Apple vs PC+Linux (Mac versus Win tappelu)

Toki olen lukenut että joillain firmoilla on ongelma että kaikki softa ei toimi seiskalla, se on mun kyllä vaikea uskoa. Tarkoittaa mun mielestä sitä että on käytössä liian vanhat versiot ja olisi aika siirtyä nykyaikaan.

Vikana vain on, että niistä tietyistä ohjelmista ei ole yksinkertaisesti tuoreempia versioita. Ne kun on yleensä jotain itse tehtyjä kikkuloita joita kukaan ei pidä yllä. Tyhmäähän se nyt vaan on olla vaihtamatta Seiskaan se on itsestään selvä mutta ei kai se vaihto aina ole mahdollista.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Vikana vain on, että niistä tietyistä ohjelmista ei ole yksinkertaisesti tuoreempia versioita. Ne kun on yleensä jotain itse tehtyjä kikkuloita joita kukaan ei pidä yllä. Tyhmäähän se nyt vaan on olla vaihtamatta Seiskaan se on itsestään selvä mutta ei kai se vaihto aina ole mahdollista.
Noin se taitaa olla.

Kokemusta ei ole, mutta eikö seiskan run in Windows XP compatability mode toimi kunnolla?

Se vielä, että Pro version XP mode toimii kuin junan vessa. Ajakoon siellä ihme kikkareensa. ;)

Kokemusta ei ole, mutta eikö seiskan run in Windows XP compatability mode toimi kunnolla?

Se vielä, että Pro version XP mode toimii kuin junan vessa. Ajakoon siellä ihme kikkareensa. ;)

XP modessa voi pyörittää mitä tahansa XP softaa, tosin näytönohjain on emuloitu eli ei mitään liian raskasta kannata pöyrittää. Meillä on talossa todella laaja skaala kaikenmaailman ihme rakennesuunnittelusoftaa ja kaikki on toiminut Windows 7:assa suoraan. Yks ainoa vanhempi softa ei suostunut asentumaan tosin siihenki tuli heti päivitys.

XP modessa voi pyörittää mitä tahansa XP softaa, tosin näytönohjain on emuloitu eli ei mitään liian raskasta kannata pöyrittää. Meillä on talossa todella laaja skaala kaikenmaailman ihme rakennesuunnittelusoftaa ja kaikki on toiminut Windows 7:assa suoraan. Yks ainoa vanhempi softa ei suostunut asentumaan tosin siihenki tuli heti päivitys.
Juu, tuo on totta. Virtuaalikoneen resurssit ovat rajattu (ainakin defaulttina, voiko edes muuttaa), eli esim. muistia vain 512 jne ja tuo mainitsemas näytönohjain. Raskas ei pyöri.

Itselleni erittäin kätevä siksi että käytössäni on ihan aito IE6 ja IE7, eikä mikään semi-toimiva emulaattori. Pyörii siis yleensä kaksi XP modea omissa ikkunoissaan koneella kun töitä teen.

Niin, en sitten tiedä mistä kiikastaa kun jokin softa ei toimi Windows 7:ssa. Suurin osa on tosin varmaan jonkin pienen nyrkkipajan tietylle firmalle räätälöimiä ohjelmistoja. Laajemmassa levityksessä olevan luulisi päivitettävän toimimaan seiskassa...

Kun XP-purkkaviritelmä on kymmenen vuoden säätämisen jälkeen saatu yrityksissä toimimaan edes jotenkin tyydyttävästi niin ei kai sitä nyt heti mennä vaihtamaan seiskaan ja aloiteta samaa säätörumbaa alusta. Käyttäväthän jotkut vielä DOSiakin...

Kumma ettei Tietokone-lehden jutussa taaskaan mainittu mitään 7:n vaihtoehdoista.

Yksi asia missä Windows 7 on mun mielestä loistanut, on recovery ohjelmien sekoiluista. Olen joka ikinen kerta saanut ohjelman suljettu, ja Windowsille ei käy mitään. Ennen oli siis ihan normaalia että jos jokin kaatui, niin et välttämättä enää päässyt task manageriin, ja jos pääsit niin oli todennäköistä että sitten kaatui explorer tms. tai Windows muuten jumissa.

Seiska on pystynyt aina käsittelemään nuo ongelmat.

Toi on kieltämättä loistava parannus.
XP:n ja Vistan kanssa oli melkein aina se tilanne, että jos jokin softa jumitti niin kone piti rebootata tai pahimmassa tapauksessa sammuttaa ns. väkisin.
Seiskan kanssa ei noita toimenpiteitä ole minunkaan tarvinnut kertaakaan tehdä, vaikka joku ohjelma olisikin kaatumisen suorittanut.

Tuohan on ollut jo vuosia täysin normaalia Applen uusien julkistusten yhteydessä. Pitää olla jo todella kova fani tai sitten vain totaalisen tietämätön, jos ostaa jostain Applen laitteesta ensimmäisen revision. Tietokoneiden suhteen ovat ainakin ennen koittaneet joitain vikoja korjata, saapa nähdä miten on nyt. Viimeisen puhelinjulkistuksen perusteella ei näytä hyvältä.

Tuli ostettua uusi läppäri, jossa on seiska käyttiksenä niin ei varmaan kannata enää xp:tä siihen asennella. Vistat on vaihtunu XP:hen niin olin jo asennoitunut tuon seiskanki jo vaihtamaan, mutta se taitaisi olla typerää.

Tuli ostettua uusi läppäri, jossa on seiska käyttiksenä niin ei varmaan kannata enää xp:tä siihen asennella. Vistat on vaihtunu XP:hen niin olin jo asennoitunut tuon seiskanki jo vaihtamaan, mutta se taitaisi olla typerää.
Olisi.

Kärsisit vain tuon johdosta. Koneessa on todella uutta rautaa, ja Windows versioista 7 on ainoa oikea valinta sano kuka mitä tahansa.

Lisää samaan aiheeseen liittyvää:

http://www.tietokone.fi/uutiset/windows_xp_sta_ei_luovuta_edes_pakolla

Näin alan miehenä tämä kuulostaa kyllä todella älyttömältä. Joo, kyllähän se XP:kin toimii mutta se nyt vaan on valovuoden Win 7 jäljessä, ihan joka osa-alueella. Mun mielestä tätä ei voi mitenkää selittää sillä että ei jakseta/viitsitä siirtyä Windows 7:aan koska jos oletetaan että konekanta kuitenkin vaihtuu n. 3-4 vuoden välein niin se on ihan yhtä helppoa ajaa imagelta Windows 7 siihen uudelle koneelle kun XP:n. Projekti, jonka olisi hyvin voinut aloittaa jo puoli vuotta sitten.

Tätä siirtymää tietysti kauhisteltiin täälläkin, kunnes vaan päätettiin - nyt jokainen uusi kone Windows 7:lla. Ja ei ole ollut niin mitään ongelmia. Yksi kynnyskysymys oli myös että joudutaanko kouluttamaan henkilökuntaa? Toisin kuitenkin kävi, jopa ne heikoimmat tietokoneen käyttäjät ovat tehneet alusta asti töitä uudella käyttiksellä ilman että rasittaisivat IT tukea käyttikseen liittyvillä kysymyksillä. XP:tä en kyllä suosittelis enää ikinä kenellekkään.

Tuo tutkimustulos ei kyllä selity millään muulla kun tietämättömyydellä ja tyhmyydellä.

Näin alan miehenä en oikein keksi että mitä lisäarvoa WIN7 toisi minulle. :)

Mac:ssä on kyllä yksi suuri vika... Kun kotona käyttää mac:iä ja on tottunut, että asiat toimii niinkuin pitääkin, niin sitten työmaailmassa meinaa välillä kärsivällisyys loppua koneen kanssa. Vaikka töissä on ziljoona ydintä x-ultra-n-hyper-tsögötsögö-prossulla varustettu "lattiahuristin" ja äxpee taustalla, niin silti tuntuu että se kyykkää jo esim. firefoxiin. Tai ainakin ehtii kahvikupin juoda tyhjäksi.

Ps. vähän ehkä himottais hommata tuo uusi Air.

Anteeksi nyt vaan mutta ainakin minun Windows-koneeni toimivat täysin moitteetta. Ymmärrän kyllä jos nyt olisi vuosi 2000 ja valiteltaisiin että ei toimi ja pitää säätää, mutta kun ei enää nykyaikana tarvitse. :)

Ei tommonen fanipoikia haittaa. Se olisi parasikinämissään vaikkei lähtisi käyntiin edes koko vehje.
Murot laukee joka kerta kun Applelta tulee jotain softavikaa. Hauskaa katsoa. Sitten kun softapäivitys korjaa tuon, niin murot mehustelee silti samalla vialla niin kauan kunnes löytyy uusi, jota sitten voi hehkuttaa pippeli pystyssä.

Vuoden päästä vielä joku neropatti muro tulee kertomaan ihan tosissaan, miten Maceissä välkkyy näyttö. :D

Tämä on ehkä typerin ketju ikinä, tai ainakin yhtä typerä kuin "äly"puhelinkeskustelu. Miten ihmiset voivat rakastua tietokoneisiin, tai tiettyihin merkkeihin noin kovasti? Työkaluja ne vaan ovat... :)

Tämä on ehkä typerin ketju ikinä, tai ainakin yhtä typerä kuin "äly"puhelinkeskustelu. Miten ihmiset voivat rakastua tietokoneisiin, tai tiettyihin merkkeihin noin kovasti? Työkaluja ne vaan ovat... :)
No sitä tässä ihmettelen itsekin. Jos jossain Acerin koneessa olisi välkkyvä näyttö, niin ketä vittua kiinnostaa siitä ilmoitella minnekään. Ne on vain työkaluja, tartte jokaisesta jutusta tulla itkemään.

On muuten ihan kliffa vekotin tuo uus 13" air. Tuntuu oma 13" macbook massiiviselta klöntiltä siihen verrattuna. Uus korkeampi resoluutio näytössäki oli hyvä homma, varmaan ois aika päivittää tommoset näytöt applen muihinki 13" kannettaviin. Eikä ollu kerne paniikkeja tai välkkyvää näyttöä tuossa yksilössä, että saattoha se olla ihan softavikaki.

Muro ilmoittautuu.

Uusi 11" Air on kyllä tyylikkäin miniläppäri ikinä, ainakin ulkoisesti.
En tunnustaudu muroksi, mutta tuo 11" Air on ensimmäinen Mac, jonka ostamista tosissani harkitsen, kun olohuoneen HTPC-läppäristä kärähti jotain virtapiikissä.

:offtopic:Muutama kysymys Apple-uskovaisille: Saako tuon displayportin helposti yhdistettyä full HD telkkariin HDMI:llä? Osaako tuo käpistellä NTFS-formatoituja USB-levyjä? Jos ostan version ilman skandinäppäimistöä, niin voiko tuota näppistä konffata nopeasti UK/US versiosta skandinaaviksi ja takaisin? Onko tuossa tarpeeksi tehoa käpistellä iMoviella 720p60 tai 1080p24 leffoja tai Photoshopilla kuvia?

:offtopic:Muutama kysymys Apple-uskovaisille: Saako tuon displayportin helposti yhdistettyä full HD telkkariin HDMI:llä?

Mini-DisplayPort
-DVI-ulostulo käyttäen mini-DisplayPort–DVI-sovitinta (myydään erikseen)
-VGA-ulostulo käyttäen mini-DisplayPort–VGA-sovitinta (myydään erikseen)
-Dual-Link DVI -ulostulo käyttäen mini-DisplayPort–Dual-Link DVI -sovitinta (myydään erikseen)
-HDMI-ulostulo käyttäen muun valmistajan mini-DisplayPort–HDMI-sovitinta (myydään erikseen)

Maksaa 39 e. Mulla on 13 Mbp töllössä kiinni.

Osaako tuo käpistellä NTFS-formatoituja USB-levyjä?
Lukeminen on tiettävästi onnistunut jo pitkään, ja viimeisimmän OSX:n (snow leopard) kanssa pitäisi myös kirjoittaminen onnistua. En tosin ole kokeillut.

Jos ostan version ilman skandinäppäimistöä, niin voiko tuota näppistä konffata nopeasti UK/US versiosta skandinaaviksi ja takaisin?
Tuohon voit tuunata vaikka pikaneppaimen. Ite on tullut tuota käytettyä melkoisesti, kun taloudessa on ollut 2 kpl US näppiksellä varustettua MacBookia, joista molemmat ovat olleet kiinni ulkoisessa näytössä ja tällöin ohjaus on tapahtunut ulkoiselta skandi-näppikseltä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom