Apple vs PC+Linux (Mac versus Win tappelu)

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Juu ja applen kehumisketjun voisi yhdistää siihen "Gay pride 2009" ketjuun ;)
Jep! Sitä vartenhan meillä on jo nää paidatkin valmiina! :piis:

apple-t-shirts.jpg

macbook-aircraft-large.jpg

PC-miesten Macbook Air.
"Vain kolme USB-liitäntää? Mitä noi FireWiret on? Missä on HDMI? Missä VGA? Faksimodeemi?"

"Vain kolme USB-liitäntää? Mitä noi FireWiret on? Missä on HDMI? Missä VGA? Faksimodeemi?"

Joystick-liitäntä? 25-nastainen printteriportti? Lerppuasema? Ihme natsimeininkiä taas, The Steve päättää ihan vittuillakseen että hyödyllisiä liitäntöjä otetaan pois. Hyvä että olivat sentään tuon korppuaseman jättäneet, mutta varmaan ottavat senkin pois seuraavassa versiossa, olis taas niin tyypillistä Apple-meininkiä.

Kyllähän joku 8-tuumainen lerppu alkaa tietysti olla jo vähän auringonlaskun tekniikkaa, mutta 5,25-tuumaiset on tosi käyttökelpoisia jos haluaa joskus vaikka asennella pari ajuria, ja kukapa ei haluaisi silloin tällöin asennella paria ajuria. Lisäksi 5,25-tuumaisissa lerppuasemissa on perinteisesti tosi timangit liittimet. Ei meinaan ihan helpolla irtoa, ne liittimet.

Joystick-liitäntä? 25-nastainen printteriportti? Lerppuasema? Ihme natsimeininkiä taas, The Steve päättää ihan vittuillakseen että hyödyllisiä liitäntöjä otetaan pois. Hyvä että olivat sentään tuon korppuaseman jättäneet, mutta varmaan ottavat senkin pois seuraavassa versiossa, olis taas niin tyypillistä Apple-meininkiä.

Kyllähän joku 8-tuumainen lerppu alkaa tietysti olla jo vähän auringonlaskun tekniikkaa, mutta 5,25-tuumaiset on tosi käyttökelpoisia jos haluaa joskus vaikka asennella pari ajuria, ja kukapa ei haluaisi silloin tällöin asennella paria ajuria. Lisäksi 5,25-tuumaisissa lerppuasemissa on perinteisesti tosi timangit liittimet. Ei meinaan ihan helpolla irtoa, ne liittimet.

Mää keksin vielä yhden jutun, rj45 :hyvä:

Mää keksin vielä yhden jutun, rj45 :hyvä:

Kyllähän tuossa AirCraftissa näkyy sellainen olevan, siinä korppu- ja cd-aseman oikealla puolella. :)

Airistahan se puuttuu, ja se on kyllä perseestä. Nykyisinhän alkaa olla kahviloita ja hotelleja, joissa tarjotaan asiakkaille nettiyhteys kaupan päälle. Jos menee siihen tiskille hengaamaan niin tuovat rj45:n takahuoneesta siihen, ja jos ei piuhan pituus ihan riitä, niin yleensä päästävät sinne tiskin taaksekin dataamaan jos on yhtään asiakaspalvelun henkeä talossa. Samoin työelämässä voi välillä asiakkaan toimistolla tulla tarvetta päästä nettiin, ja sieltähän löytyy neuvotteluhuoneen pöydän alta sitten pistoketta. Yleensä isännät vielä itse tarjoutuvat sinne könyämään ettei vieraan tarvitse, pieni kohteliaisuus on hyvästä bisneksillekin.

Puhumattakaan kotikäytöstä. Onhan niitä langattomia systeemejä tarjolla, mutta maksavat toistaiseksi kymmeniätuhansia euroja ja lisäksi siinä on alituinen vaara että bitit karkaavat naapuriin kun ne lentelevät ilman mitään kontrollia tuolla ilmassa. Ei tuollaiset langattomat netit vielä vähään aikaan yleisty, ei ole tekniikka kypsää siihen.

Itse ihmettelen kun nykyisin faksimodeemi- ja sarjaporttejakin jo pudotellaan kannettavista. Kauhea vimma poistaa vähän vanhaa mutta edelleen hienosti toimivaa tekniikkaa. Mitä ne siinä haittaisivat vähän tuoreemman tekniikan kaverina? Onhan se Ethernetkin ihan kiva, mutta mitäs jos ei ole sellaista saatavilla, mutta olisi vaikka toimiva V.22-modeemi ja puhelinkoppi? Milläs pistät koneen kiinni jos ei ole sarjaporttia?

Kyllähän Airilla on kiva varmaan konffata esim. reitittimiä ilman LAN porttia, no tokihan sen voi kaivaa aina jostain laukun pohjalta. Ai niin mutta sehän onkin suunnattu Latte macchiaton nautiskeluun eikä oikeasti tuottavaan työhön erilaisissa ympäristöissä.

Asiakkaiden toimistoilla on kyllä aika rassaavaa tosiaan pistää se RJ-45 siihen neukkaripöydällä olevaan kytkimeen/rasiaan. Onhan se paskalla säkällä jopa metrin päässä pöydällä. Vastaavasti voi sitten käyttää WLANia, kiva kun on vaihtoehtoja.

ps. paska desing tuossa Aircraftissa kun USB portit on kaikki samassa sumpussa. Hankaloittaa monen USB laitteen yhteiskäyttöä.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Itse ihmettelen kun nykyisin faksimodeemi- ja sarjaporttejakin jo pudotellaan kannettavista. Kauhea vimma poistaa vähän vanhaa mutta edelleen hienosti toimivaa tekniikkaa. Mitä ne siinä haittaisivat vähän tuoreemman tekniikan kaverina? Onhan se Ethernetkin ihan kiva, mutta mitäs jos ei ole sellaista saatavilla, mutta olisi vaikka toimiva V.22-modeemi ja puhelinkoppi? Milläs pistät koneen kiinni jos ei ole sarjaporttia?

Pikkukannettavissa tuon ymmärtää, mutta jotkut perkeleet ovat poistaneet sarjaportin jo useista pöytäkoneidenkin emolevyistä. Uusia PCIE paikkoja yms. joihin liitettäviä laitteita ei saa vielä mistään, kyllä löytyy...

Ja itse aiheeseen: ei taida USA:n armeija käyttää Macceja. :)

Kyllähän Airilla on kiva varmaan konffata esim. reitittimiä ilman LAN porttia, no tokihan sen voi kaivaa aina jostain laukun pohjalta. Ai niin mutta sehän onkin suunnattu Latte macchiaton nautiskeluun eikä oikeasti tuottavaan työhön erilaisissa ympäristöissä.

Ai reitittimen konffaaminenko on sitä ”tuottavaa työtä”? Eikös se ole pikemminkin samanlainen ylläpitotoimi kuin joku lumen auraaminen tai talvirenkaiden vaihtaminen? Pakko sekin on tehdä, mutta tietokoneita ei käytetä jotta päästään konffaamaan reiritintä, vaan reititintä konffataan jotta päästään käyttämään tietokonetta.

Mutta joo, olet varmasti oikeassa, reitittimen konffaajien ei ehkä kannata hankkia Airia työkoneekseen. Saattaa jopa olla, että Airia suunnitellessaan Apple on ajatellut hieman toisenlaista kohderyhmää kuin reitittimien konffaajia. Kyseessä on klassinen win/win-tilanne, josta hyötyvät sekä reitittimen konffaajat että Apple. :)

Itkun määrä on näköjään aina vakio kun joku tekee vähän erilaisen designin, jossa ennakoidaan tulevaa kehitystä. Sama itku oli kymmenen vuotta sitten kun iMacista heitetiin diskettiasema ja sarja- ja rinnakkaisportit helvettiin ja mentiin kokonaan USB/CD-ROM-linjalle. Muutaman vuoden sisällähän kaikki muut valmistajat seurasivat perässä, mutta sen muutaman vuoden ajan murot ehtivät kyllä moneen kertaan korostaa, kuinka käyttökelvoton on tietokone ilman diskettiasemaa ja sarjaporttia. :lol2:

Ai reitittimen konffaaminenko on sitä ”tuottavaa työtä”? Eikös se ole pikemminkin samanlainen ylläpitotoimi kuin joku lumen auraaminen tai talvirenkaiden vaihtaminen? Pakko sekin on tehdä, mutta tietokoneita ei käytetä jotta päästään konffaamaan reiritintä, vaan reititintä konffataan jotta päästään käyttämään tietokonetta.

Mutta joo, olet varmasti oikeassa, reitittimen konffaajien ei ehkä kannata hankkia Airia työkoneekseen. Saattaa jopa olla, että Airia suunnitellessaan Apple on ajatellut hieman toisenlaista kohderyhmää kuin reitittimien konffaajia. Kyseessä on klassinen win/win-tilanne, josta hyötyvät sekä reitittimen konffaajat että Apple. :)

Kyllä mä näkisin, että reitittimen konffaaminen jotta joku 100 serverin farmi saadaan kuntoon on ihan tuottavaa työtä. :D eli työnäkulmasta itse näitä pääasiassa katselen.

Juu tartuin nyt vähän liikaa tuohon Aircraftiin. Eli käyttötarpeiden mukaanhan niitä koneita tehdään/käytetään. Edelleen pirun tyylikäs tuo Airi on ja mielelläni sellaisella kotisohvalla surffailisin ei siinä mitään. Tietynlaisiin työtehtäviin en sitä hankkisi.

Ei tosiaan ole tuottavaa työtä, mutta pakollista kuten mainitsit. Vai tarjoaako omena tähänkin out-of-the-box järjestelmän joka vaan toimii. Äläkä vaan kerro jos tarjoaa, mulla loppuu työt :(

Enkä nyt puhu parin hengen photoshop puljuista, joissa tilataan soneralta interretti ja aletaan tekemään töitä. Ai niin kaippa tähän out-of-the-box ihmeeseen pitää sentään se photoshop asentaa?

Vai tarvitseeko tämä vehje edes mitään liittymiä toimiakseen. Ehkäpä se vaan toimii.

Kyllä mä näkisin, että reitittimen konffaaminen jotta joku 100 serverin farmi saadaan kuntoon on ihan tuottavaa työtä. :D eli työnäkulmasta itse näitä pääasiassa katselen.

Ei tosiaan ole tuottavaa työtä, mutta pakollista kuten mainitsit. Vai tarjoaako omena tähänkin out-of-the-box järjestelmän joka vaan toimii. Äläkä vaan kerro jos tarjoaa, mulla loppuu työt :(

Poijjaat, en minä ole kenenkään työtä vähättelemässä. Vaikka serverifarmi ei olekaan olemassa sitä varten että sitä konffataan vaan sitä varten että sitä käytetään, on hyvä että joku konffaa, koska muuten ei systeemit pitkään pyöri ja taannumme johonkin helvetin 1950-luvulle.

Minua vaan ihmetyttää se muroasenne, joka näissä Apple-väännöissä usein näkyy: vakaaksi ja tyylikkääksi integroitu kokonaisuus on automaattisesti lelu, ja oikean työkalun tunnistaa siitä että se on hidas ja ruma ja vaatii puukotusta.

Tämä on vähän sama juttu kuin uskomus että kauniit naiset eivät voi olla myös älykkäitä. Oikeastihan kyseessä vain katkeruus niiden taholta, jotka ovat joutuneet tyytymään sellaiseen sisäisesti kauniiseen tapaukseen. :)

Poijjaat, en minä ole kenenkään työtä vähättelemässä. Vaikka serverifarmi ei olekaan olemassa sitä varten että sitä konffataan vaan sitä varten että sitä käytetään, on hyvä että joku konffaa, koska muuten ei systeemit pitkään pyöri ja taannumme johonkin helvetin 1950-luvulle.

Minua vaan ihmetyttää se muroasenne, joka näissä Apple-väännöissä usein näkyy: vakaaksi ja tyylikkääksi integroitu kokonaisuus on automaattisesti lelu, ja oikean työkalun tunnistaa siitä että se on hidas ja ruma ja vaatii puukotusta.

Tämä on vähän sama juttu kuin uskomus että kauniit naiset eivät voi olla myös älykkäitä. Oikeastihan kyseessä vain katkeruus niiden taholta, jotka ovat joutuneet tyytymään sellaiseen sisäisesti kauniiseen tapaukseen. :)

Puuh..huoh..vittu.

Muroasenne? Mulla on varmaan sellainen, koska JOUDUN käyttämään Windowsia työssäni, enkä löydä OS X:stä vieläkään mitään Vistaa parempaa. Ja Linux vie tuota teidän karkki OS X-käyttistänne mennessään, jopa visuaalisuudessa.

Mitä helvettiä mä tekisin paskalla hajoavalla mac-raudalla ja OS X:llä jolla en tee hevon vittua? :D

Puuh..huoh..vittu.

Muroasenne? Mulla on varmaan sellainen, koska JOUDUN käyttämään Windowsia työssäni, enkä löydä OS X:stä vieläkään mitään Vistaa parempaa. Ja Linux vie tuota teidän karkki OS X-käyttistänne mennessään, jopa visuaalisuudessa.

Mitä helvettiä mä tekisin paskalla hajoavalla mac-raudalla ja OS X:llä jolla en tee hevon vittua? :D
Kuka sano että just sun pitäis sitä käyttää.
Nyt puhuttiin yleisesti muroasenteesta ja johtopäätöksistä ulkonäön perusteella.
Periaatteista.

Mikä helvetin muroasenne?
Onko applefanaatikoilla sitten omena-asenne?

Mitä nuo asenteet pitävät sisällään?

Miksi applen käyttäjillä on pakonomainen tarve luokitella ihmiset heidän käyttämiensä tietokoneiden perusteella?

Näihin ketjuihin kasautuu aina näitä äärettömän ärsyttäviä apple fanboyta. Kyllä moni macin käyttäjä on ihan normaali eikä mikään 6. luokkalaisen tietokonenörtin tasolla oleva.

Täälläkin siis macci käytössä mutta pc on mielestäni edelleen ihan kova, monesta syystä.

Back
Ylös Bottom