Apple vs PC+Linux (Mac versus Win tappelu)

Cd-poltto ei vaadi ajureita wintoosassa, os x:n en ole asentanut, johtuneeko siitä, että tuo asema ei oikein toimi. Polttosoftaahan ei erikseen tarvita myöskään xp:ssä. Windows puolella kunnollista softaa tuohon tarkoitukseen pidetään vaan itsestäänselvyytenä, eikä käytännössä kukaan käytä käyttiksen poltto ominaisuutta. Varsinkaan kun halvimpienkin asemien mukana tulee nykyään yleensä Nero polttoa varten. Levytyökalun kautta tapahtuva polttaminen on taas niin kankeaa ja alkeellista, ettei vastaavaa softaa kukaan pc-puolella käyttäisi.
Johtuu varmaan siitä ettei winkkari osaa polttaa ISO-imageja suoraan - saati sitten DVD-leffoja.

Kaikki windowsiin tarvittavat ajurit ovat tulleet aina koneen mukana
Ei nyt viitsitä heittäytyä tyhmäksi. Esim. ne vuoden vanhat nVidian piirisarjan tai näyttiksen ajurit - directX:stä puhumattakaan eivät kelpaa juuri millekkään uudelle pelille.

Ajallisesti xp:n asennus ajureiden asennuksineen on paljon nopeampi tapahtuma kuin os x:n asennus.
Heh heh. Ok. miten vain.

Samalla tavalla ne Apple-koneessa olevat näyttiksen ajurit vanhenevat siinä missä Windows-koneessakin.

Tosin ihme valitusta ajureista koko threadi täynnä. Itse ainakin haluan pitää koneeni huippukunnossa uusimmilla ajureilla. Vanhat ajurit toimivat ihan samalla tavalla niin Windowsissa kuin OS X:ssäkin. Ei niitä pakko ole mihinkään koneeseen vaihdella.

Itse ainakin haluan pitää koneeni huippukunnossa uusimmilla ajureilla.
Kukapa meistä ei haluaisi. Ero on vain siinä että toisessa järjestelmässä sinun pitää itse etsiä ne oikeat ja toimivat ajurit, ladata ja asentaa ne ja toivoa etteivät ne särje minkään muun laitteen tai ohjelman toimintaa.
Siinä toisessa järjestelmässä valmistaja hoitaa sen puolestasi automaattisesti eikä sinun tarvitse tietää tai välittää asiasta mitään.

Kukapa meistä ei haluaisi. Ero on vain siinä että toisessa järjestelmässä sinun pitää itse etsiä ne oikeat ja toimivat ajurit, ladata ja asentaa ne ja toivoa etteivät ne särje minkään muun laitteen tai ohjelman toimintaa.
Siinä toisessa järjestelmässä valmistaja hoitaa sen puolestasi automaattisesti eikä sinun tarvitse tietää tai välittää asiasta mitään.

www.nvidia.com ja http://ati.amd.com/ Tuossa on kaksi osoitetta, jotka kattavat kaikki maailman pelikäyttöön tarkoitetut näytönohjaimet. Etsiminen ei siis ole ongelma. Toisekseen minulla ei ole vielä koskaan tullut vastaan tilannetta, jossa peli olisi kieltäytynyt toimimasta vanhojen ajureiden takia. En ole tosin pelannutkaan kuin vasta 13 vuotta, joten ehkäpä vielä jonain päivänä tärppää. Näytönohjaimen ajureita en ole vuosittain päivittänyt. Yksikään näytönohjaimen ajurien päivitys ei ole myöskään mitään rikkonut, ei omassa eikä tuttujen tai sukulaisten koneissa, joihin olen noita asennellut.
Niin ja ihan varmasti sinun tulee tietää ja välittää asiasta, kun Apple julkaisee päivityksen. Sinun pitää se päivitys hyväksyä ja buutata lopuksi kone. Huomaamatta se ei päivity.

Valmispakettikoneissa ei ainakaan hp:n kanssa tarvitse etsiä mitään. Itsellä ollut kaksi hp:n pöytäkonetta ja yksi läppäri ja kertaakaan en ole etsinyt mitään ajureita. Kone hoitaa sen ihan itse.

Eri asia sitten tietysti itse kasailtujen kanssa.

Vielä mietityttää yksi asia tossa Macbookissa, eli miten hyvin tekstinkäsittelyhoituu ja onko hyviä ohjelmia? Ja onko niitä sitte mahdollista tallentaa muotoon, jonka esimerkiksi Word avaa? Kun pitäis satunnaisia kouluhommia avata myös koulun koneilla. Tokihan ne voi tehdä tällä windows-koneella, mutta jos on esim. matkoilla yms.

Minkälainen toi normi applen läppärin näyttis (integroitu) pärjää vanhemmalle ati radeon x700 mobilitylle? Hajos kone (amilo m 1437g) ja takuuaika on jo mennyt, joten toi applen läppäri on aika vahvoilla jos pitää alkaa ostamaan uus kone...

Minkälainen toi normi applen läppärin näyttis (integroitu) pärjää vanhemmalle ati radeon x700 mobilitylle? Hajos kone (amilo m 1437g) ja takuuaika on jo mennyt, joten toi applen läppäri on aika vahvoilla jos pitää alkaa ostamaan uus kone...
Ei pärjää, eikä oikeen pärjää millekkään muullekkaan integroimattomalle ohjaimelle.

Ei pärjää, eikä oikeen pärjää millekkään muullekkaan integroimattomalle ohjaimelle.

No kysytään näin sitten että pysyykö pelaamaan wowia?:D Uus näyttis koneeseen 309e + asennus ja/tai emolevy n. 500e + asennus, eli ei pahemmin houkuta tätä paskaa ruveta korjauttamaan... Macbook ois vahvoilla, mutta toi näyttis epäilyttää, ei pahemmin tule pelattua muuta kuin wowia tietokoneella joten sen vaan tarvis pyöriä...

Joo, noita videoita olenkin katellu tuolta youtubesta ja niiden perusteella näyttäs pyörivän pelattavasti. Grafiikoista on paha sanoa noiden pätkien perusteella tuskin mitään häikäisevää kauneutta saa odottaa, mutta enpä niiden takia pelaakkaan wowia...

Paha noista on sanoa, kun tuolla kameralla ei pahemmin grafiikoita erota. Kaipa se huonommallakin vehkeellä saa toimimaan jotenkuten. 2004 tehty peli kuitenkin kyseessä, jonka konevaatimukset olivat tuolloinkin suht alhaiset. Kaipa noita kokemuksia löytyy enempi WoW-foorumeilta ja vastaavilta.

Mitä tapahtuu kun tietokone, jossa on Windows Vista, sammutetaan?

vista_logoff.jpg

Noniin winukka-miehet, lyökää pöytään mulle peecee jolla on hintaa 1100e ja pesee macbookin mennen tullen..? Vähän kahdenvailla tässä olen että tilaako ton "toiseksi parhaimman" macbookin hintaa n. 1100e vai jonkun windows-laitteen...

Noniin winukka-miehet, lyökää pöytään mulle peecee jolla on hintaa 1100e ja pesee macbookin mennen tullen..? Vähän kahdenvailla tässä olen että tilaako ton "toiseksi parhaimman" macbookin hintaa n. 1100e vai jonkun windows-laitteen...

Enpä tiedä halvimman mäkpookin spekseistä ja tuskinpa pesee mitään mennen tullen mutta mites tällanen: http://catalog.mikromafia.fi/catalog/product_info.php?products_id=3643

-Core 2 DUO 2,4GHz
-2GB RAM
-160GB kovo
-X3100 näytönohjain
-Dual-Layer DVD-RW

1100e

Laita sen vertailemasi macin speksit rinnalle, ni sillähän se selviää. Tosin kohta joku tietää kertoa että Mäk on niin paljon enemmän kuin se rauta jonka päällä se pyörii ;)

Jos koneella on tarkoitus vähänkään pelata (niinkuin uskoisin asian olevan kun 17-v ostaa konetta...?) niin tuon HC76 ehdottaman koneen näytönohjaimen (intel X3100) tehot loppuvat kesken jo pari vuotta vanhojen pelien kanssa. On aika mopo.

Oma ehdotus:

Apple Storen sivuilta katottuna kalleimpaan valkoiseen macbookiin (1199e) verrattuna HP Pavilion dv6899 on raudan puolesta joka osa-alueella yhtä hyvä tai parempi (verkkokauppa.com 1199e).

Macbook 2,4ghz :

Prossu: 2.4GHz Intel Core 2 Duo
Muisti: 2gb
Kovo: 160GB Serial ATA, 5400 rpm
Näyttis: Intel GMA X3100

HP dv6899:

Prossu: Intel Core 2 Duo T8300 2,4ghz
Muisti: 3gb
Kovo: 250Gt 5400 rpm
Näyttis: NVIDIA GeForce Go 8400M

EDIT: Ei tuo 8400M:kään ole mikään tykki, mutta valtavasti edellä tuota intelin härpäkettä.

EDIT2: linkki: http://www.verkkokauppa.com/popups/prodinfo.php?id=6109

Back
Ylös Bottom