Apple vs PC+Linux (Mac versus Win tappelu)

6136281.jpg

Mitäs pakkiksen omenamiehet on mieltä mun uudesta macbookista..?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Aivan totta. En ole pysynyt laskuissa monesta acerista on kokemusta ja kertaakaan ei ole takuuseen tarttenut vaihtaa/korjata mitään :D

Onhan tätä tullut jo hoettua mutta Aaserit rokkaa täälläkin. Nou prob whatsoever, 2kpl -05 läppäreitä edelleen aktiivikäytössä, vintoosatkin alkuperäistä asennusta kyseiseltä vuodelta. :)

- H

Nyt on paskaa sanottavaa Seiskasta. Oon jo kaks kertaa ladannu jonkun päivityksen Windows Updatesta, jonka jälkeen kone ei ole enää päässyt Windowsiin asti. Karumman näköinen latauspalkki tulee alkuun, jonka jälkeen ilmoitus "Windows ei pystynyt käynnistymään, yritetään korjata käynnistystä" tjms ja vähän ajan päästä tämä mahtava avustaja toteaa, ettei korjaaminen onnistu ja kysyy, että lähetetäänkö virheilmoitusta. :jahas:

Meinasinpa oikein kadottaa opinnäytteeni (jota en ollut vähään aikaan varmuuskopioinut), mutta sain ongittua sen käynnistämällä koneen toisella kovolla, jossa XP asennettuna ja poimittua elintärkeän tiedoston talteen. Vietin sitten yön seiskaa säätäessä. Vittu. :curs: Miten voi olla mahdollista, että valmistajan oma päivitys mälvää käyttöjärjestelmän niin vitulleen, ettei se enää kykene käynnistymään? :wall:

Onhan tätä tullut jo hoettua mutta Aaserit rokkaa täälläkin. Nou prob whatsoever, 2kpl -05 läppäreitä edelleen aktiivikäytössä, vintoosatkin alkuperäistä asennusta kyseiseltä vuodelta. :)

- H

Mulla on ollu Acerin kanssa vähän huonompaa tuuria, 3 vuoden aikana kolme läppäriä. Ensimmäinen kävi huollossa 8 krt, toinen 4 krt, viimeinen on selvinnyt yhdellä käynnillä ja toiminut nyt jopa 2 vuotta ilman huoltoa. Ja kyseessä oli kuitenkin acerin hinnaston yläpäästä oleva kone eikä mikään 300€ tarjouskone.

Käy updatesta katsmomassa mikä päivitys on kyseessä. Kiinnostaa itseäkin tietää mikä saa koneen nuin sekaisin.
Ongelma onkin siinä, että en ole ottanut ylös, kun on kuitenkin monta onnistunutta päivitystä tehty. Olikohan näitä nyt ehkä 3 kappaletta 27.4. julkastuja, jotka latasin. Nyt kun asensin koneen ja latasin kaikki päivitykset, niin käynnistyy. En millään jaksa uskoa, että olisi mikään yhteensopimattomuus jälkiasenteisten ohjelmien kanssa.

Mulla on ollu Acerin kanssa vähän huonompaa tuuria, 3 vuoden aikana kolme läppäriä. Ensimmäinen kävi huollossa 8 krt, toinen 4 krt, viimeinen on selvinnyt yhdellä käynnillä ja toiminut nyt jopa 2 vuotta ilman huoltoa. Ja kyseessä oli kuitenkin acerin hinnaston yläpäästä oleva kone eikä mikään 300€ tarjouskone.

Mulla on ollut kaksi Acerin Ferraria, toinen edelleen käytössä. Ei oo tarvinnut huoltaa kertaakaan, taitaa olla vaan hyvää tuuria. No kuitenkin, nyt ostoslistalla on MacBook Pro tai uusi Sony Vaio.

Eilen se sitten tapahtui... kelkka kääntyi 180astetta, vai montakohan astetta se nyt oikeasti kääntyikään kun hermot meni niin Windows:n ja Linux:n kanssa.

Tuli siis mitta täyteen, hetken aikaa mietin, että mistä moinen apu nyt löytyy sunnuntaina näin vapun jälkeen ja verkkokauppahan se koitui pelastukseksi. Ei muuta kuin nokka kohti katiskakauppaa, jonotusnumero käteen (olin aikalailla ainoa jonossa) ja sitten se pääsi suusta: "yksi kappaletta MacBook Prota, yksi Magic Mouse ja joku hyvä tasku, kiitos" ja hymyilevänä miehenä kävelin ulos kaupasta. Toimitukseen kului aikaa ~15min.

Näin tällä kertaa ja eilisen illan värkättyä, en ole vielä katunut päätöstä, kaikki toimi suoraan ja vikkelään. Innolla odotan tapahtuuko tässä koskaan windowssista tuttua "tahmaantumista".

Uusi era alkoi siis eilen. Pientä opiskeluahan tuo vaatii (huom. pientä versus windowssin kokoaikainen opiskelu). :D

huh... pelastus...

Mites ne hermot nyt yhtäaikaa meni sekä Windowsin että Linuxin kanssa? :)

- H

heh, varmaan siitä kun ne on samassa koneessa... eli paremmin sanottuna, meni hermot mun koneeseen :D

Puoleen vuoteen ei ole uskaltanut asennella windowssin omia päivityksiä, kun jokaisen päivityksen jälkeen sininen ruutu on odottanut ja ainoa keino saada homma taas pelittään on ollut palautuspiste. Töissä saa taistella ihan tarpeeksi linuxien ja windowssien kanssa, joten ei kiitos enään kotiin.

heh, varmaan siitä kun ne on samassa koneessa... eli paremmin sanottuna, meni hermot mun koneeseen :D

Puoleen vuoteen ei ole uskaltanut asennella windowssin omia päivityksiä, kun jokaisen päivityksen jälkeen sininen ruutu on odottanut ja ainoa keino saada homma taas pelittään on ollut palautuspiste. Töissä saa taistella ihan tarpeeksi linuxien ja windowssien kanssa, joten ei kiitos enään kotiin.

No, tosiasia on, että jos kaikki päivitykset aiheuttaa sinisen ruudun niin kone on rikki. Ei mulla muuta :D

No, tosiasia on, että jos kaikki päivitykset aiheuttaa sinisen ruudun niin kone on rikki. Ei mulla muuta :D
Näin se on.

PS. Repesin MTM tolle sun Avatarille :hyvä:

Ei tahmaannu ikinä, ei hidastu, ei ole sitä Windowsin rekisteriä siellä alla keräämässä skeidaa.

Kyllä se maccikin aikanaan hidastuu jos sitä ei viitsi välillä hoivata.

Meillä ei ole mäkki vielä hidastellut ja olen tarkoituksella käyttänyt sitä niin, että muita "huoltotoimenpiteitä" ei tehdä kuin normaalit päivitykset. Nekin vielä epäsäännöllisesti. Hyvin tuo normikäytössä ainakin menee noinkin.
Tosin, enpä mä windows koneillekaan nykyään muuta tee kuin säännöllisen rekisterin putsauksen ccleanerilla ja kiintolevyn defragmentoinnin defragglerilla. Noilla pysyy ihan hyvin windows konekin iskussa.

Eli siis käyttäjät itse asentaa ohjelmia jotka aiheuttavat Windowsin hidastumisen. Kynnys ohjelmistokehitykselle OS X:lle taitaa olla korkeampi kun Windowsissa, ja "kuraa" on tarjolla paljon enemmän Windows ympäristössä. Kyllä, varmasti OS X:n erilainen ympäristö osakseen estää tahmaantumista...

Windows on kuin julkinen liikenne, sitä käyttää järjetön määrä porukkaa ja ylläpitokin on sen mukainen... eikä se ole kovin luksusta. Mac OS X on se S500:n mersu omalla kuskilla, kallista ja harva käyttää mutta ongelmiakin harvemmin on... vaikka matkustaja kuinka jurrissa ;)

Mut joo, kyllä Mac OS X parempi tuossa mielessä on. Käyttäjät eivät oikein edes pysty konetta sekoittamaan kuten käy Windowsin kanssa.

Miten mäkkiä vois edes huoltaa itse kuin putsaamalla turhaa kamaa kovolta? Normipäivitykset ajelen itse ja se siitä.

Mäkkiä huolletaan korjaamalla oikeudet levytyökalulla jokaisen päivityksen jälkeen (aina löytyi muuten vikaa) ja tekemällä kerran viikkoon resetti ottamalla akku irti ja pitämällä virtanappia pohjassa. Tämä oli välttämätöntä, jos halusi saada MBP:n heräämään unitilasta edes jokseenkin luotettavasti. Kovotilan suhteen ei tullut ongelmia mäkissäkään.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom