Apple vs PC+Linux (Mac versus Win tappelu)

sen verran kommentoin että "vähän" nurinkurinen ajattelutapa.

jos aloitetaan raakatuotteesta ja päädytään valmiiseen, ja jossain välissä on pullonkauloja niin sitä suuremmalla syyllä pitäis sen raakatuotteen käsittelyn alkupää olla niin tarkka kuin mahdollista. jos aloituskin on epätarkka niin virhe tod näk kasvaa entisestään lopputuotteessa.
Ei, vaan olen huomannut, että vaikka kuinka olisi kalibroitu näyttö, niin painosta tulee välillä prosenttien heitolla olevaa matskua. Ja mitä taas tulee Cinema Displayn laatuun, niin laadukas monitori on, eikä se mitään kuraa tee, ettei tässä nyt luulla cinemojen olevan jotain Samsungin halpiksia.

Olen aikaisemminkin sanonut, että multimonitorisysteemi on yksi parhaista keksinnöistä, se helpottaa ja nopeuttaa työnkulkua älyttömästi, en voi painottaa kuinka paljon kun kyse on valokuvien käsittelystä. Toki saman voisi toteuttaa Eizolla, mutta kyllä tässä joutuu edelleen tekemään kompromisseja, laitteisiin on muutenkin palanut ihan tolkuttomasti rahaa.

Lim duck, en halua, että viestittelet tänne viestejä, joissa annat ymmärtää, että minä olisin joku ääliö, joka ostaa näytöt vain sen mukaan miltä ne näyttää. Kuvaan ihan ammatikseni, ei mulla ole varaa pelleillä, vaan teen laitehankinnat ihan oman työnkulun optimoimiseksi.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Lim duck, en halua, että viestittelet tänne viestejä, joissa annat ymmärtää, että minä olisin joku ääliö, joka ostaa näytöt vain sen mukaan miltä ne näyttää. Kuvaan ihan ammatikseni, ei mulla ole varaa pelleillä, vaan teen laitehankinnat ihan oman työnkulun optimoimiseksi.

ota iha rauhallisesti vaan, ketään ole haukkunut.

Applen pöntöt pwnaa PC pöntöt imo ehram! (liittyneekö aiheeseen)

itoilet-1.jpg

Mutta nyt voi sitten tällaisen laittaa pöntön kylkeen. Ei suosi winkkaria eikä mäkkiä:

<object width="425" height="355"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/sS3iffmZr7s&rel=1&border=0"></param><param name="wmode" value="transparent"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/sS3iffmZr7s&rel=1&border=0" type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent"width="425" height="355"></embed></object>

Enemmän tietoa:
MetkuMods

Olen aikaisemminkin sanonut, että multimonitorisysteemi on yksi parhaista keksinnöistä, se helpottaa ja nopeuttaa työnkulkua älyttömästi, en voi painottaa kuinka paljon kun kyse on valokuvien käsittelystä. .

Tuo on kyllä totta, kerran kun on 2 laittanut niin ei onnistu neppailu yhdellä vaikka olisi miten eizot alla. Itsekin valkkasin 2 semiedullista mielummin kuin jonkun lacien, mutta toisaalta en duunailekaan ihan koko spektrin parissa.

EDIT: itseasiassa pitäs saada kolmaskin että vois oikeasti jakaa rojut yhteen yhteen pääduuniruutuun, yhteen ikoniruutuun ja yhteen turhaan ruutuun missä keikkus mm. irkit ja netit.

Tuo on kyllä totta, kerran kun on 2 laittanut niin ei onnistu neppailu yhdellä vaikka olisi miten eizot alla. Itsekin valkkasin 2 semiedullista mielummin kuin jonkun lacien, mutta toisaalta en duunailekaan ihan koko spektrin parissa.

EDIT: itseasiassa pitäs saada kolmaskin että vois oikeasti jakaa rojut yhteen yhteen pääduuniruutuun, yhteen ikoniruutuun ja yhteen turhaan ruutuun missä keikkus mm. irkit ja netit.

Tuo riippuu aika pitkälti siitä mitä on tekemässä. Minulla oli töissä käytössä 2 konetta vierekkäin, toisessa 2x 17" ja toisessa 1x 24".
Terminaali-istuntoja on käytössä jatkuvasti 12-15, niissä tuo kahden näytön systeemi on parempi, kun ikkunoita mahtui kerralla työpöydälle 8, isommalla näytöllä vain 6. Toisaalta excel taulukoiden ja muiden paljon tilaa yhdessä ikkunassa vievien kanssa tuo yksi isompi oli selkeä ykkönen. Turhia ikkunoita varten on sitten virtuaalityöpöytiä ihan kaikissa käyttiksissä.

- Avaa uusi dokumentti.
- Laita kooksi 8inch x 10inch 300dpi ja paina ok.
- Add noise, uniform monochrome 400%
- Filter, blur, radial blur, zoom best quality 100%

Kun painat ok zoomin jälkeen, niin kellota kauanko menee tuon ajamisessa.
Mitä color modea tässä on tarkoitus käyttää? 'Grayscale' näyttää ainakin tulevan noin puolet nopeammin kuin 'CMYK color'.

Itsellä nyt 3kk kokemus uudesta mustasta macbookista.
+Hyvä näppis, käyttis tuntui omalta päivän kikkailun jälkeen, siisti
- softat kaatuu kuten windowsissakin, erityisongelmia ollut etenkin VLC:n ja messengerin kanssa, safarin tietyt pluginit ei toimi hyvin.

Mun sohvakone suoritti tuon muistaakseni 46 sekuntiin. MacBook 2Ghz Core Duo, 1Gb muistia.

Nyt kyllä vähän hämmästytti. MacBook Pro 15" Core Duo (ei siis core 2 duo) prossulla ja 2GB käyttömuistilla teki tätä 7min 7s.

Olikohan nyt jotain väärin, kun kuvan koko oli 132,7MB ?

Siis valkopohjainen 8x10 tuumanen 300dpi 8bit kuva, siihen noiset kuten sanotaan, sitten radialblurrit kuten ohjeessa sanotaan. Aika oli lähes 4min hitaampi kuin Acerin raaskulla, jonka tuomitsin jo alimpaan helvettiin tökkimisen takia :wtf:

Hmmm.. lämpenee tää koneen pohja aika kivasti, mutta hyvä näppis kirjoittaa kun vain tottuu. Varsinkin tuo näppäimistön hyvä valaistus on :rock:

Taitaa kääntyä sen 17" ProMäkin hankinnan puoleen tämä homma kuitenkin... meni vaan rahaa enemmän, mutta so not, tänään jo varmistui että 1DmkIIN vaihtuu 1DmkIII:een, joten halpa reissu jokatapauksessa :wtf::D

Nyt kyllä vähän hämmästytti. MacBook Pro 15" Core Duo (ei siis core 2 duo) prossulla ja 2GB käyttömuistilla teki tätä 7min 7s. Olikohan nyt jotain väärin, kun kuvan koko oli 132,7MB ? Siis valkopohjainen 8x10 tuumanen 300dpi 8bit kuva, siihen noiset kuten sanotaan, sitten radialblurrit kuten ohjeessa sanotaan. Aika oli lähes 4min hitaampi kuin Acerin raaskulla, jonka tuomitsin jo alimpaan helvettiin tökkimisen takia :wtf:

Joo, jotain on väärin jos kuvan koko on ~130 MB. Sulla on New-ikkunassa asetuksena 300 pixels/cm kun pitäisi olla 300 pixels/inch. 8" x 10", 300 ppi, RGB 8 bit tekee 20,6 MB kuvan.

Onko sulla CS3 Photoshop Macissä? Jos on CS2 tai vanhempi, Rosetta tulee mukaan talkoisiin, ja iso osa tehoista haihtuu siihen.

Joo, jotain on väärin jos kuvan koko on ~130 MB. Sulla on New-ikkunassa asetuksena 300 pixels/cm kun pitäisi olla 300 pixels/inch. 8" x 10", 300 ppi, RGB 8 bit tekee 20,6 MB kuvan.

Onko sulla CS3 Photoshop Macissä? Jos on CS2 tai vanhempi, Rosetta tulee mukaan talkoisiin, ja iso osa tehoista haihtuu siihen.

CS3 on mutta tuo inc/cm homma oli nurinkurin... nyt kooksi tuli 20,6mb ja aika 1min 2s.

Onhan tuo vanha Core Duo hivenen nuhapumppu uudempiin verrattuna.

Toinen testi: Pistäkää pari vuotta vanha läppäri kiinni nettiin ja käyttöjärjestelmä sisään. Testatkaa kauanko se päivittää itseään ja kuinka monta kertaa pitää tänä aikana bootata.

Nimim. pää hajoaa.

Toinen testi: Pistäkää pari vuotta vanha läppäri kiinni nettiin ja käyttöjärjestelmä sisään. Testatkaa kauanko se päivittää itseään ja kuinka monta kertaa pitää tänä aikana bootata.

Nimim. pää hajoaa.

Pari viikkoa sitten asensin yhteen työkoneeseen Debianin verkkoasennuksena. Aikaa meni about puoli tuntia ja käyttöjärjestelmä oli heti ajantasalla. Asennuksen päätyttyä yksi uudelleenkäynnistys.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom