Apple - iPhone

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Soppis
  • Aloitettu Aloitettu
Kaveri on vaihdossa jenkkilässä, jossa applen hinnat taitaa olla eriluokkaa kuin täällä. Tiedättekö, toimiiko yhdysvalloista ostettu luuri suomen verkossa vai tuleeko jotain muuta ongelmia tuontiluurin kanssa?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
En väittänyt, vaan sanoin että samat ominaisuudet saa. Kalliimpaan kun menee androideissa, otetaan rajaksi vaikka 700 niin ollaan kevyesti eellä.
Tuosta asiasta varmaan saamme lukea useammankin testin. Täällähän moni tuntuu tietävän nämä paremmuusjärjetykset puhelinta näkemättä. Samoin iPhonessa on kuulemma kaikki vanhaa rautaa. Sitten jos joku kysyy perusteita, alkaa tulemaan epämääräistä soperrusta kulteista, vyölaukuista ja uskonnosta.

Unohtamatta ei sovi myöskään sitä, että iPhone on pysytellyt markkinoilla nollapäivityksillä jo 7 vuotta ja vieläkin se on monissa vertailuissa kärjessä. Oli se ensimmäinen iPhone vaan kova laite kun on nollapäivitettynä vieläkin yksi markkinoiden parhaista.

Kaveri on vaihdossa jenkkilässä, jossa applen hinnat taitaa olla eriluokkaa kuin täällä. Tiedättekö, toimiiko yhdysvalloista ostettu luuri suomen verkossa vai tuleeko jotain muuta ongelmia tuontiluurin kanssa?

Jenkki-4G ei toimi täällä, mutta harvalla taitaa 4G-liittymää edes olla? Muuten toimii kyllä kunhan ei ole operaattorilukittu. Saako jenkeistä mistään lukittamatonta?

Näyttää just joltain satasen huaweilta.

Kännykkä/tablettimarkkina menee samaan mihin kaikki elektroniikka. Kiinassa pusketaan minimieffortilla kaikenlaista sälää huokeaan hintaan isoja määriä. Featuret toimii jotenkin, parhaimmillaan jopa yllättävän hyvin mutta välttämättä ei ollenkaan. Toisaalla on firmat jotka panostaa enemmän tai vähemmän siihen että kaikki toimii nyt ja vielä parin vuoden päästä, kuoret ei nitku jne. Molemmille näyttää löytyvän asiakkaita.

iPhonethan kasataan tosiaan Amerikassa ;) joko niissä muuten toimii bluetooth?

Jenkki-4G ei toimi täällä, mutta harvalla taitaa 4G-liittymää edes olla? Muuten toimii kyllä kunhan ei ole operaattorilukittu. Saako jenkeistä mistään lukittamatonta?
Jos USAsta ostaa lukitsemattoman GSM version (A1549 6, A1522 6P), niin kyllä se ainakin speksien valossa tukee 800/1800/2600MHz LTE verkkoja?

Lähde: https://www.apple.com/iphone/LTE/

Määrittele 'toimii'. Saako sillä tehtyä kaikkea kuten (ainakin cgm) androideissa - ei. Btle paritus laitteisiin (sykevyöt, askelmittarit) toimi ennen kun androideissa päästiin yhteisymmärrykseen siitä kenen ne pinot pitäisi tehdä.

4G aiheuttanee ongelmaa jos Euroopan ulkopuolelta hommaa; itselläni on aasia-5 ja 4G ei toimi Euroopassa. Honkkarissa esim kyllä (luuri on th). En tosin käytä sitä edes Aasiassa kun imee akkua niin hemmetisti niin en paljoa välitä.

Jos USAsta ostaa lukitsemattoman GSM version (A1549 6, A1522 6P), niin kyllä se ainakin speksien valossa tukee 800/1800/2600MHz LTE verkkoja?

Lähde: https://www.apple.com/iphone/LTE/

Katos, seison korjattuna. Onpa kattava taajuusvalikoima!
"iPhone 6 has up to 20 LTE bands. That’s seven more than iPhone 5s — which already had more than any other smartphone. "

iPhonethan kasataan tosiaan Amerikassa joko niissä muuten toimii bluetooth?
Kasaaminen ja suunnittelu on eri asia.

Miten ihmeessä koette LTE:n noin vähän tarpeelliseksi? Itse en missään tapauksessa luopuisi siitä.

Unohtamatta ei sovi myöskään sitä, että iPhone on pysytellyt markkinoilla nollapäivityksillä jo 7 vuotta ja vieläkin se on monissa vertailuissa kärjessä. Oli se ensimmäinen iPhone vaan kova laite kun on nollapäivitettynä vieläkin yksi markkinoiden parhaista.

Taitaa tosiaan olla enemmänkin kysymys markkinoinnista ja brändistä ja sitä kautta tuosta epämääräisestä "uskonnosta/kultista" kuin teknisestä tykityksestä.

Taitaa tosiaan olla enemmänkin kysymys markkinoinnista ja brändistä ja sitä kautta tuosta epämääräisestä "uskonnosta/kultista" kuin teknisestä tykityksestä.

Jos kovin kilpailija on Googlen Android joka ei pitkään aikaan edes itse tehnyt laitteita ja nytkin on vain yhdellä Nexusella liikenteessä niin ymmärtää varmaan paljonko pikseleillä ja magahertseillä on tekemistä tänä päivänä ko laitteiden kanssa.

e: ihan virkistävää että sentään vielä Apple julkaisuillaan jaksaa hieman herättää keskustelua. Muutenhan älyluurit alkaa olemaan sarjaa evvk ja tuskin nyt kukaan puhelimellaan leijuu. No ehkä joku Applen ostanut teini :)

Jos kovin kilpailija on Googlen Android joka ei pitkään aikaan edes itse tehnyt laitteita ja nytkin on vain yhdellä Nexusella liikenteessä niin ymmärtää varmaan paljonko pikseleillä ja magahertseillä on tekemistä tänä päivänä ko laitteiden kanssa.
En mä hirveästi jaksa seurata näitä kännymarkkinoita, mutta olen ymmärtänyt, että applen suoltama tekniikka on vanhaa ja jo muiden valmistajien luureissa aikaa sitten nähtyä kun apple tuo sen markkinoille.

e: ihan virkistävää että sentään vielä Apple julkaisuillaan jaksaa hieman herättää keskustelua. Muutenhan älyluurit alkaa olemaan sarjaa evvk ja tuskin nyt kukaan puhelimellaan leijuu. No ehkä joku Applen ostanut teini :)
Edelleen, markkinointi, fanitus ja uskonto.

Miten ihmeessä koette LTE:n noin vähän tarpeelliseksi? Itse en missään tapauksessa luopuisi siitä.
Kyllä välillä ihmetyttää mihin puhelimella tarvii kymmenien Mb/s nopeuksia...

En mä hirveästi jaksa seurata näitä kännymarkkinoita, mutta olen ymmärtänyt, että applen suoltama tekniikka on vanhaa ja jo muiden valmistajien luureissa aikaa sitten nähtyä kun apple tuo sen markkinoille.

Edelleen, markkinointi, fanitus ja uskonto.
Paljastatko nyt vielä sen, mikä tässä julkistetussa luurissa on erityisen vanhaa?

Kyllä minä ainakin olen LTEtä käyttänyt jo pari vuotta.

Vitonen vaihtuu kutoseen, mutta ei ole nyt kiire. Varmaan ens vuoden puolella tai koska se nyt tuleekaan.

Sillä kellolla en tee mitään, ku en ole osannut kelloo pitää ranteessa 25 vuoteen.

Sun on varmaan helpompi kertoa mitä uutta siinä on.
No mitä vaikeaa nyt noin yksinkertaisen väitteen perustelemisessa voi olla? Perustelen kyllä omat väitteeni perusteita kysyttäessä ja toivon sinunkin tekevän samoin.

No mitä vaikeaa nyt noin yksinkertaisen väitteen perustelemisessa voi olla? Perustelen kyllä omat väitteeni perusteita kysyttäessä ja toivon sinunkin tekevän samoin.

Vaikeaa siinä on se järjetön työmäärä. Listata nyt puhelimen lähestulkoot koko tekniikka. Helpompi on tosiaan listata ne vähäiset uutuudet, jos niitä nyt edes on, joten stage is yours.

Kyllä minä ainakin olen LTEtä käyttänyt jo pari vuotta.

Sama. Mutta sillon pari vuotta sitten kun tsekkailin liittymiä, niin täys 4G oli aivan sairaan hintainen. Jotenkin oletan että enemmistöllä on kuitenkin joku max 256kb/s liittymä edelleen? Mulla ainakin olisi jos ite joutuisin maksamaan.

e: no ei full speed 4G ole sentään kuin 35e/kk enää.

Sama. Mutta sillon pari vuotta sitten kun tsekkailin liittymiä, niin täys 4G oli aivan sairaan hintainen. Jotenkin oletan että enemmistöllä on kuitenkin joku max 256kb/s liittymä edelleen? Mulla ainakin olisi jos ite joutuisin maksamaan.

e: no ei full speed 4G ole sentään kuin 35e/kk enää.

Itse asiassa func on siinä mielessä oikeassa, että omat kokemukseni on hankittu tabletilla. Se voi vähän lisät datan määrää. Ilman LTE:tä esimerkiksi lehtien lataaminen kestää pitkään. Samoin ihan normisurffaus on LTE:llä paljon sulavampaa. Maksiminopeudet voivat olla 3G:lläkin ihan kohtuullisia, mutta kuuluvuuden vähänkään laskiessa, alkaa kaikki tökkimään. Itse käytän mobiilinettiä enimmäkseen auton kyydissä ja ravintoloissa. Noissa olosuhteissa usein ei ole tarjolla täydellistä kuuluvuutta.

Täällä oma liittymäni on 20 gigan rajalla ja maksaa noin kympin kuussa. Ydinkeskustassa (noin 20 km^2) maksiminopeus on 300 Mb/s ja tuon aluen ulkopuolella 100. Päivisin 50 gigaan rajoitettu ja öisin rajoittamaton liittymä maksaisi noin 15 euroa.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom