Apple vs PC+Linux (Mac versus Win tappelu)

Tulipa kytkettyä päälle MacBookin kaksi sormea ohjauslevyllä kakkosklikkaus. Aivan järjettömän kätevä ominaisuus. Miks hemmetissä en oo aikasemmin ottanu tätä käyttöön? Ei voi muuta ku entistä enemmän naureskella "Mut ku Macin hiiressä ei oo ku yks nappi" -kommenteille. :D
Tuo on meitsillä ollut alusta asti käytössä ja oiva ratkaisu on.

Ei voi muuta ku entistä enemmän naureskella "Mut ku Macin hiiressä ei oo ku yks nappi" -kommenteille. :D
Sen on kyllä tosi naurettavaa, paskaa suunnittelua.
En puhunut nyt Mighty Mousesta, vaan Multi Touchista. Tai Maceista yleisesti.

Tuo kun sattuu olemaan kaavoihin kangistuneiden asioista mitään tietämättömien ihmisten ensimmäinen kommentti Maceista puhuttaessa.

Siis eikö tuota saisi automaattisesti tunnistamaan prossua ja asentamaan oikein tuon paketin, miksi käyttäjän pitää ottaa selvää itse siitä mitä ohjelmistovalmistaja koneeseen ajaa?
No ongelmahan on siinä kun laitteistovalmistajat on työntäneet vääriä ajureita OEM asennuksiinsa...

The problem is that HP, and possibly other OEMs, deploy the same image to Intel-based desktops that they do to AMD-based desktops. It also appears that this is unique to their desktop image, and any HP AMD-based laptops are unaffected by the problem. Because the image for both Intel and AMD is the same all have the intelppm.sys driver installed and running. That driver provides power management on Intel-based computers. On an AMD-based computer, amdk8.sys provides the same functionality. Microsoft points out in a Knowledge Base article that installing both drivers on the same computer is an unsupported configuration, putting the blame on the OEM that deploys the image. The article in question was written when the same problem occurred after installing Service Pack 2 for Windows XP.
-klik-

Siis eikö tuota saisi automaattisesti tunnistamaan prossua ja asentamaan oikein tuon paketin, miksi käyttäjän pitää ottaa selvää itse siitä mitä ohjelmistovalmistaja koneeseen ajaa?
Luetunymmärtäminen näyttää olevan hieman vielä puolitiessä. Ei se mitään, on sulla vielä aikaa oppia.

Limp duck, etkö ole päässyt siellä solussa käyttämään tarpeeksi sitä iMaccia kun muut pojat on sen kimpussa kokoajan? Siitäkö noin vihainen?

No se on tossa kaverin huoneessa ni ei pahemmin ole tullu vielä leikittyä. Jotain pientä pelaamista ja tiedostojen kopiontia USB-tikulle ja siitä PS3->. Mutta liian vähän vielä että saisin realistisen raportin aikaan. Olen vähän miettinyt jotain macbookkia mutta en tiedä vielä.

Kaverikin on muodostumassa mac-doucheksi(vielä viikko sitten merkkejä kyseisestä sairaudesta ei ollut), kun kuulemma kaikki muut on paskaa ;)

Edelleenkään en tajua miksi käyttäjän pitää tietää mitä koneelle asentaa? Macille kaikki menee itsekseen ja oikein. Tässä juuri näemme miksi on hyvä että käyttöjärjestelmän valmistaja toimittaa myös koneen.

Toiseen ketjuun kirjoitinkin jo että tuo kaverin Vista alkoi pari päivää sitten lataamaan tuota SP3:sta, XP:lle tarkoitettua siis. Meni sitten juntturaan.

No se on tossa kaverin huoneessa ni ei pahemmin ole tullu vielä leikittyä. Jotain pientä pelaamista ja tiedostojen kopiontia USB-tikulle ja siitä PS3->. Mutta liian vähän vielä että saisin realistisen raportin aikaan. Olen vähän miettinyt jotain macbookkia mutta en tiedä vielä.

Kaverikin on muodostumassa mac-doucheksi(vielä viikko sitten merkkejä kyseisestä sairaudesta ei ollut), kun kuulemma kaikki muut on paskaa ;)
No se tyytyväisyys vähän menee ylitse monasti, mutta aika normaalia se tuppaa olemaan kun yhtäkkiä kaikki menee asteen helpommin.

Vähän ihmetyttää että jos ja kun mäkillä kaikki vaan toimii niin paljon paremmin niin miksi sen markkinaosuus on niin pirun pieni? Onhan se ymmärtääkseni lievässä kasvussa mutta silti winukoita on joku 90% kaiken maailman koneista.

Eikö Apple osaa markkinoida vai mikä mättää?

Vähän ihmetyttää että jos ja kun mäkillä kaikki vaan toimii niin paljon paremmin niin miksi sen markkinaosuus on niin pirun pieni? Onhan se ymmärtääkseni lievässä kasvussa mutta silti winukoita on joku 90% kaiken maailman koneista.

Eikö Apple osaa markkinoida vai mikä mättää?
Osaa markkinoida varmaan reippaasti paremmin kuin Mikkisofta, mutta taitaa kohderyhmässä olla monasti astetta puupäisempiä pc-miehiä, jotka eivät vaihda vaikka maksettaisiin :D Nähdäänhän se tässäkin ketjussa, hirvee kinnaaminen vastaan joka asiassa, koita nyt semmoiselle sitten myydä Applea kun henkeen ja vereen nähdään se oma tylsä pc maailman parhaana koneena.

Miljoona kärpästä ei voi olla väärässä? ;)

Muutos vie aikansa, mutta kukaan ei voi väittää, etteikö Macin markkinaosuus olisi hurjassa kasvussa. Hiljaa hyvä tulee. Mulle tosin on aivan sama, vaikkei markkinaosuus mihinkään muuttuiskaan. Kunhan vaan tuttavapiiri tajuais vaihtaa Macciin, ettei tarttis aina kuunnella niitten narinaa tietokoneongelmista.

Miljoona kärpästä ei voi olla väärässä? ;)

Kunhan vaan tuttavapiiri tajuais vaihtaa Macciin, ettei tarttis aina kuunnella niitten narinaa tietokoneongelmista.

Mä veikkaan että se on toisin päin, sun tuttavapiiri ei jaksa kuunnella sun narinaa kuinka ihana Steve Jobs on ja miksi macci on niin ihq.

Mä veikkaan että se on toisin päin, sun tuttavapiiri ei jaksa kuunnella sun narinaa kuinka ihana Steve Jobs on ja miksi macci on niin ihq.
Kiva veikkaus, mutta väärin meni. :)

Itse asiassa en ole heille erityisemmin Maccia edes hehkuttanut. Olen vain kylmän viileästi koittanut todeta, että en tule enää auttamaan heitä Windows-ongelmissa, mutta mikäli Macin kanssa mahdollisesti tulisi jotain ongelmia, auttaisin erittäin mielelläni. :D

Edelleenkään en tajua miksi käyttäjän pitää tietää mitä koneelle asentaa? Macille kaikki menee itsekseen ja oikein. Tässä juuri näemme miksi on hyvä että käyttöjärjestelmän valmistaja toimittaa myös koneen.

Toiseen ketjuun kirjoitinkin jo että tuo kaverin Vista alkoi pari päivää sitten lataamaan tuota SP3:sta, XP:lle tarkoitettua siis. Meni sitten juntturaan.
No siis miksi pitäisi tietää??? Kyllä ainakin minun koneelleni tulee ihan automaattisesti Windows updatesta päivitykset ei ole koskaan ollut mitään ongelmaa. Ja tuota XP SP3:n tippumista Vistaan en kyllä usko ennenkuin omin silmin näen. Yritin googlatakkin tuosta ongelmasta ja mitään ei löytynyt...

Back
Ylös Bottom