tilaamisesta? Jotenkin vahan epailyttaa toi vuoden takuu vaan, ilmeneeko ongelmia takuun loputtua?

Pitaa kirjoitella tanne enemman noita mietteita kunhan koneen aarelle paasen, kannykalla vahan ikavaa tama kirjottelu...

Vuoden takuun syynä taitaa olla lähinnä se, että voidaan myydä sitten AppleCarea. Valmistajahan on vastuussa valmistusvirheistä tuotteen "kohtuullisen käyttöiän" ajan, oli takuuta tai ei.

Opiskelija-alella olen pari Applen läppäriä ostanut, opiskelijakorttia vilauttamalla liikkeestä tosin.

Kaapelidigiboksia halajaville loistavia uutisia! FireDTV:llä on nyt EyeTV-tuki! :dance:

Vähän jäi epäselväksi onko tuossa Conax-korttipaikka valmiina vai ei maksukanavia varten?
On. Lisätietoa löytyy vaikkapa täältä. Vaatii sen CAM-sovittimen.

Entä oletko nähnyt missään valmista pakettia EyeTV:n kanssa?
Tuskin sellaista vielä on, mutta EyeTV 3:sta saa alennuksen tuolta Digital Everywheren sivujen kautta.

Riittääkö tuo edullinen mokkula telsun kyyläämiseen?
"Edullinen"? No, onhan tuo edullinen Elgaton 610 -vehkeeseen (joka oli käytännössä täysin sama laite) verrattuna, mutta maksaa Verkkokaupassakin about 180 eeroa.

"Mokkula?" Kyllä tuo on ihan kunnon kokoinen laatikko, kaukot ja kaikki.

Mutta riittää varmasti katseluun. Itse aion tommosen hankkia ykkösdigiboksiksi heti kun saisin sen Mac Minin ensin olkkariin. Tuolla muuten voi kattella kaapelista myös HD-kanavia.

Back
Ylös Bottom