Android - puhelimet ja softat

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
2 viikon päästä muutyuu laki noiden sopimusten kanssa, eli esim 2vuoden kytkysopimuksen voi purkaa ilman 90e sopimusrikkoo, maksamalla operaattorille vaan ne jäljellä olevat kuukausierät. Tosin jos on joku 40e puhepaketti niin ei välttämättä kannata, mut jos joku parin euron liittymämaksu niin sitten.

Noh, onneksi oma operaattori on hyvä, ja alla on se überhalpa alkuperäinen MegaDesire. Käsittääkseni voin tehdä niin, että maksan Desiren loput pois, jatkan samalla muulla kk-maksulla (4,90e/kk) ja tohon päälle Sensationin oma kk-maksu. Näin ainakin väki teki Desiren julkistuksen yhteydessä, eli ottivat uuden puhelimen entiseen määräaikaiseen pakettiin.

Mulla toi 4,90e/kk sisältää siis rajattoman max. nopeus netin, 3000min/kk Elisan verkkoon, 100min/kk muihin, ja oliko 6,9 senttiä ylimenevistä minuuteista tai tekstarit.

Eli jos nyt Sensation olis vaikka 20€/kk, niin uudistettuna setti olis sen 24,90.

Oon kanssa harkinnut tosiaan jos pistäisin HD:n kiertoon ja hankkisin ton, mutta en nyt ihan 100varma ole vielä... Mietityttää lähinnä tuo akkukesto tuossa Sensationissa, samoin millaisen kameran ne nyt ovat onnistuneet kyhäämään. Lisäksi tää HD on niin nopea, että kun ei ole mitään kakomista huomannut missään vaiheessa, niin pakostakin miettii tarviiko enemmän vauhtia. Kivoja uusia juttuja tullut kyllä paljon kieltämättä.

Ehkä pitää ostaa tää sitte vaan vasta kakkosketjussa kun alkaa käyttökokemuksia valua.

Soitin äskön saunalahteen, jos maksan puhelimen pois, saan pitää kampanjaliittymäni, jossa kuukausimaksu + nopein & rajaton netti yht. 2e. Halvalla saa surffailla seuraavat 18kk :)

E. Dhd on kyllä nopea, mutta galaxy S2 perässä ei meinaa itekkään enää pysyä :D

Sensation näytön suuremmasta kulutuksesta en osaa sanoa (vs. Samsungin Super AMOLED), mutta pitää muistaa että se tuplaydin ei tarkoita heti sitä että virtaa kuluu enemmän. Sitä kuluu enemmän vasta sitten kun suoritinta rasitetaan huomattavasti enemmän. Kaksi matalemmalla pyörivää ydintä kun pyörittää samalla tavalla mutta vie vähemmän virtaa kuin yksi ydin joka painaa täysillä.

Toi Sense 3.0 on kyllä hieno. Muutamia toimintoja on jo custom ohjelmistoissa, ja ne on kieltämättä näppäriä.

Soitin äskön saunalahteen, jos maksan puhelimen pois, saan pitää kampanjaliittymäni, jossa kuukausimaksu + nopein & rajaton netti yht. 2e. Halvalla saa surffailla seuraavat 18kk :)
Mitäs 18kk jälkeen käy? Valitset uuden paketin, vai? Sillon enää puhelin määräaikainen, ja senkin voi maksaa pois?

E. Dhd on kyllä nopea, mutta galaxy S2 perässä ei meinaa itekkään enää pysyä :D

Tässä odotellaan sitte sun kokemuksia. Tavallaan sampat kiinnostaisi, mutta oon niin alumiinifanaatikko nykyään, että ei vielä ole ylittänyt hankintakynnystä.

Sensation näytön suuremmasta kulutuksesta en osaa sanoa (vs. Samsungin Super AMOLED), mutta pitää muistaa että se tuplaydin ei tarkoita heti sitä että virtaa kuluu enemmän. Sitä kuluu enemmän vasta sitten kun suoritinta rasitetaan huomattavasti enemmän. Kaksi matalemmalla pyörivää ydintä kun pyörittää samalla tavalla mutta vie vähemmän virtaa kuin yksi ydin joka painaa täysillä.

Toi Sense 3.0 on kyllä hieno. Muutamia toimintoja on jo custom ohjelmistoissa, ja ne on kieltämättä näppäriä.

Mitäs 18kk jälkeen käy? Valitset uuden paketin, vai? Sillon enää puhelin määräaikainen, ja senkin voi maksaa pois?

Siis tn dhd:n voin maksaa heti pois, mutta liittymäkampaja jää voimaan. Ton 18kk jälkeen netistä joutuu maksaan sen about 15e vai mitä se maksaakaan. Toi halpa netti tuli siis dhd:n kylkiäisenä, mutta se jää silti voimaan vaikka maksan luurin kerralla pois.

Nightkin: tykkään itekkin kyllä htc:n jämäköistä kuorista, mutta samsungissakin tehty kestävämpiä runkoratkasuja vaikka muovia onkin, esim takakuori on tuettuna puhelimen runkoon, jolloin ei pääse halkeen jne. Olihan toi samppa kyllä aivan helvetin vikkelä verrattuna tähän HD. Eikös noissa prossutesteissäkin sensation jäänyt alle puoleen sampan luvuista?

Eikös noissa prossutesteissäkin sensation jäänyt alle puoleen sampan luvuista?
Ton pointin voi jättää aivan omaan arvoonsa. Ensinnäkään ei ole mitään käryä millä protoversiolla testejä on ajeltu, ja esim. Suomessa kun HTC esitteli tuota lehdistölle äskettäin niin oli vasta yksi ydin käytössä mutta puhelin oli silti ripeä. Sen lisäksi nuo synteettiset testit tuntuu olevan mitä on mobiilipuolella. Ei toki ollu mitään Quadrantteja mitä ajelivat, mutta esim. mun nykyisellä softalla benchmark pisteet on aivan surkeat vaikka käyttönopeus omaa luokkaanssa vs. stock softa.

Ei ei, onhan sitä hirveesti plussaa joka vetää Samsungin puoleen. Sisäinen muisti, sitten vielä suurempi keskusmuisti, AMOLED näyttö, ja ehkä paremmat kamerat. Isompi akkukin vaikka näytön ainakin pitäisi kuluttaa vähemmän virtaa vs. Sensationin SLCD.

Itse olen vaan tykästynyt HTC Senseen, ja esim. Desire vs. SGS rakenne ja paino vertailussa omaan käteen sopii paljon paremmin Desire. Sensation vielä jatkaa samaa mallia rakenteesa, tosin vielä tukevampi kun se metalli kiertää koko takakannen yli.

Lähinnä vaan porukka tarttuu noihin ihme benchmarkkeihin aiemmin jolla ei välttämättä ole mitää virkaa todellisuuden kanssa, jos edes rautakaan oli finaalia.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
No mun älypuhelinkokeilut rajottuu iphone 4 (3kk) ja tähän dhd. Eli siis mitää sense/entiedämuita alustoista ei ole mitään tietoa :D sen tosin tiedän että iphonee ei enää tule, ellei tuota korruptioneisuutta vedetä alas. Vitun iTunesit.. :hyper:

tere

Sain eilen ton galaxy 2:sen ja räplään sen kanssa koko ajan. On korvannut iPadin täysin vessan pöntöllä istuskellessa :) Kies on aivan uskomattoman surkea. Onneksi tässä on myös mahis käyttää kiesiä langattomasti, kunhan vaan kone ja samppa on samassa wlanissa. Se sentään tuntuu toimivan oikein sulavasti. Vinkkinä jos ei ole ollut yleisessä tiedossa jo, pistää luurista usb-debuggaus moodin päälle niin voi heittää kuvat, videot ym. vaikka macilla suoraan iPhotoon ilman mitään softia sampan ja koneen välissä. Tietty puhelin usbilla kiinni koneessa.

Laadusta sen verran, että ei todella nitise eikä natise, vaan on laadukkaan oloinen ja näköinen. Puhelin on erittäin kevyt ja ohut, jota ensin ajattelin huonoksi, mutta kun sitä pitelee kädessä, se tuntuu TODELLA hyvältä. Mulla ei ole mitkään isot kädet, mutta pystyn käyttämään luuria yhdellä kädellä ihan hyvin. Ohuuden, keveyden ja muovisen sekä hiukan röpelöisen takakannen takia puhelinta on helppo pidellä kädessä ja käyttää. Ei kuumene käytössä niin paljon kuin pelkäsin. Täytyy tehdä useampaa asiaa kerralla, jotta lämpöä alkaa tuntua. Käyttis on hyvä ja miellyttävä käyttää, eikä hidastele. Softat aukeavat huomattavan nopeasti, eikä viiveitä näy.

Kamerasofta on ok, samoin video ja näiden tilojen välillä hyppiminen sujuu huomattavan nopeasti. Fyysisen laukaisin paikinkkeen puuttuminen ei ole ongelma, mistä olin melko varma aiempien kokemusten perusteella. Se nykyään -ei niin tärkeä- puhelinsoftakin toimii hyvin. Mikrofoni ja kaiuttimet tuntuvat olevan myös laadukkaita

Näyttö on vaikuttava ja käyttö onnistuu myös auringon valossa. Olen käyttänyt paljon eri luureja ja tämäkin tod.näk. vaihtuu puolen vuoden käytön jälkeen, mutta tästä luurista täytyy kyllä sanoa että on todellakin arvosteluidensa arvoinen, ehdotonta kärkeä juuri nyt. Tykkään tästä kovasti.

Ja suurin oma plussa tulee siitä, että mulla on aina farkut tai suorat housut jalassa, niin suuresta näytöstä huolimatta tätä ei aina edes huomaa taskussa. Se on oikeasti ohut ja kevyt. Ja vaikka onkin ohut niin ei taipuile mihinkään suuntaan, tästäkin tykkään, napsahtaa sitten kerralla poikki jos on mennäkseen. Ai niin, pelkäsin vielä noiden kapasitiivisten nappien (menu ja takaisin) kanssa elämisestä, mutta nekin toimivat ongelmitta eikä vahinko hipaisuja ole sattunut.

edit. Quadrant antaa out-of-the-box luurille 3300 pinnaa, jos jotain kiinnostaa.

Mulle ei nuo omenat sovi ihan senkään takia että kustomointi on niin rajoittunutta. Eikä näiden uusimpien (2.3->) versioiden myötä ongelmiakaan juuri ole.

Tuosta omasta vuoden vanhasta Desirestä kun saa kerran kuussa, nyt peräti viikon-parin välein, leipoa aivan uuden pelin uudella softalla.

EDIT:
Tässä siis tällä viikolla kuvattua HTC Sensationin testiä pressitilaisuudesta, ja tuossa on siis yksi ydin vasta käytössä. Sulavaa on, ja onhan se Sense 3.0 hieno.

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Kävipä hyvin, pudotin vaimokkeen Desiren vahingossa asfaltille ja tottakai se tipahti näyttö edellä ja lasi halki. Onneksi ei kuitenkaan näyttöpaneeli hajonnut, että puhelin kyllä toimii. Nyt tässä mietin että millehän tässä kannattaa ruveta? Kotivakuutus on kunnossa, mutta meneeköhän omavastuun yli edes? Paljonkohan tuollaisen lasin vaihto maksaa huollossa? Yritin myös katsella että jos lasin voisi vaihtaa itse, mutta näytti kyllä niin monimutkaiselta operaatiolta että en tiedä onnistuuko itseltäni se.

Urf. Ei kyllä kiinnostais jos koko näytön vaihtavat. Löysin yhden kaverin joka huoltaa itse puhelimia ja vaikuttais sellaiselta että kannattaisi pistää sille puhelin huoltoon. Pistinkin jo mailia asiasta että paljonko maksaisi vaihtaa lasi. Ainakin 3GS:n lasin vaihto oli 80e, että tuskin kovin paljoa enempää Desiren lasin vaihto. Katsotaan mitä sieltä tulee vastaukseksi, jos se on alle 100e niin en kyllä vakuutusyhtiön kautta ota koska omavastuu on jo tuon 100e. Ja varmasti nopeampaa kuin oikea huolto. Tietenkin takuu lähtee samantien mutta eipä sitä olisikaan kuin reilu kuukausi jäljellä.

Vittu, ei olis varmaan pitänytkään ladata android 2.3.3 päivitystä. Jotenkin tuntuu kökkösemmältä kun 2.2 ja muutenki vähä hitaammalta. Ja esim quadrant tulos laski 1800-1900 johonkin 1500 tasolle...tiedän, ei merkitse välttämättä mitään..myös wifin kanssa jotain ongelmia, laitan normisti päälle ja katkeilee kokoajan..:F

Vaihdoin itsekin Nokia E5:n ZTE Bladeen. Android on kyllä aivan toiselta planeetalta käytettävyydessä kuin Nokia. Kaverikin selaili tätä Bladea 10minsaa ja sitten pisti sen Samsungin uuden puhelimen tilaukseen :)

Android on kyllä aivan toiselta planeetalta käytettävyydessä kuin Nokia.
Etenkin kun aletaan oikeasti pääsemään eroon uuden alustan ongelmista.

En näe miten voisin vaihtaa enää muuhun.

Joo-o. Katselin tota uutta Touchwizia ja ei näyttäny yhtää pöllömmältä. Suoraan sanoen olen vähän pissed off, että Galaxy S II alkoi kiinnostamaan muakin, mutta jotenkin nyt tuntuu että superpakettia ei ole kummallakaan valmistajalla. Sampalla puhelin on edelleen lelun oloinen (en toki ole vielä näpertänyt) ja Kiesin legendaariset "ominaisuudet" kummittelevat mielessä. HTC ei taas pärjää Sampalle rautapuolella ja erityisesti tuo näyttöasia on HTC:n puolelta vähän sellainen häiritsevä, samoin kuin akkupuoli. 3.0 Sense on kyllä makea, mutta en tiedä riittääkö se tällä kertaa Samppaa vastaan. Merkinvaihtokynnys on vaan hemmetin korkea kun en ole mihinkään ollut koskaan näin tyytyväinen kuin DHD:n.

Kai sitä on mentävä kauppaan näplään ja odottaa Vilun koekaniinituloksia.

Back
Ylös Bottom