Apple vs PC+Linux (Mac versus Win tappelu)

Tosin, enpä mä windows koneillekaan nykyään muuta tee kuin säännöllisen rekisterin putsauksen ccleanerilla ja kiintolevyn defragmentoinnin defragglerilla. Noilla pysyy ihan hyvin windows konekin iskussa.

Liekkö tuokaan kovin hyödyllistä uusilla käyttiksillä ja koneilla? Mulla on kohta pari vuotta vanha Vista asennus läppärissä, enkä ole noita toimenpiteitä vielä jaksanut tehdä enkä ole huomannut että se olisi mitenkään hidastunut. Se että jaksaisin alkaa moisia edes tekemään vs siitä saatu hyöty on luultavasti niin marginaalinen että näkyy korkeintaa millisekunneissa jossain testissä.

Ja edelleen muuten mennään ilman virustorjuntaa koneella (oisko 3. vuosi menossa). Joskus ajan F-securen ilmaisen onlinescannauksen testiksi, ei sieltä koskaan mitään löydy.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Liekkö tuokaan kovin hyödyllistä uusilla käyttiksillä ja koneilla? Mulla on kohta pari vuotta vanha Vista asennus läppärissä, enkä ole noita toimenpiteitä vielä jaksanut tehdä enkä ole huomannut että se olisi mitenkään hidastunut. Se että jaksaisin alkaa moisia edes tekemään vs siitä saatu hyöty on luultavasti niin marginaalinen että näkyy korkeintaa millisekunneissa jossain testissä.

Ja edelleen muuten mennään ilman virustorjuntaa koneella (oisko 3. vuosi menossa). Joskus ajan F-securen ilmaisen onlinescannauksen testiksi, ei sieltä koskaan mitään löydy.

Mullahan siis molemmat windows koneet (duunikone ja koti PC) pyörii tällä hetkellä XP:llä :D

Seiska olisi tarkoitus laittaa molempiin jossain lähitulevaisuudessa, mutta en ole vielä pitänyt mitään kiirettä. Etenkään duunikoneen kanssa ei viitsi hötkyillä, kun on tullut kollegoilta huomattua, että yllätys yllätys, vanhemmat softat ei oikein toimikaan seiskalla. Ei siinä muuten mitään, mutta kun ovat sellaisia softia joita välttämättä tarvitsee, niin ei viitsi turhaan tehdä elämää hankalaksi.

Kotikoneessahan mulla oli Vista, mutta sen kanssa oli myös yhteensopivuusongelmia esim. vanhojen pelien kanssa, joten pidän siinäkin nyt toistaiseksi XP:tä.

Eiköhän tää selittä sen suurimman ero ibm-pc:n ja mac-pc:n välillä:
ztf5td.jpg

iPadia vastaavan raudan suunnittelee ja kokoaa vakiokomponenteista melkein mikä tahansa kiinalainen hikipaja. Mutta se softa...

Ainut on ehkä akunkeston virittely yhtä hyväksi, siihen ei kiinalaiset pikkupojat välttämättä pysty.

Jokin Linux-pohjainen käyttis tuollaiseen sopisi hyvin. Mutta silti se ei poista tablet-mallisen laitteen ongelmia.

Nämä alareunan lisärivit auttavat ehkä vähän selittämään, miksi vasemmanpuoleinen vehje myi seitsemässä päivässä enemmän kuin oikeanpuoleinen seitsemässä vuodessa. :)

Eipä sikäli, HP:kin on ilmeisesti lopulta tajunnut softan merkityksen, kun heivasivat Windows 7:n helvettiin ja hankkivat WebOS:n tilalle. Tablet-markkinat ovat lähivuosien ylivoimaisesti nopeimmin kasvava alue, ja smartphone+tablet on pian isompi bisnes kuin vanha kunnon PC. Kiinnostavaa ja tiukkaa kilpailua tiedossa. Meinaakohan Microsoft osallistua näihin(kään) juhliin, kun jotenkin näyttää että ne eivät ole edenneet yhtään sieltä 90-luvun dekstop- ja office-maailmastaan, vaikka yritys on kova ja puhetta riittää.

Täytyy ehkä muistaa, että tuo "oikeanpuoleinen" oli mukana vuonna 2003, kun "vasemmanpuoleinen" taasen 2010. Ei ehkä maailma ollut valmis moisille kapistuksille vuonna 2003. Mite lie nykypäivänä vastaanlaiset pärjää ipadille? :)

Joo kyllähän näitä voidaa verrata vaikka banaaniin jos ominaisuudet valitaan sopivasti. Mun mielestä näiden tablet-koneiden kanssa mennään metsään jos siitä yritetään tehdä täysveristä tietokonetta. Ei se vaan ole sen tarkoitus. Edellisessä elämässä tuli tehtyä softaa tälläsiin ja käytettyä ties minkälaista kosketusnäyttövehjettä, mutta en itse asiassa edes tiedä mikä näiden tilanne tänä päivänä on. HP:ltä on tulossa(?) joku slate(?), käyttiksellä x, muut ei vissiin osaa pitää ittestänsä tarpeeksi meteliä. Tai sitten ketään ei oikeasti kiinnosta taas eri kuoriin pakattu windows. Jos tehdään vehje jossa on kehnohko kosketusnäyttö ja laitetaan siihen windows jota ei koskaan ole suunniteltu kosketusnäytöltä käytettäväksi, niin mennään aika kauas sellaisesta käyttökokemuksesta joka sais ostohalut herätettyä. Ja siihen ei paljoa paperilla loistavat speksit vaikuta. Android, ChromeOS ja WebOS tulevat varmasti kampittamaan Applea aika rajusti erilaisissa ympäristöissä, mutta pahoin pelkään että Microsoftilla ei ole paljon jakoa tästä kakusta, jos eivät keksi tähän tarkoitukseen jotain ihan uutta.

... HP:ltä on tulossa(?) joku slate(?), käyttiksellä x, muut ei vissiin osaa pitää ittestänsä tarpeeksi meteliä. Tai sitten ketään ei oikeasti kiinnosta taas eri kuoriin pakattu windows. Jos tehdään vehje jossa on kehnohko kosketusnäyttö ja laitetaan siihen windows jota ei koskaan ole suunniteltu kosketusnäytöltä käytettäväksi, niin mennään aika kauas sellaisesta käyttökokemuksesta joka sais ostohalut herätettyä.

HP:n Slate-proto pyöritti Windows 7:aa, ja mm. Steve Ballmer esitteli laitetta CES-messuilla.
Ballmer-HP-Slate-PC1.jpg

Viime viikolla HP:n Palm-ostoksen myötä tuli ilmi, että HP Slate+W7 -liitto taitaa olla ohi.

Ja Microsoftin oma Courier-projektikin on haudattu.

Näitä iPad-killereitä on päivä päivältä vähemmän.

Ei tällä foorumilla kyl enää tarvi miettiä, että miksi on niin paljon mac faneja. Tuli just vilkaistua nuo pinnatut.

"Tärkeä: Miten lainaat toisen viestiä ja vastaat ketjuihin [Video]

Videossa näytetään miten lainaat toisen käyttäjän viestiä ja miten vastaan ilman lainauksia. Lainaukset alkavat aina - tekstillä, ja lainaus aina päätetään -tekstillä. Ilman lainauksia olevan viestin voit tehdä rullaamalla aivan sivun alas ja kirjoittamalla suoraan Pikavastaus -kenttään ja painamalla "Pikavastaus". Klikkaa alla olevaa linkkiä katsoaksesi videon. Jos haluat katsoa videota kokoruudusta, niin klikkaa videon linkkiä suoraan tai kaksi kertaa itse videota tässä ketjussa ja..."

"Tärkeä: Pikaohje: Kuvakoon muuttaminen erittäin helposti "

"Tärkeä: Pikaohje: Kuvakoon muuttaminen (IrfanView) "

Ei helvetti nyt jätkät.

Mä nyt en osaa ainakaan kirjoittaa, saatikka puhua kunnon suomea, muttei se tarkoita, että olisin liian tyhmä käyttämään pc:tä

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom