Apple vs PC+Linux (Mac versus Win tappelu)

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Anyways, onhan tuo aika hieno juttu jos saisi joskus leffoja vuokrata netistä iTunes palvelusta. Mutta, se vaatisi toki täyden laadun matskua, eli vähintään dts ääniä jne. Vaatisi myös riittävän laadukkaat päätteet, joilla heittää ääni ja kuva ilman kompromisseja tykkiin ja laadukkaaseen kotiteatteriin.

Tosi hifisteille ei verkon yli tuleva materiaali varmaan koskaan kelpaisi vaikka kuin olisi yksi yhteen. Tai ehkä sitten, jos materiaalin saisi suoraan ethernetillä laitteisiin kiinni, nyt se matsku pitää kuitenkin kierrättää jonkinsortin vastaanottimen kautta kuten tietokone tai esim Apple TV.

Siinä ehtii tulla useampikin sukupolvi kannettavia Applelta, ennenkuin tässä maassa on yleisesti tarjolla sellaisia nettiliitymiä, joilla kunnollista teräväpiirtoa voi sujuvasti siirtää.
iTunesin teräväpiirto (720p) siirtyy todella hyvin nykyisillä liittymillä ja on riittävän hyvälaatuista useimmille kuluttajille, jotka kattovat leffoja olkkarissa 40-tuumaisista telkkareistaan.

Kunnollinen tarkoittaa sitten sitä, että filmi vie yli 20 gigaa tilaa. Eikä tuollaisia ole kyllä missään palvelussa vuokrattavanakaan.
Tommosen matskun etu tulee vasta isoimmilla ruuduilla oikeissa kotiteattereissa. Normikuluttajalle siitä ei ole mitään etua verrattuna iTunesin matskuun. Mutta Blu-Ray-tasoista matskua on käsittääkseni vuokrattavissa jo ainakin Japanissa.

Meitsi kyllä vahvasti epäilee, että meille tänne hikiälle tulee koskaan mitään vuokrauspalvelua verkkoon.
Onhan noita vuokrauspalveluita jo monia Suomessakin. Useimmat vaan käyttävät DRM-suojattua WMV-muotoa, eivätkä näin ollen toimi Maceilla lainkaan. Lisäksi niissä on käytettävyys niin kehno, ettei liian hyvään tottuneet Mac-miehet moisia jaksais käyttääkään. :D

Anyways, onhan tuo aika hieno juttu jos saisi joskus leffoja vuokrata netistä iTunes palvelusta.
Hyvinhän tuo toimii jo nyt. Oon vuokrannu monia SD-leffoja iTuneista ja katselun voi alottaa saman tien eikä minkäänlaista bufferointia tai skippailua ole esiintynyt kertaakaan.

Tosin kumman jostain syystä HD-leffojen vuokraus onnistuu vain AppleTV:llä. HD-TV-sarjoja voi ostaa ilmankin suoraan iTunesista.

Tekis kyllä mieli hommata AppleTV, mutta katsotaan nyt ensin, josko olisivat saaneet sen yhdistettyä Mac Miniin. ;)

eipä mun puusilmillä erota 720p-leffaa aidosta bluuräystä. No mulla onkin vain 52" telkkari ja katson sitä parin metrin päästä. Tietty teillä whinettäjillä on isommat telkut ja katsotte lähempää, mutta mulle tavikselle toi 720p mitä apple-tv esim. suoltaa, riittää aivan hyvin. Kuten 5.1 äänetkin riittävät aidon TrueHD 7.1 äänimaailman sijaan, kun mulla on vain 2 korvaa ja niissäkin vaikkua. Normaalilla ihmisellähän on silminä jonkinsortin värianalysaattorit ja korvina vähintään 8kpl ultratarkkoja robottikorvia, siltä ainakin kuulostaa kun mikään ei tunnu riittävän. Se on totta että DVD on tykillä katsottuna täyttä kuraa.

Ei oo sitte niinku mitään eroa 1080p:lla & orkkis bluray discillä. 720peetä pitää hiukan skaalata isommaks niin kevyesti kärsii laatu siinä, mutta se pyörii ainakin tällä 12 megasella suoraan kun antaa muutaman sekunnin striimata alkuun, 1080p:sta en oo ihan varma.

No just joo, miksei niitä linkkejä tänne voi laittaa? :david: Ihan oleellinen juttuhan tässä taistelussa se on että Applelta on tullut uusi tuote ulos, te murot voitte sitten haukkua sitä ihan miten vain keksitte.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
No just joo, miksei niitä linkkejä tänne voi laittaa? :david: Ihan oleellinen juttuhan tässä taistelussa se on että Applelta on tullut uusi tuote ulos, te murot voitte sitten haukkua sitä ihan miten vain keksitte.

Täällähän pitäis vääntää käyttiksistä ja muista PC vs Apple liittyvistä jutuista. Ketä kiinnostaa onko valkoseen mäkkiin tullut uusi näytönohjain vai ei. Mua ei ainakaan kiinnosta yhtään. Eikö nuo infot kuuluis ihan toiseen trediin (?).

Eihän tuo nyt maailmaa kaada muttakun on ihan omat ketjut noita varten..

Täällähän pitäis vääntää käyttiksistä ja muista PC vs Apple liittyvistä jutuista. Ketä kiinnostaa onko valkoseen mäkkiin tullut uusi näytönohjain vai ei. Mua ei ainakaan kiinnosta yhtään. Eikö nuo infot kuuluis ihan toiseen trediin (?).
Eikös muroja nimenomaan pitäisi rautaspeksit kiinnostaa?

Tuli ongelmia.
Olen käyttänyt windows-käyttöjärjestelmiä lähes päivittäin vasta versiosta 3.1, joten osaamiseni taso ei päätä huimaa.
Tarvitsen apua.
Jos pidän konetta auki useamman arkipäivän tekien töitä normaalisti.
Joudun monessa tilanteessa ottamaan kuvaruutukaappauksia ja liittämään niitä joko photoshopin sopivan kokoiseen pohjaan tai word-dokumenttiin suoraan (ctrl+v).
Aina tietyn ajan päästä kopioiminen ei enää toimi ennenkuin koneen käynnistää uudelleen.
Johtuuko moinen leikepöydän täyttymisestä vai mistä?
Mistä pääsen tutkimaan leikepöytääni? Kuinka pitkä historia siellä on?
Voinko pasteta (liittää) esimerkiksi kolmisen kopiointia sitten suorittamani kuvaruutukaappauksen jotenkin esimerkiksi word-pohjaan?
Missä muodossa leikepöydälle näkymiä tallennetaan? Jos kyse on kuvista?

Toivon pikaista vastausta. Työt on keskeytynyt hetkeksi.
Ikkunoita on auki 11 kpl eri ohjelmia, selaimessa 12 eri sivua auki, 4 eri pdf asiakirjaa auki.
En millään viitsisi nyt sulkea kaikkia ja aloittaa alusta.

Taidampa laittaa saman viestin tuonne tietokonemaailman tyhmien kysymysten kerhoon.
Salaa mielessäni toivon koneen muuttuvan maciksi kun suljen silmät ja avaan ne uudelleen.

Tuli ongelmia.
Olen käyttänyt windows-käyttöjärjestelmiä lähes päivittäin vasta versiosta 3.1, joten osaamiseni taso ei päätä huimaa.
Tarvitsen apua.

Salaa mielessäni toivon koneen muuttuvan maciksi kun suljen silmät ja avaan ne uudelleen.
Tämä oli kyllä päivän paras. Mac-miehet ei vaan osaa. :hyvä:

Sä taidat salaa mielessäsi toivoa että joku opastaisi sinua sammuttamaan tietokoneen aina työpäivän päätteeksi, jotta pääset ovelana napauttamaan miten OSX voi pitää päällä 5 vuotta putkeen ilman vastaavia ongelmia.

Itse ongelmaan en osaa auttaa, en ole ikinä kuullut vastaavasta.

Aina tietyn ajan päästä kopioiminen ei enää toimi ennenkuin koneen käynnistää uudelleen.
Johtuuko moinen leikepöydän täyttymisestä vai mistä?

Samaa ilmiötä täällä. Leikepöydälle tapahtuu toisinaan jotain outoa eikä se ota uutta kamaa vastaan. Pastella tulee vain se edellinen oli se sitten tekstiä tai kuvaa. Enpä ole löytänyt ratkaisua itsekään.
Esiintyy erityisen useasti juurikin photarilla. Google kertoo ettei olla ihan ainoita.

Photarin ongelman saa korjattua täältä. Ei valitettavasti auta wordiin tai muihin softiin.

Sä taidat salaa mielessäsi toivoa että joku opastaisi sinua sammuttamaan tietokoneen aina työpäivän päätteeksi, jotta pääset ovelana napauttamaan miten OSX voi pitää päällä 5 vuotta putkeen ilman vastaavia ongelmia.

Itse ongelmaan en osaa auttaa, en ole ikinä kuullut vastaavasta.

Meillä on suositus jättää koneet auki arkipäivisin, koska koneet on vakioitu kaikki. Niihin tulee päivitykset yms. yön aikana.
Viikonlopuksi on suositus sammuttaa kone.

Odotan vielä hetken, jos joku tietäisi ratkaisun. Sammutan ja käynnistän jos vastausta ei tule.

Suositut

Back
Ylös Bottom