Apple - iPhone

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Soppis
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Ovatko muuten kaikki jotka eivät omista omenapuhelinta "antifaneja" tai "muroja" tai apinoita tai jotain muuta vastaavaa? :) Siis ns. omenafanien mielestä? Onko se mustavalkoinen joko-tai -meininki, joko olet meidän puolellamme tai tai meitä vastaan? ;)

Täällä on kuitenkin itseni mukaanlukien niitäkin jotka eivät sen enempää fanita tai vihaa mitään teknisiä laitteita, esim. nimimerkki Crrc:kin vaikuttaa sellaiselta että ei hän mitenkään erityisesti omenaa _vihaa_. Toki en tiedä mikä asian laita on.

Toki jokainen saa fanittaa ihan mitä vaan haluaa ja siitähän mm. tuo älypuhelintappelutopikkikin saa polttoainettaan, se onkin paikka paikoin aivan hulvatonta luettavaa. :D

- H

Ovatko muuten kaikki jotka eivät omista omenapuhelinta "antifaneja" tai "muroja" tai apinoita tai jotain muuta vastaavaa? :
No senhän näkee vasta teksteistä. Mutta hyvin hyvin usein se agre näkyy läpi, eli selitellään miten ei osteta Applea kun sen käyttäjät on sitä ja tätä. En ole ikinä nähnyt että kukaan olisi sanonut "en osta ikinä HTC:ta kun sen käyttäjät on niin nörttejä". Jengi on ihan raivona iPhonesta välillä, kumpaankin suuntaan, mutta se vain todistaa edelleen pointtini, se on ylivoimaisesti kiinnostavin luuri kautta-aikain. Se kiinnostaa liiankin paljon jopa niitä, jotka eivät sitä ikinä ostaisi.

Applen fanitus nähdään ihan hirveenä ilmiönä, mutta automerkkien, lätkäjoukkueiden tai bändien fanittaminen on ihan normaalia. Jengi vain vetää käsittämättömät porot just Applesta. Mua ei ihmetytä laisinkaan jos pissaliisat nukkuu makuupussissa yön yli Backstreet boysien keikan oviaukolla, eikä mua ihmettänyt laisinkaan kun iPhone nelosta oli jonottamassa 30 ihmistä Soneran liikkeen edessä klo 0700 päivänä kun se julkaistiin.

Sit yks asia on varsin omituista, Appleen vedetään kovin usein homoviittauksia. Mä olen tullut siihen johtopäätökseen, että ne jotka niitä heittelee, ovat ihka oikeita kaappihomoja vailla puhkeamista kukkaan.

No, siis ite en kehtaisi julkisesti esitellä Äpyliluuria... Eli tunnustan että stereotypiat on hyvin uponnu meikäläiseen. En tosin kehtaisi esitellä HTC:nkään luuria. (Kun sen nimi on "Desire". Ungh).

...Applen fanitus nähdään ihan hirveenä ilmiönä, mutta automerkkien, lätkäjoukkueiden tai bändien fanittaminen on ihan normaalia. Jengi vain vetää käsittämättömät porot just Applesta. Mua ei ihmetytä laisinkaan jos pissaliisat nukkuu makuupussissa yön yli Backstreet boysien keikan oviaukolla, eikä mua ihmettänyt laisinkaan kun iPhone nelosta oli jonottamassa 30 ihmistä Soneran liikkeen edessä klo 0700 päivänä kun se julkaistiin.

Niin, jonkun muun mielestä voisi olla aika kummallista että jotain _teknistä vempelettä_ jonotellaan tuntikausia. :) Eroaahan tuo käyttäytyminen kuitenkin about kaiken muun jonottamisesta. Itse en ole oikeaa kohderyhmää näihin jonotusasioihin koska en fanita mitään lätkäjoukkueita tms. niin paljon että todellakaan jonottelisin niiden lippujen tähden enkä kyllä tosiaan sitä tekisi minkään teknisen vehkeenkään takia, merkistä riippumatta.

Mutta eihän sitä nyt millään ilveellä voi kiistää etteikö omenakoneiden käyttäjät ole ihan omanlaisensa porukka. Tähän kirjoitukseen taisikin olla jossain täällä linkki:

http://www.scribd.com/doc/45727962/Applelaisuus-uskontotieteen-nakokulmasta

Aika mainio kirjoitus joka on siis Applea ja sen tuotteita kohtaan positiivinen, kirjoittaja itsekin on tyytyväinen omenakoneiden käyttäjä.

Poiminta tuolta:

"...Applelaisuudessa on paljon käytäntöjä, joista perinne pitää kiinni ja joita voidaan kutsua jopa rituaaleiksi. Tällaisia ovat esimerkiksi Applen nykyään noin kolme kertaa vuodessa järjestämät uusien tuotteiden julkistustapahtumat, joissa pääpuhujana ja tuote-esittelijänä toimii digitaaliselta pyhältä vuoreltaan alas laskeutunut ja insinööriksi inkarnoitunut jumalolento, Applen toimitusjohtaja Steve Jobs. Häntä pidetään yhtenä maailman parhaista kommunikoijista eikä syyttä. Jobsin pelkistetty ja varma tyyli terästettynä sopivalla annoksella huumoria noudattaa Applen tuotteista tuttua linjaa. Toinen rituaalinen käytäntö on uusien tuotteiden jonottaminen upeiden Apple Store -myymälöiden ovilla. Samalla tavoin kuin musiikkifanit jonottavat idoliensa konsertteihin, saattavat applelaiset telttailla kauppojen edessä useita tunteja tai jopa vuorokausia ennen ovien aukeamista ja uusien tuotteiden kuluttajamyynnin alkamista. On myös poikkeuksellista muihin teknologiayrityksiin nähden, että juuri Applen asiakkaat ovat oman tuoteuskollisuutensa lisäksi äärimmäisen innokkaita markkinoimaan tuotteita muille hyötymättä siitä itse mitenkään. Yrityksellä oli kyllä aikoinaan jopa palkattuna henkilökuntaa evankelista-nimikkeellä, mutta sittemmin ilosanoman eteenpäin vieminen on lähes rituaalinomaisesti kuulunut jokaisen opetuslapsen tehtäviin..."

Heh, kyllä itsekin tiedän aina kun tuo kyseinen mainittu julkaisutapahtuma lähestyy, sen verran paljon monet tutut omppukäyttäjät siitä kohkaavat etukäteen. Eli pitää paikkansa. :D

Niinkuin selvää onkin että kaikkihan täällä mualimmassa saavat fanittaa ja touhuta ihan miten haluavat mutta sitä ei voi kiistää etteikö tämä meininki olisi aika erikoista verrattuna mihin vain muihin tekniikkavehkeisiin. "Ei kukaan Nokian/HTCn/Samsungin whatevö puhelimia jonottaisikaan" ... vaikka jotain noistakin on kait joskus jonotettu. :) Enivei yleisesti ottaen niin ei tehdä tietokoneiden tai puhelinten takia, siis jos muista merkeistä puhutaan. :)

Esim. itse voisin ihan hyvin joskus hankkia jonkun tulevan omppuluurinkin mutta en todellakaan jonottelisi sitä jossain liikkeen edessä keskellä yötä, kuten en mitään muutakaan luuria. Ja pakko myöntää kyllä sekin että kaikki ne jotka tulevat minulle suu vaahdossa ylistämään iiluuriaan eivät saa aikaan ainakaan mitään positiivisia ajatuksia ostamisen suhteen.

Kaikkihan eivät noin käyttäydy ja täälläkin foorumilla on myös näkynyt omppulaitteiden omistajia joilla on tervettä kritiikkiä näitä laitteitaan kohtaan.. ei kehuta turhaan, ei haukuta turhaan vaan kerrotaan faktoja ja rehellisesti niitä ongelmiakin joita pakosta on kaikissa laitteissa merkistä riippumatta. Itse arvostan kyseisten käyttäjien juttuja aika lailla.

Sit yks asia on varsin omituista, Appleen vedetään kovin usein homoviittauksia. Mä olen tullut siihen johtopäätökseen, että ne jotka niitä heittelee, ovat ihka oikeita kaappihomoja vailla puhkeamista kukkaan.

Voit tulla toki mihin johtopäätökseen vaan mutta onko tuo oikeasti omituista? Eikös joku käyttäjäkysely tai -paneeli tässä taannoin asian todennutkin että huomattava osa (=enemmän kuin muilla merkeillä) omppukäyttäjistä on sateenkaariporukkaa? Täälläkin taisi linkkiä olla mutta siitä on jo aikaa sen verran että aika paljon saisi kelata taaksepäin. Eikä tuossa kait mitään erikoista tai pahaa olekaan, eikös ko. ihmiset usein ymmärrä hyvän disainin päälle.

Täähän on taas aika lailla ooteetä tähän topikkiin ja voisi ennemmin olla tuolla "tappeluketjussa" joka onkin paikka paikoin aika hulvatonta luettavaa. :D

- H

Mutta jos otetaan tuo uskontojuttu tarkasteluun, niin mitä se tekee niistä, jotka pistävät hanttiin kuin viimeistä päivää? Jokaista omenafania vastaan löytyy yksi antifanittaja, joka ajaa omaa agendaansa yhtä voimakkaalla intensiteetillä. Mutta mä valitettavasti koen aina sen niin, että samat naamat ovat pilaamassa kotibileissä fiilistä, eli tylsiä ihmisiä, joiden mielestä kellään ei saisi olla kivaa koskaan.

Sitten on ihmisiä, jotka innostuu ihan helvetisti kaikesta, itse kuulun niihin. Odotan kovasti uutta kameraa, uutta puhelinta, uutta peliä, uutta leffaa, uutta levyä jne jne. On siistiä innostua asioista ja hehkutella jotain uutta ostosta omassa mielessään. En osaisi itse esim odottaa jotain autoa puolta vuotta, olen niin kärsimätön. Ihmettelenkin monasti kun joku on tilannut unelma-autonsa ja sanoo, että toimitus on vuoden päästä.

Mun mielestä siis tylsät ja tasaisen harmaat ihmiset ottaa kierroksia Applesta ja niillä on itsellä on koko elämä sitä samaa harmaata massaa mistä ei poiketa sitten niin kirveelläkään ja pidetään huoli, ettei muutkaan saa poiketa.

Mutta jos otetaan tuo uskontojuttu tarkasteluun, niin mitä se tekee niistä, jotka pistävät hanttiin kuin viimeistä päivää? Jokaista omenafania vastaan löytyy yksi antifanittaja, joka ajaa omaa agendaansa yhtä voimakkaalla intensiteetillä. Mutta mä valitettavasti koen aina sen niin, että samat naamat ovat pilaamassa kotibileissä fiilistä, eli tylsiä ihmisiä, joiden mielestä kellään ei saisi olla kivaa koskaan.

Sitten on ihmisiä, jotka innostuu ihan helvetisti kaikesta, itse kuulun niihin. Odotan kovasti uutta kameraa, uutta puhelinta, uutta peliä, uutta leffaa, uutta levyä jne jne. On siistiä innostua asioista ja hehkutella jotain uutta ostosta omassa mielessään. En osaisi itse esim odottaa jotain autoa puolta vuotta, olen niin kärsimätön. Ihmettelenkin monasti kun joku on tilannut unelma-autonsa ja sanoo, että toimitus on vuoden päästä.

Mun mielestä siis tylsät ja tasaisen harmaat ihmiset ottaa kierroksia Applesta ja niillä on itsellä on koko elämä sitä samaa harmaata massaa mistä ei poiketa sitten niin kirveelläkään ja pidetään huoli, ettei muutkaan saa poiketa.

Tuo on toki sitten oma juttunsa jos saa fiiliksiä kaikesta mahdollisesta uudesta, mikäs siinä. Toiset saa ja toiset ei. Ja varmaan on niitäkin jotka on sitten periaatteesta tuota vastaan, joka on tietysti ihmeellistä kun se ei ole heiltä pois. Eipä tässäkään asiassa voi oikeastaan sanoa kuka on oikeassa jos kukaan, jokainen taaplaa tyylillään.

Mutta kuten täälläkin ns. tappeluketjussa on nähty niin tosiaan ylilyöntejä tapahtuu ihan yhtä lailla suuntaan jos toiseenkin ja tarkoituksellakin tietysti provotaan menemään. Useimmiten tuo on ihan hauskaa seurattavaa kun tosiaan ajattelee mistä älyttömästä aiheesta "tapellaan", tosin välillä kieltämättä on tullut itsellekin mieleen että onko jokin tietty kirjoittaja aivan tosissaan vai onko tämä nyt sellaista huumoria joka menee yli korkealta ja kovaa..

Sitä en tiedä yhdistääkö jokin asia sellaisia ihmisiä jotka "saavat kierroksia" omenasta suuntaan tai toiseen eli ovatko jotain harmaata massaa tai ei... joka tapauksessa todellakaan kaikki sellaiset ihmiset jotka eivät heitä kärrynpyöriä aina omenalaitteen nähdessään tai uuden sellaisen julkaisun yhteydessä eivät tosiaankaan ole sitä harmaata massaa. Omastakin puolestani voin sanoa että useimmat värikkäimmät ja vähintäänkin erikoiset tuntemani ihmiset eivät voisi vähempää välittää siitä millä vehkeillä puhelevat tai minkä ruudun edessä istuvat, eivät heitä tällaiset asiat kiinnosta. :)

Ja kivaa voi todellakin olla ilman omenoitakin yhtä lailla kuin niiden kanssa, kaikki käy. :D

- H

Sikäli on hölmöä rinnastaa keikkalippujen jonottaminen Apple-vehkeiden jonotukseen, että kun keikkaliput ovat myyty loppuun, keikka jää suurella todennäköisyydellä näkemättä. Härveleitä kun taas pukkaa kokoajan liukuhihnat punaisena lisää. Väkisin pistää miettimään, että minkälainen maailmankuva mahtaa olla ihmisellä, jolla pitää olla aina ensimmäisenä kaikkea uutta ja hienoa. Jääkö se varsinainen tuote sitten kuitenkin sivuseikaksi? Useimmille meistä tuo elämänvaihe on jäänyt hiekkalaatikkoleikkien myötä historiaan.

Väkisin pistää miettimään, että minkälainen maailmankuva mahtaa olla ihmisellä, jolla pitää olla aina ensimmäisenä kaikkea uutta ja hienoa.
No minkälainen, mieti hetki ja kerro ihmeessä. Mä muistan kavereita, jotka osti aina uusimman Nokian ja puhelinforumit ovat väärällään tuoreiden puhelinten myynti-ilmoituksia. Nokia puskee kokoajan uutta mallia ja jengi päivittää sitä mukaa. Osa ostaa aina uuden auton, sen mallin uusimman ja vie edellisen vaihtoon. Mitä se nyt kertoo näiden ihmisten maailmankuvasta? Ei vittu yhtään mitään.

Apple tekee luurin kerran vuodessa, onko se nyt jotenkin ihmeellistä, että Applen fanit maksaa siitä jopa extraa että saa sen mahdollisimman nopeaan käsiinsä?

Itsekkin vaihdan usein lähinnä vaihtoarvon takia ja olen kyllä myös helppo koukuttuun uusiin juttuihin. Olen sitte varmaan aika paska ihmine :/

E: ainii, miksei vaihtais, jos on rahaa vaihtaa ;)

Sikäli on hölmöä rinnastaa keikkalippujen jonottaminen Apple-vehkeiden jonotukseen, että kun keikkaliput ovat myyty loppuun, keikka jää suurella todennäköisyydellä näkemättä. Härveleitä kun taas pukkaa kokoajan liukuhihnat punaisena lisää. Väkisin pistää miettimään, että minkälainen maailmankuva mahtaa olla ihmisellä, jolla pitää olla aina ensimmäisenä kaikkea uutta ja hienoa. Jääkö se varsinainen tuote sitten kuitenkin sivuseikaksi? Useimmille meistä tuo elämänvaihe on jäänyt hiekkalaatikkoleikkien myötä historiaan.

Ei kyse ole mistään taaperoikäiseksi taantumisesta, vaan haaveesta olla vapaa ateenalainen. Kyseessä on juuri se, mitä Whitehead kirjoitti ja joka näyttää Crrc:llakin olevan signaturena: "Civilization advances by extending the number of important operations which we can perform without thinking about them."

Jos mun ei tarvi huolehtia palavereistani, olen aina verkossa, voin lähetellä viestejä mobiilisti, kertoa missä sijaitsen jne. uhraamatta ajatteluaikaa rutiineille, voin keskittyä johonkin oikeasti luovaan. Uudet laitteet ja vimpaimet mahdollistavat vapautumisen piuhoista, paperikalentereista, rannekellosta, muovisesta kompassista, taskulampun kantamisesta, läppäristä ja lennättimistä. Kaljallakin voi olla vaikka rauhassa kun rouva kotona näkee sijainnista, että se on turvallisessa lähikuppilassa, eikä soittele perään että ookkona tissipaaris.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Mua hämmästyttää miksi kukaan jonotteli jotain iPadiä, kerta sitä oli siinä vaiheessa saanut ulkomailta jo kuukausikaupalla. Pakko olla vähän vajakkia porukkaa :D

Ovatko muuten kaikki jotka eivät omista omenapuhelinta "antifaneja" tai "muroja" tai apinoita tai jotain muuta vastaavaa? :) Siis ns. omenafanien mielestä? Onko se mustavalkoinen joko-tai -meininki, joko olet meidän puolellamme tai tai meitä vastaan? ;)

Mä olen vähän molemmilla puolilla. Omistan iPhonen ja olen siihen erittäin tyytyväinen, mutta samalla inhoan koko Applen brändiä eikä mulla todellakaan ole suunnitelmissa esim vaihtaa PC:tä mäkkiin. Ruman muro-PC:n rinnalle vois ottaa vaikka iPADin joku päivä.

Mike sanoi:

Viitaten tähän fani/antifani-asetteluun.

Nyt kun vedettiin tuo uskontonäkökulma tähän asiaan, niin mielestäni Apple-faniutta voidaan verrata mihin tahansa ääriuskovaisuuteen. Suurin osa muusta maailmasta eivät vihaa niinkään sitä rakkauden kohdetta(Islam, Apple, whatever), vaan eivät vaan ymmärrä näiden aatteiden äärikannattajien sokeaa ajattelutapaa ja kiihkoa rakkauttansa kohtaan.
"Islam/Apple/whatever on se ainoa oikea ja kaikki muu on paskaa!"

Tässä ja tappeluketjussa moni "antifani" myöntää Applen tuotteiden hyvyyden, vaikka esittääkin tervettä kritiikkiä heidän tuotteistaan. Tää on mun mielestä sellanen järkevä arkinen näkökulma, joka kuuluisi terveelle ihmiselle. Tuotteiden fanittaminen yli äyräiden vaan ihmetyttää päivästä toiseen, mun pieni pää ei vaan yksinkertaisesti ymmärrä tätä. Ollaanko me perähikiän suomalaiset sitten vaan niin jäärää kansaa, ettei osata iloita asioista tarpeeksi vai mikä maksaa? Dunno...

Btw. en oo vielä jaksanut lukea tuota Applen uskontoartikkelia läpi, joten en ole varma onko tähän asiaan viitattu mitenkään.

No milloin se fanittaminen menee yli äyräiden? Täällä on jo kerrottu, miten on vammaista jonottaa jotain laitetta. Samoin on kerrottu miten uusimpaa vempelettä halajavan maailmankuva on mahdollisesti vinksahtanut. Otatteko te hieman vakavasti Applen fanittamisen?

No milloin se fanittaminen menee yli äyräiden? Täällä on jo kerrottu, miten on vammaista jonottaa jotain laitetta. Samoin on kerrottu miten uusimpaa vempelettä halajavan maailmankuva on mahdollisesti vinksahtanut. Otatteko te hieman vakavasti Applen fanittamisen?

Täytyy kyllä pikkuhiljaa alkaa itekin "fanittamaan" Iphonea ja Applea - N8 ollu jonkin aikaa käytössä ja alkaa pikkuhiljaa vituttamaan tää kapula.
Iphone toimii kuin märkä uni tähän verrattuna...

Täytyy kyllä pikkuhiljaa alkaa itekin "fanittamaan" Iphonea ja Applea - N8 ollu jonkin aikaa käytössä ja alkaa pikkuhiljaa vituttamaan tää kapula.
Iphone toimii kuin märkä uni tähän verrattuna...
Tuli tosta mieleen kun Nokialla töissä oleva tuttu pisti Facebookissa viestin että kamppailee C7:nsa kanssa. Kovasti halusin kirjoittaa että kuka vaan kärsisi Symbianin kynsissä. En sitten viitsinyt, ei sitä tiedä kuinka vakavasti firmansa ottavat. :)

No minkälainen, mieti hetki ja kerro ihmeessä. Mä muistan kavereita, jotka osti aina uusimman Nokian ja puhelinforumit ovat väärällään tuoreiden puhelinten myynti-ilmoituksia. Nokia puskee kokoajan uutta mallia ja jengi päivittää sitä mukaa. Osa ostaa aina uuden auton, sen mallin uusimman ja vie edellisen vaihtoon. Mitä se nyt kertoo näiden ihmisten maailmankuvasta? Ei vittu yhtään mitään.

Apple tekee luurin kerran vuodessa, onko se nyt jotenkin ihmeellistä, että Applen fanit maksaa siitä jopa extraa että saa sen mahdollisimman nopeaan käsiinsä?

No jaa, ehkäpä suppeassa mielessäni vain kuvittelen, että ihminen ennemmin tai myöhemmin kyllästyy juoksentelemaan asioiden perässä, jotka eivät asetu tarveasteikon kärkipäähän.
Ja vaikka ei kyllästyisikään, niin harvemmin se on paha asia. Monelle saattaa tulla esimerkiksi harrastuksesta hyvin tuottava elinkeino. Toisin kuin joillekin harvoille triviaaleista asioista vain tulee jonkinsortin päähänpinttymä, josta kuvitellaan muidenkin olevan kiinnostuneita.
Varmaan jokainen on törmännyt tähän etäisesti ihmistä muistuttavaan karikatyyriin, joka pyörii samaa ympyrää jopa vuosikymmeniä luullen olevansa jotenkin poikkeuksellisessa asemassa, kun taskusta tai autotallista löytyy jotain kerrassaan erinomaista, jota pitää kaikille esitellä. Tämä tyyppihän on ensivaikutelmaltaan ihan ok, mutta pidemmän tuttavuuden jälkeen vain enää hymähtelet hyväntahtoisesti sen jutuille, kunnes lopulta välttelet kaveria ja sen mukanaan tuomaa kiusaantuneisuuden tunnetta. En minä todellakaan tiedä, millainen maailmankuva näillä janttereilla on - hakeeko tällainen kaveri jotain elämässään vai onko tämä vain tapa elää?

Jottei nyt liikaa aiheesta eksyttäisi, niin epäilen vahvasti, että sama jengi jonottaa toki muitakin Applen tuotteita kuin vain iPhonea. Ei vain voi käsittää jonotusta - vaikka ne loppuisivatkin kesken, niin saahan niitä pikapuoliin vähän käytettynä jostain?

Viimeksi muokattu:
Fanittaminen on jees, varsinkin jos omaa kokemusta enemmänkin kuin yhdestä tai kahdesta tuotteesta. Yleensähän iphoneen on hypätty suoraan tyyliin Nokian 1631 luurin parista. Onhan se mullistavaa silloin :)

Parilla kaverilla iphone 4 ja ovat vaihtamassa pois kommentein "Tarttis PUHELIMEN", toinen hommaskin jo Desire HD:n ja näin alkuun tosi tyytyväinen.

Ja jotta ei menis liian offtopiciksi, niin onkos tietoa iPhone 5 -luurista? Se voikin olla jo mielenkiintoinen, ehkä, toivottavasti. :)

Ja jotta ei menis liian offtopiciksi, niin onkos tietoa iPhone 5 -luurista? Se voikin olla jo mielenkiintoinen, ehkä, toivottavasti. :)
Voi olla myös tyyliin 3G -> 3GS päivitys.

Eli esim. iPhone 4 -> iPhone 4G, ja toi 4G olisi jopa fiksu nimenä kun nuo seuraavan sukupolven matkapuhelinverkot on tuon nimen alla. Niitä verkkojakin kun on jo rakennettu, ja 4G (LTE) puhelimia on pari ulkonakin.

Eli voi hyvin olla että vielä seuraava versio on rungoltaan samanlainen, mutta sisällä uutta tekniikkaa.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom