Apple - iPad

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja make_00
  • Aloitettu Aloitettu
iPadiin saa myös kiinni Applen bluetooth-näppiksen jolloin pädi voi olla kuinkapäin vain ja missä vain.
Jeh, no se on hyvä.

Itse tartun siihen että jos ei aio edes ostaa uutta läppäriä, vaan tabletin tilalle, niin katsoisin pitkään resoluutiota. ~250 pikseliä leveyttä on aivan saatanasti.

Kaippa seuraavassa iPadissa on tilanne korjaantunut.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Jeh, no se on hyvä.

Itse tartun siihen että jos ei aio edes ostaa uutta läppäriä, vaan tabletin tilalle, niin katsoisin pitkään resoluutiota. ~250 pikseliä leveyttä on aivan saatanasti.

Kaippa seuraavassa iPadissa on tilanne korjaantunut.

Aivan. Mikäli huhuihin on yhtään luottamista niin uudessa iPadissa tulee olemaan näytön kokoon nähden aivan saatanallinen reso: http://www.macrumors.com/2011/06/14/ipad-3-coming-this-year-with-2560x1920-resolution-display/

On se joo kun mulla on tässä työkoneella 30" monitori ja 2560x1600 reso ja jos miettii että tämä näkymä puristettaisiin vajaaseen 10 tuumaan niin onhan aika pientä piperrystä tekstit...

On se joo kun mulla on tässä työkoneella 30" monitori ja 2560x1600 reso ja jos miettii että tämä näkymä puristettaisiin vajaaseen 10 tuumaan niin onhan aika pientä piperrystä tekstit...
En mäkään tajua miten siitä saa enää selvää. Ehkä hieman turhaa kikkailua jo.

Ehkä niillä on joku super fancy koodi joka aina skaalaa sisällöt täydellisesti. Sitten JOS haluaa niin järjetöntä tarkkuutta voi käyttää hyväkseen muuten. Tosin luulis että Full HD olis ihan tarpeeksi, koska jos ajatellaan niin Full HD videothan tuossa sitten on se juttu.

En mäkään tajua miten siitä saa enää selvää. Ehkä hieman turhaa kikkailua jo.

Menee vähän överiksi niinkuin kameroiden pikselikisa. Laskin äkkiseltään että tää foorumin teksti olis isojen kirjaimien osalta n. 1mm korkeeta, onhan se paperilla vielä luettavaa mutta ei niin pientä tekstiä jaksa kovin paljoa lukea. Pikselitiheys olis vähän parempi tuossa sitten vielä kuin iPhone 4:ssa joten kyllä siitä aika pientäkin selvää saa.

Onneksi on hieman ruvennut tulee osviittaa että jätetään esim. puhelimien pikselit sinne 5-10MP ja keskitytään muuhun.

Onneksi on hieman ruvennut tulee osviittaa että jätetään esim. puhelimien pikselit sinne 5-10MP ja keskitytään muuhun.
Toivon niin kautta kiven ja kannon. On meinaan todella vittumaista kun törkkäät iPhonen kiinni koneeseen ja synkkaat kuvat, niin se sitten napsii iPhoton galleriaan täyskokoiset kuvat ja onhan melkoista levytilan tuhlausta täyttää kovoa jollain 10 megan kännykkäkuvilla etenkin kun levytila ainakin itellä on suht kallista SSD:tä. Saakohan tuon iPhoto-gallerian määrittää jonnekin muualle?

Tämmöne oli, varmaa etit ehkä jo itse mutta anyway:
http://hints.macworld.com/article.php?story=20020107231049966

To change the default file store location, go to terminal and type:
defaults write com.apple.iPhoto RootDirectory /path/to/desired/location

To remove the changed default:
defaults remove com.apple.iPhoto RootDirectory

Henk.koht. kokemusta ei ole, joten sillä varauksella kokeilee.

Muistaakseni ite tein sen niin että iPhoto kiinni, siirrät iPhoto Library -paketin uudelle levylle, iPhoto käyntiin ja kun se herjaa että kirjastoa ei löydy, osoitat sen sieltä uudesta paikasta. Mulla kans käyttis ssd-levyllä ja iPhoton kirjasto kiltisti toisella levyllä.

Onko kenelläkään kokemusta maastokartoista Ipadin kanssa? Itse ajattelin hommata tämän Ipad2:en ja mietin, että olisi aika kivaa ottaa laite mukaan esim. pienemmille päiväretkille.

Näytön koko yhdistettynä laitteen keveyteen ja karttojen oston helppous alkaa tuntua aika houkuttelevalta paketilta.

:rolleyes:

Latasin ilmaiseksi appstoresta ohjelman nimeltä FlexPlayer. Tuohon saa tosi kätevästi siirrettyä leffat :)
Kun olet ladannut ohjelman ipadiin toimit seuraavasti:

- Avaa iTunes.
- Valitse kohdasta "Laitteet" iPad, siitä vasemmasta palkista itunesissa.
- Klikkaa ohjelmat.
- Skrollaa ohjelmat sivua ihan alas, kohtaan mistä löytyy tiedostonjako ohjelmia.
- Valitse sieltä FlexPlayer.
- Siirrä haluamasi video FlexPlayer "kansioon"
- Elokuva siirtyy iPadiin FlexPlayer appiin.

Tuon avulla ei tarvi enään konventoida mitään leffoja ennen katselua :) mielestäni todella kätevä ja hyödyllinen sovelluus :D

Onko kukaan päivitellyt jailbreakattua padia uudemmalle firmwarelle? Meneekö miten helposti, vai tuleeko mitään ongelmia? Pitäisi päivitellä 4.2.1:stä uudempaan. Niin siis kyseessä ekan sukupolven padi.

Tuon Flexplayerin kanssa tuli muuten tämmöinen ilmiö vastaan:
http://support.personasoftware.com/discussions/problems/5685-flexplayer-crashing-on-ipad
Ei tunnu liittyvän videon formaattiin ainakaan mulla, koska kaikilla tiedostomuodoilla mitä kokeilin oli sama lopputulos...

Mites tuo iPadin moniajo taikka sen puute, voiko esim. Spotifyn jättää soimaan taustalle kun käyttää vaikkapa selainta, Skypeä tms. vastaavaa?

Mites tuo iPadin moniajo taikka sen puute, voiko esim. Spotifyn jättää soimaan taustalle kun käyttää vaikkapa selainta, Skypeä tms. vastaavaa?
Eikös tämä ollut jossain aiemmassa iOS versiossa mullistava uutuus?

"iOS 4 -päivityksessä julkaistiin Applen mukaan yli 100 uutta ominaisuutta. Apple korostaa niistä eniten sovelluksien moniajoa"

Latasin ilmaiseksi appstoresta ohjelman nimeltä FlexPlayer. Tuohon saa tosi kätevästi siirrettyä leffat :)
Kun olet ladannut ohjelman ipadiin toimit seuraavasti:

- Avaa iTunes.
- Valitse kohdasta "Laitteet" iPad, siitä vasemmasta palkista itunesissa.
- Klikkaa ohjelmat.
- Skrollaa ohjelmat sivua ihan alas, kohtaan mistä löytyy tiedostonjako ohjelmia.
- Valitse sieltä FlexPlayer.
- Siirrä haluamasi video FlexPlayer "kansioon"
- Elokuva siirtyy iPadiin FlexPlayer appiin.

Tuon avulla ei tarvi enään konventoida mitään leffoja ennen katselua :) mielestäni todella kätevä ja hyödyllinen sovelluus :D

Itse suosin kyllä cinexplayeria. Samalla tavalla toimii, mutta saa tekstitkin näkymään.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom