Apple vs PC+Linux (Mac versus Win tappelu)

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
MacBook Pro Is 'Best Performing' Windows Laptop, Report Claims
http://mashable.com/2013/04/25/macbook-pro-best-performing-windows/

A report from PC services company Soluto claims the "best performing" Windows laptop is one that wasn't primarily made to be used with Windows: Apple's MacBook Pro.

In creating this report, Soluto claims to have looked at 150,000 laptops, 224,144 crashes and 84,251 blue screens during three months. The result? Apple's 13-inch MacBook Pro from mid-2012 had the fewest crashes per week and hangs per week, with a total score of 1.05 (less is better).

Sama juttu, mutta eri pointteja nostettu:

Study: The MacBook Pro with Boot Camp is the world’s most reliable Windows PC
http://bgr.com/2013/04/24/windows-pc-study-macbook-pro-463158/

Sota alkakoon.

Macbook pron hinta 1199 dollaria + käyttis. Listalla oli kakkosena 429 dollarin Acer, jolla alle puolet 2199 dollarin retina mbp:n kaatumisista. Kertoo kaiken tarvittavan Applen tuotteiden hinta-laatusuhteesta. 2 kertaa paremman koneen saa siis alle 1/5 hinnalla :-)

429 taalan Acer ei ole millään mittarilla parempi mitä Macbook Pro, ei vaikka katsois kuin blue screen lasit päässä ja tämä on yksinkertainen fakta. Ei nyt aleta sentään ihan vitun typeriksi.

acer_aspire_4710_notebook.jpg

it_photo_104365.jpg

429 taalan Acer ei ole millään mittarilla parempi mitä Macbook Pro, ei vaikka katsois kuin blue screen lasit päässä ja tämä on yksinkertainen fakta. Ei nyt aleta sentään ihan vitun typeriksi.

Tuossa Soluton tilastossa tarkasteltiin vain windowsin kaatumisia ja jumittumisia ja sillä mittarilla Acer oli todellakin 2 kertaa vakaampi kuin retina mbp. Suorituskyky, nätytön laatu jne eivät olleet tuossa tutkittavina.
soluto_pc_luotettavuus_2013_468xtosikorkea.png

Jos yhtään vaivaudutaan lukemaan tuon jutun taustoja, niin raudalla ei ole mitään tekemistä asian kanssa.
Siellä selvästi todettiin, että nopeusero syntyy siitä, että macceihin on asennettu puhdas windows, kun taas PC valmistajien koneet ovat täynnä kaikkea paskaa bloatwarea.
Siinä myös todettiin, että toivottavasti valmistajat ottaisivat tuosta onkeensa. Samaa toivon itsekin. En voi ymmärtää miksi niiden pitää tunkea koneet täyteen jotain omaa sontaansa, jolla kukaan käyttäjä ei tee yhtään mitään, mutta suurin osa peruskäyttäjistä ei ymmärrä poistaakaan.

edit: aikovat näemmä tehdä myös puhtaiden asennusten vertailun:
Still, Soluto thinks its methodology makes sense. "One of our next reports will include a separate comparison of only cleanly-installed machines. But – for this first report we simply compared the real PCs in the field, some with original images and some reinstalled by their users. We believe it’s more representative of reality," the report says.

Käytän töissä kolmea käyttistä (Win7, Ubuntu 12.10 ja OSX 10.8). Mikään noista ei ole kaatunut varmaan puoleen vuoteen, OSX:n jälkeen oli pieniä ongelmia päivityksen jälkeen, mutta kaikki ovat joka tapauksessa olleet vakaita. Ehkä Win7:aa mieluiten käytän, mutta johtunee luultavasti itse koneesta.

Mä en ymmärrä mitä ihmiset tekee tietokoneillaan (windows tai muuten) jos ne saa jatkuvasti kaatumaan. Aikaisemmin oli WinXP64bittinen ei kaatunut kuin kerran tai kaksi koko sinä aikana kun tuo oli, Win7 oli pari vuotta ei kaatunut koskaan > nyt win8 joulusta saakka ei oo kaatunut vielä

Mä en ymmärrä mitä ihmiset tekee tietokoneillaan (windows tai muuten) jos ne saa jatkuvasti kaatumaan. Aikaisemmin oli WinXP64bittinen ei kaatunut kuin kerran tai kaksi koko sinä aikana kun tuo oli, Win7 oli pari vuotta ei kaatunut koskaan > nyt win8 joulusta saakka ei oo kaatunut vielä

Samaa ihmettelen minä.
Mulla ei ole Win7 tai Win8 kone kaatunut koskaan ja käyttöä on sentään jo lukemattomia tunteja.

Samaa ihmettelen minä.
Mulla ei ole Win7 tai Win8 kone kaatunut koskaan ja käyttöä on sentään jo lukemattomia tunteja.

On minulla tämä Win7 kaatunut joskus pöytäkoneessa. Käyttiksen sisältävän ssd:n hajoaminen aiheutti bsodin. Samoin jännitteen lasku normaalitasolle prossu gigan verran vakiota korkeammalle kellotettuna oli liikaa ja bsod tuli. Molemmat toki raudasta johtuvia eivätkä jokavuotisia ilmiötä. Kerran taisi myös äänikortin ajuriongelma koneen kaataa unitilasta palatessa. Kannettavassa ei ole win7 vielä kertaakaan kaatunut.

Laiterikot on asia erikseen ja eivät liity käyttikseen.
Itse olen ihme kyllä välttynyt niiltäkin.

edit:
Tai on multa pari emolevyä + yksi muistikampa mennyt, mutta nuo olivat Win XP aikoina. Viime vuosina ei ole mitään hajonnut.

edit2:
Lyhyt on muisti :D
Olihan mulla nykyisessä koneessa toinen näytönohjain heti saapuessaan viallinen.
Meni tosin sitten samantien molemmat kortit vaihtoon, joten ei voi laiterikoksi laskea.

Tässä on nyt duunissa kosahdellut vuoden aikana maceista kolme kovalevyä, yksi muisti, yksi akku ja virtalähteitä kaksi.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom