Apple - iPhone

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Soppis
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Tätä rajoitusta mä oon ihmetellyt kans, omituista tehdä tollasia rajoituksia..
Kaveri valitteli että Nokiassa on sama rajoitus. On kyllä outoa laittaa tuollainen ehdoton raja mitä ei voi ylittää. Androidissa homma on hoidettu siten, että se varoittaa isojen tiedostojen kanssa ja suosittelee käyttämään wifiä, mutta mikään pakko ei ole.

Olettaisin, että jenkkioperaattoreiden kanssa on 3G:n latausrajoista sovittu. Ei tuolla mitään teknistä syytä ole varmaankaan.

Ihan hyvä että Apple vuorostaan hypyttää operaattoreita, aivan oikein niille.

Tuo voi toki vielä ampua Applea takaisin...

Mun muistaakseni Apple on aina hypyttänyt operaattoreita, ettei mitään uutta. Ainakin on kerrottu kuinka Applen on kanssa on vaikea tehdä mitään, sääntöjen sääntöjä jne., yms.

Kummallinen muuten tämä viime vuodelta:
http://www.itviikko.fi/uutiset/2011/03/26/elisa-pani-hanttiin-applelle/20114255/7

Elisa-konserni ei taipunut Applen vaatimuksiin tuoda markkinoille Suomen oloihin sovitettu iPad-liittymä. Apple on määritellyt liittymälle kansainväliset ehdot. Ehtoihin liittyy muun muassa vaatimus datamäärän rajoittamisesta.

Toi datamäärän rajoittaminen on muuten sitten ihan helvetin suolesta. Eikä kyllä ole mitenkään Appleen liittyvä homma. IP4 kun ostin niin otin soneralta rajattoman datan *. Ihmettelin kun pari päivää on mennyt ja puhelin parkuu, että datapaketti on 80% käytetty :jahas:. Noh, minä nohevana Sonera-kauppaan meuhkaamaan. Joo tämä oli tosiaan sellainen rajaton data, joka oli *:lla rajattu gigaan. Noh ei muuta kuin isompaa pakettia ostamaan... Vitutti muuten huolella Soneran touhu. Minulle ei taatusti sanottu tuosta rajoituksesta, koska olisin sanonut, että se ei riitä edes viikoksi.

Onko muuten Soneralta kytkyllä hankitut iPhone vitoset sim-lukittuja? Eipä ole muistaakeni missään mainittu tätä. Jonkun uutisen löysin, ettei juuri iP5 olisivat lukittuja.

Mä luulin että oltais jo siirrytty joka operaattorilla pois tuosta hölmöydestä?

Ainakin joku uutinen on syyskuulta joka väittää että ei ole lukittuja.

Ei oo lukittuja.

Pitääkö data roaming asetus olla noin vai pois päältä. Kun tossa lukee, että ota pois ulkomailla.. Mulla on aina ollu harmaalla tuo ennen..
image.jpg

Tuo lukee tuossa vaan niin tyhmästi, ettei tajua..

Nyt kun oli puhetta tosta data roamingista. Niin oletteko ulkomailla ollessanne kytkeneet data roamingin ja mobiilidatan pois päältä. Jolloin ei mobiilidatan pitäisi liikkua ja näin ollen ei kotiin tultaessa ole 800€ datalaskua odottamassa. Noista huolimatta pääsen ulkomailla surffaamaan Wifi -verkoissa?

Android maailmassa riittää kun pelkkä data roaming on poissa päältä. Luulisi saman olevan Applessa. Silloin ei vieraassa verkossa data liiku.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom