Apple - iPhone

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Soppis
  • Aloitettu Aloitettu
3 kpl Basic Nutrition EAA -25%
Onko iPhonessa FM-lähetintä? Itselleni valinnan Nokian ja tämän välillä ratkaisi noksun näppäimistö, jolla on yllättävän hyvä kirjoittaa. Rumahan se on, mutta käyttötarkoitus ratkaisee.

Ite just mietin, että miten tuosta näki näytön hitaan reagoinnin?

Ehkä kirjoitin sen vääriin, kuitenkin tuo näyttö ei toimi niin sulavan oloisesti kuin iPhonen näyttö, ja tuo scrollaus sivua alaspäin "tökkii" se ei vaan liiku pehmeästi ja sulavasti vähän sama kun olisi tietokoneella se 200+ välilehteä auki niin scrollaus rupee nykimään vaikka muuten toimisi kuinka sulavasti. En silti syytä ketään jos haluaa tuota käyttää, minä en.

Onko iPhonessa FM-lähetintä? Itselleni valinnan Nokian ja tämän välillä ratkaisi noksun näppäimistö, jolla on yllättävän hyvä kirjoittaa. Rumahan se on, mutta käyttötarkoitus ratkaisee.

Ei. Näppiksellä iluurissakin on oikein näppärä naputella, pienen totuttelun jälkeen.

^Yllättävän nopeasti sitä oppi tota Iluurin näppäimistöä käyttämään. Alkuunsa tökki minne sattui ja miten sattui. Nyt kun on vähän aikaa sil kirjoitellut ja piirrellytkin, niin alkaa hahmottamaan missä kohtaa se sormenpää on.

Ehkä kirjoitin sen vääriin, kuitenkin tuo näyttö ei toimi niin sulavan oloisesti kuin iPhonen näyttö, ja tuo scrollaus sivua alaspäin "tökkii" se ei vaan liiku pehmeästi ja sulavasti vähän sama kun olisi tietokoneella se 200+ välilehteä auki niin scrollaus rupee nykimään vaikka muuten toimisi kuinka sulavasti. En silti syytä ketään jos haluaa tuota käyttää, minä en.
Eiköhän toi tökkiminen johdu selaimesta (chrome) koska perus selaimella ja firefoxilla toimii paremmin, tai sitten taustalla on ohjelmia auki kun kyseisellä laitteella sekin onnistuu. Näyttö tosiaan ei yllä föönin tasolle jossa riittää hipaisu, vaan vaatii sitä varsinaista tökkimistä ja painamista.

Nokia N900 Firefox Mobile Demonstration

Mike kirjoitti ihan asiaa tosta Apple vs Nokia mm. sen suhteen että Nokia tunkee puhelimiin kaiken mahdollisen käytettävyyden kustannuksella. Toisaalta iPhonessa käytettävyys on kiitettävällä tasolla, mutta mm. flashin ja bluetooth tiedonsiirron puute vituttaa ainakin itseäni edelleen.

Itsensä toistamistahan tämä on, mutta ensimmäinen syy miksi en noksua (esim. n900) ostaisi on että se on ruma päältä ja sisältä! Toinen syy fyysinen qwerty, turhaa paino ja kokoa luuriin. Kun en kirjoita luurilla romaaneja, en nää fyysiseen qwertyyn mitään syytä. Ja iluurin "virtuaali" näppäimistö on erittäin sulava ja nopeatoiminen kirjoittaa. Ja oppii tietty sanoja, eli kaikkee ei tarvitse kirjoittaa.
Tuo n900 ja niin monen muunkin mallin PAINALLUS (resistiivinen)näyttö on surkea. Iluurin kosketusnäyttö on lähes täydellinen.

M-Nutrition Sports Greens 1, 210 g, Lemon-Lime

Todella tykki viherjauhe

-33%
Olisiko ehdotuksia treenipäivyriksi iPhoneen? Pitäisi saada syötettyä treenin laatu, kesto ja ainakin oma paino. Ja näistä kun saisi vielä käyrät / palkit piirrettyä... AppStoresta ei oikein tahtonut löytyä.

Tuntuu olevan Apple-miehille kova paikka tää N900. Ilmeisen kova luuri, kun pitää noin vuodattaa.
Jos noin ajatellaan, niin miten kova paikka muroille on iPhone :D Hups, puhuiko laine itsensä pussiin?

Jos noin ajatellaan, niin miten kova paikka muroille on iPhone :D Hups, puhuiko laine itsensä pussiin?

*rumpujen pärinää x japi*

iPhone kun haluat elää yksinkertaisesti ja olla söpönä kahvilassa. N900 kun haluat mahdollisuuksia.

No, onhan tuossa iPhonessa kompassi, jota ei N900:een mitenkään saa. "Paskaksi haukkumiselle" en kuitenkaan näe mitään perustetta.

Sehän se ero tässä onkin. Ketään ei kiinnosta mennä aukomaan päätä Nokiaketjuun, käykää lukemassa sitä, ei paljoa ole Applen käyttäjiä siellä. Mutta täällä sitä vasta meteliä onkin. Joten eiköhän se ole niin, notta muroja ottaa iPhone jostain syystä vitusti päähän ja ne keillä se on, ymmärtää hyvin, miksi muroja ottaa päähän.

*rumpujen pärinää x japi*

iPhone kun haluat elää yksinkertaisesti ja olla söpönä kahvilassa. N900 kun haluat mahdollisuuksia.

Tekniikan kanssa mä haluan elää yksinkertaisesti. Jos käytän emailia, puhelinta, tekstaria, nettiä ja joitakin ohjelmia (mm. Shazaam), niin haluan että homma käy simppelisti.
Minua ei kiinnosta tehdä tohtorin väitöskirjaa puhelimen käsittelystä. Keep it simple stupid, toimii puhelimen kanssa ja monessa muussakin asiassa paremmin kuin helvetinmoinen monimutkaisuus.

Mulla on toi Nokian 3720 tuossa, jonka ostin kun iPhone lähti huoltoon. Joku puhelin piti olla. Jos olisin hivenen tutustunut siihen, niin olisin ostanut jostain vaikka 2G iPhonen.
Voi tsiisus että pitää puhelimen käyttämisestä ja käyttöön sovittamisen muokkaamisesta tehdä vaikeata. Sen Nokia on aina osannut, niitä monenlaista omistaneena sen tiedän (commuista N-sarjaan).

Vähän samahan toi on noiden tietokoneiden kanssa, mua ei kiinnosta viritellä ja säädellä/päivitellä jatkuvalla syötöllä. Mä käytän sitä emailiin, internetin selaamiseen, kirjoittamiseen, satunnaiseen taulukkolaskentaan, kuvien käsittelyyn ja laskutukseen +pankkiasioihin..that's it.
Minulle riittää että se toimii jouhevan nopeasti tarvitsemassani käytössä, luotettavasti (mitä 3GS painos 1 ei tehnyt kyllä, 3G teki) ;)

Sehän se ero tässä onkin. Ketään ei kiinnosta mennä aukomaan päätä Nokiaketjuun, käykää lukemassa sitä, ei paljoa ole Applen käyttäjiä siellä. Mutta täällä sitä vasta meteliä onkin. Joten eiköhän se ole niin, notta muroja ottaa iPhone jostain syystä vitusti päähän ja ne keillä se on, ymmärtää hyvin, miksi muroja ottaa päähän.

No enemmän siellä kaksikko isodino&japi72 on trollannut mitä tässä ketjussa kukaan viime aikoina.

PS. Mulla muuten on työpöydällä iPhone, N900 ja N97.

Kirjoita vastaus...

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom