Apple - iPhone

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Soppis
  • Aloitettu Aloitettu
Kyllä androidit toimii ja varmasti toimiikin, ihmetyttää vaan tuo että ne innovaatiot mitä android tekee ei ole yhtään mitään, ja sitten kun ne tulee iphonelle niin ne on mullistavia uutuuksia, ja vasta silloin tarpeellisia. Ei yhtään ennen. Vaikka muut ovatkin niistä saaneet nauttia jo siinä kohtaa vuosia. Tulihan androideihin noi 720 näytötkin ekana, ei niitä varmaan myös silloin tarvinnut, nyt ne on ihan hyvä olla kun ne löytyy omenoista.
Kyllä toi taitaa olla sun omassa päässä. Resoluution kasvattaminen ei ole mikään innovaatio.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Kuka helvetti tuijottaa 20cm etäisyydeltä luuria :D Ei vittu mitä porukkaa. Mä en pysty kunnolla edes tarkentamaan siihen etäisyyteen ja alkaa päätä särkemään kun yrittää.

Tämä. Mun ei tarvitse ku 5 sekuntia kattoa ruutua 20 sentin etäisyydeltä nii alkaa jo silmiä särkemään :D

Tämä. Mun ei tarvitse ku 5 sekuntia kattoa ruutua 20 sentin etäisyydeltä nii alkaa jo silmiä särkemään :D
Mä joudun ihan tosissaan siristelemään, että edes tarkentaa kunnolla noin lähelle. En lue kirjaakaan tolta etäisyydeltä. Melko outo näkö saa olla jos luuria tuijottaa naaman edessä.

Kuka helvetti tuijottaa 20cm etäisyydeltä luuria :D Ei vittu mitä porukkaa. Mä en pysty kunnolla edes tarkentamaan siihen etäisyyteen ja alkaa päätä särkemään kun yrittää.
Kokeilin tuota 20 cm, en tiiraile siltä etäisyydeltä jatkuvasti. Lähempänä tuossa rinnan päällä se on tuota 35 cm. Näen kyllä kauempaakin, mutta kun kädet lepää rinnan päällä niin tuo on luonnollisin tila.

Laseja en enää laita leikkauksen jälkeen, jos tulee tarvetta niin leikkautan silmät uudestaan. Kyllä se taitaa vikaa olla niiden silmissä jotka eivät näe lähelle.
Ks. Ikänäkö
http://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=dlk00817

Tosin voihan se johtua siitäkin, kun teidän puhelimissa on niin huono reso, ettei noin läheltä saakkaan selvää.

Onhan applellakin ollut noita "suunnittelukukkasia". Puhutaan eri "gateista", on deathgrippia, bendgatea, ei toimi , näytöt hajoaa yms.yms. Samsung tosin toimii vastuullisesti ja vetää markkinoilta nuo laitteet jossa nämä virheet ovat esiintyneet. Mikä olisi ollut applen vastaus vastaavassa tilanteessa; "You are using it wrong.", säilytä puhelinta räjähdyskestävässä laatikossa. Apple kusee jatkuvasti näillä iphonen "ominaisuuksillaan" kuluttajia silmiin ja iuskovaiset tyytyväisenä vain nielevät kaiken.

No, kysytääs asiaakin: Mulla oli pari vuotta sitten applen tuotteita, niissä oli ongelmana se, ettei niillä oikein surffaaminen onnistunut. Aina tuli jokin flash-plugi virheilmoitus... Miten nykyään? Ostin tuollaisen lennokin, joka streemaa livekuvaa kännyyn/tablettiin. Aikaisempi tabi on jo niin vanha, ettei se toimi tuon kanssa. Saisin ipad minin ilmaiseksi. Tabia käyttäisin lähinnä lennokin lennättämiseen, spotifyn kuunteluun, netissä surffailuun ja matkoilla leffojen katseluun.
- Lennokin lennättäminen onnistuu, check. Näytön reso ei ole ongelma, kun live streemi on 720p tasoista.
- Spotifyn kuuntelu onnistuu, check.
Mutta miten on tuo surffailu ja leffojen katselu?
Vieläkö tulee niitä flash-herjoja? Saan kaverilta leffoja tarvittaessa usb-tikulla. Onnistuuko leffojen katselu vain kun tökkää usb:n kiinni ilman, että tarvitisi "murottaa"? Aikaisemmalla tabilla leffat toimivat plug-and-play, ja bsplayerilla kun avasi leffan niin ohjelma haki netistä teksityksenkin automaattisesti. Joko näillä applen tuotteilla pystyy noihin? Eli kannattaako ottaa ilmaiseksi tuota ipadia, vai haenko kaupasta uuden androidin?

Apple kusee jatkuvasti näillä iphonen "ominaisuuksillaan" kuluttajia silmiin ja iuskovaiset tyytyväisenä vain nielevät kaiken.
Hyvin se näyttää kuitenkin myyvän ja jostain syystä murot ei kestä sitä. Ilman Applea säkin vielä näppäilisit Nokian näppyläpuhelinta, jossa on printteriportti.

Apple kusee jatkuvasti näillä iphonen "ominaisuuksillaan" kuluttajia silmiin ja iuskovaiset tyytyväisenä vain nielevät kaiken.

Hyvin se näyttää kuitenkin myyvän ja jostain syystä murot ei kestä sitä.

Sitähän mä tuossa just sanonkin, ihan sama mitä paskaa tulee niin iuskovaiset ostavat silti. Mä en tosin pidä tätä hyvänä asiana, mut sä vissiin pidät... :D

Sitähän mä tuossa just sanonkin, ihan sama mitä paskaa tulee niin iuskovaiset ostavat silti. Mä en tosin pidä tätä hyvänä asiana, mut sä vissiin pidät... :D
Mä en vain ymmärrä miten nyt muakin on kusetettu ominaisuuksilla? Voitko tarkentaa. iPhone toimii loistavasti muiden Applen laitteiden kanssa, tähän joku Android rikkois hyvän ketjun. Puhelin toimii kuten pitää ja on nopea. Mikä tässä on se kusetus?

Murot nyt hokee noita samoja juttuja vailla mitään tolkkua ihan vain periaatteesta. Eihän sua kukaan iPhonea ole pakottanut ostamaan, niin mikä saa tulemaan tähän ketjuun aina läsyttään samaa juttua?

Onhan applellakin ollut noita "suunnittelukukkasia". Puhutaan eri "gateista", on deathgrippia, bendgatea, ei toimi , näytöt hajoaa yms.yms. Samsung tosin toimii vastuullisesti ja vetää markkinoilta nuo laitteet jossa nämä virheet ovat esiintyneet. Mikä olisi ollut applen vastaus vastaavassa tilanteessa; "You are using it wrong.", säilytä puhelinta räjähdyskestävässä laatikossa. Apple kusee jatkuvasti näillä iphonen "ominaisuuksillaan" kuluttajia silmiin ja iuskovaiset tyytyväisenä vain nielevät kaiken.
Tämä on kyllä totta. Lähinnä tarkoitin sitä, että Applella selvästikin vältetään ottamasta tietoisia riskejä. 4k:n mukaanotto kun ei pelkästään hoidu sillä, että vaihdetaan luuriin vain uusi näyttöpaneeli tilalle ja homma rokkaa.

Mä en vain ymmärrä miten nyt muakin on kusetettu ominaisuuksilla? Voitko tarkentaa. iPhone toimii loistavasti muiden Applen laitteiden kanssa, tähän joku Android rikkois hyvän ketjun. Puhelin toimii kuten pitää ja on nopea. Mikä tässä on se kusetus?

Murot nyt hokee noita samoja juttuja vailla mitään tolkkua ihan vain periaatteesta. Eihän sua kukaan iPhonea ole pakottanut ostamaan, niin mikä saa tulemaan tähän ketjuun aina läsyttään samaa juttua?

Nämä "ominaisuude" on juuri noita

Eli tässä fanaattisuudessa on siis kyse siitä samasta asiasta kuin joku ostaa uuden kalliin auton ja kehuu sitä maasta taivaaseen, kun ei suostu myöntämään edes itselleen, että tuli virheostos, kuin vasta kun on auton vaihtanut pois.

Iuskovaiset ovat syytäneet niin paljon rahaa applen tuotteisiin, että takaisin ei ole enää paluuta.

Nämä "ominaisuudet" ovat juuri noita yllä mainittuja, ei kuulu, ei toimi, särkyy, taittuu. Uskovaisille tuntuu olevan se ja sama vaikka puhelin ei ulkona viileällä ilmalla toimisikaan.

Syy mä aina tuun tänne katsomaan ja kommentoimaan tähän threadiin on se, että musta on vähän huvittavaa seurata kuinka jengi kiihkossa kehuu uutta ja mullistavaa laitetta ja suuttuu, kun joku toteaa, että ei ole mullistavaa vaan 0-päivitys. Vähän samasta syystä käyn lueskelemassa tuota portsarithreadia. Siellä on vallalla sama mentaliteetti, ei nähdä maailmaa objektiivisesti vaan omat subjektiiviset näkemykset värittävät keskustelua jo niin paljon, että se on jo hauskaa seurattavaa.

No, kysytääs asiaakin: Mulla oli pari vuotta sitten applen tuotteita, niissä oli ongelmana se, ettei niillä oikein surffaaminen onnistunut. Aina tuli jokin flash-plugi virheilmoitus... Miten nykyään?
Vieläkö tulee niitä flash-herjoja? Saan kaverilta leffoja tarvittaessa usb-tikulla. Onnistuuko leffojen katselu vain kun tökkää usb:n kiinni ilman, että tarvitisi "murottaa"? Aikaisemmalla tabilla leffat toimivat plug-and-play, ja bsplayerilla kun avasi leffan niin ohjelma haki netistä teksityksenkin automaattisesti. Joko näillä applen tuotteilla pystyy noihin? Eli kannattaako ottaa ilmaiseksi tuota ipadia, vai haenko kaupasta uuden androidin?
Tuo tarinasi on nyt pelkkää omaa fantasiaasi. Jokainen toimija aktivoituisi turvalisuudelle oikeasti vaarallisista tuotteista. Applen tuotteiden kanssa en koskaan ole otteita joutunut miettimään, mutta tuota Galaxy S7 Edgeä juotuu harva se päivä asettelemaan käteen uusiksi kun kaarevista reunoista tulee jumeja ja tahattomia kirjoitetun tekstin pyyhkimisiä. Tähän ongelmaan Samsung vastaa laajentamalla noiden kaarevien reunojen käyttöä tuoteperheessään. Edellisestä Sony Z4:stä näyttö halkesi itsestään latauksessa yöpyödällä. Jokohan Sony on tehnyt tuon tyyppivian vuoksi muutakin, kuin myynyt hemmetin kalliilla hinnalla uusia väyttöjä? Vaikea suhtautua suhun asiallisesti, kun kirjoitat suurelta osin pelkkää potaskaa.

Mulla on ollut vuodesta 2008 Applen tuotteita, enkä vielä voi allekirjoittaa väitettäsi siitä, ettei surffaaminen onnistuisi. Flash budeja ei tule nyt eikä tullut pari vuotta takaperinkään. Videot heitän yleensä läppärin selaimen kautta wlanin yli iPadin VLC-playeriin ja homma rokkaa. Tekstityksistä en tiedä, kun en sellaisia yleensä harrasta. Luuulisi tuon VLC:n olevan aika pätevä niiden kanssa.

Eli tässä fanaattisuudessa on siis kyse siitä samasta asiasta kuin joku ostaa uuden kalliin auton ja kehuu sitä maasta taivaaseen, kun ei suostu myöntämään edes itselleen, että tuli virheostos, kuin vasta kun on auton vaihtanut pois.

Iuskovaiset ovat syytäneet niin paljon rahaa applen tuotteisiin, että takaisin ei ole enää paluuta.

Nämä "ominaisuudet" ovat juuri noita yllä mainittuja, ei kuulu, ei toimi, särkyy, taittuu. Uskovaisille tuntuu olevan se ja sama vaikka puhelin ei ulkona viileällä ilmalla toimisikaan.
Fanaattisuudesta kertoo tässä eniten sun vivahderikkaat tarinat, joita sormet syyhyten kirjoittelet vailla objektiivisuuden asettamia rajoitteita. Mua esimerkiksi ei ihan hirveän paljon kiinnosta noiden mobiililaitteiden ja läppäreiden hinta. Oletan, että Ompputuotteen ostaminen on minulle pienempi ponnistus taloudellisesti kuin jonkin halvemman kilpailevan tuotteen ostaminen sinulle. Applet ovat sitäpaitsi tulleet halvemmiksi mun historiassa kuin kilpailevat tuotteet. Ne ovat kestäneet ajan hammasta pidempään ja käytettynä niillä on jotain arvoa. Eipä tuo mun SGS7 Edge taida edes olla juurikaan iPhonea halvempi.

Mitä tulee särkymisiin, niin Sonyn Z4, jota markkinoidaan kestänä, särkyi käytössä reilussa puolessa vuodessa neljä kertaa ja sitä seurannut SGS 6 hukkui puolen vuoden päästä. Applen tuotteita, joita minulla on enemmän, on hajonnut viimeksi pari vuotta sitten, kun eräs kylässä ollut lapsi tiputi iPadin lattialle ja lasi halkesi. Onko mahdotonta uskoa, että Applen tuotteita voi käyttää senkin vuoksi, että käyttökokemukset niistä ovat paremmat kuin mistään muusta?

Ja myöskin se että iphone ei ala lagailemaan 6kk käytön jälkeen mitä on jokaikinen puhelin aikasemmin tehny mitä on ennen ollu mm. Note 3, lumia 800, htc titan joista note 3 oli saman hintanen ku mitä tämä nykyinen omppu. Sillä jos jollakin niin on painoarvoa versus langattomat lataukset yms hienot ominaisuudet ja sillähän juuri Apple taitaa itseään myöskin myydä ja onnistuu siinä hienosti. Suuriosa ihmisistä kuitenkin hakee puhelinta joka oikeesti toimii ja kestää käyttöä useamman vuoden sen kummemmin välittämättä että onko siinä langattomia latauksia saatika 4K näyttöjä. Tähän tietysti voi joku heittää sen kortin, että kun ei mukamas ole paremmasta tietoa mutta nämä ovat valintakysymyksiä. Jotkut suosii sulavaa käyttöliittymää enemmän ja osa tunkee naamansa kiinni puhelimen näyttöön ja saa kiksejä jostain 4K näytöistä kun onhan se nyt tarkempi kuin 720p tai full hd + kuolaa teknisiä tietoja netissä muna huurussa millä ei kuitenkaan ole tekemistä minkään kanssa :)

Mikähän menee reisille? 5S -> SE päivitys menossa.

Otin varmuuskopion ensin (salasanan kanssa, niin pitäisi terveystietojenkin tallentua) iTunesilla. Sitten SE kiinni ja varmuuskopio siihen. Muuten suht ok, mutta sovellukset eivät siirry uuteen. Niin ja nyt varmuuskopiosta on palautettu ja kun yrittää yhdistää tuon SE:n, ainoat vaihtoehdot on "Ota käyttöön uutena puhelimena" ja "Palauta varmuuskopiosta". Eli iTunes ei tunnista että olisi jo palautettu.

Mikä meni vituiks?

Syy mä aina tuun tänne katsomaan ja kommentoimaan tähän threadiin on se, että musta on vähän huvittavaa seurata kuinka jengi kiihkossa kehuu uutta ja mullistavaa laitetta ja suuttuu, kun joku toteaa, että ei ole mullistavaa vaan 0-päivitys. Vähän samasta syystä käyn lueskelemassa tuota portsarithreadia. Siellä on vallalla sama mentaliteetti, ei nähdä maailmaa objektiivisesti vaan omat subjektiiviset näkemykset värittävät keskustelua jo niin paljon, että se on jo hauskaa seurattavaa.

Tästä vain huomaa että et ole koskaan käyttänyt iPhonea ja todellinen käyttökokemus puuttuu. Puhut ns. paskaa.

Itse aikoinaan käytin androidia mutta tuli mahdollisuus työpaikan puolesta saada iphone käyttöön, en kyllä vaihtaisi takaisin jos ei pakko ole.

Tästä vain huomaa että et ole koskaan käyttänyt iPhonea ja todellinen käyttökokemus puuttuu. Puhut ns. paskaa.

Itse aikoinaan käytin androidia mutta tuli mahdollisuus työpaikan puolesta saada iphone käyttöön, en kyllä vaihtaisi takaisin jos ei pakko ole.
Olitkos sä aikanaan vahvasti iPhonea vastaan ja sitten kuten sanoit, käyttökokemukset muuttaa mielipiteet?

Olitkos sä aikanaan vahvasti iPhonea vastaan ja sitten kuten sanoit, käyttökokemukset muuttaa mielipiteet?

Olin ja vieläkin hävettää :nolo: Tosin jos yhtään saa puolustella, niin ehkä tuo 800-1000€ hinta puhelimesta on turhan paljon omalle kukkarolle mutta onneksi firma maksaa :)

On joo hintaa, mut mitä laitetta pidät normaalisti eniten kädessä tai mitä ilman et lähde minnekään nykypäivänä...

800e luuri jos pitää sitä pari vuotta, niin on vähän reilu euron/päivä, käyttöön nähden (oletetaan, että laite pysyy 2v ehjänä), niin aika halpaa hupia on omilla pienillä tahmanäpeillä puhelinta käyttää.. (hoocee käyttäjä varmaan käyttää useamman tunnin puhelinta päivässä, mutta normaali alypuhelinkäyttäjäkin nyt varmaan tunnin päivässä räpeltää luuria väkisinkin.

Vielä jos ajattelee, että kumminkin jonkun älyluurin hommaisi, niin se päivässä maksama suurempi summa (oli se sitten applesta tai muusta lippulaiva puhelimesta) on aika pieni. (nopeasti laskeskelin, että joku vajaa 70 senttiä maksaa päivässä huippuluuri enemmän ku halpis älyluuri)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom