Apple vs PC+Linux (Mac versus Win tappelu)

Mike sanoi:
[video]

Mä en tajua miksi helvetissä iPadiinkin piti tuoda tämmöinen. No, onpahan sitten vamppi keyboardi jumalauta kosketusnäytössä.

Tuo on yhtä turhanpäiväinen kuin kosketusnäyttö tossa Lenovon läpyskässä.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Enempi ei aina ole parempi. Välillä tuntuu, että valmistajat eivät keskity tekemään tuotteistaan fiksuja ja toimivia, vaan keskittyvät tunkemaan niihin kaikki mahdollinen tekniikka mitä vain voi. Meinaan fyysinen näppäimistö kosketusnäytössä on vain yksinkertaisesti järjetön idea.

Tossa sitten tämä mahtava IdeaPad toiminnassa, joka taas todistaa sen, että kun se käyttökokemus ignoorataan kokonaan teknisten ominaisuuksien edessä, niin tuote on yksinkertaisesti keskeneräinen. Eikä noi kyllä saisi pelkkää kosketusnäyttöäkään toimimaan kuten iPadissa.

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Mäkkejä voi olla vähän vaikee markkinoida...

A. henkilön tarpeet koostuu peruskäytöstä; taulukkolaskenta, kirjotus, netissä surffailu ja laskujen maksaminen. ehkä jopa joissäin todellä ääritapauksissa sen sähköpostin vilkuilu.
pc osalta:
- No tässä olis tää miniläppäri. alle 300 e hintaa. kestää varmana tuon peruskäytön ja oikeestaan tehot riittää muuhunkin, mutta kun ei surkeempia oo ollu moneen vuoteen enää markkinoilla. ja muitakin malleja on vaikka kosketusnäytölliseen tablet-koneeksi muuttuvaan asti. Löytyy normiläppäreitäkin alkaen 400 e.
entäs mäkki?
- Noh. tässä olis mäkkiversio miniläppäristä. hintaa löytyy 999 e. MUTTA KATO KUI SÖPÖ SE ON! sitä voi vaikka silittääkki. eikä pure. saattaa hiukan olla nurkasta nakerreltu. löytyy 11 ja 13 tuumasena (1 299 e).

B. entäs kun halutaankin pojalle se tehopöytäkone siihen pelailuun?
pc:
- 700 e+. ei saata ihan uusimmat pelit pyöriä valmiissa pakettikoneissa. 600e ni saa jo kasailtua komponenteistä koneen joka pyörittää lähestulkoon jokasen tällä hetkellä ulkona olevan pelin. näyttöön voit tuhlata sitten vaikka pöytätilan/oman mieltymyksen mukaan 130-1500 ja löydät varmaan jotain sopivaa.
mäk:
- 2 499 e. ja täytyy ajella sitten windowsia tästä koneesta. normaalistihan ei tukea löydy kaikkiin peleihin. pieniä ongelmia saattaa tulla grafiikan kanssa uusissa peleissä. 27" näyttö. ai ei mahdu pöydälle? no... mut on se ainaki hieno? imakki ja minimäkki vielä vähemmän noita grafiikoita jaksaa pyörittää.

tossa on nyt ääripäät. mäkki ei kelpaa peruskäyttäjälle koska ei ole tarpeeksi halpa. ville15v ei halua mäkkiä pelikoneeksi koska eihän sillä oikeestaa voi ees pelata mitään.

tä nyt on halpa veto mutta: tuossa luin jonkun jännän artikkelin netistä että mäkkikäyttäjistä n. 47 % on homoja.

entäs dellin versio tuosta. olis ihan kiva. tossa tuo jopa toimii.

tai sitten thinkpad...

Täytä-itse NAS on mielestäni fiksumpi hankinta kuin valmiiksi levytetty, sillä kovalevyjä nyt tulee varmasti paukkumaan joskus ja noissa DIY-malleissa on laajempi tuki erilaisille levymerkeille.

Mulla Buffalon linkstation ja kyllähän siinä taitaa sormi mennä suuhun kun kovalevy jossain vaiheessa narahtaa. RAID olis jees. Muutoin loistava laite.

Mulla Buffalon linkstation ja kyllähän siinä taitaa sormi mennä suuhun kun kovalevy jossain vaiheessa narahtaa. RAID olis jees. Muutoin loistava laite.
Joo harkitsin noita ensin mutta sitten luin FAQ:sta, etta takuu on voimassa vain alkuperaisilla levyilla eika toimivuutta taata millekaan muulle levytyyipille. Hyva ettia sopivaa levya vaikka 3 vuoden paasta ostamisesta.

Mikähän siinä muuten on, että kahviloissa/muualla näkee ainakin Helsingissä siis erittäin merkittävän paljon enemmän Macin kannettavia kuin PC-kannettavia? Ihan niin miehillä kuin naisilla.
omias näät. kyllä niitä peeseitä on enemmän.

Mikähän siinä muuten on, että kahviloissa/muualla näkee ainakin Helsingissä siis erittäin merkittävän paljon enemmän Macin kannettavia kuin PC-kannettavia? Ihan niin miehillä kuin naisilla.
Koska Macin omistajat tahtoo olla niitä (enemmistö) jotka istuvat kahvilassa tekemässä töitä/"töitä" sillä läppärillänsä. Siis ihan oikeasti. Ei nyt mitenkään pahalla niitä kohtaan ketkä niin tekee, mutta noin se on karrikoidusti.

Mä en tajua miksi helvetissä iPadiinkin piti tuoda tämmöinen. No, onpahan sitten vamppi keyboardi jumalauta kosketusnäytössä.

Minä tajuan oikein hyvinkin. Onhan tuo nyt joillekin ihan pahuksen käyttökelpoinen jos haluaisikin jossain vaiheessa kirjoitella enemmänkin tarinaa. Vai kuuluuko siinä vaiheessa automaattisesti vaihtaa toiselle koneelle missä on "oikea" näppis? :)

Voihan olla että jollekin riittää koneeksi pelkkä tämmöinen tabletti koska suurin osa ajasta on sitä soffasurffailua ja facebookkia.. jos kuitenkin silloin tällöin satunnaisesti tarvitsee sitä fyysistä näppistä tekstin tuottamiseen niin mikäs siinä parempi olisi kuin tällainen, siinä kohtaa voi sitten siirtyä sinne pöydän viereen ja kirjoitella. Ei tarvitse sitä varten toista konetta hankkia jos käyttö olisi ihan minimaalista muuten.

Eli todellakin on oikeasti käyttökelpoinen lisävaruste. Joillekin.

- H

Ehkä pc-käyttäjät ovat niitä, jotka eivät koe välttämättömäksi raahata konetta mukaan joka paikkaan. Nykyisessä ilmapiirissä on vaikea nähdä, että Macisti jättää koneensa kotiin/toimistolle, kun pitäisi kahville mennä näyttäytymään. Muutoinkin rasittavia "käännynnäisiä" on näin päivinä paljon.
Omalla kohdallani läppäri jää valmistajasta huolimatta kotiin, kun ei tehokas työnteko ota onnistuakseen tuollaisessa ympäristössä.

En kyllä keksi miksi raahaisin jonkun läppärin/pädin kahvilaan. Ehkä en vain tajua.

Mahtoi muroja sitten vituttaa joulun alla asemalla kun junaa odoteltiin. Usealla henkilöllä oli macbookit päällä minä mukaanlukien. Katsoin elokuvaa. Monenkohan muun ihmisen vihat sain niskaani? :(

En kyllä keksi miksi raahaisin jonkun läppärin/pädin kahvilaan. Ehkä en vain tajua.
Ei tässä kyllä kysytti raahaatko sä läppäriä mihinkään. Ja kun kyse on kannettavasta, niin yleensä kannettavia viedään mukanaan mihin sattuu, siksi kysyin, että miksiköhän Macit ovat huomattavan yleisiä juuri noissa tapauksissa. Sit mä ihmettelisin jos joku raahais pöytäkonetta mukanaan.

Ei tässä kyllä kysytti raahaatko sä läppäriä mihinkään. Ja kun kyse on kannettavasta, niin yleensä kannettavia viedään mukanaan mihin sattuu, siksi kysyin, että miksiköhän Macit ovat huomattavan yleisiä juuri noissa tapauksissa. Sit mä ihmettelisin jos joku raahais pöytäkonetta mukanaan.

Mä en edes käy kahviloissa kuin hyvin hyvin satunnaisesti. Kahviahan saa kotoa ja voi juoda sitten pöytäkoneen ääressä. Ehkä apple-käyttäjät ovat ainoita, jotka varta vasten menevät kahvilaan kannettavan kanssa jostain syystä. Menee vähän offtopiciksi nyt.

Tossa sitten tämä mahtava IdeaPad toiminnassa, joka taas todistaa sen, että kun se käyttökokemus ignoorataan kokonaan teknisten ominaisuuksien edessä, niin tuote on yksinkertaisesti keskeneräinen. Eikä noi kyllä saisi pelkkää kosketusnäyttöäkään toimimaan kuten iPadissa.

Varsin näppärästi kääntyy toi näyttö tossa alussa :D

tossa on nyt ääripäät. mäkki ei kelpaa peruskäyttäjälle koska ei ole tarpeeksi halpa. ville15v ei halua mäkkiä pelikoneeksi koska eihän sillä oikeestaa voi ees pelata mitään.

Tohon väliin jää kuitenkin aika paljon hommia vielä tehtäväksi, vai meinaatko että kaikki mäkit on ostettu sisustuselementeiksi? Mun studion takahuone on kieltämättä siinä kunnossa että mikä tahansa kone olisi varmaan kaunein esine siellä, mutta ei nyt esim. tää pian 3v vanha macbook pro niin kaunis ole että sen sisustuskäyttöön laittaisin.

tä nyt on halpa veto mutta: tuossa luin jonkun jännän artikkelin netistä että mäkkikäyttäjistä n. 47 % on homoja.

Jännä. Hyvin jännä.

Mä en edes käy kahviloissa kuin hyvin hyvin satunnaisesti. Kahviahan saa kotoa ja voi juoda sitten pöytäkoneen ääressä. Ehkä apple-käyttäjät ovat ainoita, jotka varta vasten menevät kahvilaan kannettavan kanssa jostain syystä. Menee vähän offtopiciksi nyt.

Minäkin uskoisin, että kyseessä on enemmänkin "lifestyle"-kysymys. En ainakaan lähtisi arvioimaan Maccien suhteellista osuutta läppärimarkkinoista sen perusteella mitä näen lentokentillä tai nettikahviloissa.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom