Antigrillaus -thread

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Huppe
  • Aloitettu Aloitettu
Pro Nutrition Fire Kick, 20 x 25 ml -20%
Koska näyttäis vähän munanvenyttely kilpailulta, niin joko Big Green Egg tai ei mitään..

Melkein kiinnosti noi Weberit, kun en ollut näistä munista kuullutkaan. Nyt on kyllä saatava tollainen keraamimuna kaikkiin kesäpaikkoihin. Tai auton perään, niin voi sitten pyöritellä 70kg munan esiin kyläillessäkin.

Aiheen grillivinkumista sivuten: meillä on kerrostalon takapihalla ~15m talosta ihan kunnon muurattu grilli-/kesäkeittiö. Aina vituttaa kympillä kun siellä joku jotain grillaa. Siis lähinnä siitä syystä että alkaa tehdä alyttömästä mieli grillipihviä ja makkaraa, mutta en millään kehtaa syöksyä lokittelemaan kaikkien naapureiden käristyksiä. Tatti otsassa vain kaihoisasti haistelen parvekkeelta.

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Itsehän valmistin useina kesinä ulkoruokia sähköpaistotasoilla ja nyt tänä keväänä siirryin lähemmäksi muka-aidompaa grillausta hankkimalla kaasupaistimen. Weberiä en tietenkään laittanunna, kun ovat paistolevyiksi niin pirun kalliita.

Ihan mukavaa puuhaahan tuo on, mutta kahden "grillaus"kerran jälkeen on mietityttänyt se, mitä alun perinkin epäröin ennen kaasupaistinostopäätökseni tekemistä. Eli kivahan se on ulkona olutta ottaa ja tavallaan pannulla paistella, mutta kyllähän aito hiilikärtsäys olisi sitä aitoa grillausta. Miksi paistaa makkaroita ulkona +6 asteessa palellen, kun saman voisi tehdä uunissa sisällä takkatulen lämmössä?

Mä oon kanssa sitä mieltä, että grillaaminen pitäisi tehdä puilla tai hiilillä, eikä mitään pariloita väliin, koska se olis ihan sama ku liedellä paistais pihvejä!

Mä olen sitä mieltä että suurimmalla osalla on ihan sama millä grillaavat kun taito ei riitä mihinkään muuhun kuin ruuan täydelliseen pilaamiseen. Kuinkahan monta kertaa tullut keskustelua näistä grilleistäkin kaveriporukassa ja aina me päädytään sitten siihen että se on hiiligrilli ainoa ja oikea.. Lopputulos on kuitenkin aina samanlainen riippuen grillaajasta raaka, sytytysnesteen makuinen tai poltettu pihvi joskus harvoin saanut ihan onnistunuttakin grilliruokaa. Tehnyt useasti mieli sanoa joillekkin ihmisille että vaikka se sisällä olevan uunin grilli onkin huijausta niin lopputulos eli ruoka maistuu 100x paremmalta jos tekisit siellä-

Saa olla aika paljon pokkaa kuka lähtee grillaa hiiligrillillä parvekkeella, vaikee uskoo et moisia idiootteja edes löytyisi.

Kyllä niitä on. Joskus 10v sitten seurailin vierestä kun palokunta sammutteli moisen idiootin asuntoa. :D

^Turussa YO kylässä taisi palaa kämppäkin, kun jätkät grillauksen jälkeen nostivat hiiligrillin takaisin sisälle :D

Siellä juurikin, noin vappu 2002? Nyt kun muistelee, niin ei tainnu tosiaan olla parveketta ko. asunnossa vaan juurikin eteiseen nostettu hiiligrilli temput teki.

Miksi paistaa makkaroita ulkona +6 asteessa palellen, kun saman voisi tehdä uunissa sisällä takkatulen lämmössä?

Tarkoitit siis ilmeisesti kuitenkin grillauksen syvintä olemusta eli miksi paistaa makkaroita uunissa sisällä takkatulen lämmössä, kun saman voisi tehdä ulkona +6 asteessa palellen?

En nyt jaksa quotaa ketään mutta mulla oli kotona 7 v keskuskaasussa oleva kaasuliesi Helsingin työläiskaupunginosassa. Jätän nyt tietoisesti mainitsematta että se oli vallila. Jos grillaamisen kriteeri on liekki niin noin 100 000 hesalaista grillaa aamumunansa ja kahvinsa.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Zone-sarja -42%
Olen myös kuullut huhuja, että jotku grillaa selvinpäin ilman kaljaa, kaikkea sitä....

Joo kyllähän grillauksen syvimpään olemukseen kuuluu että grillissä tehdään ensin tasaista hiillosta hiiliä sekoittamalla ja lisäämällä noin tunti samalla olutta lipittäessä. Sitten kun alkaa tuntumaan että on pikkaisen päissään niin voi laittaa lihat paistumaan. Kun lihat alkaa olemaan valmiit on isäntä itsekkin kiskaissut miehestä riippuen sellaisen 4-6 oluen hiprakan ja voi ottaa vielä pari olutta sisälle ruokapöytään. Ruuan syönnin yhteydessä nautitaan ne ja jälkkärin jälkeen mennään parin oluen ajaksi vahtimaan että grilli sammuu. Siinä onkin sitten vedetty (vaimon) huomaamatta kymmenen oluen iltapäiväkännit ja koska on sunnuntai iltapäivä niin voi hyvillä mielin vetäytyä ruokaperräisille jonka jälkeen olo tuntuu melkein selvältä.

Back
Ylös Bottom