Ankkapeppu

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Kille
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Ei varmasti suurimpia kehon ongelmia, mutta ongelma kuitenkin..

Minulle on tullut ankkapeppu. Toisin sanoen se on sivusta katsottuna huomattava "pyrstö" verrattuna muuhun kroppaan. Takamukseni on aina ollut muodokas sivusta, edestä (tai pikemminkin takaa) katsottuna se on pieni. Tosin selkäni on notko, se tietysti korostaa peppua entisestään. En mä kuitenkaan ennen ole ollut ihan näin Iines. :)

En ole mielestäni treenannut mitenkään erityisesti peppua, joten mahtaisiko joistain liikkeistä olla apua, vai onko pyrstömäisyys "ylimääräistä" rasvaa tms?

En ole dieetin tarpeessa, muokkaisin peppua mieluummin joillain liikkeillä.

Onko kellään muulla vastaavaa ongelmaa?

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Gluteus maximusta eli isoa pakaralihasta treenaavat melkeinpä kaikki alavartalon moninivelliikkeet: Kyykky, prässi, askelkyykyt, maastanostot... Siihen, onko kyse ylimääräisestä rasvasta vaiko lihaksesta, voit vastat vain sinä itse - vanha sananlaskuhan sanoo, että läskiä et voi jännittää, mutta lihasta voit. Tässä yhteydessä voisi toimia myös laihialainen rasvaprosenttitesti: Riisutaan alasti, mennään peilin eteen ja hypätään ilmaan. Ne kohdat, jotka jatkavat hyllymistä/tytinää laskeuduttuasi takaisin maahan, ovat rasvaa... Itse olen tämän joskus tehnyt, enkä tee toiste, ettei tulisi paha mieli :D :nolo:

No joo, asiallisesti ottaen: Mikäli päädyt siihen, että kyseessä on rasva, ei se lähde pois kuin dieettaamalla. Ns. spot reduction eli paikallinen laihduttaminen ei nimittäin toimi (ja mitään "kiinteyttämistä" ei ole olemassakaan, kuten täälläkin on moneen kertaan todettu).

Jos taas kyse on lihaksesta, niin ole tyytyväinen - aika moni nimittäin tekee töitä niska limassa ja hiki hatussa "latinopyllyn" saadakseen! :)

Heh! Jätän peilin edessä hyppäämisen toiseen kertaan.. :lol2:

Peppu on vain jotenkin hassu, se ei aiemmin ole ollut noin ankka.. Lihakseen ja peppuunkin olen muuten tyytyväinen, mutta näytän vain jotenkin epäsopusuhtaiselta. Lähinnä haluaisin tasapainottaa ruumiinrakennettani.

Kysymys askelkyysystä ja normaali kyykystä: onko niin, että normaali kyykky ottaa enemmänkin pepun "sivuihin" ja askelkyykky takareisiin ja pakaran keskelle? :nolo: Kumpaan (vai kumpaankin) minun kannattaisi sitten keskittyä, jotta peppu ei enää ihan tajuttomasti ulkone.

Kuten sanoin, ongelma ei tosiaankaan ole iso, ajattelin vain että ehkä joku kokeneempi osaisi kertoa ratkaisun ongelmaan.

Zone-sarja -42%
Kille sanoi:
Peppu on vain jotenkin hassu, se ei aiemmin ole ollut noin ankka.. Lihakseen ja peppuunkin olen muuten tyytyväinen, mutta näytän vain jotenkin epäsopusuhtaiselta. Lähinnä haluaisin tasapainottaa ruumiinrakennettani.

Mikäli sinua on siunattu hyvillä pakarageeneillä, suosittelen lääkkeeksi ja tasapainotukseksi lisälihasmassan kehimistä myös yläkroppaan: leveyttä selkään ja hartioihin, niin johan näyttää kroppa tasapainoisemmalta!

Kille sanoi:
Kysymys askelkyysystä ja normaali kyykystä: onko niin, että normaali kyykky ottaa enemmänkin pepun "sivuihin" ja askelkyykky takareisiin ja pakaran keskelle? :nolo: Kumpaan (vai kumpaankin) minun kannattaisi sitten keskittyä, jotta peppu ei enää ihan tajuttomasti ulkone.

Kaikki kyykkytyyppiset (kyykyt, prässit jne.) ja selänojennustyyppiset (taaksepotkut, Hyvää Huomenta jne.) rasittavat pääasiallisesti (siis pakaralihasten kyseessä ollen) juurikin tuota aikaisemmassa postissa mainitsemaani gluteus maximusta. Ja juuri se on se ulos/taaksepäin kasvava lihas pepussa. Pepun sivusta löytyy mm. gluteus medius eli jalan loitontaja (joka kyllä ymmärtääkseni aktivoituu myös ainakin jossain määrin kaikissa edellämainitsemissani liikkeissä, vaikka gluteus maximus pääosan pakaroiden tekemästä työstä suorittaakin).

Valitettavasti taitaa vain olla niin, että mikäli olet saanut hyvät ja vastaanottavaisen pakarageenit, et oikein voi estää gluteuksen kasvua ja kehittymistä millään - paitsi karsimalla kaikki sitä rasittavat liikkeet pois ohjelmastasi, mikä tarkoittaisi samalla sitä, että lähestulkoon kaikki tehokkaat jalkaliikkeet häviäisivät myös.

Ei ei, kyllä mä treeniä jatkan! Ehkäpä pinnistän muutaman kilon pois ja katson jos peppu "pienenisi". Tai sit vain olen ylpeä Iines.

Kiitos Gilly vastauksistasi!

Iinekset kunniaan! :kippis1:

terv. toinen samanlainen (niinno meikäläiseltä löytyy kyllä sitä rasvaakin ihan omiksi tarpeiksi :nolo: )

Juu kippis iineksille... Täällä on kolmas :) Mutta asiaan: kannattaa kiinnittää huomiota siihen ettet ylikorosta lannerangan notkoa, vaan pidät ryhdin kasassa syvillä vatsalihaksilla. On nimittäin äärettömän helppoa "roikottaa" lannerangan notkoa työntämällä lantiota eteenpäin, mutta pienellä muutoksella ja aktiivisella lihastyöllä vartalon sivuprofiili muuttuu vähemmän ankkamaiseksi... Testaa vaikka peilin edessä! Lonkankoukistajat vaikuttavat myös lantion asentoon ja sitä kautta lannerangan notkoon, joten eikun venyttelemään... Jos nämä asiat on myös kunnossa niin sitten ole vaan ylpeä pepustasi ja lisää treeniä yläkroppaan kuten Gillyanne neuvoi!

Sama "ongelma". Tai ei siis varsinainen ongelma, koska ankkapeppu on sivusta ihan kivan näköinen. Tällä hetkellä se ei ole takaapäin kivannäköinen, koska siinä on liikaa rasvaa. Hoikkana ollessani peppu oli aika bueno myös muiden kuin itseni mielestä. Tuo peppu on ollut ihan pienestä pitäen tuollainen, mutta toki pakaraan on tullut pyöreyttä treenaamisenkin takia.

Se mikä ärsyttää on tuo notkoselkä. Selkä väsyy tosi helposti ja siksi tuo alavatsa näyttää välillä tosi pömpöltä varsinkin, kun kiloja on vähääkään ylimääräistä. Tuon notkoselän takia nukun kovalla patjalla, koska pehmeällä patjalla selkäni väsyisi tosi nopeasti, koska nukun vatsallani.

Myönnän toki, että lonkankoukistajat ovat aika kireät. Vatsalihasten kunnosta en sano mitään, mutta luulisin että ne ovat normaali-ihmistä paremmassa kunnossa syvät lihakset mukaan lukien.

Anonymity sanoi:
Sama "ongelma". Tai ei siis varsinainen ongelma, koska ankkapeppu on sivusta ihan kivan näköinen. Tällä hetkellä se ei ole takaapäin kivannäköinen, koska siinä on liikaa rasvaa. Hoikkana ollessani peppu oli aika bueno myös muiden kuin itseni mielestä. Tuo peppu on ollut ihan pienestä pitäen tuollainen, mutta toki pakaraan on tullut pyöreyttä treenaamisenkin takia.

Se mikä ärsyttää on tuo notkoselkä. Selkä väsyy tosi helposti ja siksi tuo alavatsa näyttää välillä tosi pömpöltä varsinkin, kun kiloja on vähääkään ylimääräistä. Tuon notkoselän takia nukun kovalla patjalla, koska pehmeällä patjalla selkäni väsyisi tosi nopeasti, koska nukun vatsallani.

Myönnän toki, että lonkankoukistajat ovat aika kireät. Vatsalihasten kunnosta en sano mitään, mutta luulisin että ne ovat normaali-ihmistä paremmassa kunnossa syvät lihakset mukaan lukien.

Neljäs vaiko viides notkoselkäinen hyppyripylly ilmoittautuu. :) Meillä on tuota ankkapeppuisuutta geeneissä (siskollani on vielä korostuneempi kuin minulla), ja tuntuu, että KAIKKI treeni itselläni puree ensiksi takapuoleen ja reisiin. Kun on vielä leveänpuoleinen lantio, pylly näyttää hoikkanakin isonpuoleiselta, mutta eipä siitä ole kukaan vielä valittanut...Onneksi hartiat on edes vähän samaa paria, etten ihan päärynä ole (ellen olisi aina liikkunut, varmasti kyllä olisin.)

Tuo notkoselkä onkin sitten pahempi juttu; itselläni on ergonominen työtuoli, missä selkä meinaa painua väkisinkin notkolle, selkä on usein todella väsynyt ja kipeä. Alaselkää jos treenaa, se on tukossa viikon. Yrittelen pilateksella saada syviä lihaksia kuntoon, jos se auttaisi asiaa -ennen minulla ei ollut mitään ongelmia, ryhtini on ollut pientä notkoa lukuunottamatta hyvä, mutta hemmetin työelämä ei sovi minulle.

AP:lle sanoisin, että älä suotta ala laihduttaa tms, pidä kireitä farkkuja ja anna miesten kuolata. ;)

Joo, mullakin on onneksi aika leveät hartiat, tosin sen takia mulla on "ylikorostunut" tiimalasikroppa takaa/edestä päin, kun on meinaan tuota ylimääräistä painoa tuolla persiissä ja reisissä. Vyötärö on tosi hoikka suhteessa, on aina ollut.

Tuon notkoselän, suht' isojen lihasten ja ylimääräisen laardin takia housujen ja puolihameiden etsintä on ihan tuskaa, itku meinaan aina päästä. Takapuolen päälle jää aina kauhea pussi notkon ja kapean vyötärön takia. Ottaa päähän...!

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Onks toi ns. hyppyripeppu sitten olevinaan joku ongelma..? :eek: Mä oon aina tavotellu just sellasta.. :D

Kyllä se on. Meinaan kun yrittää etsiä itselleen vaatteita. Jos löytää hyvät housut, ostaa yleensä kerralla parit housut/hameet. Sama ongelma on ollut aina, oli sitten ylimääräistä tai ei. Takapuolen päälle jää aina sellainen pussi, joka näyttää todella typerältä, jos sen yrittää kuroa kiinni vyöllä. Ja varsinkin jos vyötärö on suhteessa muuhun kroppaan yhtä kapea kuin minulla.

Jos esim. housuista yrittää ottaa vyötäröstä sisään, saattavat ne jäädä jumiin tuonhon persuksen kohdalle. Asiaa ei auta yhtään salilla treenaaminen ja lihasten kasvattaminen... Sitten jos löytää vyötäröstä tarpeeksi hyvät housut, eivät ne nouse ylös asti. Jos löytää persuksista ja reisistä hyvät housut, ovat ne vyötäröstä liian isot ja lahkeet pitkät. Ei paljoa naurata, vaikka se takapuoli voi muuten näyttääkin hyvältä. Farkkuja on kaikkein hankalinta löytää. Onni on nykyajan strech-farkut!

Anonymity sanoi:
Kyllä se on. Meinaan kun yrittää etsiä itselleen vaatteita.

Joo, hyppyripylly-leveä lantio-paksut reidet-kapea vyötärö on yhdistelmä, jolle ei löydy sitten millään istuvia vaatteita. Itse olen kokeillut moniakin farkkuja, jotka varmasti sopisivat vyötäröltä -ne jämähtää reisiin kiinni, tai viimeistään lantiolle. Jakkupukuhameissa on joko ommeltu pussi mahan kohdalle, tai sitten takapuoli ei mahdu...

Vaateteollisuuden mielestä on kahta naismallisia: tikkujalkaisia lättäperäisiä teinejä, joilla on tasapaksu vyötärö, ja keski-ikäisiä matroonia, joilla sitten on sekä reittä, pehvaa että mahaa.

reinhardt sanoi:
,
Vaateteollisuuden mielestä on kahta naismallisia: tikkujalkaisia lättäperäisiä teinejä, joilla on tasapaksu vyötärö, ja keski-ikäisiä matroonia, joilla sitten on sekä reittä, pehvaa että mahaa.

:lol2: :lol2: Muahahaa!!! Just näin :D

Juu, vaatteet tuppaa olemaan välillä ongelma. Mulla on tosin muuten kapea lantio, siis edestä päin, mutta peppu on vähän epäsopusuhtainen. Yleensä käy niin, että reisistä ja pepusta sopivat housut ovat vyötäröltä auttamattomasti isot. Hassua, olen kuitenkin aika pieni, eivätkä esim. reiteni ole edes muhkeat. Onneksi vaateteollisuus alkaa pikkuhiljaa heräämään ongelmaan.

Ostin juuri tosi ihanan pellava-silkki jakkupuvun (housut ja takki). Takissa on vyö, ja jos sen laittaa kiinni, peppu hyppää suoraan sanottuna silmille.. -kele.. Tosin miespuolinen työkaverini kehui pukua hurjasti! :lol2:

Yleensä vain luen toisten kirjoituksia, joten kirjoitan ekaa kertaa, aihe on niin läheinen, etten voi kuin kommentoida!

Minulla on myös pyrstöpeppu, ankka olen siis myös.

Se on ollut samanlainen koko elämäni ja vasta viime viikolla hierojalla sain lohtua asiaan: hieroja epäili notkoselkäni (joka korostaa pyrstöä) tulleen nuorempana harrastamastani voimistelusta.

Asiaa ei yhtään auttanut pikku kiusaaminen pyrstöstä, mutta hyviäkin kommentteja oon saanut. Kerran shoppaillessa koin valaistuksen: kokeilin farkkuhametta joka oli liian tiukka ja sai peppuni näyttämään lattealta. Silloin tajusin että että pyrstö on osa mua ja en näytä omalta itseltäni jos minulla olisi toisenlainen peppu :)

Tiramisu sanoi:
Se on ollut samanlainen koko elämäni ja vasta viime viikolla hierojalla sain lohtua asiaan: hieroja epäili notkoselkäni (joka korostaa pyrstöä) tulleen nuorempana harrastamastani voimistelusta.

Asiaa ei yhtään auttanut pikku kiusaaminen pyrstöstä, mutta hyviäkin kommentteja oon saanut. Kerran shoppaillessa koin valaistuksen: kokeilin farkkuhametta joka oli liian tiukka ja sai peppuni näyttämään lattealta. Silloin tajusin että että pyrstö on osa mua ja en näytä omalta itseltäni jos minulla olisi toisenlainen peppu :)

Veit jalat suustani( :wanha: )! Mullakin on ollut ankkapeppu aina, ja varsinkin pienempänä asia häiritsi itseäni joskus aika paljonkin. Kun sittemmin olen saanut hyviä kommentteja sekä kun iän mukana itsevarmuus lisääntyi, olenkin itseasiassa alkanut tykkäämään pepustani :hyper: ...Tätä suosittelen myös threadin aloittajalle lämpimästi :whip: (heh, tarkoituksena oli siis sanoa että voit olla ihan ylpeä omasta pepustasi !)

Täälläkin yksi ankkis.. mua tosin asia ei häiritse yhtään. Ennemmin vähän isompi ghettobooty kuin littana no-ass! Kai sitä naisella saa vähän muotoja olla. Mä ostan yleensä stretch-vaatteita koska ne käy tälle vartalomallille mielestäni parhaiten. Kapeaa vyötäröä ei missään nimessä pidä häivyttää eikä koittaa tehdä ittestään tasapaksun näköistä :) Nyt varsinkin kun asustaa täällä lämpimässä niin suosikkivaatteiksi on nousseet suht tiukat stretch-farkkuhameet, näyttää aikas kivalta päällä kun ne myötäilee mukavasti tuota alakertaa. Mitään Leviksiä tms. ei-stretchejä en viitti enää edes kokeilla päälle koska masennun siitä vaan joka kerta. Ennemmin suoraan aina sinne stretch-hyllylle...

Monesti noihin housuongelmiin auttaa kun korjaa itse vähän niitä vaatteita: ostaa farkut joissa alaselän ja pepun väliin jää se tuulitunneli (jos housut muuten istuu siis hyvin) ja ottaa sisään vähän molemmilta puolilta housun reunasta, siis läheltä sitä pepun keskellä menevää saumaa. Mä ainakin olen saanut noin hyvin istuvia farkkuja :)

Kateeksi käy teitä! Edelleenkin takapuoleni on melko litteä ja tuntuu kasvavan vain leveyssuuntaan. On meinaan aika turhauttava olo kun on jo viisi vuotta tahkonnut salilla päämääränä muiden lihasten kasvun ohella saada takapuoleen piffiä. Mutta ei niin ei.
Reisissä on lihaa mukavasti, varsinkin etureisissä, mutta pakaralihakseni ei ole kehittyneet juuri mihinkään :itku:

Back
Ylös Bottom