Apple vs PC+Linux (Mac versus Win tappelu)

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Uskomattoman tukevalla rakenteella tuo ja speksit kohdillaan...

# Microsoft Genuine Windows Vista Business

:)

Myönnän, Vistalle nauraminen alkaa olla jo kulunut vitsi, mutta kiinnostaisi tietää mihin te "speksit kohdallaan" -tyypit oikeasti käytätte niitä koneitanne? Koodaatteko te assemblerilla suoraan rautaan käyttiksen ohi? Siinä tapauksessa noista rautaspekseistä voi päätellä kuinka hyvä kone on alla. Mutta kun reaalimaailmassa on niin, että esimerkiksi juuri uusitussa työläppärissäni on ainakin kaksi vuotta tuoreempi prossu ja tasan neljä kertaa enemmän muistia kuin ikääntyneessä koti-Macbookissa, mutta silti se liikkuu siihen verrattuna kuin täi tervassa ja lisäksi hidastuu koko ajan. Eihän se saa eikä voi olla noin, mutta niin se silti on.

Perstuntumalta sanoisin, että nykypäivänä koneen tehosta ja käyttökelpoisuudesta 70-80 prosenttia on käyttöjärjestelmää ja se loput 20-30 prosenttia rautaa. Silti näissä speksilistoissa ei ole koskaan sanaakaan softaspekseistä. Jos aloittaisi vaikka kohdasta "ajurit" ja etenisi sieltä kohtiin "tiedostojärjestelmä" ja "TCP/IP-stack".

Niin niin, aina voi ostaa Windows-läppärin ja asentaa siihen Ubuntun. Itse speksit ovat todella hyvät, kyllä minäkin tykkään giljoonan gigahertsin prosessoreista. :kippis1:

Eiks toi win koneiden ja maccien specsien vertaileminen ole vähän turhaa, kun kumpikin käyttää tehoja hieman eri tavoilla.

Jepajee, fanipojut keulii käyttiksellä jota ei voi oikeissa töissä käyttää.
Ilmeisesti oikeiden töiden määrä roimasti päässyt laskemaan, kun parissa vuodessa maccien käyttö yrityksissä nelinkertaistunut.

No kyllä mä tiedän, eikä tarte nännilläkään kun sen yhden sormen. Ajattelin olla hauska, tais mennä korkeelta ja kovaa ohi. Btw. Multitouch on ihan vitun kova juttu. Toimii kun junan vessa, eli hyvin.

Mulla on nyt oikean käden etusormi tässä lenovon nännillä. Miten scrollaan sivua alaspäin irrottamasta sormeani nännistä tai koskemalla toisella kädellä tai muilla sormilla mihinkään?

Miten tän nännin tai peecee trackpadin kanssa scrollataan liikuttamatta kursoria tai painamalla näppiksestä nappia.
Esimerkiksi nuolta alaspäin painamalla pitäisi nuolia käyttää oikealla kädellä ja vasemmalla nänniä.
Yksi vaihtoehto on laittaa kädet ristiin.
Pitäiskö nännin käyttö opetella vasemmalla kädellä? Ei kiitos.

Mutta kun reaalimaailmassa on niin, että esimerkiksi juuri uusitussa työläppärissäni on ainakin kaksi vuotta tuoreempi prossu ja tasan neljä kertaa enemmän muistia kuin ikääntyneessä koti-Macbookissa, mutta silti se liikkuu siihen verrattuna kuin täi tervassa ja lisäksi hidastuu koko ajan.

Laita noi sun 2 konetta laskemaan jotain raskasta 3d mallinnuskuvaa niin ehkä huomaat että on niillä komponenteillakin jotain väliä. Olettaen siis että se mallinnussofta ylipäätään toimii Macissa. OSX ei pelasta maailmaa (vaikka käyttöliittymä itsessään nopeampi olisikin).

Mulla on nyt oikean käden etusormi tässä lenovon nännillä. Miten scrollaan sivua alaspäin irrottamasta sormeani nännistä tai koskemalla toisella kädellä tai muilla sormilla mihinkään?

Lenovolla scrollataan ainakin painamalla yhdellä sormella nänniä ja samankäden peukalolla niiden "hiiren" nappien välissä olevaa nappia. Tuo ei taida toteutua, että muita sormia ei tarvisi ko. skenaariossa käyttää ainakaan tietääkseni. Muitakin tapoja toki voi olla mutta tämä on toimiva. Itse käytän vai nänniä niin tuo kosketuslevy on vähemmän tuttu.

Lenovolla scrollataan ainakin painamalla yhdellä sormella nänniä ja samankäden peukalolla niiden "hiiren" nappien välissä olevaa nappia. Tuo ei taida toteutua, että muita sormia ei tarvisi ko. skenaariossa käyttää ainakaan tietääkseni. Muitakin tapoja toki voi olla mutta tämä on toimiva. Itse käytän vai nänniä niin tuo kosketuslevy on vähemmän tuttu.

Toi on vähän niinkun kahden sormen scrollaus lenovon tyyliin.
Ei tosiaan ole kovin paljon tullut nänniä käytettyä. Joskus aikoinaan käytin kun oli pakko.
Nykyään on aina hiiri mukana. Ei tätä työläppäriä viitsi aukaista missään sellaisessa paikassa missä hiirtä ei voisi käyttää (eli pöydällä).
Käynnistyy pirun kauan ja on kankea. Ei uskalla kuljettaa laukussa päälläollessaan ainakaan pitkää aikaa.

Eiks toi win koneiden ja maccien specsien vertaileminen ole vähän turhaa, kun kumpikin käyttää tehoja hieman eri tavoilla.

Ilmeisesti oikeiden töiden määrä roimasti päässyt laskemaan, kun parissa vuodessa maccien käyttö yrityksissä nelinkertaistunut.

Tai sitten syynä on jälleen kerran se, että niihin saa nykyään windowsin.

Perkele. ei tässä niin vaan vaihdetakkaan PC:stä Apleen. Yks tärkeä ohjelma mitä tarvin duunissa ei skulaa Aplella. Sitä ei ole lainkaan tehty Aplelle. Jotain vastaavaa varmaan saattaa saada, mutta kun sen pitäis olla sama ohjelma mihin saisin noi vanhat backupit PC:ltä ja se ei onnistu :curs:
Vittu kai se on sitten PC taas ostettava, mutta mikä? Onko mikään luotettava, onko Toshiban 13" masiinasta mitään kokemusta?
Fujitsuun en koske enää ikinä, kaks niitä olen omistanut ja molemmat täyttä paskaa!

Miksi kukaan haluis applen rautaa? Ellei sitten työ ole myymistä, asiakastapaamisia ja kone on usein näytillä.

Ei kukaan Applen rautaa halua, muilta saa parempaa. Käyttistä saattaa joku haluta, mutta firman ohjelmistossa voi olla vain windowsissa toimivia softia. Noissa tapauksissa mahdollisuus ajaa softia Parallersin tai muun vastaavan kautta on tullut tuon parin vuoden aikana.

Edit: kuten Leechillä tuossa yläpuolella.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Perkele. ei tässä niin vaan vaihdetakkaan PC:stä Apleen. Yks tärkeä ohjelma mitä tarvin duunissa ei skulaa Aplella. Sitä ei ole lainkaan tehty Aplelle. Jotain vastaavaa varmaan saattaa saada, mutta kun sen pitäis olla sama ohjelma mihin saisin noi vanhat backupit PC:ltä ja se ei onnistu :curs:
Vittu kai se on sitten PC taas ostettava, mutta mikä? Onko mikään luotettava, onko Toshiban 13" masiinasta mitään kokemusta?
Fujitsuun en koske enää ikinä, kaks niitä olen omistanut ja molemmat täyttä paskaa!
Miksi et asenna windowsia vaan parallels desktopin avulla jos mac muuten kuumottelee? Sen avulla voisit ajaa sitä yhtä ohjelmaa helposti Mac OS X:n sisällä jolloin se windows olisi yhdessä ikkunassa, vähän niin kuin joku ohjelma.

Miksi kukaan haluis applen rautaa? Ellei sitten työ ole myymistä, asiakastapaamisia ja kone on usein näytillä.
Niin, pc:n rauta on helpompi piilottaa ja siinä saa tukun kivoja teknotarroja kaupan päälle.

Miksi et asenna windowsia vaan parallels desktopin avulla jos mac muuten kuumottelee? Sen avulla voisit ajaa sitä yhtä ohjelmaa helposti Mac OS X:n sisällä jolloin se windows olisi yhdessä ikkunassa, vähän niin kuin joku ohjelma.
Oon aika pihalla näiden hommien kanssa:rolleyes: Eli siis se onnistuisi noin? Pystyykö noi asennushommat tekeen ihan ite näillä pikku kätösillä vai pitääkö handlata asiat perin pohjin? En nimittäin todellakaan ole kovin pätevä näissä asioissa, perusjutut kyllä saan skulamaan

Jep, mullahan on tuo laskutusohjelma Vista+Parallels yhdistelmällä tuolla, kun sitä ei Maciin saanut.
Lisäksi toi digiboksin tiedostohaut tapahtuu sen kautta, koska ei ole ajureita maciin.

Pitäis vielä optimoida tuo Visva niin, ettei siellä oo mitään ylimääräistä, mutta loppupelissä sen käyttö on niin vähäistä, etten taida jaksaa.

Kokeilin pelejäkin ja hienosti pyöri CSF II Pacific jne. Hivenen ongelma mäkin näppiksellä, mutta sai sen koneen ilmaan ja sottaan.

Laita noi sun 2 konetta laskemaan jotain raskasta 3d mallinnuskuvaa niin ehkä huomaat että on niillä komponenteillakin jotain väliä. Olettaen siis että se mallinnussofta ylipäätään toimii Macissa. OSX ei pelasta maailmaa (vaikka käyttöliittymä itsessään nopeampi olisikin).

Mites, laita sun vintoosa-viritys laskemaan vaikkapa raskasta matemaattista mallinnusta, niin huomaat että on sillä käyttiksellä aika himona väliä. Olettaen siis ettei vintoosa heitä volttia kesken laskujen. Töissä XP-viritys selkeästi (jopa muutaman kymmenen prosenttia) hitaampi kuin MacBook kotona, vaikka XP-virityksen rautaspeksit onkin hieman paremmat. Mistäs tämä nyt johtuukaan, eihän mäkillä pitänyt pystyä töitä tekemään... :anssi:

Hah, pakko kertoa hyvä juttu mikä tapahtui kaverille pari päivää sit.

Kaveri meni ostamaan uutta läppäriä ja hintaa sai olla siitä 600-700e. No tietenkin tuolla hinnalla PC-läppäri oli ainut vaihtoehto. Siinä myyjältä alko kyselee eri koneista niin heti vaihtui myyjän asia macciin. Kerto ummet ja lammet kuin kova macci on yms. siis perus macisti joka yrittää käännyttää mac-uskoon. Hinta vain pompsahti melkein tuplat joten kauppoja ei tullut macistä. Oli kuulemma aika innokas :)

"Niitä" on kohta jokapuolla ;)

No joo, kauppias on kauppias, toki se kalliimpaa yrittää myydä. Kaverisi ei varmaan olisi ihmetellyt, etkä sinä kirjoittanut mitään jos myyjä olisi ehdottanut 2500 euron Vaioa. Se on vähän niin, että Mac herättää tunteita ja yleensä PC-miehet ovat yhtä kovassa äänessä kun Mac jotenkin vain ärsyttää. Pääsette helpommalla kun vain ostatte sen Macin, loppuu se kitinä siitä.

Tai sitten syynä on jälleen kerran se, että niihin saa nykyään windowsin.
Mitä järkee nyt tossa on? Macilla ei pysty kuulemma tekemään oikeita töitä, niin miksi hitossa ostais sitten ylihintaista vanhentunutta rautaa että siihen voi laittaa winukan?
Ja miten niin jälleen kerran? Mulle tuo oli ihan eka kerta kuulla että Macci ostetaan winukan takia :D

Oon aika pihalla näiden hommien kanssa Eli siis se onnistuisi noin? Pystyykö noi asennushommat tekeen ihan ite näillä pikku kätösillä vai pitääkö handlata asiat perin pohjin? En nimittäin todellakaan ole kovin pätevä näissä asioissa, perusjutut kyllä saan skulamaan
Joo, onnistuu. Jos osaat Winukan asentaa niin sitten pystyt tekemään sen itse :)

Kyllähän Macciin siirtyvät välttelevät kaikella Windowsia. Parallelssissa on suorastaan hupaisaa katsoa kun ikkunassa rullaava winkku ilmoittelee kaikesta mahdollisesta tietoturvaan liittyen. Onhan se aika kura käyttis, siitä ei pääse mihinkään. Mutta kyllä paskakin auto kulkee, ei sillä.

Hah, pakko kertoa hyvä juttu mikä tapahtui veljelleni pari päivää sit.

Veli meni ostamaan uutta läppäriä ja hintaa sai olla siitä 400-500e. No tietenkin tuolla hinnalla PC-läppäri oli ainut vaihtoehto. Siinä multa alko kyselee eri koneista niin heti vaihtui mun asia macciin. Kerroin ummet ja lammet kuin kova macci on yms. siis perus macisti joka yrittää käännyttää mac-uskoon. Hinta vain pompsahti melkein triplat joten kaupat tuli macistä. Olin kuulemma aika innokas :)

"Niitä" on kohta jokapuolla ;)

Suositut

Back
Ylös Bottom