Apple vs PC+Linux (Mac versus Win tappelu)

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Heh, et vissiin paljoa sillä koneellas tee, jos mitään ei ole tarvinnut asentaa? :lol2:
Varmaan ne kaikki, jotka sanovat siirtyneensä takaisin pc:hen ovat trolleja? ;)

Veikkaisin etta 80% kayttajista kayttaa tietokonetta: surffailuun, pankkiasioihin, sahkopostin lukuun, leffojen kaseluun, pelaamiseen.

Mun mielesta noihin hommeleihin ei paljon tartte mitaan asennella.

Miinusta sen verran etta taman macbookin ostettua, on muija ruvennu valittamaan etta raavin muniani :)
On nimittain tapana istua sohvalla tietokone sylissa. Se on aika lammin ja tama taas aiheuttaa ylimaaraista hikoilua.

Lämpenee juu aikalailla, vippaan usein jonkun lehden siihen väliin. Harvoin kuitenkaan Macbookki alkaa tuulettamaan itseään kovaan ääneen.

Pesupallo, kerroppa nyt sitten meille kaikille vastaavan tasoinen laite hintaan 900 euroa kuin on Macbook esim. Yhtä miellyttävä, yhtä kova käyttis ja yhtä tyylikäs.

Veikkaisin etta 80% kayttajista kayttaa tietokonetta: surffailuun, pankkiasioihin, sahkopostin lukuun, leffojen kaseluun, pelaamiseen.

Mun mielesta noihin hommeleihin ei paljon tartte mitaan asennella.
Eipä noita tehtäessä windowsillakaan tarvitse mitään asennella, paitsi, jos pelaa jotain muutakin kuin suomi24:n bilistä niin molemmilla alustoilla asennellaan kyllä.

Pesupallo, kerroppa nyt sitten meille kaikille vastaavan tasoinen laite hintaan 900 euroa kuin on Macbook esim. Yhtä miellyttävä, yhtä kova käyttis ja yhtä tyylikäs.
Samapa se on mitä kertoo, kun se menee taas siihen kumpi-on-trendi-kahvilassa-uskottavampi linjalle.
Nimim. olen seurannut keskustelua.

Jutellaanko iTunes Movie rentals -palvelusta? Miksihän Mikkisofta kaikessa parhaudessaan ei ole tätäkään tehnyt ennen Applea? Ja miksiköhän kaikki suurimmat leffastudiot ovan palvelussa kimpassa Applen kanssa? Toimiikohan palvelu myös winukka iTunesissa?

movie_studio_logos20080115.gif

Veikkaan, että tästä alkaa kauhia valitus highend-hifistien näkövinkkelistä ja lopputulema on taas se, että Neukku provoilee. Mä ainakin odotan tuota palvelua, ettei tarvitse enää ikinä raahautua sohvalta Makuuniin.

Samapa se on mitä kertoo, kun se menee taas siihen kumpi-on-trendi-kahvilassa-uskottavampi linjalle.
Nimim. olen seurannut keskustelua.
Ei siihen mitään kahviloita tarvita selvittämään, että Macbook on kokonaisuutena huomattavasti vakaampi ja tyylikkäämpi sekä toimii todella mukavasti. Noi kahvilajutut ovat sun omassa päässä, Macbookki toimii kuule ihan hyvin muuallakin kuin kahvilassa. Se on hyvä viedä keskustelua muualle ja selittää juuri noin kuten selitit. Trendillä ei ole mitään tekemistä sen kanssa, että Macbookissa rullaa OS X, joka on ihan sama vittu miten päin katsoo, parempi kuin vista tai XP.

Ei siihen mitään kahviloita tarvita selvittämään, että Macbook on kokonaisuutena huomattavasti vakaampi ja tyylikkäämpi sekä toimii todella mukavasti. Noi kahvilajutut ovat sun omassa päässä, Macbookki toimii kuule ihan hyvin muuallakin kuin kahvilassa. Se on hyvä viedä keskustelua muualle ja selittää juuri noin kuten selitit. Trendillä ei ole mitään tekemistä sen kanssa, että Macbookissa rullaa OS X, joka on ihan sama vittu miten päin katsoo, parempi kuin vista tai XP.
Macbook on kiva laite, ei siinä mitään, mutta noihin vertailujuttuihin on ihan turha lähteä, kun vaikka mitä tekisi niin aina joku löytyy joka kuristuu juuri siihen yhteen johtoon enemmän joka lähtee pc:stä.
Kannattaa muuten jo noitten vakausjuttujen kanssa ottaa pää pois pensaasta. Nyt on vuosi 2008 ja windowskin pysyy viikkoja pystyssä kaatumatta. Kaikki macin kannattajat tuntuvat elävän vielä siinä vuoden 2000 windows ME:ssä, mikä kaatuili jatkuvasti.

Vaikka mulla olisi ja aikaisemmin olikin Windows läppäri, niin ei siinä ollut kyllä yhtään johtoa enempää kiinni kuin tässä Macbookissakaan. Mutta olihan se nyt kuitenkin Windows ja todella huono verrattua OS X:n käyttöön. Spaces, Expose, vieritys, kaikki ovat helvetin käteviä Mac läppärissä, nopea ja miellyttävä käyttää.

Tämä läppäri ei ole sammunut kokonaan niin pitkään aikaan, että en edes muista milloin se on viimeksi tapahtunut. Aina pistän koneen vaan nukkumaan josta se parissa sekunnissa herää. XP ei ole myöskään kaatunut tässä ikinä. Macissa on kyllä sitten noita ominaisuuksia mitä Mike tuossa luettelikin, mutta tuskin niillä mitään aikaa voittaa. Itse en ainakaan. Mukavia ja toimivia juttuja ne silti on.

Kannattaa muuten jo noitten vakausjuttujen kanssa ottaa pää pois pensaasta. Nyt on vuosi 2008 ja windowskin pysyy viikkoja pystyssä kaatumatta. Kaikki macin kannattajat tuntuvat elävän vielä siinä vuoden 2000 windows ME:ssä, mikä kaatuili jatkuvasti.
Kyllähän nykyiset Windows-versiot varsin vakaita on... Pahin ongelma on kuitenkin se, että järjestelmä paisuu ja hidastuu. Itsellä 1,5 vuoden jälkeen gigan muistilla pelkästään bootin aika oli varmaan viisinkertaistunut, vaikka suhteellisen "siistinä" olin koneen pitänyt. Windowsin tarve bootata itsensä, joka asennuksen tai päivityksen jälkeen vielä korostaa tuota. Vistaa kokeiltuani en usko, että tuosta on vieläkään päästy kokonaan - jopa uusia mukavuuksia ilmeni. Esimerkiksi ohjelman asennustiedostoa ei voinut poistaa ennen kuin oli bootannut välillä. :D

...

Veikkaan, että tästä alkaa kauhia valitus highend-hifistien näkövinkkelistä ja lopputulema on taas se, että Neukku provoilee. Mä ainakin odotan tuota palvelua, ettei tarvitse enää ikinä raahautua sohvalta Makuuniin.

Mä odotan tuota myös, jospa sitten laiskana tyyppinä tulisi katsottua enemmän leffoja. Olen vain hiljaa mielessäni funtsinut että miten mä ne irtokarkit sitten saan... :)

Se on ihan sama, mikä käyttis kenelläkin on. Tietokone ongelmat 80 prosenttisesti aiheutuvat ihan jostakin muusta kuin käyttöjärjestelmän huonoudesta. Se suurin ongelma sijaitsee yleensä sen koneen ja tuolin välissä.

Olen taas tässä mutsin pc:llä ja näyttö on hemmetin tumma. Olen yrittänyt nyt varttitunnin saada näyttöä kirkkaammaksi, mutten osaa. Tuossa F7 ja F8 napeissa on kirkkaudensäätöikonit, muttei niistä tapahdu mitään.

Paina samalla Fn-nappia ja F-nappia, vasemmalla tai oikealla alhaalla yleensä. Jos ei ole virtajohtoa niin silloin ei välttämättä edes anna pistää kirkkaammaksi.

Paina samalla Fn-nappia ja F-nappia, vasemmalla tai oikealla alhaalla yleensä. Jos ei ole virtajohtoa niin silloin ei välttämättä edes anna pistää kirkkaammaksi.
Kiitos, olisihan tämä pitänyt vanhuksenkin tietää.

No tollaset jutut nyt ei johdu pc:stä vaan siitä, että olet muuten vaan paska jätkä.
Ei ku mä en vaan osaa Vistaa vaikka kuinka yritän. Se tuntuu niin kertakaikkisen paskalta, ettei ole todellista. Tuntuu kuin ekaa kertaa olisi koneella kun sitä käyttää. Olen aivan varma, että vaikkei olisi koskaan käyttänyt maccia niin XP:stä olisi helpompi siirtyä OS X:ään kuin Vistaan.

Suositut

Back
Ylös Bottom