Apple vs PC+Linux (Mac versus Win tappelu)

Sulla on ilmeisesti jotain omaa kivaa mikä meni meiltä muilta kokonaan ohi?

Kerrotko nyt kuitenkin miksi se rulla on niin huono?
Huono sinun käyttöösi ja huono meidän muiden käyttöön?

Huh? On.
On myös erikseen pelikone.
Oliko tässä jotain outoa?

Minullakin on erikseen peliohjain (jopa kaksi), joystick ja ratti. Miksei voisi olla pelihiirtäkin?

Osta sellane hiiri jolla voit tehdä työt ja pelata samalla, kätevämpää. Miksi tehdä kaikesta niin hankalaa?

ja se ei silti muuta sitä faktaa että macin oma hiiri on täysin käyttökelvoton paskakasa.

Osta sellane hiiri jolla voit tehdä työt ja pelata samalla, kätevämpää. Miksi tehdä kaikesta niin hankalaa?
Kuulosta hyvältä. Kerrotko missä hiiressä on samanlainen rulla kuin mahtihiiressä niin käyn hakemassa pois?

ja se ei silti muuta sitä faktaa että macin oma hiiri on täysin käyttökelvoton paskakasa.
Niin no... mielipiteet eivät ole olleet faktoja tähänkään asti.

Niin no... mielipiteet eivät ole olleet faktoja tähänkään asti.

Ompas, koska se on vaan paska hiiri. Ei siinä sen kummempaa. Älä puolusta enempää tota hiirtä, eihän sua ota kohta ketää tosissaan.

PS. Sä et voi muuta hiirtä käyttää johonkin ohjelmaas ilman macin rullaa, et mitenkään?. Miinusta hiiressä sitten onkin kaikki muu ( rulla yleisestikin, sun ohjelmaas en tunne)

Ompas, koska se on vaan paska hiiri. Ei siinä sen kummempaa. Älä puolusta enempää tota hiirtä, eihän sua ota kohta ketää tosissaan.....
Eiköhän tuo jankkaaminen ja vänkääminen jo riitä.
Uskoisin kuitenkin tietäväni mikä sopii tai ei sovi omaan käyttööni ja kuinka hyvin.

Eiköhän tuo jankkaaminen ja vänkääminen jo riitä.
Uskoisin kuitenkin tietäväni mikä sopii tai ei sovi omaan käyttööni ja kuinka hyvin.

Se että sä jaksat vänkätä macin hiiren puolesta kertoo vain kuinka tietämätön asioista olet. Oikeeasti. Hienoa että olet tyytyväinen mutta sun mielipiteillä on tästä lähin yhtä paljon painoarvoa kuin kivellä. Joka on aika vähän.

Mä halun kans kuulla syyn miksi mäkin hiiri on mun käyttöön paska?
Mä en pelaa mitään pelejä.
Jos pelaan, niin pelaan konsolilla jonkun kaverin luona harvakseltaan.
Aika ei riitä pelaamiselle, eikä liiemmin mielenkiintokaan.

Mulla ei väsy käsi tässä, ei tule vääriä painalluksia, ei jumita eikä muutenkaan hankaa mitenkään vastaan.
Tykkään tän hiiren rullasta tosi paljon ja käytän tietokonetta kahdella kädellä.
En pelkällä hiirellä.
Vasen käsi pikanäppäimillä ja oikea hiirellä suurimman osan ajasta.

edit: periaatteessa joku tarkempi hiiri vois olla kuvankäsittelyyn parempi, mutta sitä varten on piirtopöytä.

Älä puolusta enempää tota hiirtä, eihän sua ota kohta ketää tosissaan.

Se että sä jaksat vänkätä macin hiiren puolesta kertoo vain kuinka tietämätön asioista olet. Oikeeasti.
Keskustelun taso se vain paranee päivä päivältä. Eikös limp duck oo ollu lähössä jo monta kertaa pois, mutta aina häneltä löytyy jotain uutta rakentavaa näkökulmaa tähän keskusteluun... :kuola:

Mä en pelaa mitään pelejä.
Jos pelaan, niin pelaan konsolilla jonkun kaverin luona harvakseltaan.
Aika ei riitä pelaamiselle, eikä liiemmin mielenkiintokaan.

Mulla ei väsy käsi tässä, ei tule vääriä painalluksia, ei jumita eikä muutenkaan hankaa mitenkään vastaan.
Tykkään tän hiiren rullasta tosi paljon ja käytän tietokonetta kahdella kädellä.
En pelkällä hiirellä.
Vasen käsi pikanäppäimillä ja oikea hiirellä suurimman osan ajasta.

edit: periaatteessa joku tarkempi hiiri vois olla kuvankäsittelyyn parempi, mutta sitä varten on piirtopöytä.

Se on aivan turha selittää sulle jos et vielä ole asiaa tajunnu.

Keskustelun taso se vain paranee päivä päivältä. Eikös limp duck oo ollu lähössä jo monta kertaa pois, mutta aina häneltä löytyy jotain uutta rakentavaa näkökulmaa tähän keskusteluun... :kuola:

Olin mutta en kestänyt olla pois. Kiitos että tekstini on mielestäsi rakentavaa. Otan tiedon ilolla vastaan.

Ekaaks luulin et läpällä puolustitte hiirtänne(ihan vain kiusaksi) mutta taidatte olla ihan tosissanne:eek:

Se on aivan turha selittää sulle jos et vielä ole asiaa tajunnu.

Olin mutta en kestänyt olla pois. Kiitos että tekstini on mielestäsi rakentavaa. Otan tiedon ilolla vastaan.

Ekaaks luulin et läpällä puolustitte hiirtänne(ihan vain kiusaksi) mutta taidatte olla ihan tosissanne:eek:

Fiksu kaveri kuitenkin perustelee väitteensä. Niinhän täällä mäkkikäyttäjätkin on yrittänyt perustella puuceen käyttäjille, että MIKSI.
Jos ei oo mennyt kaaliin, niin yritetään nyt toisinpäin.
Odottelen avoimin mielin. hyvien perustelujen jälkeen voi kävellä hyvillä mielin hiirikaupoille.
Kokemusta eri hiiristä on aikalailla. Tähän mennessä tykästynyt enemmän hieman perinteisempiin. Joskus oli muutamia ergonomisia hiiriä käytössä joissa käsi oli hieman luonnollisemmassa asennossa, mutta en tykänny.
Välillä oli tämän mallinen käytössä ns. semi-ergonominen mun mittapuulla. http://www.verkkokauppa.com/popups/prodinfo.php?id=0250
Mutta se tuntu liian mohlolta eikä liikkunut alustalla riittävän jouheesti. Kuvankäsittely ja piirtäminen oli yhtä kätevää kun vertaa esimerkiksi paksua tussia ja lyijykynää.
Eli eroa oli, mutta ei paljoa.

edit. linkin takaa löytyvässä hiiressä oli hyvää noi eteen- ja taaksepäin näppäimet peukalolle.

puolustitte hiirtänne(ihan vain kiusaksi) mutta taidatte olla ihan tosissanne:eek:
Yritin useaan otteeseen kysyä perusteluita miksi se hiiri on mielestäsi paska mutta eipä niitä kuulunut. Et myöskään kertonut oletko käyttänyt sitä kauemmin vain pelkästään kerran kokeillut.

Voisikohan syynä olla Macin vakio hiirenkiihdytys joka on täysin erilainen kuin winkkarissa? Tuo on asia johon omakaan hiirikäsi ei helpolla oppinut ja turvaudunkin erilliseen ohjelmaan jolla kiihdytyksen voi säätää mieleisekseen. Ilman ko. ohjelmaa macin hiiri tuntuu erittäin oudolta vaikka siihenkin kuulemma tottuu. Kiihdytyksellähän ei ole mitään tekemistä itse hiiren kanssa.

Mightymousessa on muutama muukin pointti jotka voidaan lukea plussaksi tai miinukseksi ihan preferensseistä riippuen;

+ (tietääkseni) ainoa hiiri joka toimii kahden sijaan myös yhdellä patterilla. Tällöin paino putoaa kolmasosan ja jotkut sitäkin arvostavat.
+ yläpinnassa ei ole yhtään saumaa tai olaketta joihin kerääntyisi paskaa. Etunappien erottelu perustuu kosketusherkkään yläpintaan (so. ne joilla on vaikeuksia oikean klikkauksen kanssa kannattaa kokeilla kevittää vasemmannapin sormea ensin. Tästä syystä se ei myöskään sovellu pelikäyttöön)
+ toimii loistavasti (omien kokemuksien perusteella) myös karhealla kankaisella sohvan käsinojalla, nahkatuolin käsinojalla, lasipöydällä. (huom. HTPC-käyttö) Voi olla että joku loggarinkin laserhiirikin toimisi mutta eivät ne mitä joskus olen kokeillut oikein lasipöydästä tykänneet.
+ virtakytkin toimii samalla laserdiodin suojuksena
+ 4 nappia ja se 360-asteen erittäin tarkka pallorulla

Fiksu kaveri kuitenkin perustelee väitteensä. Niinhän täällä mäkkikäyttäjätkin on yrittänyt perustella puuceen käyttäjille, että MIKSI.
Jos ei oo mennyt kaaliin, niin yritetään nyt toisinpäin.
Odottelen avoimin mielin. hyvien perustelujen jälkeen voi kävellä hyvillä mielin hiirikaupoille.
Kokemusta eri hiiristä on aikalailla. Tähän mennessä tykästynyt enemmän hieman perinteisempiin. Joskus oli muutamia ergonomisia hiiriä käytössä joissa käsi oli hieman luonnollisemmassa asennossa, mutta en tykänny.
Välillä oli tämän mallinen käytössä ns. semi-ergonominen mun mittapuulla. http://www.verkkokauppa.com/popups/prodinfo.php?id=0250
Mutta se tuntu liian mohlolta eikä liikkunut alustalla riittävän jouheesti. Kuvankäsittely ja piirtäminen oli yhtä kätevää kun vertaa esimerkiksi paksua tussia ja lyijykynää.

edit. linkin takaa löytyvässä hiiressä oli hyvää noi eteen- ja taaksepäin näppäimet peukalolle.

Voisin sanoa vaikka minkä tahansa muun hiiren tähän. Jopa perus logitech on paljon parempi pitää.

Jos haluaa hemmotella itseään niin razorin malli varmaan ajaa asian hyvin. Alla olevassa linkissä on monia langattomia joissa on joukossa myös macille suunnattuja.

Hiiriä

Sanoisin että se on "tyydyttävä", koska mitään pakottavaa tarvetta vaihtoon ei ole vaikka kuviakin tulee käpisteltyä ihan riittävästi (ei tosin maskaamista Apertureen siirtymisen jälkeen. Siinä voisi jo tulla raja vastaan).

Yritin useaan otteeseen kysyä perusteluita miksi se hiiri on mielestäsi paska.................

niin siis onko se nyt hyvä vai tyydyttävä?
Ja olen ihan tarpeeksi käyttänyt, kusinen kapistus on.

e.

Kunnon möhkäleet on just parhaita, ei tule krapulassakaan ruudulle pelkästään sydänkäyrää vaan massa pitää pikselit mukavasti parijonossa

Voisin sanoa vaikka minkä tahansa muun hiiren tähän. Jopa perus logitech on paljon parempi pitää.

Jos haluaa hemmotella itseään niin razorin malli varmaan ajaa asian hyvin. Alla olevassa linkissä on monia langattomia joissa on joukossa myös macille suunnattuja.

Hiiriä

niin siis onko se nyt hyvä vai tyydyttävä. Sun mielipide nyt vaihtelee täs kokoaja.

Kuten oksankohtakin sanoi että mielestään on vain tyydyttävä, ihmeen paljon kuitenkin jaksaa vänkkää vastaan selvää totuttaa.

Täytyy käydä testailemassa. Yleensä homma kaatuu huonoon rullaan joka toimii vain ylös- ja alaspäin, eikä ole tarpeeksi herkkiä.
Ehkä hommaan on tullut jo muutosta.
kaipaan siis hiirtä jossa rullalla voi rullata myös sivuillepäin.
Joskus ainakin microsoftilla oli sellaisia hiiriä joissa rullaa pystyi kallistelemaan sivuille, muttei rullaamaan muutakun eessuntaas.

Kunnon möhkäleet on just parhaita, ei tule krapulassakaan ruudulle pelkästään sydänkäyrää vaan massa pitää pikselit mukavasti parijonossa

Hommaa auttaa myös käden teippaaminen painavaan hiiren kiinni. Sekin vähentää tärinää. Toimii kameran kuvanvakaajan tavoin :D

ne joilla on vaikeuksia oikean klikkauksen kanssa kannattaa kokeilla kevittää vasemmannapin sormea ensin.

Minulla kyllä toimi klikkaukset oikein kun siirsi oikean napin sormen vain tarpeeksi oikealle, mutta minulle tämä ei sopinut sillä tykkään pitää sormia lähellä toisiaan.

Se taas on yksilöllistä miten se kenenkin käteen sopii, minun käteeni ei oikein sopinut. Muuten hiiri on kyllä ihan hyvä peli.

Se että sä jaksat vänkätä macin hiiren puolesta kertoo vain kuinka tietämätön asioista olet. Oikeeasti. Hienoa että olet tyytyväinen mutta sun mielipiteillä on tästä lähin yhtä paljon painoarvoa kuin kivellä. Joka on aika vähän.

Joskus aikoinaan kun jaksoin vielä vääntää CS:ää clanbasen laddereilla oli hiiren merkitys "elämän ja kuoleman asia" - noin niinkuin virtuaalikirjaimellisesti. Tuolloin tuli aika paljon tutkailtua ja kokeiltua eri vaihtoehtoja. Perusvaatimus oli 2000dpi:n ja kilohertzin pollauksella oleva laserhiiri jossa on säädettävissä olevat erillispainot. Kaikenmaailman virransäästötilat olivat ehdoton nono. Laserin lukutarkkuus vähintään 5000 framea 20G kiihtyvyydessä. Pohjaan liimattiin xRayn zerofriction nännit ja hiirimattona tietenkin Thunder9 tai vastaava teflon-pinnoitettu anti-friction alusta joka maksoi yksinään enemmän kuin moni perushiiri. Millään langattomalla härpyttimellä ei tietenkään päässyt tarvittaviin reagointiaikoihin (BT:stä puhumattakaan) ja patterit tekivät auttamattomasti liikaa painoa. Mutta kun en näistä mitään ymmärrä niin täytyy vaan luottaa sun mielipiteeseen ja heivata tää "paska" mightymouse mäkeen ettei vaan "uskottavuus" mene.

Mitä toimintoja ootte muuten laittanu Mahtihiiren nappeihin? Vois kuvitella, että Exposé ja vaikka Spaces olis niissä aika kätevät. Mulla ne tosin on näytön kulmissa ja sekin lisää käyttömukavuutta entisestään aivan huikeasti.

Mitä toimintoja ootte muuten laittanu Mahtihiiren nappeihin? Vois kuvitella, että Exposé ja vaikka Spaces olis niissä aika kätevät. Mulla ne tosin on näytön kulmissa ja sekin lisää käyttömukavuutta entisestään aivan huikeasti.

Exposén "kaikki ikkunat" keskimmäisessä ja dashboard sivulla.
Näytön kulmissa display sleep, spaces, "kaikki ohjelma ikkunat" ja "työpöytä".

En käytä mahtihiirtä mutta olen huomannut että itselleni paras toiminto vasempaan peukalonappiin on spaces kun niiden välillä hypin jatkuvasti, ja niitä on minulla käytössä 6 kappaletta joten näppäimistön kanssa hyppiminen on liian hidasta. Hiiressäni on toinenkin peukalonappi vasemmalla ja siinä on sitten expose.

Back
Ylös Bottom