Apple vs PC+Linux (Mac versus Win tappelu)

Meillä on kaikilla takana "pioneerihenkinen" tausta winkkarin, OS/2:n, BeOS:n, Linuxin, NextStepin suhteen.

Sama juttu mulla. C64 ja Amiga historian jälkeen 90-luvun alun ajan Windowsia ja sitten jostain 1996 paikkeilta pelkkää Linuxia ja FreeBSD:tä tämän vuosituhannen puolelle.

Sitten kun OS X tuli, niin vaihdoin mäkkiin 2005 ajattellen, että nyt saan sekä überkäytettävän graafisen liittymän (jota ei Linuxiin saa sitten millään ja Windows on mikä on) että vanhat kunnon unix shellit, X:n ja gnu toolchainin kääntäjineen. Mäkin käytettävyys oli kuitenkin ihan käsittämätöntä, eikä tuota komentoriviä kyllä paljon enää tule käytettyä. Windowsiin ole palaamista muuten kuin pakolla (kuten nyt töissä).

Eli se on kyllä ihan paskapuhetta, että mäkkikäyttäjät olisivat järjestään ihmisiä, jotka eivät vain tajua miten tietokoneita käytetään.

Damn, en voikaan vaihtaa, Windowsissakin tulee selain väkisin ja hekin ovat maksaneet moninkertaisesti korvauksia. Vaihdan Linuxiin! Päitä pois!

ps. on hauskaa katsoa kun pc-juntit hyppivät pili pystyssä aina kun jotain negatiivista ilmenee :D Oma kikkare ei haise sitten niin pahalle kun haistelee toisen kikkaretta.

Ihan yhtä kivaa se on nauraa mac-fanaatikoille, jotka julistavat jihadin heti, jos joku mainitsee yhdenkin negatiivisen sanan makin yhteydessä.

Eli se on kyllä ihan paskapuhetta, että mäkkikäyttäjät olisivat järjestään ihmisiä, jotka eivät vain tajua miten tietokoneita käytetään.
Murojen mielestä kun tietokonetta käytetään ruuvimeisselillä ja pöydän alla polvillaan.

Damn, en voikaan vaihtaa, Windowsissakin tulee selain väkisin ja hekin ovat maksaneet moninkertaisesti korvauksia. Vaihdan Linuxiin! Päitä pois!

ps. on hauskaa katsoa kun pc-juntit hyppivät pili pystyssä aina kun jotain negatiivista ilmenee :D Oma kikkare ei haise sitten niin pahalle kun haistelee toisen kikkaretta.

On myöskin hauskaa katsoa kun päivityksiä tarvitsematon, turvallinen, aukoton, rehti, reipas, ehana, vakaa, erehtymätön jne jne mäkki onkin oikeasti tavallinen kuolevainen eikä apple olekaan jumalasta seuraava niinkuin täällä välillä on väitetty.

Melkein yhtä hauskaa on se, että jotain negatiivista mäkistä kirjoittava on automaattisesti muna pystyssä kirjoitteleva pc-juntti. Jos mäkissä tai applessa yleensä on jotain huomautettavaa niin kyllä nopeasti saa kuulla kunniansa.

Tuntuvatko nyt sitten mäkissä havaitut "ominaisuudet" paremmilta kun voi välillä dissata pc:n käytäjiä?

varmaan on ollutkin täällä, mutta menköön vielä kerran
http://www.tietoviikko.fi/doc.te?f_id=1328805

ps. aika paljon täällä on ollut tekstejä, jotka eivät edes yritä vertailla eri käyttiksiä. Näyttäisi tarkoituksena olevan pahimpien fanboy ylilyöntien oikaiseminen pienellä kuittailulla höystettynä.

pps. Tämä ei siis ollut ainoastaan mikelle osoitettu kommentti, sattui vaan tuo sinun tekstisi sopivasti quotettavaksi.

ps. on hauskaa katsoa kun pc-juntit hyppivät pili pystyssä aina kun jotain negatiivista ilmenee :D

Koitko olevasi juntti sillon kun vielä winkkarilla menit? Ja nyt olet trendikäs ja ajanhermolla?

Tuntuu että tässä unohdetaan imagon ohella kaikki oleelliset asiat.

Mike sanoi:

Ei ollut tarkoitus tähän threadiin enää kirjoitella, mutta pakko se vielä on.

Kyllä mä ymmärrän, että tämä on sinun forumisi, mutta voisi noissa kommenteissa silti jotain rajaa olla.

Olis tämä tietotekniikka osio aika helvetin hiljainen ilman "pc-juntteja".

Tää mäkki on paras, kaikki muu on paskaa, asenne alkaa mennä jo "hieman" liian pitkälle.

Suurin osa täällä olevista PC käyttäjistä ei ole joka tilanteessa mäkkiä mollaamassa, mutta ne harvat mäkkikäyttäjät kyllä aukovat päätänsä minkä kerkiävät. Lapsellista jengiä tuntuu mäkkimiehet olevan.

Kyllä tässä on muutamana otteeseen joutunut oikein ääneen nauramaan tätäkin ketjuakin lukiessa. Pahasti kun näyttää siltä, että paljon kehutun päivityksiä tarvitsemattoman ja ajureiden kanssa runkkaamista tarvitsemattoman käyttöjärjestelmän kanssa kuitenkin joudutaan noita edellä mainittuja asioita tekemään, että saadaan hommat toimimaan. Ps. ei edes ole ollut pili pystyssä. ;)

Tuosta turvapäivitysuutisesta.

Nyt julkaistu päivityspaketti sisältää paikkoja yhteensä 30 eri sovellukseen Apachesta Wiki Serveriin. Stormsin laskujen mukaan paikkoja saavista sovelluksista yhteensä 18 oli Applen omia, loput kolmansien osapuolien tuottamia. "Valtaosa kriittisemmistä päivityksistä liittyy kolmansien osapuolien tekemiiin sovelluksiin. Emme voi siis syyttää pelkästään Applea OS X:n turvaongelmista", Storms totesi.

Apple huolehtii asiakkaidensa tietoturvasta niin että pätsää omiensa lisäksi myös muiden ohjelmat. :thumbs:

Kyllä tässä on muutamana otteeseen joutunut oikein ääneen nauramaan tätäkin ketjuakin lukiessa. Pahasti kun näyttää siltä, että paljon kehutun päivityksiä tarvitsemattoman ja ajureiden kanssa runkkaamista tarvitsemattoman käyttöjärjestelmän kanssa kuitenkin joudutaan noita edellä mainittuja asioita tekemään, että saadaan hommat toimimaan. Ps. ei edes ole ollut pili pystyssä. ;)

Otithan huomioon, että siinä kyselyjä on suorittanut enimmäkseen alta viikon mäkkiä räpeltänyt, pahasti winukkamaailmassa elävä henkilö, eli allekirjoittanut :eek:

On myöskin hauskaa katsoa kun päivityksiä tarvitsematon, turvallinen, aukoton, rehti, reipas, ehana, vakaa, erehtymätön jne jne mäkki onkin oikeasti tavallinen kuolevainen eikä apple olekaan jumalasta seuraava niinkuin täällä välillä on väitetty.

Olisi toki mukavaa, jos kertoisit missä kohtaa "täällä" on väitetty, ettei Applen softa tarvitse päivityksiä, tai että se olisi aukotonta jne.

varmaan on ollutkin täällä, mutta menköön vielä kerran
http://www.tietoviikko.fi/doc.te?f_id=1328805

Valtava määrä korjauksia, herranjestas. Tokihan 90 kuulostaa lukumääränä suurelta, mutta tuossakaan uutisessa ei huomioida, että melkoinen osa ko. korjauksista on julkaistu jo aikaisemmin. Applen dokumentissa lukee, että "Previous security updates have been incorporated into this security update."

Ts. Apple kasasi ison määrän aikaisempia päivityksiä samaan pakettiin, jotta koneen päivittäminen olisi helpompaa.

Ja huomautukseksi vielä, että itse käytän jatkuvasti sekä PC- että Mac-järjestelmiä, ja molemmat ovat mielestäni pelkkiä työkaluja omine hyvine ja huonoine piirteineen.

Ei ollut tarkoitus tähän threadiin enää kirjoitella, mutta pakko se vielä on.

Kyllä mä ymmärrän, että tämä on sinun forumisi, mutta voisi noissa kommenteissa silti jotain rajaa olla.

Olis tämä tietotekniikka osio aika helvetin hiljainen ilman "pc-juntteja".

Tää mäkki on paras, kaikki muu on paskaa, asenne alkaa mennä jo "hieman" liian pitkälle.

Suurin osa täällä olevista PC käyttäjistä ei ole joka tilanteessa mäkkiä mollaamassa, mutta ne harvat mäkkikäyttäjät kyllä aukovat päätänsä minkä kerkiävät. Lapsellista jengiä tuntuu mäkkimiehet olevan.
Ei kukaan ole sanonut, ettei pc-juntit olisi hyviä juttuinensa atk-osiolla, kyse on vain tästä ketjusta, täällä ollaan oikein vitun emäjuntteja pc-juttuineen. Sokeakin näkee miten naurettavaa tuo on. Kun viitataan windowsin tietoturvarööreihin ja viruksiin, niin selitykset ovat "et vai osaa käyttää konetta, ei mulla ole viruksia", mutta ootas kun tulee joku optioselain iTunes ohjelmiston mukana, niin meteli on ihan älytön ja yhtäkkiä ollaankin niin saatanan kädettömiä, ettei osata olla asentamatta sitä. Kovin on valikoivaa pc-nörttien tietotaito.

Maceissakin on varmaan paljon vikoja ja huonoja ominaisuuksia, minä en niitä pahemmin ole omassa työssäni löytänyt, mutta mun työnkuva onkin aika Mac-tyypillinen.

Ja mitä tulee suoranaiseen paskapuheeseen, niin älä nyt vittu jätkä valehtele, tuo menee jo ylitse kun vääristelet juttuja.

Suurin osa täällä olevista PC käyttäjistä ei ole joka tilanteessa mäkkiä mollaamassa, mutta ne harvat mäkkikäyttäjät kyllä aukovat päätänsä minkä kerkiävät.

Selitäppäs nyt kaikille meille, missä täällä tietotekniikkaosiolla tuo skenaariosi toteutuu? Kyllä vedät nyt johtopäätöksiä koko helvetin forumiin YHDEN ketjun perusteella. Aika rauhassa tuolla on satoja ketjuja pc-juttuja, enpä nyt muista pahemmin miten siellä olisi tultu haukkumaan pc-softaa tai rautaa macin nimissä. Joten puhu paskaa, mutta älä ala sitä toitottamaan täällä jos et vaivaudu edes tarkistamaan asioita.

http://www.tietoviikko.fi/doc.te?f_id=1331855 Suuri ja mahtava, aina erehtymätön ja täysin verheetön yhtiö Apple maksoi valheellisesta mainonnasta oikeusjutun nostaneet valokuvaajat hiljaisiksi.

Itse sain asiasta varsin erilaisen kuvan lukiessani koko jutun lähteineen. 2 henkilöä yritti nostaa joukkokannetta Applea vastaan virheellisestä mainonnasta. Apple siis mainostaa macbookkeja miljoonien värien näytöllä mutta todellisuudessa värit tehdään ditheroimalla ja panelit ovat 6bittisiä (kuten tässä joskus jo keskusteltiin). Joukkokanne kaatui siihen ettei "joukkoa" löytynytkään. Ei ollut halukkaita mukaanlähtiöitä kanteeseen, koska ilmeisesti kukaan muu ei kokenut näyttöä huonoksi tai että heille valehdeltiin?

Ei sikseen. Kyllähän tuo ditheroidun 6bit-panelin mainostaminen miljoonien värien kera on vähän siinä ja siinä. Jos olisivat maininneet 16M tai 24bit väriä niin sitä pitäisin jo itsekin suoranaisena valehteluna. Nythän kyse on lähinnä siitä ovatko ditheroidut värit oikeita värejä.

Selitäppäs nyt kaikille meille, missä täällä tietotekniikkaosiolla tuo skenaariosi toteutuu? Kyllä vedät nyt johtopäätöksiä koko helvetin forumiin YHDEN ketjun perusteella. Aika rauhassa tuolla on satoja ketjuja pc-juttuja, enpä nyt muista pahemmin miten siellä olisi tultu haukkumaan pc-softaa tai rautaa macin nimissä. Joten puhu paskaa, mutta älä ala sitä toitottamaan täällä jos et vaivaudu edes tarkistamaan asioita.

Mä olen luultavasti yksi ahkerimmista tämän alueen seuraajista, joten en mä ihan pelkkää paskaa puhu.

Ok, suurin osa mäkkimiehistä osaa pitää sen kettuilun tässä ketjussa, mutta löytyypä joukosta pari sellaistakin, joiden kommentointi ei tänne rajoitu. Jos et ole huomannut, niin sitten kannattaa katsoa uudemman kerran, ilman mäkkilaseja.

Mä katson tätä forumia 7 vuoden silmillä, joten suuta soikeemmalle ja alappas vippailemaan niitä linkkejä missä Macin omistajat sekoilevat pc-ketjuissa ja mollaavat PC-roinaa. Ja se ei riitä, että löydät pari hikistä linkkiä, sun väitteessä annettiin ymmärtää, että PC-miehet ovat kilttejä, eivätkä auo päätään, mutta Macin omistajat terrorisoivat koko vitun forumia.

Kun viitataan windowsin tietoturvarööreihin ja viruksiin, niin selitykset ovat "et vai osaa käyttää konetta, ei mulla ole viruksia", mutta ootas kun tulee joku optioselain iTunes ohjelmiston mukana, niin meteli on ihan älytön ja yhtäkkiä ollaankin niin saatanan kädettömiä, ettei osata olla asentamatta sitä. Kovin on valikoivaa pc-nörttien tietotaito.
Minä heitin, että on vittumaista kun tuollaisia päivitysten kylkiäisiä tulee, kun se vaikeuttaa ympäristön hallintaa. Sillä taas ei ole mitään tekemistä kädettömyyden kanssa. Kun koneita ja käyttäjiä alkaa olla satoja/tuhansia niin tuollaisilla asioilla on aika suuria vaikutuksia kun softaan tulee päivitys ja mukana on vähän extraa + ruksi on vielä oletuksena päällä. Edelleen siellä koneen ääressä istuu se kädetön loppukäyttäjä joka todennäköisesti ei a) osaa lukea mitä siinä lontoon murteella lukee b) paskan vertaa välittää siitä mitä koneelle asentuu jne jne jne. Yritä tässä sitten taiteilla ja saada hommat toimimaan hallitusti. Ymmärrän, että tätä on vaikea tajuta, kun ei tarvitse huolehtia kuin siitä/niistä yhdestä/muutamista omasta/omista koneista.

Ja kyllä, Windows on turvallinen käyttöjärjestelmä osaavissa käsissä ihan samalla tavalla kuin mikä tahansa muu käyttöjärjestelmä.

TLP: Ei ollut millään tavalla kohdistettu sinuun. Mutta kun nyt mainitsit, niin aivan sama kuka se käyttäjä olisi ollut, ihan samalla tavalla niitä ajureita olisi joutunut päivittämään (ja runkkaamaan?)... Ja varmasti olisin (olen sinä päivänä kun macin hommaan) itsekkin alussa aivan kädetön jos osx:ään vaihtaisin.

ps. tuo sama "optioselain" tulee myös mm. quicktime päivityksen kylkiäisenä.

Mä katson tätä forumia 7 vuoden silmillä, joten suuta soikeemmalle ja alappas vippailemaan niitä linkkejä missä Macin omistajat sekoilevat pc-ketjuissa ja mollaavat PC-roinaa. Ja se ei riitä, että löydät pari hikistä linkkiä, sun väitteessä annettiin ymmärtää, että PC-miehet ovat kilttejä, eivätkä auo päätään, mutta Macin omistajat terrorisoivat koko vitun forumia.

Juuri sitähän minä tarkoitin, että PC miehet eivät koskaan vittuile...
Sanoin, että suurin osa täällä olevista PC käyttäjistä, joita lienee valtaosa tämän forumin vierailijoista. Eli takana oli ajatus siitä, että jos suhteutetaan mäkkikäyttäjien ja PC käyttäjien lukumäärä siihen,että kuinka paljon tulee negatiivista kommenttia.

Ja tuollaiset suuta soikeemalle kommentit on aika turhia. Jos haluaa asiallista kommentointia niin sen pitää sitten olla molemminpuolista. Mä olen aika monta vuotta tällä forumilla ollut ja mielestäni olen kohtuullisen hyvin pysynyt kommenteissa hyvän maun rajoissa, mutta kun alkaa tulla tuollaisia yleistermejä kuin "PC-juntit" niin rupeaa vitutuskäyrä nousemaan.

Se mäkki ei tee kenestäkään yhtään sen vähemmän junttia, eikä PC enemmän.

En mä jaksa mitään linkkejä hakea, selaile vaikkapa tuota "Tietokonemaailman tyhmien kysymysten kerho" ketjua, joka on tarkoitettu PC ongelmille ja niiden ratkaisuille.

Ei kukaan ole sanonut, ettei pc-juntit olisi hyviä juttuinensa atk-osiolla, kyse on vain tästä ketjusta, täällä ollaan oikein vitun emäjuntteja pc-juttuineen. Sokeakin näkee miten naurettavaa tuo on. Kun viitataan windowsin tietoturvarööreihin ja viruksiin, niin selitykset ovat "et vai osaa käyttää konetta, ei mulla ole viruksia", mutta ootas kun tulee joku optioselain iTunes ohjelmiston mukana, niin meteli on ihan älytön ja yhtäkkiä ollaankin niin saatanan kädettömiä, ettei osata olla asentamatta sitä. Kovin on valikoivaa pc-nörttien tietotaito.

Maceissakin on varmaan paljon vikoja ja huonoja ominaisuuksia, minä en niitä pahemmin ole omassa työssäni löytänyt, mutta mun työnkuva onkin aika Mac-tyypillinen.

Ja mitä tulee suoranaiseen paskapuheeseen, niin älä nyt vittu jätkä valehtele, tuo menee jo ylitse kun vääristelet juttuja.

[mod] Sä varmaan luet jatkossa ne forumin säännöt. Privaviestit ovat tarkoituksella privaviestejä, niitä EI ruveta vatvomaan forumilla. Vai miksi luulet, että ne laitetaan privana? Eli tuo oli sitten viimeinen kerta :mike[/mod]

Ei jaksa enää tälläistä lapsellista vääntämistä. Eli multa loppui tämän ketjun kommentoiminen tähän. Muut jatkakoot.

Back
Ylös Bottom