Apple vs PC+Linux (Mac versus Win tappelu)

Meikäläisellä on työkoneella Logitech MX 518, joka istuu mun käteen erinomaisesti. Kotikoneella oli PC-aikoina jokin Microsoftin :wtf: vähän samantyylinen hiiri.
Hyviä vehkeitä, muttei välttämättä läppärin kanssa reissussa tai soffalla kovin näppäriä. Eikä muutenkaan pärjää MacBookin touchpadille (Huom! limd duck: mun käytössä ;)).

On muuten taas aika uskomaton keissi. Sony Ericssonistani on hävinnyt latausjohto ja olen joutunut lataamaan sitä tietokoneen USB:in kautta. Windows ei osaa edes ladata puhelinta ilman SE:n kännykkäajurien ja tarpeettoman softapaketin asentamista mutta OSX osaa ja osaa paljon muutakin. Tiedostonsiirto ja puhelimen käyttö modeeminakin onnistuu heittämällä mutta Windowsissa tosiaan pitää asentaa 35MB:n Suite-paketti ennenkun puhelin suostuu edes latautumaan. Jännä juttu.

On muuten taas aika uskomaton keissi. Sony Ericssonistani on hävinnyt latausjohto ja olen joutunut lataamaan sitä tietokoneen USB:in kautta. Windows ei osaa edes ladata puhelinta ilman SE:n kännykkäajurien ja tarpeettoman softapaketin asentamista mutta OSX osaa ja osaa paljon muutakin. Tiedostonsiirto ja puhelimen käyttö modeeminakin onnistuu heittämällä mutta Windowsissa tosiaan pitää asentaa 35MB:n Suite-paketti ennenkun puhelin suostuu edes latautumaan. Jännä juttu.

Os X:n asennuslevy sisältää ajureita n. 1,7 gigaa. Se on n. 3 kertaa se määrä, mitä koko xp:n asennuslevy vie tilaa yhteensä. Olisiko siellä siis ne ajurit jo valmiina?

Meikäläisellä on työkoneella Logitech MX 518, joka istuu mun käteen erinomaisesti. Kotikoneella oli PC-aikoina jokin Microsoftin :wtf: vähän samantyylinen hiiri.
Hyviä vehkeitä, muttei välttämättä läppärin kanssa reissussa tai soffalla kovin näppäriä. Eikä muutenkaan pärjää MacBookin touchpadille (Huom! limd duck: mun käytössä ;)).

lopeta jo.

Os X:n asennuslevy sisältää ajureita n. 1,7 gigaa. Se on n. 3 kertaa se määrä, mitä koko xp:n asennuslevy vie tilaa yhteensä. Olisiko siellä siis ne ajurit jo valmiina?
Jännää on myös se, että OSX asentuu silmänräpäyksessä (vrt. Winukka) tuosta huolimatta.

Jännää on myös se, että OSX asentuu silmänräpäyksessä (vrt. Winukka) tuosta huolimatta.

Os X:n asentamiseen kuluu enemmän aikaa kuin xp:n asetamiseen. Asensin vasta molemmat samalle kannettavalle. Eniten aikaa Os X:n asennuksessa vie asennusmedian täysin turha tarkistus.

Leopardin asennus kestää aivan saatanan pitkään...veikkaisin MBP:hen että tunnin. Plussaa on se että siinä riittää kun laittaa rompun sisään ja alkaa vetää bisseä, kone on kohta käyttökunnossa. Windowsia pitää buutata jopa asennusvaiheessa lukuisia kertoja ja näppäillä vaikka sun mitä tietoja. Vituttaa päivystää koneen vieressä kun OSX asennusta odotellessa voi käydä vaikka lenkillä jos ei bisse maistu.

microsoft_or_apple.jpg

On se MBP mutta jäänyt siihen edelliseltä esittäjältä. Tuo kuva on otettu Balmerin puheen jälkeen mutta ei ole hänen kone.
Piti ihan testailla, kyllä tää MBP tommoseen asentoon taipuu. Noh eniwei, tietävätpähän jotkut laadun päälle tuollakin :hyvä: Onhan MBP nopein läppäri, myös Vista-käytössä.

Ei liity aiheeseen suoranaisesti mutta tässä aamun piristämiseen (koska täälläkin photoshoppailua työkseen tekeviä löytyy).

Sarjassa Photoshopmokauksia ja miksi ei kannata käyttää ensimmäistä kuvaa joka tulee googlen kuvahaulla vastaan - varsinkin ellei ymmärrä aiheesta mitään. :D

Channel9 iPhone-juttu australiassa ihan viimeaikoina.
iphoneaus.jpg

edit. Jos kuva ei näy niin tässä suora linkki (open in new window)
http://lh3.ggpht.com/eddie.con.carne/SB0sa8ySYII/AAAAAAAAAWs/nQwVXDbPCf8/iphoneaus.jpg

Back
Ylös Bottom