Apple - iPad

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja make_00
  • Aloitettu Aloitettu
Mitä tuo kindle nyt keulii tuon näytön kanssa? Puolen vuoden (tai sellaisen ajan kun myynti alkaa nykyisen minin kanssa hieman hiipumaan) päästä omena julkaisee (vähemmän) yllättävästi ilman ennakkoilmoitusta New iPad Mini HD:n jossa on sitten taas markkinointinimeltään retinaksi kutsuttu näyttö. Tuollainen on varmaan siellä jo viimeistelyä varten valmiina mutta eihän sitä nyt vielä kannata julkaista tietenkään. :)

- H

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Toimiiks jollain veikkauksen sivut iOS6:ssa? Mulla ei: yläpalkissa ei tuu kirjautumisvalikkoa esiin vaan siinä pyörii loputtomiin latauskuva. Oon koittanu poistaa evästeet ym asetukset. iOS5:ssa toimi ihan normaalisti. Veikkauksen oma appsi toimii, mut on tosi kökkö.

Lisäks toisinaan nettisivut jumittaa. Varsinkin kun on monta välilehteä. Saattaa puol minuuttia tai minuutin lataa, vaikka normaalisti aukee sekunneissa....

Ostin Atomic Web selaimen (89snt), ihan törkeen hyvä selain. Kaikki toimii ja muutenkin eri maailmasta kuin safari ja hullusti nopeampi. Street viewiä paikkaa Live street view appsi. Onhan tää sittenkin pätevä peli, otetaan sanoja takas..

On nyt perjantaista lähtien ollut IPad mini wifi käytössä. Kokonsa ja akunkeston puolesta huippulaite. Retina paidasta ei kokemuksia niin näyttöäkään ei oikein osaa haukkua, kokemusta siis Ipad2 jota en tämän oston jälkeen ole käyttänyt lainkaan. Kirjoittaminen minusta paljon helpompaa kuin isolla padilla ja ainakin tällähetkellä tuntuu, että tämän kokoinen padin kuuluukin olla, huikean kevyt ja ohut on. Sitten kun parin kuukauden päästä tulee tehokkaampi IPad mini retinanäytöllä ja cellural malli niin varmasti sellainenkin hankintaan menee, niin paljon haukkuvat tämän näyttöä vs retina... No toivottavasti ei ihan heti ilmesty nimim. Elämä on;)

Applen App Store policyn nojalla ollaan nyt ajamassa SkyDrivea ja seuraavaksi ilmeisesti myös DropBoxia iOS:n ulkopuolelle. Apple vaatii 30% osuutta koko palvelun liikevaihdosta, jos asiakas haluaa käyttää sitä myös iOS:sta käsin ja samalla perusteella on alettu riidellä myös Office365:stä. Jos taas iOS-applikaatiosta poistaa maksumahdollisuuden, ei sekään kelpaa Applelle, koska palvelusta voi maksaa on-line ja sen jälkeen ilmaisesta applikaatiosta käsin käyttää maksullista palvelua. App Storesta blokataan nyt ulos myös kolmansien osapuolten applikaatioita, joista pääsee SkyDriveen.

Applen kanta on se, että kaikkien devaajien pitää maksaa saman verran, mutta on tuo kieltämättä aika ontuva argumentti tapauksessa, jossa kyseessä on multi-platform palvelu eikä ständalone iOS applikaatio. Lyhykäisyydessään siis jos ostat lisää tilaa SkyDriveen iOS-applikaatiolla, Applelle pitää maksaa 30% tilausmaksusta niin kauan kuin palvelua käytät, vaikket edes enää omistaisi yhtään iOS-laitetta. Jos taas MS jättää ostomahdollisuuden pois iOS-applikaatiosta välttääkseen tämän 30% rojaltin, ei Apple päästä clienttia tai sen päivitystä Storeen.

Itse asiassa lukemattomat palvelut mukaanlukien Hesarin iPad applikaatio taitaa rikkoa tätä samaa sääntöä vastaan ihan samalla tavalla kuin mitä Microsoft tässä yrittää. Näitä lukiessa kyllä ainakin itseäni vituttaa olla Applen asiakas. Jos Microsoft tai Google yrittäisi samanlaisia kikkoja niin olisi rosiksessa samantien määräävän markkina-aseman väärinkäytöstä.

Hienoa meininkiä... vaikka Apple tekee todennäköisesti laadukkaimmat ja makeimmat laitteet, niin en vain pääse yli siitä kuinka yrityksenä toimintatavoiltaan yms. se on aivan kamala ja pyrkii tappaamaan (muiden) kehityksen.

AppleBorgCube.jpg

Mun mielestä Apple ei ainakaan Nokian kehitystä esim kameran osalta ole koittanut tappaa ja se on sitä oikeaa kehitystä. Se ei ole kehitystä, että kopioidaan Applen tuotteita. Mitä uutta nää muut ovat tuoneet? Eivät juuri mitään merkittävää. Ovat keskittyneet vain raivolla iPhonen ja iPadin tappamiseen siinä onnistumatta. Markkinoinnissakin isketään Appleen kiinni, eivät vain pääse ylitse.

Mun mielestä Apple ei ainakaan Nokian kehitystä esim kameran osalta ole koittanut tappaa ja se on sitä oikeaa kehitystä. Se ei ole kehitystä, että kopioidaan Applen tuotteita. Mitä uutta nää muut ovat tuoneet? Eivät juuri mitään merkittävää. Ovat keskittyneet vain raivolla iPhonen ja iPadin tappamiseen siinä onnistumatta. Markkinoinnissakin isketään Appleen kiinni, eivät vain pääse ylitse.

Luitko ollenkaan tuota dopeyn postia?

Kai skydriveä/dropboxia pystyy käyttämään selaimella, iTuotteillakin?

Tässä nyt ottamatta kantaa sen suhteen kuka kehittää ja mitä (oli se sitten langaton lataus, näyttöjen kehitys, navigaatio- ja karttapalvelut, kamerateknologian kehitys, taipuvien näyttöjen kehitys, nanoteknologia jne..) niin eikö nimenomaan lisääntynyt kilpailu tuo sitä kehitystä jo itsessään? Tämä siis riippumatta laitevalmistajan brändistä.

Itse aiheeseen, en kyllä itse näe suuria syitä miksi tätä iPad minin näyttöä haukutaan testeissä, itse olen tyytyväinen tähän, vaikka varmasti asiat voisivat paremminkin olla ainakin numeroiden valossa. Toiseksi, juuri tämän kokoinen tabletin pitääkin olla. Tablettimarkkinassa ei kyllä kukaan toistaiseksi ole tullut lähellekään iPadia, kilpailijat pääsääntöisesti ylihintaista kuraa.

Luin toki. En mä näe sitä kehityksenä, että voi upata jonnekin tiedoston. Näen sen vain palveluna. Kehitys on keksiä jotain uutta. Ei toki mikään hyvä juttu jos Dropbox poistuu.
Periaatteellinen kysymyshän tässä on se, että Applen mielestä heille kuuluu 30% liikevaihdosta mistä tahansa palvelusta jota olet joskus käyttänyt iLaitteella. Samaan aikaan Tim Cook jeesustelee haastattelussa, että strategiana onedelleen tarjota parhaat mahdolliset tuotteet kuluttajalle.

Saas nähdä miten kauan voi käyttää iPadilla Spotify:ta.

Ottamatta kantaa itse Applen toimintamalleihin niin kyllähän pilvipalvelut on yksi viimeaikojen suurimmista kehitysaskelista myös mobiiliteknologian puolella.

Periaatteellinen kysymyshän tässä on se, että Applen mielestä heille kuuluu 30% liikevaihdosta mistä tahansa palvelusta jota olet joskus käyttänyt iLaitteella. Samaan aikaan Tim Cook jeesustelee haastattelussa, että strategiana onedelleen tarjota parhaat mahdolliset tuotteet kuluttajalle.

Saas nähdä miten kauan voi käyttää iPadilla Spotify:ta
.

Tai Netflixia, HBO:ta jne...

Samalla ideologialla käytännössä seuraava askel on sitten Spotify, Netflix, yms. poistaminen ellei maksa 30% osuutta. Toi on aika helvetisti, varmaan liikaa, koska noi palvelut muutenkin perustuu siihen että ne ei maksa paljoa joten massalla sitä rahaa lopulta kertyy.

Aika hurjaa olisi. Eikä Apple pysty mitenkään tarjoamaan kaikkia noita samoja palveluita itse, ainakaan yhtä laajasti.

Mistäs sen tietää etteivät jo maksa?
Nii, ehkä maksavat. Oletin vain että kun nyt uutisoitiin tuommosesta uudesta näkökulmasta, että myös kk-maksullisten palveluiden juoksevasta maksusta pitäisi muka pulittaa Applelle. Eihän tuossa on ole mitään järkeä. 30% maksullisen applikaation hinnasta, okei, no problem, mutta että kk-maksuista.

"That’s right, Apple has rules against allowing users to purchase things outside of the application. If a service isn’t using Apple’s in-app purchase platform, it can’t provide an outside link to purchase a subscription service."

Spotify sovelluksessa ei taida tosin olla linkkiä mihinkään maksusivulle, koska sitä ei voi käyttää ilman Premiumia, eli se ei päde Spotifyn keississä? Missä raja menee, siinä että sovelluksessa on maininta ja linkki käyttäjätilin sivulle jonka kautta voi aloittaa kk-maksun?

Samalla ideologialla käytännössä seuraava askel on sitten Spotify, Netflix, yms. poistaminen ellei maksa 30% osuutta. Toi on aika helvetisti, varmaan liikaa, koska noi palvelut muutenkin perustuu siihen että ne ei maksa paljoa joten massalla sitä rahaa lopulta kertyy.

Aika hurjaa olisi. Eikä Apple pysty mitenkään tarjoamaan kaikkia noita samoja palveluita itse, ainakaan yhtä laajasti.

Niin, 30 pinnaa 22,5 miljoonasta on aika paljon (3 miljoonaa premium-tilaajaa, keskihinta 7,5 taalaa).

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom