Apple iTunes

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja lej
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
-Jotkut biisit tuli kirjastoon jostain syystä jopa 5 kertaa. Tämä osaa kyllä näyttää tuplat, mutta onko jotain "poista dublikaatit" mahdollisuutta?
Olet todennäköisesti lisännyt kirjastoon myös Winampin soittolistoja tms, jolloin biisit on lisätty kirjastoon moneen kertaan. Poistamiseen ei liene parempaa tapaa kuin hakee dublikaatit ja poistaa ne käsin.

-Käyttääkö muut tätä päänäkymän kautta, vai onko teillä tehty esim. albumeittan soittolistoja vai miten?
Minä käytän nykyisin pääasiassa tuota Ruudukko (Grid) -näkymää artisteittain. Albumeittain tai artisteittain tehtyjä soittolistoja en käsitä, vaikka jotkut niitäkin tuntuu käyttävän. Mulla on muutamia älykkäitä soittolistoja, joita tulee säännöllisesti käytettyä.

Eikai se auta vaan kun editoida ja edioida. Hyvässä vauhdissa ollaan.

-Kai I-tunes tallentaa tagi muutoksit niihin oikeisiinkin itunes kansion tiedostoihin, ettei muutkoset ole sidottuja tämän koneen itunesiin?

-Ruudukko näkymä houkuttelisi itseäkin, mutta sen logiikka hieman ontuu, tai siis se on halukas labeloimaan kaikki yksittäisetkin kappaleet albumeiksi. Mikäköhän sille aiheuttaa albumiksi tulkinnan? Ja saako siinä jotenkin yhdistetty tavaraa niiden kuvakkeiden alle? Siis jos on esim The X ja X, niin että molemmat ois kuvakkeen The X alla?

-Kaikenkaikkiaan taitaa olla niin et isosta kokoelmasta ja laitteistosta saa maksaa hintaa. Tämä i tunes ois varmaan erittäinkin juhlallinen ja komea jos ois joku 10 ladattua levyä, missä on alusta asti ollu tagit kohallaan ja levynkansien kuvat jne. Mulla on 10 vuoden ajalta +12000 biisiä, joiden kaikki tagit ihan sekaisin, 3 tietokonetta ja 3 mp3 soitinta. Lisäksi vielä miksaussofta haluaa pitää omaa omaa levylaukkua. Ja toki Cdtä ja vinyyleitäkin löytyy sen verran, etten millään muista kaikkia biisejä mitä omistan. Sen takia järjestyksen pitää olla ehdottoman kunnossa. Noi älykkäät soittolistat on hieno keksintö kyllä!

Eikai se auta vaan kun editoida ja edioida. Hyvässä vauhdissa ollaan.
Hienoa että olet päässyt vauhtiin. Onhan siinä helevetinmoinen homma saada tagit kuntoon, mutta mielestäni lopputulos on kaiken vaivan arvoista.

-Kai I-tunes tallentaa tagi muutoksit niihin oikeisiinkin itunes kansion tiedostoihin, ettei muutkoset ole sidottuja tämän koneen itunesiin?
Muokkaa -> Asetukset -> Pidä iTunes Music -kansio järjestettynä ;)

-Ruudukko näkymä houkuttelisi itseäkin, mutta sen logiikka hieman ontuu, tai siis se on halukas labeloimaan kaikki yksittäisetkin kappaleet albumeiksi. Mikäköhän sille aiheuttaa albumiksi tulkinnan?
Puhut nyt varmaan ruudukkonäkymästä, jossa matsku on jaoteltu albumeittain? Tottakai se näyttää jokaisen yksittäisenkin biisin omana albuminaan? Kuinkas muuten?
Itse tykkään käyttää tuota ruudukkonäkymää artisteittain, koska albumeja on niin paljon.

Ja saako siinä jotenkin yhdistetty tavaraa niiden kuvakkeiden alle? Siis jos on esim The X ja X, niin että molemmat ois kuvakkeen The X alla?
Katopas tageista välilehti Järjestäminen. ;)

-Kaikenkaikkiaan taitaa olla niin et isosta kokoelmasta ja laitteistosta saa maksaa hintaa. Tämä i tunes ois varmaan erittäinkin juhlallinen ja komea jos ois joku 10 ladattua levyä, missä on alusta asti ollu tagit kohallaan ja levynkansien kuvat jne. Mulla on 10 vuoden ajalta +12000 biisiä, joiden kaikki tagit ihan sekaisin, 3 tietokonetta ja 3 mp3 soitinta. Lisäksi vielä miksaussofta haluaa pitää omaa omaa levylaukkua. Ja toki Cdtä ja vinyyleitäkin löytyy sen verran, etten millään muista kaikkia biisejä mitä omistan. Sen takia järjestyksen pitää olla ehdottoman kunnossa.
Mulla on iTunes-kirjastossa lähes 10000 biisiä eikä mitään ongelmia. Mutta minä olenkin ripannut itse kaikki levyt, joten ID3-tagit on laitettu (lähes) kerralla kuntoon. Ja kuten jo moneen kertaan on todettu, ID3 tagit täytyy olla kunnossa, että iTunesista saa kaiken irti.

Noi älykkäät soittolistat on hieno keksintö kyllä!
Kerrassaan huikea keksintö, jolla saa paljon kivoja juttuja aikaan.

Puhut nyt varmaan ruudukkonäkymästä, jossa matsku on jaoteltu albumeittain? Tottakai se näyttää jokaisen yksittäisenkin biisin omana albuminaan? Kuinkas muuten?
Itse tykkään käyttää tuota ruudukkonäkymää artisteittain, koska albumeja on niin paljon.

Juuri sitä tarkoitin. Näytä tyylilajit olisi mulle sopivin mutta esim. mulla kohdan "disco" alla lukee 153 albumia 163 kappaletta. Todellisuudessa siellä on varmaan 4 kokonaista levyä, ja muut biisit "irtonaisina"

Siis termin albumi ymmärrän niin et se tarkoittaa pitkäsoittoa. Ja niin Itunesikin, sillä melkein kaikkien yksittäisten biisien perässä on tilaa koko levylliselle - vaikkei sitä olisi olemassakaan. Siis jos valitsen ruudukkonäkymän ja tyylilajeittain, ja siitä valitsen jonkun tyylilajin.

Tarkennetaan vielä edellistä. Eli aivan täydellinen ois toi tyyliljin mukaan, mutta:

-Miten hemmetissä toi päättää mikä on albumi ja mitkä biisit laitetaan erikseen?

-Siis valittuani tyylilajin niin "kesähitit 2007" ovat yhden albumin vieressä, mutta "kesähitit 2008" on on listattu jokainen kappale erikseen. Molemmat ovat windowsissa samalla tavalla kansioissa ja molempien tageissa on albumin nimi. Yritin laittaa järjestä lehdeltä "järjestä albumi" mut ei se tehnyt mitään.?

- Ja sitten taas keilaosastoa... miten toi "osa kokoelmaa" oikeen toimii, kun ei se kysy mitä kokoelmaa ?

-Miten hemmetissä toi päättää mikä on albumi ja mitkä biisit laitetaan erikseen?

No albumi on se joka lukee ko. tagissa. Samannimisen albumin biisit tulee samaan albumiin ellei album artist tagit ole biiseissä erilailla. Ristiriidat album artist tagissa yhden albumin biisien kesken aiheuttaa sekaannusta joten tarkista aina ne.

-Siis valittuani tyylilajin niin "kesähitit 2007" ovat yhden albumin vieressä, mutta "kesähitit 2008" on on listattu jokainen kappale erikseen. Molemmat ovat windowsissa samalla tavalla kansioissa ja molempien tageissa on albumin nimi. Yritin laittaa järjestä lehdeltä "järjestä albumi" mut ei se tehnyt mitään.?

Johtuu varmasti em. syystä.

Järjestä albumi tarkoittaa (kai... itellä vain enkuksi ja OSX), että ruudukossa ne albumit ei ole putkeen vaan selkeästi jaettuna ryhmiin sen valitun lajittelun mukaisesti.

- Ja sitten taas keilaosastoa... miten toi "osa kokoelmaa" oikeen toimii, kun ei se kysy mitä kokoelmaa ?

Siis se on "osa kokoelmalevyä". Kyse ei ole sun omista kokoelmista :D

Kuten RidAH tossa sanoikin. Biisit, joilla on sama albuminimi, mutta eri nimiä Artist kentässä saa yhdeksi levyksi valitsemalla kaikki levyn biisit ja muokkaamalla niiden Album Artist -kenttään haluamansa esittäjän. Tuo album artist on myös se tieto tuossa tapauksessa, jonka mukaan iTunes järjestää näkymiä.

Kokoelmalevyt, joissa ei ole järkevää käyttää album artist kenttää voi järjestää yhdeksi albumiksi, kun kokoelman biiseillä on sama albumin nimi ja laitat biisejen tietoihin päälle juurikin sen osa kokoelmaa rastin.

Tiesithän, että voit shift pohjassa valita useita biisejä kerrallaan ja editoida niihin kaikkiin tietoja yhdellä kertaa?

Kuten RidAH tossa sanoikin. Biisit, joilla on sama albuminimi, mutta eri nimiä Artist kentässä saa yhdeksi levyksi valitsemalla kaikki levyn biisit ja muokkaamalla niiden Album Artist -kenttään haluamansa esittäjän. Tuo album artist on myös se tieto tuossa tapauksessa, jonka mukaan iTunes järjestää näkymiä.
Tätä käytetään yleensä levyillä, joilla on yksi selkeä artisti, mutta mahdollisesti myös joitakin vierailevia tähtiä tms.

Kokoelmalevyt, joissa ei ole järkevää käyttää album artist kenttää voi järjestää yhdeksi albumiksi, kun kokoelman biiseillä on sama albumin nimi ja laitat biisejen tietoihin päälle juurikin sen osa kokoelmaa rastin.
Ja tätä selkeästi oikeilla kokoelmalevyillä, joilla on useita eri artisteja (Techno & Dance 17 jne).
Liian usein Gracenoten tietokannasta tulee tieto, jossa tätä on käytetty esimerkiksi jonkin tietyn artistin best of -"kokoelmilla".

Kun olet saanut kirjastosi ID3-tagien artistit, albumit ja biisit + kansikuvat suurin piirtein kuntoon, voit aloittaa uuden kierroksen ja laittaa myös säveltäjät ja lyriikat kohdilleen. :D

Siis se on "osa kokoelmalevyä". Kyse ei ole sun omista kokoelmista :D

Ihan noin keila en sentään ollut :), vaan odottelin kai jotain pudotusvalikkoa josta valitaan se kokoelmalevy jonka osa se on. Mitäs sitä valitsemaan kun se lukee jo siellä album kentässä ja näköjään tämä osaa sen sieltä myös löytää ja tulkita, hienoa! Nyt on se homma kunnossa ja näyttää entistä paremmalta.

- Vielä kun joku osais sanoa miten saan löysät pois? Eli jostain syystä kun valitsen ruudukko - tyylilajeittain ja jonkun tyylin niin yksittäisten kappaleiden perässä on 11 riviä tyjhjää ennen kuin tulee seuraava yksittäinen kappale. Hirveä skrollaaminen jos on vaikka 50 singleä peräkkäin. Saispa vielä jostan niin et piilottais tyhjät rivit tms.

- Vielä kun joku osais sanoa miten saan löysät pois? Eli jostain syystä kun valitsen ruudukko - tyylilajeittain ja jonkun tyylin niin yksittäisten kappaleiden perässä on 11 riviä tyjhjää ennen kuin tulee seuraava yksittäinen kappale. Hirveä skrollaaminen jos on vaikka 50 singleä peräkkäin. Saispa vielä jostan niin et piilottais tyhjät rivit tms.
Laita kansikuva piiloon?

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
JJoo se on sen kansikuvan takia, kun se laskee ne sen singlet albuumeiksi ja tekee siihen koko albuumille tilaa sen kuvan viereen.. Singlet on kyllä muutenki saatanasta.

JJoo se on sen kansikuvan takia, kun se laskee ne sen singlet albuumeiksi ja tekee siihen koko albuumille tilaa sen kuvan viereen.. Singlet on kyllä muutenki saatanasta.
No ei sitä kansikuvaa kannata kuitenkaan tageista pois ottaa. Laittaa vaan sen nuolesta pieneksi siinä näkymässä, jos haluaa listaa lyhemmäksi.

Taidanpa yrittää "hämätä" järjestelmää niin et laitan sinkkujen metaan albumi x ja siihen sopivan määrän biisejä, jolloin ne kai näkyvät yhden kuvan takana.

Onko mitenkään mahdollista siirtää musiikkia ipodista itunesiin?
Mulla kone mukavasti kaatu ja hävitti kaiken musiikin itunesista, joten en nyt voi synkrodoida soitinta ollenkaan, koska sillon nää kaikki kappaleet mitä on vaan ipodissa häviää.

Apuva! Mitä mun pitää tehä?

Mulla kone mukavasti kaatu ja hävitti kaiken musiikin itunesista, joten en nyt voi synkrodoida soitinta ollenkaan, koska sillon nää kaikki kappaleet mitä on vaan ipodissa häviää.

Kas näin.

P.S. Aikakone on aika kiva.

Senutilla pystyy siirtään musiikit iPodista koneelle takaisin.
http://www.fadingred.com/senuti/

Storesta ostetut ja iPodiin siirretyt, siirtyy automaagisesti sen jälkeen kun kytkee iPodin koneeseen.
iTunes ilmoittaa että iPodilla on ostettuja kohteita joita koneella ei ole. Haluatko siirtää ne?TJSP..

Coca colalla on kamppis, jossa jakavat 250 tuhatta biisiä ilmaiseksi jokaista pullonkorkkia kohti, jossa on koodi. 5 biisiä saa ladata päivässä ja vielä on yli 100 tuhatta auki. 10 pulloa oli himassa ja latailin redeem koodit kehiin. Eli euron verran saa takaisin / juoma. Maksimissaan 1,29 eskon biisin voi ostaa.

Kiitokset Mikelle cokis-jutusta. Tuli ladattua aika monta ilmaista biisiä.

Ongelma: Mihin muotoon muutatte cd-levyt kopioitaessa kirjastoon? Itse olen pistänyt 320kb/s stereona, 48,000kHz.

Kuunneltaessa varsinkin iPodilla nuo muunnokset kuulostavat jotenkin vaisuilta vs esimerkiksi netistä ladattuihin 192 kbs pätkiin. Teinköhän nyt jotain väärin vai missä vika.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom