Apple - iPhone

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Soppis
  • Aloitettu Aloitettu
No nämähän on tietysti makuasioita. Tosin Lumia on voittanut Designpalkintoja vuonna 2012, mikä tietysti kertoo omaa tarinaansa.

Pientä vertailua Lumia 800 vs iPhone 4S. Lumian kuva on valoisa ja tarkka, ja nopeampikin selaimessa. iPhone jumitta ikävästi tuossa.

"live tiles make icons on iPhone looking rahter boring" - no ihanko tosi.

iPhonessa 6 emailia ja 1 missattu puhelu. Nokiassa ei mitään. Kumpihan on käytössä sitten loppupeleissä :D Vai onko iPhone tarkoituksella pidetty päällä pitkään kaikki ohjelmat auki ja Nokia bootattu just ennen arvostelua kun zoomauskin muka jumittaa. Käyttis on just Applen kovimpia juttuja ja varsin sulavaksi hiottu ekasta iPhonesta lähtien. Kun taas Nokialla käyttis ollut aina designin ohella kompastuskivi.

Kuhan nyt huomiona vain.

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Joo, etenkin noi valkoiset kuvakkeet keltaisella taustalla ovat designin ja tyylikkyyden pohja. Noista on edelleen tyylikkyys vitun kaukana. Ne on tommosia lelumaisia palikoita. Leego-sanalla voi hyvin kuvata Nokian suuntausta. "Hei laitetaan niinQ erikokoisia keltaisia neliöitä ruutu täyteen ilman mitään logiikkaa, on tosi hieno". Vitut ole, te ootte idiootteja käyttiksen osalta eikä sitä keltaiset neliöt muuta. Sit jos oikein radikaaliksi mennään, niin käyttäjä saa ite päättää mitä hassua väriä käyttää erikokoisissa neliöissään, wautsi vau!
Kyllä on nähtävissä, että olet rakastunut Appleen, mutta oikeestin Mike;)

Riippuu miltä operaattorilta ostaa. Siellä on ainakin kolmilla eri radio spekseillä sitä joista yx vastaa meitin ja toinenkin voi jotenkuten toimia. Paska puhelin, paska päivitys, paska Apple, Steveä ikävä ;-)

Kiitosksia vastauksista. Ja hyvä pointti, en tullut ajateleeksi kyseistä asiaa. Eli mikä malli mun pitää ostaa, että pelaa Suomessa ?

Kuukauden verran ollut iPhone 4 testissä, aikaisempaa kokemusta omenalaitteista ei ole. Miten tällä voi olla yhteystiedon haku soittamista varten niin helvetin hankalaa? Puhelintoiminto muistaa aina edellisen kohdan mitä olen käyttänyt (äskeiset, yhteystiedot jne), mikä on ihan perseestä. Kun haluan soittaa henkilölle joka ei ole äskeisissä puheluissa, joudun menemään yleensä mutkan kautta yhteystiedot-kohtaan (joka sitten on lähes aina valmiiksi skrollautunut väärään kohtaan), ja sitten taputellaan yläpalkkia ja toivotaan että hakukenttä ilmestyy näkyviin.

Silloin tällöin olen onnistunut käyttämään päävalikosta vasemmalla olevaa hakua, mutta joskus se ei löydä mitään, vaikka näppäilen nimen oikein.

Androidissa näpäytän puhelin-nappia ja speed dialilla näppäilen henkilön, jolle haluan soittaa. Puhelu lähtee aina parissa sekunnissa.

Kuukauden verran ollut iPhone 4 testissä, aikaisempaa kokemusta omenalaitteista ei ole. Miten tällä voi olla yhteystiedon haku soittamista varten niin helvetin hankalaa? Puhelintoiminto muistaa aina edellisen kohdan mitä olen käyttänyt (äskeiset, yhteystiedot jne), mikä on ihan perseestä. Kun haluan soittaa henkilölle joka ei ole äskeisissä puheluissa, joudun menemään yleensä mutkan kautta yhteystiedot-kohtaan (joka sitten on lähes aina valmiiksi skrollautunut väärään kohtaan), ja sitten taputellaan yläpalkkia ja toivotaan että hakukenttä ilmestyy näkyviin.

Silloin tällöin olen onnistunut käyttämään päävalikosta vasemmalla olevaa hakua, mutta joskus se ei löydä mitään, vaikka näppäilen nimen oikein.

Androidissa näpäytän puhelin-nappia ja speed dialilla näppäilen henkilön, jolle haluan soittaa. Puhelu lähtee aina parissa sekunnissa.
Vastaus: Oot totaalisen uusavuton. Ei noin kädetön ole kukaan.

Ihan ekana menet sinne asetuksiin ja spotlight sieltä ja valitse mitkä haluat näkyvän siinä haussa kun pääasivulla meet.

Vastaus: Oot totaalisen uusavuton. Ei noin kädetön ole kukaan.

No selvennä ihmeessä?

E: editoit näköjään viestiä. Yhteystiedoista haku kyllä on päällä, mutta kun se ei ole toiminut joka kerta. Kirjoitan luettelossa olevan nimen alun täysin oikein, mutta sitä ei ole joka kerta löytynyt. Siksi olen päätynyt käyttämään yhteystietojen hakua puhelintoiminnon alta, joka on täysi paska.

Muuten puhelimesta ei ole juuri huonoa sanottavaa, kaikki toimii nätisti eikä lagaile.

iPhone 5 tuhosi SGSIII kestävyystestissä. En ihan murskavoittoa odottanut kyllä, mutta kehitystä on tapahtunut.
http://mashable.com/2012/09/21/iphone-5-drop-test/

The result: The new iPhone is bulletproof compared to Samsung’s flagship phone.

Samsungit on mun kokemuksen mukaan laadullisesti sellaista nitisevää ja natisevaa korean piraattipaskaa, että en ihmettele yhtään tuota voittoa. Veikkaan, että uutta lumiaa vastaan kestävyystesti tulee olemaan huomattvasti tiukempi.

iPhone 5 tuhosi SGSIII kestävyystestissä. En ihan murskavoittoa odottanut kyllä, mutta kehitystä on tapahtunut.
http://mashable.com/2012/09/21/iphone-5-drop-test/
The result: The new iPhone is bulletproof compared to Samsung’s flagship phone.

No tässä asiassa on tapahtunut kehitystä oikeaan suuntaan iPhonen kohdalla, hieno juttu. Katsotaan kun noita alkaa sitten olla ihmisillä mutta eipä tuo nyt varmaan huonommin tule suoriutumaan kuin edeltäjänsä.

- H

Siksi olen päätynyt käyttämään yhteystietojen hakua puhelintoiminnon alta, joka on täysi paska.

Muuten puhelimesta ei ole juuri huonoa sanottavaa, kaikki toimii nätisti eikä lagaile.

Jos harmittaa ne puhelintoiminnon meno oletuksena edellisiin harmittaa, niin miksi et esimerkiksi käytä suoraan sitä yhteystiedot -toimintoo ja jos ei spotlight toimi, niin sulla on kyllä asetuksissa jotain vituillaa :D aikalailla 90% tapauksissa kun tietokone tai puhelin "tekee jotain omaa" tai "se vaan teki niin" johtuu käyttäjästä ;)

Jos harmittaa ne puhelintoiminnon meno oletuksena edellisiin harmittaa, niin miksi et esimerkiksi käytä suoraan sitä yhteystiedot -toimintoo ja jos ei spotlight toimi, niin sulla on kyllä asetuksissa jotain vituillaa :D aikalailla 90% tapauksissa kun tietokone tai puhelin "tekee jotain omaa" tai "se vaan teki niin" johtuu käyttäjästä ;)

Myös yhteystiedot-toiminto muistaa edellisen kohdan, mitä olen käyttänyt. En myöskään ole kuvailemasi kaltainen käyttäjä. Kuten sanoin, muutaman kerran on tehnyt niin, että spotlight ei ole löytänyt oikeaa yhteystietoa, vaikka nimen alku on kirjoitettu oikein. Yritän ottaa screenshotin talteen, jos näin vielä tapahtuu.

Vaikka toimisikin kuten pitää, yhteystiedon haku on joka tapauksessa tehokäyttäjän näkökulmasta hidasta.

Vaikka hakee yhteistiedoista niin siinä kestää max 5-10s. Oletpas kiireinen ihminen.. :)

Vaikka hakee yhteistiedoista niin siinä kestää max 5-10s. Oletpas kiireinen ihminen.. :)

No kun on tottunut johonkin kätevään, niin on ikävä palata huonompaan. Tätä siis olen tottunut käyttämään: http://www.youtube.com/watch?v=1oGQgKYrh-c

Osasyy ärsyyntymiseeni saattaa olla se, että nakkisormillani pystynäppiksellä kirjoittaminen vaatii keskittymistä, ja yleensä tulee näppäilyvirheitä :) Numeronäppäimistöllä ei tarvitse siihenkään keskittyä.

No niin, hetken testailun jälkeen spotlight lopetti toiminnan kokonaan. En muuttanut asetuksia, siellä on koko ajan ollut kaikki valittuna.

Ihan sama mitä kirjoitan ja onko yhteystiedoissa tai ei, tyhjää on.

Nyt Mike kertoo mulle mitä teen väärin, kun olen kädetön ja jeesuspuhelimessa ei ole vikoja.

Liitteet

• IMG_0039.PNG
    IMG_0039.PNG
    78,2 KB · Katsottu: 177
  • IMG_0038.jpg
    IMG_0038.jpg
    71,2 KB · Katsottu: 150
No kun on tottunut johonkin kätevään, niin on ikävä palata huonompaan. Tätä siis olen tottunut käyttämään: http://www.youtube.com/watch?v=1oGQgKYrh-c

Osasyy ärsyyntymiseeni saattaa olla se, että nakkisormillani pystynäppiksellä kirjoittaminen vaatii keskittymistä, ja yleensä tulee näppäilyvirheitä :) Numeronäppäimistöllä ei tarvitse siihenkään keskittyä.
Toi HTC:n systeemi on kieltämättä parempi kuin Applen. Taiwan tulee kovaa perästä, ja voi mennä kohta ohi.

Toi HTC:n systeemi on kieltämättä parempi kuin Applen. Taiwan tulee kovaa perästä, ja voi mennä kohta ohi.
Toi on ehdottoman huippu feature.

Valehtelematta ainoa tapa miten soitan ihmisille, ellei puhelu ole viimeisimmissä ja näy heti ruudulla.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom