Anti-elektoniikka ihmiset kuten minä?

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Olen ketjun aloittajan kanssa samoilla linjoilla.

Tietokonetta joskus harvoin tarvitsen netin lisäksi kuvankäsittelyyn, eikä sekään ole mitään hifistelyä. Levyjä en juuri osta, vaan pyydän joululahjaksi. Televisiota ei edes näy, katson vuokratut elokuvat koneelta, ajankohtaisohjelmat Yle Areenalta. Ajankohtainen kakkonen, A-studio, Silminnäkijä.. uutiset joskus. Hesaria lukemalla ja radiota kuuntelemalla pysyy perillä asioista.

Elektronisia vempaimia enemmän kiinnostaa työkalut, rautakauppa on mun lelukauppa!:D Yksinkertaiset asiat tekevät onnelliseksi.

e. Ai niin, stereot on pikkusiskon vanhat ajalta ennen -90 -lukua, cd-soittimen taisin saada lahjaksi tällä vuosituhannella. Mikroaaltouunikin on pikkusiskon miehen vanha, en näe mitään järkeä ostaa uutta kaupasta kun vanhakin tavara toimii.

Laskin huvikseni mies/naispostaukset tietotekniikka/pelit osiolta ja nopeasti laskettuna 200 viimeisimmän threadin joukossa on aloituspostaajana 199 miestä ja 1 nainen :hyper:

eipä tää nii kovin yllättävää ollu :D eivaan tunnen yhen likan joka pelaa guitar heroo :rolleyes: se on yllättävää

Oon molon kaveri. Vaikka mulla on kaiken kukkuraksi jonkin verran sähkö- ja elektroniikka-alan koulutusta, niin olen näistä jutuista nykyään ihan pihalla. Musiikin kuuntelu ja hifi nappaisi, mutta kun ei ole varaa ostaa edes lauantaimakkaraa, niin se aiheuttaa kitkaa.

Telkkari pitäisi ostaa, mutta en tiedä, että pitääkö sen olla ceedee vai deeveedee.

- Tietokone, jossa netti
- 21' televisio (mukana vhs :D), ei dvd-soitinta (hankinnan alla kylläkin ;))
- 20e:n arvoinen radio, jotta radio Rock kuuluu

Ehkä sitä sitten joskus jos on löysää rahaa. Ikinä ei ole rassailu, näpräily tai hifistely napannut, puhuttiin sitten kodinelektroniikasta, autosta yms.

Aika lailla Miken ja muiden hifistelijöiden kanssa samoilla linjoilla olen.

Aina pitäisi saada uusimmat vermeet ja uusinta tekniikkaa taloon. Yleensä siihen ei ole mahdollisuutta, en tiedä onko se hyvä vai huono asia :rolleyes:

Esimerkiksi PS3:n kaveriksi oli aivan pakko ostaa AKG Hearo 787 kuulokkeet, kun niissä on 8-kanava-ääni ja ovat langattomat kuten pleikan ohjaimet. Telkku on vain 32" HD Ready, joten se on menossa vaihtoon, isompaa ja kauniimpaa. Olohuoneessa musiikin kuuntelua varten Pioneerin vahvistin ja B&W:n kaiuttimet, tarkkaan valittu parasta mitä omalle budjetille saa inhimillisesti mahdutettua. Lista jatkuu...
Kitarakamoihin tai autoon en tässä vaiheessa edes uskalla mennä :D

Kun aikanaan Apple esittelee uuden MacBook Pron voi kiusaus tämän MacBookin vaihtoon olla liian suuri pienelle ihmiselle käsiteltäväksi.

Olen tilannut jo nykyisen iMacin tilalle 8-ytimen Mac pron:n 30 tuuman näytöllä. Päivittelin juuri videotykin uuteen, ostin uuden DVD-soittimen ja läppärikin olisi kiva vaihtaa MB Airiin. Kamerakamoissa ostin 5 tonnin valot ja kasan heijastimia, pitäisi kamera vielä vaihtaa. Kaikkee kivaa pitäisi aina saada, iPhone kun tulisi, woooo!

miten sen nyt ottaa, ei muakaan radio tai televisio kiinnosta tippaakaan, pelkkää skeidaa kummassakin. Ja molemmat ovat mielestäni muinaismuumioita, nykyaikaisen palvelun pitää olla on-demand tyylinen. Ja koska tälläisiä palveluita on vielä harvassa ja toimivat miten sattuu, niin rakennan omaa musiikki kirjastoa. ja soittamiseen on laitteet ja vehkeet hommattu :) ja kun rahaa tulee lisää niin pistetään pakka uusiks uusimmilla vermeillä ;)

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Eipä kiinnosta elektroniikka.

Ihan pihalla kaikesta. Hetkellisesti pääsee vähän kärryille, kun jotain joutuu ostamaan (esim. kännykkä) ja selvittää vähän asiaa.

Muutaman kuukauden vanhasta läppäristä kattelen telkkaria, pelailen, surffaan yms. Ruutu on 19 tuumaa vain ja mitättömillä koneen omilla kajareilla mennään.

Pöytäkone on kuutisen vuotta vanha ja huutaa kuin tapettava aina käynnistäessä.

Stereot oli hyvät, kun ne ostettiin joku 7 vuotta sitten. Pleikkaan(2) kytkettynä ajavat asiansa ihan tarpeeks hyvin itelle. Radiota tai musiikkia en kuuntele, käytössä oikeastaan vain silloin harvoin, kun pelaan.

Telkkari on vain 32 tuumaa, mutta kyllä sillä pelaa ja kattoo sitä itteesä.

Kännyköitä on ollu tässä kaheksan vuoden aikana vain neljä kappaletta, joista kaksi ekaa sain vanhemmilta käytettynä ja kolmannella pärjäilin viitisen vuotta viime kesään.

Ostaessa en hae parasta, vaan niin hyvää, että ei tarvitse ostaa mielellään moneen vuoteen uutta.

Kyllä sitä rehellisesti ottaen tulee välillä mietittyä että onko tarvetta ostaa se tai tämä vempain vai onko se rahantuhlausta. Käytännössä menee siihen että parantaako se elämänlaatua jotenkin erityisesti jos on isompi tai litteämpi töllö tai uusi tietokone jne. - parhaat vempaimet yleensä tuovat jotain uutta näppäryyttä hommaan.

Joo kyllä kaukana anti-elektroniikka ihmisestä ollaan.
Kaikkea uutta on pakko saada ja mikäs sen siistimpää on kuin isot telkkarit ja nohevat äänentoistot. Nykyään tekniikka kyllä kehittyy sitä vauhtia että vaatii hieman opiskelua.

Mä en ole ikinä ymmärtänyt ihmisiä, jotka ei kato tv:tä? Tulee heti eka kysymys että mitä vittua sä sitten teet? Olitko taloja valtaamassa vai vapauttamassa kettuja? (en tarkoita nyt sitä että katselee pelkkiä leffoja vaan tilannetta jossa tv:tä tai tykkiä ei ole ollenkaan)

AV-vahvistimen vaihdoin stereo-peliin. Putkivahvistimesta haaveilen. Cd-soitin on, vinyylisoittimesta haaveilen. En nyt ihan ehkä anti-elektroniikkaihminen, mutta joku viehtymys retro-tekniikkaan. Esim höyrykoneissa on sitä jotain tai vanhoissa traktoreissa :-) Noh töllöä en kyllä mustavalkoiseen vaihda :-)

Mä en ole ikinä ymmärtänyt ihmisiä, jotka ei kato tv:tä? Tulee heti eka kysymys että mitä vittua sä sitten teet? Olitko taloja valtaamassa vai vapauttamassa kettuja? (en tarkoita nyt sitä että katselee pelkkiä leffoja vaan tilannetta jossa tv:tä tai tykkiä ei ole ollenkaan)
Vastaus omalta osaltani: Luen kirjoja ja lehtiä, harrastan seksiä ja pelaan shakkia puolisoni kanssa, lenkkeilen, treenaan, hakkaan halkoja, istun pakkiksella, laitan ruokaa, syön.. Minä puolestani ihmettelen miten ihmisillä on aikaa katsella televisiota keskimäärin lähes kolme tuntia päivässä (Suomessa).

Ei sieltä tuu ku paskaa. Lostin ja leffat voi warettaa. Uutiset luetaan netissä. Aikaa kuluu mm. saliin, töihin, läksyihin, koodaamiseen, irkkaamiseen, nussimiseen (Moro Uwish), pakkiksen selailuun, warettamiseen ja syömiseen.

Itseäni näin insinöörinä kiinnostaa tekniikka tietysti, mutta ihan kaikesta ei aina jaksa innostua. Esimerkiksi kännykät mulla on järjestäen olleet ihan halpiksia. Joihinkin vermeisiin ei vaan kiinnosta laittaa rahaa yhtään enempää kuin on pakko, mutta sitten esimerkiksi ostin muutama vuosi takaperin parhaan mp3-soittimen mitä markkinoilta löytyi, laajakuvatelkkarin hommasin heti kun niitä sai, polttavan cd-aseman ostin myös aikoinaan, jolloin niitä ei monella vielä ollut jne...

Vastaus omalta osaltani: Luen kirjoja ja lehtiä, harrastan seksiä ja pelaan shakkia puolisoni kanssa, lenkkeilen, treenaan, hakkaan halkoja, istun pakkiksella, laitan ruokaa, syön.. Minä puolestani ihmettelen miten ihmisillä on aikaa katsella televisiota keskimäärin lähes kolme tuntia päivässä (Suomessa).

Samaa mieltä (kerrankin:D) Uwishin kanssa. Nyt ollu n. 5kk ilman telkkaria (heitin päättötyön takia sen mäkeen) eikä oo ollu ikävä. En tosin lue juuri yleistä kirjallisuutta enkä harrasta seksiä puolison kanssa :D (onneksi aina joskus jonkun muun kanssa) mutta aikaa menee ylitöissä, treeneissä, lenkillä, päättötyön kimpussa, kattelen dvd:t näytöltä, kahviloissa, ruuan laitossa.. Nyt olis vähän vaikea kuvitellakaan että kattosin tuntiakaan päivässä tv:tä. Mitä mä edes sieltä kattoisin kun kaikki tarvittavat sarjat löytyy dvd:llä. Kaikki pakolliset urheilumatsit ja arvokisat sitten näkeekin vaikka Grandissa oluen ääressä :kippis1:

Entinen elektroniikkamaterialisti täällä.
Ei tartte olla enää kaikista parhaat vehkeet. Vaan sellaiset kun tarttee. Nyt oli pakko hommata tietokoneeseen USB 2 portit ja DVD-asema. Eikä jaksa liikoja panostaa hifeihin.

Jotenkin kun tekniikasta tuli osa ammattia, siihen kyllästyi. Jotenkin näki sen turhuuden.

Koskaan ei ole niin paljoa rahaa ollut, että olisin ihan early adobters -kelkassa istunut. Joskus ennen mahdollisuuksien mukaan sitten siinä seuraavassa pulkassa kyllä. Nykyään alkanut mielenkiinto hiipua.. Lähitulevaisuudessa näkyisi jopa tilanne, että jäisi käteen ylimääräistäkin käteistä taas. Silti esim. monta vuotta wanhan tietokoneen keskusyksikn uusiminen ei mahdu edes top 5 listalle. :)

Telkkarin erillisenä pömpelinä heitin menemään syksyllä ja laitoin tietokoneeseen digiboksin ja halvimman markkinoilla olleen 22" wide näytön. Siinäpä hifistelyostokset viimeajoilta.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom