Apple - iPhone

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Soppis
  • Aloitettu Aloitettu
Voi kun olisikin. Silloin voisin itsekkin ostaa sen vaikka leluksi. Voisin hiplailla sitä aina iltasin sängyssä ja saada Appleorgasmeja.

Eli sulla homma rajoittuu siihen kun näytölle ei saa feedbackia?
Kerro mulle sellanen puhelin jossa on multitouch ja feedback ja kaikki mahdollinen mitä vaan ikinä voi olla? Ei ainakaan nokialaisissa.
Eikö toi ole jo vähän väkisin vikojen etsimistä.
Eihän se varmaan mikään täydellinen laite ole, mutta aika kova luu jos vertaa muihin kännyköihin. Seuraava versio taas parempi.

Kerro mulle vielä mikä se sun ykköspuhelin tulee oleen jos ostat iPhonen leluksi?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Suurimpaan osaan kysymyksiä löytyy vastaukset täältä:
http://www.apple.com/iphone/features/
Selaa välilehtiä, katso videoita.

Loppuun kysymyksiin vastaukset kun kapula on kädessä.
Juurikin sen takia kysyin kun täällä varmasti asiaan perehtyneitä on, en kerkee nyt moista tuolta hakemaan.

e: ja joku tais kysellä iPhone nanon perään, niin tässä jotain vielä parempaa, iPhone shuffle(olkoon sitten vaikka vanha):

Liitteet

• 6494.jpg
    6494.jpg
    55,2 KB · Katsottu: 153
Eli sulla homma rajoittuu siihen kun näytölle ei saa feedbackia?
Kerro mulle sellanen puhelin jossa on multitouch ja feedback ja kaikki mahdollinen mitä vaan ikinä voi olla? Ei ainakaan nokialaisissa.
Eikö toi ole jo vähän väkisin vikojen etsimistä.
Eihän se varmaan mikään täydellinen laite ole, mutta aika kova luu jos vertaa muihin kännyköihin. Seuraava versio taas parempi.

Kerro mulle vielä mikä se sun ykköspuhelin tulee oleen jos ostat iPhonen leluksi?

Pidän oikeista näppäimistä enemmän kuin kosketusnäytöstä. Varmaan joku Nokia. Nettiin vuotanut 5800 Express ei vaikuttanut lippulaivalta joten onhan tässä toivoa. iPhonesta nyt vaan sattuu puuttumaan ominaisuuksia mitä tarvitsen niin siitä ei voi vaan tulla ykköspuhelinta minulle. Ja olen enemmän insinööripelle kuin trendikäs Applegeijo ;=)

Pidän oikeista näppäimistä enemmän kuin kosketusnäytöstä. Varmaan joku Nokia. Nettiin vuotanut 5800 Express ei vaikuttanut lippulaivalta joten onhan tässä toivoa. iPhonesta nyt vaan sattuu puuttumaan ominaisuuksia mitä tarvitsen niin siitä ei voi vaan tulla ykköspuhelinta minulle. Ja olen enemmän insinööripelle kuin trendikäs Applegeijo ;=)

Minkätakia sun pitää sulla sitten aukomaan päätäs tänne ja todistaan kuinka joku tuote ei sulle sovi.
Toivotaan että siinä nokian lippulaivassa on sitten ne oikeat näppäimet mukana.
Käsittääkseni toi 5800 express on juuri kosketusnäytöllinen. Ehkä kalliimmassa ja paremmassa on sitten napit mukana....

Ei niissä nappeja tarvitse olla. Niissä on feedback, mutta ei sekään välttämättä ole niin hyvä, että tykkäisin käyttää sitä. Jos tactile feedback ei futaa niin sitten pitää vaan odottaa. Capish.

Ei niissä nappeja tarvitse olla. Niissä on feedback, mutta ei sekään välttämättä ole niin hyvä, että tykkäisin käyttää sitä. Jos tactile feedback ei futaa niin valinta on varmasti N96. Capish.

Ok. "Elämä on valinnoista kiinni, saa ja pitää tehdä niitä valintoja."
Jokainen tyylillään.

Ihme vääntöä tää topicci.

Asiaan:
Toivottavasti PC, datasiirto, puhelin ja mediasoittimet tulevat taas lähemäksi toisiaan edullisessa muodossa ilman ihme sitoumuksia.

Palatakseni tuohon kynän käyttöön kosketusnäytöllä. Mielestäni se on hyvä olla olemassa tarkkuutta vaativiin tehtäviin. Esimerkiksi kun ScummVM:llä pelaa vanhoja seikkailupelejä.

Mutta enpä tiedä mitenkäs tuon itse ottaisi kun on jo Soneran liittymä multisimmillä, ei tässä nyt kolmatta korttia kaipaa.

Multisimmin pääliittymään voi ottaa kytkyn. Myyn ton sulle kun tulee TeliaSoneralle. :lol2:

Hmm tehdäämpäs nyt yhteenveto teoreettisesta uberpuhelimesta.

-Kosketusnäyttö jota hipelöidään youtubeklipeissä ja mainoskuvissa molemmilla peukaloilla koska se on pop.
-Salomaalle pari placebonappia reunaan jota se vois painella, mahdollisesti triggerit noksun tunnusmelodiaan jotta olisi kepeän kotimainen olo.
-Kuoreen omenankuva että menestyis satavarmasti tietyillä foorumeilla, ihan siltä varalta että itse puhelin osoittautuisi paskaksi.
-Käyttis osx että modet tykkäis, tai ainakin valikoihin lapsellisenvärisiä pyöreälaatikkoisia thumbnaileja että voisi luulla sen olevan osx.
-Känny voisi kuitenkin väläyttää ruutuun aina buutatessa pingviinin että nöret voisivat väittää sen olevan oikesti pohjimmiltaan linux.
-Stylus piilotettuna jonnekin ettei sitä kukaan löytäisi, kuitenkin niin että ne jotka löytäis olisivat paatuneita windowsmobileihmisiä.
-Jos stylus kuitenkin paljastuu vahingossa iphoneuskovaiselle sormeiluhenkilöille siinä pitäisi olla tarra jossa sanottaisiin ettei se ole stylus vaan hammastikku.

Hmm tehdäämpäs nyt yhteenveto teoreettisesta uberpuhelimesta.

-Kosketusnäyttö jota hipelöidään youtubeklipeissä ja mainoskuvissa molemmilla peukaloilla koska se on pop.
-Salomaalle pari placebonappia reunaan jota se vois painella, mahdollisesti triggerit noksun tunnusmelodiaan jotta olisi kepeän kotimainen olo.
-Kuoreen omenankuva että menestyis satavarmasti tietyillä foorumeilla, ihan siltä varalta että itse puhelin osoittautuisi paskaksi.
-Käyttis osx että modet tykkäis, tai ainakin valikoihin lapsellisenvärisiä pyöreälaatikkoisia thumbnaileja että voisi luulla sen olevan osx.
-Känny voisi kuitenkin väläyttää ruutuun aina buutatessa pingviinin että nöret voisivat väittää sen olevan oikesti pohjimmiltaan linux.
-Stylus piilotettuna jonnekin ettei sitä kukaan löytäisi, kuitenkin niin että ne jotka löytäis olisivat paatuneita windowsmobileihmisiä.
-Jos stylus kuitenkin paljastuu vahingossa iphoneuskovaiselle sormeiluhenkilöille siinä pitäisi olla tarra jossa sanottaisiin ettei se ole stylus vaan hammastikku.

Siinähän se on, kiteyttää aika hyvin sen, että millaiset on vaatimukset, että kaikkia tai ainakin melkein kaikkia miellyttäisi ;)

http://www.iltalehti.fi/digi/200806127785826_du.shtml

Tuota rammin määrän haukkumista en kyllä tuossa artikkelissa oikein ymmärrä... Haluaisin nähdä mitä sellaista jutun kirjoittajaa aikoo tuolla puhelimella tehdä johon tuo (128 megan) muisti ei riitä.

Noissa linkissä olevista puutteista itseäni vaivaa eniten kameran heikkous. Taas noilla videopuheluilla ja MMS-viesteillä meikä ei tee oikeastaan yhtään mitään.
Eli muuten vaikuttaa ihan ok peliltä, kun vaan kamera olisi sen 5 Mpix.

Edit: eli mietintään menee tuleeko tuo hankittua...

hitto pakko kyllä jättää hankkimatta vaikka kauheasti ruennutkin houkuttamaan viime aikoina. syy: kuka vitun kädetön homokääpiö ei tajua tehdä puhelimeen simppeliä copypastea?! kerran tai kaks viikossa moista tarvitsee kännykässä ja jos joka kerta pitäis kaivaa kynä ja paperia jostain niin järkihän siinä menis. kamerassa ihan sama onko se 1mpix vai 100mpix jos linssi on muovia ja muutenkin muut ominaisuudet kännykameralle tyypillisiä.

Noissa linkissä olevista puutteista itseäni vaivaa eniten kameran heikkous. Taas noilla videopuheluilla ja MMS-viesteillä meikä ei tee oikeastaan yhtään mitään.
Eli muuten vaikuttaa ihan ok peliltä, kun vaan kamera olisi sen 5 Mpix.

Kännyköiden kameralla ei tee kyllä edelleenkään mitään, olivat ne 2 mpix vai 50 mpix, ihan samasta syystä kuin webcamien kuvanlaatu ei ole kovin kummoinen: linssien ja sensorikennon koko ei riitä parempaan kuvanlaatuun. Myös, mitä enemmän megatöpseleitä "kamerassa", sitä enemmän tilaa kuvat vievät muistista.

Kännyköiden kameralla ei tee kyllä edelleenkään mitään, olivat ne 2 mpix vai 50 mpix, ihan samasta syystä kuin webcamien kuvanlaatu ei ole kovin kummoinen: linssien ja sensorikennon koko ei riitä parempaan kuvanlaatuun. Myös, mitä enemmän megatöpseleitä "kamerassa", sitä enemmän tilaa kuvat vievät muistista.
Aika vahvasti sanottu, ettei puhelimien kameralla tee mitään. Tietystikään tuo pikkelsien määrä ei se ratkaiseva homma (pitäis olla itsestään selvää nykyään, mutta edelleen on omituisen syvässä tuo mitä enempi pikkelssiä sitä parempi kamera). On kuitenkin mahdollista tunkea laadukkaampaakin optiikkaa noihin ja näin on tehtykin. Tossa -> klik <- on ehken semmonen passelinoloinen juttu missä nyt (tai hetki sitten) mennään tuossa suhteessa.

Onkohan tuo kuvien kokokaan todellinen ongelma kenellekään, muistia kun alkaa olemaan riittävästi (tosin mikään ei välttämättä riitä jos täyttää laitteen videoilla, musalla, leffoilla, käyttää massamuistina jne).

Anyways, kun nyt aloin kirjottamaan, niin todettakoon että on kaikin puolin hieno homma tuo iPhone, ja oikeastaan toivon menestystä sille vaikken itse olekaan hankkimassa edes tuota tulevaa versiota. Siinä kuitenkin näyttäis olevan se tärkein ominaisuus eli käyttömukavuus kunnossa - toivottavasti lietsoo myös muut valmistajat kiinnittämään erityistä huomiota sen kehittämiseen.

Videopuhelut? Kyllä onnistuu!

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom